.
 

PlayStation.Community

2018.04.12. 10:30 Játékteszt
107 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Egy mesteri új kezdet.

(A teszt PlayStation 4 Pro gépen készült, és már most kihangsúlyozom: van a játékhoz magyar felirat!)

Joseph Campbell amerikai mitológus elmélete a monomítosz, miszerint minden mitológiai sztori ugyanaz a történet, csak máshogy elmesélve. A lényeg, hogy az összes esetben fellelhető egy struktúra, amely a hősök útjait kíséri végig, kihívásokkal, segítőkkel, mélypontokkal, bukásokkal, felemelkedésekkel, nagy igazságokkal, és így tovább. A teória értelmében ez a lelke minden mondának, a variációk pedig a kulturális különbségek gyümölcsei, amelyek relevánssá és tartalmassá teszi az adott közeg számára az eseménysort: ennek eredményeképp pedig üzenetet, jelentést hordoz a kultúrában résztvevőknek, tükrözve az ethoszt, az erényeket és értékeket. Természetesen, mint minden irodalmi feltevés, ez is vitatható, de azért nyitottam ezekkel a gondolatokkal, mert a Sony Santa Monica gyakorlatilag fantasztikus precizitással és odafigyeléssel épített a mítoszok ezen aspektusára, miközben megőrizte azt, ami ennek a sorozatnak az esszenciája. A God of War tehát ízig-vérig önmaga, de a kornak megfelelő változásokkal lehet csak újra meghatározó, újra az élen – és sikerült.

Évekkel a God of War III fináléja után járunk, Kratos pedig láthatóan idegen környezetben van. Nem csak a közege más, de ő maga is. Korosodott kinézete és nagy szakálla mellett a legnagyobb változás természetében rejlik: az eredeti széria zabolátlan dühét egyfajta higgadt sztoicizmus váltotta fel. Nyugodt, tekintete szigorú, mondatai velősek és csak a lényeget tartalmazzák – ha nem szükséges, nem beszél. Mellette van azonban folyamatosan egy új szereplő is: fia, Atreus. Az ifjú gyermek még, apja pedig próbálja felkészíteni az életre. Harcolni, vadászni tanítja, szeretné, ha elsajátítaná a túlélés művészetét, ugyanis a játék kezdő mozzanataiból is egyértelműen kiderül, zord és veszélyes itt a lét. A fiú viszont gyerek még, sokszor érzelmei, impulzusai a racionalitás útjába állnak. Kettejük célja pedig egy roppant egyszerű feladat: elvinni az Anya hamvait „minden világ legmagasabb ormára”. Mielőtt azonban elindulna a duó, egy rejtélyes, de határozottan helyi idegen támadja meg őket, amely már a nyitópillanatoktól kezdve kérdések sokaságát keltheti bennünk. Mindez után tehát elindul a páros, és jellemük kettőssége adja a zamatát a narratív ívnek és a karakterfejlődésnek, persze nagyon izgalmas csavarokkal.
Atreus nem tudja, hogy ki is valójában az apja, és hogy került a skandináv vidékre. Sem természetét, sem múltját nem ismeri, ebből fakadóan önmagával sincs teljesen tisztában. Ez tovább fokozza a sztori kulcsfontosságú mozzanatainak jelentőségét, amitől elejétől végéig egy nagyon érett mesét kapunk az apaságról, a felnőtté válásról és az elmúlásról.
A kellő mértékben ábrázolt szentimentalitást viszont a színészpáros fantasztikus kémiája, valamint a mellékszereplő-gárda kiemelkedő megálmodása és alakítása teszi igazán emlékezetessé. Christopher Judge tiszteletet parancsoló hangjától rendesen rázhatja a hideg a játékost, aki ha szükséges, a felszabaduló indulatot is remekül eleveníti meg búgó hangjával, míg Sunny Suljic Atreus mutáló hangját, fejlődő jellemét, gyermeteg kalandozását és álmodozását tökéletesen kelti életre.
Itt a komoly technológiai háttér is az élmény javára válik, ugyanis a szereplők tekintete félelmetesen kifejező, főleg Kratosé: egyszerre hordozza végtelenül sötét, gyötrelmekkel teli múltját, és jelenkori viaskodását. Szereti fiát, óvni akarja attól, ami egykor volt, de bele sem gondol, hogy talán többet árthat neki. A játékosnak pedig ezen a hosszú, érzelmekkel és fordulatokkal teli kalandon a meglepetések és csavarok között állandóan van min morfondíroznia: miért van itt a görög hős? Ki az idegen, és mit akar tőle? Ki volt Atreus anyja? A történet pedig egy mítoszhoz hűen próféciákkal, bizarr lényekkel, furcsa karakterekkel, nagy jelenésekkel és sötét titkokkal kikövezett út, amely több tíz órán keresztül leköthet minket. Merthogy a sztori - a„miért” mögött egy játék, egy „hogyan” is rejlik, amely ugyanannyi törődést és figyelmet kapott, mint a történeti szál.

