.

PlayStation.Community

2018.04.06. 14:57 Kedvcsináló
11 hozzászólás
Szerző: Mikee
Értékeld a cikket!
Jackpot!

A Devil May Cry sorozatnak rendkívül sokat köszönhet a videojáték-ipar. Egyike az első 3D-s hack'n slash game-eknek, de sajátos stílusának hála azt is mondhatjuk, hogy gyakorlatilag műfajt teremtett vele a Capcom. Szomorú is vagyok, amikor ismerőseim néha "God of War klónnak" titulálják, mivel Dante kalandja jóval korábban vette kezdetét, mint Kratos mészárlása. Szégyenszemre kell viszont nektek, rajongóknak, fanoknak, playereknek most bevallanom, hogy még nem volt szerencsém a szériához a teszt megírása előtt, ami elég nagy hibának tűnik, miután megismertem...
De a számok, a száraz tények is magukért beszélnek a sorozat körüli rajongás hitelességével kapcsolatban: még a fekete báránynak ítélt, szidott-megvetett második rész eladási számai is meghaladják az 1,4 milliót! A game-eken kívül persze a rajongók képregényekben és mangakban is követhették kedvenc démonirtójuk izgalmakkal teli életét.
A PlayStation 2-ön 2001-ben megjelent első rész óta kaptunk 3 számozott folytatást, 2013-ban egy rebootot, valamint az imént említett rajzos füzeteket. Ennek fényében a sors igen furcsa fintora, hogy az első game megjelenése finoman szólva is kalandosan zajlott le, hisz majdhogynem elkaszálta a Capcom... de szerencsére nem így történt!

Devil May Cry

2001-et írunk. A Capcom még mindig Resident Evil 2-ért kapott díjakat számolgatja, amikor Shinji Mikami egy nap megbízza kollégaját, Hideki Kamiyát, a Resident Evil 2 rendezőjét, hogy ugyan tervezze már meg a következő részt. Ez egy igencsak felelősségteljes megbízás, hiszen nem másról van szó, mint a sorozat PS2-es debütálásáról.
Kamiya többet szeretett volna egy szimpla folytatásnál és sokkal dinamikusabbra, intenzívebbre szerette volna megalkotni, mint a PS1-es részeket. Az előkészületek a legnagyobb rendben lezajlanak, az első ötletek is kialakulóban vannak. A játék egy titokzatos Tony nevű figuráról fog szólni, aki emberfeletti képességekkel rendelkezik. A sztori központja egy gótikus kastély, pontosabban annak felfedezése. Rendkívül jól hangzó vázlat… de nem egy Resident Evilnek – gondolták a Capcom fejesei.
Ezért aztán szüneteltették a fejlesztést, de szerencsére, csak mint egy Resident Evil címét. A további munkálatokat a Little Devils csapata látta el, akik egy kicsit átalakították az eddigi elemeket, a zombikat lecserélték démonokra, majd átkeresztelték a programot. Így született meg a Devil May Cry. A kalandos fejlesztés végül osztatlan sikert hozott a Capcomnak, egy újabb sikercímet tudhatott magáénak a japán vállalat. Egy olyasvalamit alkottak, aminek még ma is megvan a hatása és milliók várják, hogy az a régóta várt ötödik rész, a csak pletyka szintjén létező folytatás végre napvilágot lásson.

De térjünk is rá a játékra! Hogy miről is szól a Devil May Cry? Kivonatolva a jó és a rossz örökös harcáról, jelen esetben az Alvilág és az Emberiség csatájáról. Ebbe a szunnyadó háborúba csöppen bele főhősünk, Dante, akarva-akaratlanul. Ugyanis nem akárki fiát alakítjuk, hanem a Legendás Sparda leszármazottját. Sparda, dacolva a gonosszal évekkel ezelőtt legyőzte az Alvilág urát, korábbi vezérét, Mundust. De sajnos úgy néz ki, hogy nem végérvényesen. Egy nap meglátogatja Dante-t egy titokzatos nő, Trish, és azt állítja, az Alvilág seregei mozgásban vannak és Mundus visszatérhet. Ezt Sparda fia nem hagyhatja szó nélkül, így apja árnyékából kilépve az ifjú harcosnak is szembe kell néznie a sötétséggel. Trish elvezet minket egy szigetre, pontosabban a nemrég említett gótikus kastélyhoz, ahol megkezdődik a démonirtás és a vadászat Mundusra.
Elsőre elcsépeltnek, klisésnek érződhet a sztori, de ezt olyan szinten kompenzálja a játékmenet, hogy én kérek elnézést. Még most 17 évvel az eredeti game megjelenése után is(!) élvezetesek a harcok, a bossfightok ötletesek, kreatívak, pedig nem csinálunk mást, csak csapkodjuk a démonokat a levegőben karddal és pisztollyal, mégis eredeti az egész, amit megdob az akció közben szóló zene.
De van egy hatalmas ütőereje a széria első részének, amit másik game nem tud csak úgy lemásolni: az atmoszféra. A gótikus kastély, mint helyszín, telitalálat. A falak szinte mesélni tudnának, mi történt ezen a helyen réges-régen. Ahogy járkálunk szobáról-szobára és megismerjük a kastély minden egyes zugát, amik különböző történeteket, legendákat mesélnek el… egyszerűen zseniális! Ehhez hozzátesszük a leglazább, egysorosokból soha ki nem fogyó, badass főhősünket, és megkaptuk a 2000-es évek egyik legjobb játékát.
A game hatalmas sikert aratott mind kritikai, mind eladási fronton. Végtelen erejű szélként suhant végig a játékiparon és ebben a szélben a Capcom még egyszer vitorlát szeretett volna bontani. Nem csoda, hogy 2003-ban már jött is a második rész.