Spártai harcosunk már nem ikonikus láncos pengéivel küzd, hanem a „Leviatán fejszével”. Egy jeges varázs-szekerce ez, amely tökéletesen passzol az új világhoz és az „új” Kratoshoz. A harcrendszer épít elődje „kétgombos” megoldására, de bőven hordoz újdonságokat és variációkat.
Hősünk gyenge és erős csapások sorozatával és váltakozásával tud mozdulatsorokat teljesíteni, alkarjára szerelt pajzsával pedig elháríthatja a minden irányból érkező ellenséges támadásokat. A fejszébe két, a kaland során fellelhető rúnatámadás is helyezhető – egy „gyenge” és egy „nehéz” –, amelyek adott időközönként vethetőek be, speciális támadásokként dúsítva az összecsapásokat. A fejsze maga is fejleszthető, illetve a rúnatámadások is külön-külön, plusz markolata is cserélhető, és ezek több variációt tesznek lehetővé és üdén tartják a mérkőzéseket.
A játék egyik legnagyobb újítása a karakter válla fölé helyezett kamera, szemben elődjei kötött pontjaival, amely sokkal még dinamikusabbá, zsigeribbé, és közelibbé teszik a küzdelmet. A Fejszébe pedig akkor szerettem bele, amikor elhajítottam, majd egy gombnyomásra visszahívtam magamhoz. A szabad kamera a szabad célzás lehetőségét is magában hordozza, amely több új játékmenetbeli megvalósításnak adhat életet. A Fejsze eldobásával a sziklafalhoz szögezhetjük az ellenségeket; beléjük állítva megfagyaszthatjuk őket; vagy visszahívva szabadíthatjuk meg őket maradék életenergiájuktól. Amíg pedig a Fejsze nincs a kezünkben, a Háború Istene ökleivel is péppé zúzhatja ellenségeit. A pusztakezes harc szintúgy fejleszthető, egyszerű, megjegyezhető és látványos kombókat nyitva meg és téve hatékonyabbá, plusz hozzájárul az ellenségek megbénításához, ami a sorozat jól bevált „Megjelent a feje fölött a O” momentumainak itteni verziója. A gonoszok élete alatt egy csíkot feltöltődését követően válnak nyitottá a brutális, üvöltéssel és hörgéssel ötvözött kivégzésre vagy komolyabb sebzésre, ehhez pedig fenn kell tartani a gyepálást, mert a tétlenség kimeríti a csíkot, és kezdhetjük újra: míg a Fejsze inkább az élet csökkentésére felel meg, addig a kezeink a bénításra.
Természetesen Atreus sem tétlenül álldogál a harcok alatt, és nyilazással, vagy közelharccal fedezi és segíti apját. Sőt, parancsra is lőhet, tegze pedig adott időközönként töltődik újra, amivel taktikusan lehet ellőni tartalmát,illetve különböző közös csapásokat intézni a gonoszokra.
Az egész emlékeztet – pozitív értelemben – a Soulsborne alkotások szisztémájára, ahol nem a gombok püfölése, hanem az odafigyelés és a jól intézett csapások jelentik a győzelmet. Ez pedig már önmagában egy elég komplex, de mégsem túlbonyolított harcrendszernek ad helyet, és még szó sem esett Kratos és fia felszereléséről.
A God of War sorozatnak ugyanannyira szerves része volt a felfedezés, mint a kegyetlen harc, és ez itt sincs másképp. Párosunk hosszú útja során különböző, egymástól merőben eltérő helyszínekre látogat el, ahol számos kincs és értékes ereklye vár fellelésre – gyakran opcionálisan. Ugyan a játék nem vált nyílt világúvá, de hatalmas bejárható térről van szó, ahol újralátogathatjuk a már teljesített szegmenseket, sokszor újdonságra téve szert friss képességeinknek köszönhetően. Így kötöttebb, lineárisabb, néhol kitáguló, néhol beszűkölő szakaszok elrendezéséből áll össze ez a lélegzetelállítóan gyönyörű világ, amelyben találjuk magunkat. Akár hófödte tájakon csodáljuk a horizontot, akár az ősi barlangrendszerek sziklafalain keresztül beszűrődő napsugarak mutatják utunkat, akár csónakunkkal evezgetünk a vizeken, a God of War képi világa valami elképesztően látványos és csodálatos. Mitikus lények, figurák és istenek korában járunk, és minden apró kis részletből árad az a zabolátlan, veszélyes vadvidék ahova kerültünk: hol vöröses falevelek hullnak alá a fákról, hol kék sziporkák lobbannak a talajból, hol fagyos szelek süvítenek keresztül és kapnak bele Kratos szakállába. A játék teljes mértékben kihasználja a PlayStation 4 – és a PS4 Pro – adottságait, a programot pedig lehengerlő mértékig csiszolták, ahol hibának alig akadt helye. A kiválósága pedig nem csak a tájakban vagy objektumokban rejlik, hanem a színek élénkségében és a fényhatások alkalmazásában, legyen szó a jégről visszaverődő, kékes-zöld árnyalatról vagy a harc közben képződő effektusokról. Az egész kaland egy vizuális orgia, ahol az élmény szerves része csak áthaladni ezeken a varázslatos helyszíneken, izgatottan várva, hogy mi vár a következő ajtó mögött. Ezeken a területeken pedig bóklászhatunk a kötött útvonalon túl is, felfedezve hasznos eszközöket utunk során – sőt, elég nagy, hosszabb idő alatt teljesíthető régiók gyakorlatilag teljesen opcionálisak. A kalandozás, a felfedezés végtelen örömén túl azonban további újdonságokhoz is hozzájuthatunk, fejlesztve Kratos és Atreus harci képességeit.

A játékban minden ellenség egy harci szinttel rendelkezik, amely ha túl magas sajátunkhoz képest, akkor nincs sok esélyünk a győzelemre. Ez fokozottan érvényes a nagyobb nehézségeknél: a játék kezdetekor négy opció közül választhatunk, az első három között pedig állandóan váltogathatunk. A negyedik azonban kötött, sokkal erősebbek és vadabbak a gonoszok és elrendezésük is eltér a másik háromtól. Én például közepes fokozaton kezdtem, és így is időnként kihívásnak bizonyult odafigyelést és taktikázást követelve.
Saját szintünk felszerelésünkből adódik össze, amelyek fejlesztése állandó prioritás a játék során. Kratos új vállvértekhez, kesztyűkhöz és harci övekhez juthat hozzá, amelyek a különféle értékein változtatnak: az Erő például a támadásokat teszi hatékonyabbá; a Védelem csökkenti a sebzést; a Feltöltődés pedig rövidíti a speciális csapások újraalkalmazásához szükséges időt; és így tovább. Így igényeinknek megfelelően választhatunk páncélzatot, igazítva akár a pillanathoz, akár általános stílusunkhoz: én például minél többet szeretek sebezni minél rövidebb idő alatt, és a „legjobb védekezés a támadás” elvét vallom.
Viszont ha valaki óvatosabban szereti megközelíteni a dolgokat, vagy kísérletezni szeret a speciális képességeivel, akkor erre is lehetősége van. A cuccok ráadásul tovább fejleszthetőek, extra képességeket oldva fel, plusz Bűbáj Foglalatokat is elhelyezhetünk bennük, amelyek további személyre szabhatósági opciókat tárnak fel. Ezek a Foglalatok egyrészt tovább alakíthatják az értékeket, másrészt extra kis apróságokkal dobhatják fel a küzdelmeket: például egy adott sikeres támadást követő csapásunk robbanni fog; vagy esélyünk lehet minden sérülés után erősebbet sebezni. Mindez tovább mélyíti a rendszert, számtalan lehetőséget biztosítva arra, hogy mindenki kialakíthassa saját Kratosát. Sőt, a legtöbb extra, ily módon aktiválódó képesség vizuálisan is érezteti hatását, még színesebbé téve az amúgy is szín-kavalkádból álló ütközeteket. Ezen felül pedig egy különleges, aktiválható képességgel rendelkező Talizmánunk is lehet, valamint Atreusnak is szerezhetünk új ruhákat, és felszerelhetjük íját is új képességekkel. (A fordítás pedig jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy az angolul nem, vagy kevésbé értő játékosok is teljes mértékben élvezhessék az élményt. Ugyan az eddigi részekben nem volt szükség ilyen mértékű nyelvismeretre, itt komoly hátrányt jelenthet, a fordítócsapat pedig kisebb bizarr megvalósításokat leszámítva fantasztikus munkát végzett.)
A képességek fejlesztéséhez tapasztalat pontokra lesz szükségünk, amelyet harcból és mellékfeladatok teljesítéséből szerezhetünk, a felszerelést pedig nyersanyagokkal tehetjük hatékonyabbá, illetve általuk juthatunk hozzá újabb szerkókhoz. A kalandozás során így különféle ügyességi-logikai feladatot oldhatunk meg, ládákat nyitogathatunk, és plusz küldetéseket teljesíthetünk, folyamatosan bővítve a repertoárunkat, újabb opciókat és játéklehetőségeket oldva fel. Így egy nagyon izgalmas és dinamikus játékmechanikai „hurok” alakul ki, amely önmagában is jutalom, de a nagyobb szisztémába átfolyva is jövedelmező. Ahogy Kratos és Atreus eszköztára bővül, újabb kombinációk és opciók válnak elérhetővé, amelyek nem csak a harcban, hanem a felfedezésben is kamatoztathatóak, hűen a széria gyökereihez. A monumentális helyszínek halálos csapdákat rejtenek, ahol nem csak erőnkkel, hanem eszünkkel is küzdenünk kell a túlélésért, megfejtve a feladványokat és kicselezve az elénk állított akadályokat. Ezek pedig nagyon organikusan fejlődnek, fokozatosan építve a megszerzett képességekre, kihasználva az új adottságokat. Így megmaradt a klasszikus széria szellemisége, de kibővítve, felduzzasztva, de nem felvizezve kerülve elénk.