Devil May Cry 2

A második felvonás megjelenés előtt akadt egy-két vészjósló jel. Aggodalomra adott okot, hogy ezúttal Kamiya és a Little Devils csapata nem vettek részt a munkálatokban, de a rajongók bíztak az előd erényeiben, mondván: ezt nem lehet elrontani, hát hogy lehetne? Hát hogy...
Nem fogom tovább húzni a szót: a helyzet az, hogy a Devil May Cry 2 egy elég nagy csalódás volt sokak számára és most is kilóg a sorból, higgyétek el - főleg, ha az ember rövid időn belül játszik az előddel és a 3. résszel. Hatalmas a visszalépés minden tekintetben.
Kezdjük a történettel! Dante ismételten egy szigetre utazik el, ahová most is vele tart egy titokzatos nő, hogy ott találkozzanak egy idős hölggyel, Matierrel. Matierről kiderül, hogy régen Sparda, Dante édesapja mellett harcolt és csak ő tudja a titkot (hogyne), hogy egy Arius nevű démon világuralomra fog törni, amit a "Legendary Sparda" fia nem hagyhat szó nélkül.. és ennyi. Az első résznek se volt világhírű története, de legalább nem volt hatásvadász az egész.
Itt azonban minden létező hibát elkövettek a fejlesztők a sztorival és a karakterekkel kapcsolatban. Az egysorosok nem működnek, a hatalmas meglepetésként szánt csavarok ultra-gagyik. Néha-néha az pár poén betalál és szól az ismerős zene, van egy-két nagy pillanata a játéknak, de ez édeskevés.

Hasonló lyukakkal van tele a játékmenet is. Nem azt mondom, hogy az első rész Dark Souls nehézségű volt, de azért egy-két helyen izzadt a kontroller a tenyeremben. Itt senki ne számítson ilyenre, még véletlenül se. Az ellenfelek jóformán észre sem vesznek minket és életerejük is mintha kevesebb lenne, miközben Dante pisztolya úgy sebez, mintha rakétával lövöldöznénk a szerencsétlenekre. A bossharcok mindenféle kreativitást, egyediséget nélkülöznek. Kihagyott ziccernek tekintem a fegyverek egyhangúságát, hiszen ugyanazzal a movesettel rendelkezik az összes kard.
Ettől függetlenül nem mondom, hogy ez egy borzasztó játék, jó néhányszor visszacsábított a fotel elé a visszafejlődés ellenére. De nem mehetünk el a game pozitívumai mellett szó nélkül, merthogy van ilyen is. Gondolok itt a Lucia karakterével való végigjátszásra, a különböző skinek feloldásának lehetőségére, és Dante is pofásabban néz ki, mint 2 évvel azelőtt. A pályák is kissé nyitottabbak lettek, magaslatokra, tetőkre ugorhatunk fel, bár ennek megvan a hátránya is, mely olykor-olykor furcsa dolgokat művel a kamera.
A DMC 2 talán jó játékként lenne megítélve, ha a zseniális előd árnyéka nem vetülne rá, de így teljesen mértékben meg lehet érteni a fanyalgókat. Nem tagadom, némileg kétségbeesve ültem le játszani a 3. résszel ilyen előzmények következtében, de azért erre nem számítottam…