A God of War egyik jellegzetes technikai megvalósítása vágatlan kameravezetése, amely a sztori és a játékmenet szempontjából is lenyűgöző. A történet során a virtuális operatőr – Dori Azari – végig követi az eseményeket, és még a legrobusztusabb, legkaotikusabb pillanatokban sincs megszakítva ez a folytonosság, éreztetve a narratíva vonalvezetését, megvalósítva a töretlenségen alapuló koncepciót. Ez egyrészt az érzelmi ütempontok tekintetében is kifejezetten érdekes, és sokkal testközelibb, magával ragadóbb élményt nyújt mint a hagyományos megvalósítások, másrészt technikailag is komoly teljesítmény, ugyanis nincsenek töltőképernyők sem. Elég könnyen rá lehet jönni, hogy mikor is tölt valójában a program, de a képernyő megjelenítése szempontjából a menükezelést – vagy újrakezdést – leszámítva gyakorlatilag egy szünet nélküli történet tanúi és aktív résztvevői lehetünk.
Ráadásul remek egyensúlyban vannak az összekötő jelenetek és az általunk irányított részek: sosem éreztem úgy, hogy bármelyik a másik rovására menne, ami a rendező odaadásának testamentuma. Az epikus élményhez pedig Bear McCreary fenomenális zenéje is hozzájárul, amely nem csak hangszerelésével, hanem az izlandi és az ó-északi nyelv alkalmazásával igazán autentikussá teszi az egész jelenséget. A fontos jelenetek pedig még emlékezetesebbé és ütősebbé válnak a már az elején remekül bevezetett és felismerhető vezérmotívumoknak köszönhetően, ahol a főbb szereplőknek és érzelmeknek saját zenei párja van. Ez a két elem – a kameravezetés és a zene – pedig minden pillanatot jellegzetesebbé tesz, akár valami fröcsögő szájú förmedvénnyel, akár egy képernyőt betöltő főgonosszal küzdünk meg épp. Mert hát ugye a széria büszkesége és védjegye a látványos és gigantikus összecsapások jelenléte, és ez itt sincs másképp.
Kratos továbbra is kellő kreativitással és brutalitással tizedeli az új mítoszvilág résztvevőit, és különböző lényekkel áll szembe a párosunk. Talán elődjéhez képest a monumentális összecsapásokból kevesebb van, viszont az átlagos küzdelmek sokkal jelentőségteljesebbek, és a kisebb harcok is nagynak hatnak: gyakorlatilag nincsenek kis harcok, csak ha már tíz-húsz óra után beleszokott az ember. Az egyedüli, komolyabbnak mondható fenntartásom is erre vonatkozik: egyértelmű, hogy egy új szériában gondolkodtak a Sony Santa Monicánál, és néha olyan érzésem volt, hogy pont emiatt maradtak ki bizonyos események. Ettől függetlenül a lényeg, ami benne van: és az valami fenomenális tud lenni. Mindennek a lelke pedig a mitológia: ahogy az eredeti hat részben, itt is kiválóan alkalmazták a forrást az alkotók. Súlyozottan igaz ez, ugyanis a nagyobb bejárható tér és a több lehetőség még komolyabb ismeretet igényelt az írók részéről. Ami pedig extrán kihangsúlyozandó, hogy Kratos itt is tökéletesen beleillik a mondavilágba, ahogy eredetileg a hellén legendákba: nem csak egy idegen, hanem szerves része az eseményeknek, és fontos tényezője – Atreusszal együtt – a világ alakulásának. A kalandok során pedig akit érdekel, olvasgathat a mitológiai háttérről, megismerheti a vidék múltját, és tájékozódhat azokról a lényekről, istenekről és figurákról, amelyekkel összehozza a fátum.

A God of War büszke, életerős és lelkes visszatérés, amely a generáció egyik legkiemelkedőbb játéka. A hosszú fejlesztés és a befektetett energia meghozta a gyümölcsét, az eredmény pedig egy tartalommal, mondanivalóval, rejtélyekkel és izgalmakkal teli kaland, amely ízig-vérig hordozza „ősének” szellemiségét, és méltó a nevére. Hiába fedezni fel több elemét is más játékokban, annyira ésszerűen áll össze egy koherens egésszé, hogy egyáltalán nem tartja vissza az élményt. Kratos, és amit képviselt, újra itt van, de hozzáigazítva a kor igényeihez, anélkül, hogy veszítene önmagából. Ennyi év után hiba lett volna ugyanazt a képletet rongyosra ismételni, és szerencsére a stúdió is belátta ezt: helyette egy tartalommal csurig töltött eposzt hozott létre, mérhetetlen odaadással, odafigyeléssel és precizitással, kiiktatva szinte a hibák mindegyikét, ahol a játékelemek mesterien torkollanak egymásba, építve és alakítva minden apróságot. Apa és fia legendájának csupán kezdete ez, és innentől már a játékosokon múlik, hogy folytatódik-e. De egy biztos: újonc és veterán egyaránt az egyik legjobb videojátékba feledkezhet bele.

(A játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető - több változatban is, a megadott linkre bökve.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
107. gabe82_  PlayStation.Community tag
2018.04.18. 11:01:40
LV15
Kicsit azért tartottam az újításoktól, de már kurvára meg vagyok győzve.
106. wooltur  PlayStation.Community tag
2018.04.15. 11:11:31
LV16
Válasz 84. mentoloshypo üzenetére:
Hát rohadjon ki a szemem de én nem látom a különbséget!
R.I.P. Brúnó :-(
105. OriginSoul  PlayStation.Community tag
2018.04.15. 10:55:43
LV1
SONY kérlek titeket, ezt sose hagyjátok abba! Imádjuk a minőségi játékokat, amit csináltok! A játékipar iránymutatója, forradalma TI vagytok! A többi cég ilyen merészen, ilyen profin nem csinál játékot, vagy csak 10 évente egyszer - ha az egész 3rd party felhozatalt nézzük. Ti meg akár egy évben is több játékot adtok ki, ami forradalmi, útmutatás a többi fejlesztőcsapatnak.

Még annyi, hogy akár lehet 40k egy játék, de legalább legyen olyan, mint EZ a játék! Mivel az élmény megér mindent! Ezt főleg a 3rd party-knak üzenem!
104. Mofarguru  PlayStation.Community tag
2018.04.15. 01:31:28
LV3
+1
Elképesztő amiket olvasok róla! A GoW széria mindig is a szívem csücske volt, de most úgy érzem valami csoda született. Tényleg ennyi hype után, az ember alig bírja kivárni a hátralévő időt! Egy biztos, nem egyszer játszós lesz a game!

Ha tavaly nem kellett volna lecserélnem a PS4 gépem, akkor most gondolkodás nélkül vettem volna meg a bundle verziót.
" örökké nem eshet... "
103. martin  Főszerkesztő
2018.04.14. 15:21:46
LV26
Válasz 102. Penge70 üzenetére:
pisipenge70
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
102. Penge70  Veterán PSC tag
2018.04.14. 15:14:03
LV21
Válasz 100. martin üzenetére:
bocsi báttya, plusz akarta lenni :(
csak remeg a kezem, mert sokat járok wc-re :/
2018.04.14. 15:09:41
LV1
Köszönöm szépen a választ george
100. martin  Főszerkesztő
2018.04.14. 13:12:14
LV26
+1
-1
Válasz 96. George19650515 üzenetére:
Nem értem pontosan a kérdést, de ha erre a tévére rákötöd a PS4 Pro-t és beállítod rendesen a konzolon a Display menüt, és a tévén is fixálod pl. a HDR-t, akkor a God of War első indításakor felismeri és kalibrálhatóvá teszi a látványt - HDR, Brightness, Contrast formájában.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
99. kluft  PlayStation.Community tag
2018.04.14. 12:17:24
LV8
Tegnap megkezdődött a leghosszabb hét, már csak hat nap... Egyébként is nagyon vártam de ahogy kijöttek a tesztek, pontszámok, az óriási hype ami a cucc körül van... Annak meg külön örülök, hogy alig több mint egy évvel a Horizon után megint jön egy olyan játék ami minden szempontból a jelenleg elérhető legmagasabb színvonalat képviseli.
Semper Fidelis
2018.04.14. 11:07:54
LV1
Tesztek szerint jelenleg a resolution (4k) mód elég rossz, mert sokszor esik be az fps 30 alá bőven. Na én viszont nem szeretem a performance mód nyújtotta 40-60 fps közötti ugrabugrát se.
Az lenne a kérdésem, hogy a tesztelők által játszott verzió már tartalmaz updatet vagy csak 20-án lesz "hivatalos" az egész?

Oké, tudom a látvány k*baszott gyönyörű, de engem azért érdekel a framerate is, nem árt a fix 30 azért.
97. HolfyTeebee  PlayStation.Community tag
2018.04.14. 09:13:36
LV2
Jó volt a teszt, jó lesz a játék :)
Keresztet fogok a majmának, azt PÁFÓ! :)
2018.04.14. 07:37:54
LV1
Bocs hogy mást kérdezek van egy belepő szintű 4k hdr sony tvm 49xd7005 vettem egy ps 4 prot azt rátudom hangolni a tvre tulajdonképen a god of War véget előre is kossz
95. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.04.14. 00:58:34
LV2
+1
Válasz 92. Tevez11 üzenetére:
Köszi, kiváncsi leszek ki-mit szól amikor megjelenik a játék és mindenki játszhat vele.
94. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.04.14. 00:58:06
LV2
Válasz 93. VictorVance üzenetére:
Bírd ki ezt a hetet :D
93. VictorVance  Szerkesztő
2018.04.13. 22:38:39
LV16
Csak egy spoilermentes kérdés: kiderül, vagy legalábbis vannak rá kósza utalások, hogy mi történt Kratos-szal a két epizód között?
Örülünk?
92. Tevez11  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 21:55:42
LV23
+1
Platinumshopból rendelve, az alap verza.
Köszi a tesztet klassz volt.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
91. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.04.13. 14:55:13
LV2
Válasz 89. Allitta üzenetére:
Köszi! De már nincs sok :D
90. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.04.13. 14:06:33
LV28
Válasz 87. Ruzsi üzenetére:
Ne vicceskedj Ruzsi. :)
89. Allitta  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 13:52:26
LV9
Köszi a tesztet, most már még nehezebb lesz kivárni azt az egy hetet. :)
"háni-báni-desznó"
88. martin  Főszerkesztő
2018.04.13. 13:13:39
LV26
Válasz 85. TCr64EU üzenetére:
Ismered azt a klasszikus szitut, amikor a zöldséges ugyanabból a dinnyéből kóstoltat...?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
87. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 13:03:14
LV9
Válasz 86. mentoloshypo üzenetére:
Akkor meg se veszem, nagyon pörgetné a ventilátort. :(
86. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.04.13. 12:43:22
LV28
Válasz 85. TCr64EU üzenetére:
Felcserélte vagy sem, ha agyhúgykövet kapok akkor sem látok érdemleges különbséget.
Egyértekműen kihasználja minden porcikáját az alap PS4-nek. A Pajkos Kutyákat leszámítva minden más fejlesztőnél fele ilyen jól nem nézne ki ez a játék.
85. TCr64EU  Choose life
2018.04.13. 11:48:04
LV22
Válasz 84. mentoloshypo üzenetére:
Hogy a fenébe van az, hogy az osztottképes részeknél a "performance" beállítás részletesebb képet ad, mint a "resolution"?
Felcserélte az IGN?
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
84. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.04.13. 11:30:12
LV28
83. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.04.13. 11:26:10
LV2
Válasz 59. Penge70 üzenetére:
Köszi!
82. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.04.13. 11:25:55
LV2
Válasz 80. Yokozuna üzenetére:
Köszi! Van, de ott is gyönyörű, csak a Pro kihozza a legjobbat belőle.
81. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.04.13. 11:25:29
LV2
+2
Még mielőtt elindulni a politika irányába a dolog: van erre egy politika topik, itt beszélgessünk a játékról.
80. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 11:16:32
LV6
grat a teszthez, tűkön ülök!

sima PS4-en próbáltátok? ha igen, különbségek esetleg?
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
79. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 11:15:25
LV6
Válasz 78. HUN_GERGO üzenetére:
Te is vesztes vagy, csak még nem tudsz róla...
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
78. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 10:09:07
LV15
-2
Látom a vesztesek még itt is a politikával támadnak! :D

A játékot be fogom szerezni ez biztos, de mivel itt a nyári szezon nem fogok a gép előtt dekkolni, szóval bőven ráér később használtan is beszerezni! :)
77. VictorVance  Szerkesztő
2018.04.13. 10:08:30
LV16
+2
-1
Válasz 76. martin üzenetére:
Ha Noob kolléga betéved ide, végünk van...
Örülünk?
76. martin  Főszerkesztő
2018.04.13. 10:05:05
LV26
Válasz 75. VictorVance üzenetére:
Jááj more, veszélyes vizekre eveztünk!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
75. VictorVance  Szerkesztő
2018.04.13. 10:03:26
LV16
+1
Na Martin miatt holnaptól új ellensége lesz Magyarországnak...

"Állítsuk meg Kratoszt!!!"
"Ne hagyjuk szó nélkül!!!"
Örülünk?
74. VictorVance  Szerkesztő
2018.04.13. 10:01:40
LV16
+1
Válasz 66. mentoloshypo üzenetére:
"Állj le Skeeter, nem bánt ez senkit!"

:DDD
Örülünk?
73. VictorVance  Szerkesztő
2018.04.13. 09:57:20
LV16
Válasz 65. martin üzenetére:
Uhhh, tényleg :(((
Örülünk?
72. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.04.13. 09:37:04
LV28
Válasz 71. martin üzenetére:
Ha kicsit előbb jelenik meg akkor szeretett Bölcs Vezérünk biztosan beleteszi a választási kampányába a God of War-t: "látjátok, ez lesz ha nem ránk szavaztok, mindenki fejét szétkúrja egy ilyen bevándorló"
71. martin  Főszerkesztő
2018.04.13. 09:32:57
LV26
Hú bmg, azt hiszem ezzel az infóval most kinyírtam az új God of Wart Magyarországon... :O
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
70. Penge70  Veterán PSC tag
2018.04.13. 09:32:19
LV21
Válasz 69. martin üzenetére:
Na bammeg :(
69. martin  Főszerkesztő
2018.04.13. 09:29:58
LV26
Válasz 67. Penge70 üzenetére:
Ráadásul ez a bizonyos migráns szét is bassza a helyieket.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
68. Penge70  Veterán PSC tag
2018.04.13. 09:25:51
LV21
Válasz 64. VictorVance üzenetére:
Támogatom!
67. Penge70  Veterán PSC tag
2018.04.13. 09:25:08
LV21
+1
Válasz 65. martin üzenetére:
Már a játékokban is migránsok vannak? De kutya világ van, báttya :(
66. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.04.13. 09:19:17
LV28
65. martin  Főszerkesztő
2018.04.13. 09:13:12
LV26
Válasz 64. VictorVance üzenetére:
Mivel az új játékban gyakorlatilag Kratos is egy migráns, akire abszolút nem néznek jó szemmel új hazájában (annyira nem, hogy említés is van róla, "errefelé nem szeretik az idegeneket"), most mellétrafáltál.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
64. VictorVance  Szerkesztő
2018.04.13. 09:08:44
LV16
+1
Válasz 62. martin üzenetére:
Legyen Kratos a miniszterelnök!
Egyből nem lenne itt egy migri se.
Örülünk?
63. probi  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 09:06:08
LV7
Válasz 60. HUN_GERGO üzenetére:
Inkább várd meg pluszban ingyen.
PSNid HU: smuge
62. martin  Főszerkesztő
2018.04.13. 09:01:59
LV26
+1
Válasz 61. quaid77 üzenetére:
Ő inkább retteg még egy kicsit a migráncsoktól. Meg aztán hátha a Fidesz odaadja minden választójának ajándékba...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
61. quaid77  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 08:12:07
LV3
+1
Válasz 60. HUN_GERGO üzenetére:
felesleges, sokkal nagyobb buli részegen harmonikázni a Sea of Thievesben ;)
60. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 07:37:52
LV15
-1
Majd használtan beszerzem
59. Penge70  Veterán PSC tag
2018.04.13. 06:21:31
LV21
+1
Grat a teszthez, még két másik oldal tesztjét is elolvastam, és a PSC tesztje tetszett a legjobban.
De általában ez mindig így szokott lenni.
58. Laci  PlayStation.Community tag
2018.04.13. 03:12:24
LV1
+1
Gondoltam hogy jó lesz. Bár, mivel egyszer az egyik Alien játék jól megszopatott, azóta kicsit szkeptikus vagyok. Na mind1, most más van soron, de nyilvánvalóan kötelező vétel.
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
GOD OF WAR
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Eszméletlenül kialakított világ és játékmenet; fantasztikus karakterek és történetvezetés; technikai mestermű
Negatívum
Egyértelműen folytatódhat, pedig még játszottam volna sokáig...

MARTIN BELESZÓL
Nyilván tudtam, hogy az új GoW nagyot fog szólni, hisz ez nem csak külső elvárás, de talán kötelesség is volt a fejlesztők részéről. Az az elképesztő modernizálás és professzionalizmus azonban, ahogy és amilyen szintre ezt az univerzumot most felhozták, az egyszerűen megdöbbentő. És, tették mindezt úgy, hogy a Háború Kopasz Istene - szerencsénkre - önmaga maradt. Példaértékű reboot ez, mostantól több szívemnek kedves franchise-t akarok ilyen formában újjászületve látni!