Devil May Cry 3 – Dante’s Awakening

A DMC2 negatív kritikáival egyértelmű, hogy a sorozat hírneve is csorbult. Ezért a Capcom, biztosra menvén, Hideaki Itsuno-nak adta át a stafétát, aki a 2. rész befejezése előtt 5 hónappal csatlakozott a fejlesztőcsapathoz, és még mentette a menthetőt. Itsuno tudta, hogy frissíteni kell a sorozatot, ezért nem folytatást, hanem előzményt tervezett, amiben a sztori még az első rész eseményei előtt játszódik és Danténak is egy fiatalabb változatát kaptuk meg.
A rendező zseniálisan jól érzett rá, mi hiányzott a 2. részből: minden, ami az elsőben jó volt. Ezért számos helyen érződik az első rész befolyása, ami leginkább a minőségen érzékelhető. Merthogy Itsuno fogta és levezényelte az eddigi legjobb DMC megalkotását!
Az imént említettem, hogy kissé kétségbeesve ültem a PS4 elé. Hát ebből az állapotból az első óra után úgy csavarintott ki a DMC3, hogy konkrétan az államat kerestem a padlón. Nem hazudok, mindent, MINDENT tökéletesen a helyére passzoltak a dizájnerek és programozók, kezdve azzal, hogy megírták a sorozat eddigi legjobb sztoriját.
Ha valaki kevesellte volna Dante családtagjainak a számát, az most megnyugodhat. Dante szegény még nevet sem talált újonnan létrehozott boltjához, máris azzal állít be hozzá egy titokzatos alak, hogy ikertestvére, Vergil szeretettel meghívná otthonába egy partira. Persze Vergil szándékai nem ilyen jószívűek, kisöccse hatalmára, pontosabban medáljára pályázik. Célja nem más, mint édesapja, Sparda teljes erejének megszerzése. Elsőre tudom nem úgy hangzik, mint egy Oscar-díjas sztori, de szinte minden karakterhez tartozik egy-kisebb nagyobb fordulat.

Korábban volt róla szó, hogy itt Dante fiatalabb énjét láthatjuk ereje teljében. Ezt mesterien hozta össze a fejlesztőbrigád. Rohadt jó párbeszédeket tol le Dante, tényleg néha zavarodva néztek rám családtagjaim, miért ülök fülig érő vigyorral a fotelban. Ehhez kapcsolódnak a játék legjobb jelenetei, amikor egyszerre van a képernyőn a két testvér - komolyan, filmekben is ritka az ilyen! Mit is mondhatnék? Jackpot. A helyszín teljes egészében olyan érzést kelt, mintha az első rész gótikus kastélyában bolyonganánk, legalábbis számomra. Ha nem nézne még mindig pofátlanul jól ki a játék, kevés ember venné észre a különbséget.
A játékmenetet sem érheti negatív kritika, mint mondtam: minden a helyén van. Az ellenfelek változatosak, kihívást s nyújt a játék, nem egyszer haláloztam el démonirtás közben. A bossfightok pedig a széria legjobbjai. A végső összecsapás egyszerűen annyira jól van megkoreografálva, hogy a szavam elállt! Egy szó, mint száz, a DMC 3 egyenesbe hozta a sorozat útját és talán el is feledtette a rajongókkal azt a bizonyos 2. részt.
A PS4-re nemrég megjelent Devil May Cry HD Collection már előző generációs konzolokon is tiszteletét tette és az az igazság, hogy a jelengenerációs változat szinte semmit nem tesz hozzá az összképhez, csupán a 4K-s kijelzővel rendelkezők élvezhetnek egy kis különbséget, de ennek hátulütőjeként meg óriási a kontraszt az átvezető videók és az in-game felvételek között. Joggal merülhet fel így a kérdés, hogy volt-e értelme újra kiadni ezt a bizonyos kollekciót?
Az utóbbi sorokat olvasva azt hiheti az ember, hogy nem, pedig nagyon is van. A DMC HD Collection egy kis huzatot csinál a porosodó brand háza táján és elővetíti a Devil May Cry 5 elkerülhetetlen bejelentését, amire remélem az E3-nál tovább nem kell várnunk. Én emellett nagyon ajánlom a megvételt azon játékostársaim számára, akiknek még - hozzám hasonlóan - nem volt szerencséjük a játéktörténelem ezen égkövéhez. Ugyanakkor, ha már rendelkezel valamelyik korábbi formájában a kollekcióval, érdemes elgondolkodni, megéri-e a pénzt az a néhány plusz pixel.

(A játékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából e linkről meg is rendelhető.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
11. Burzum
2018.04.14. 12:36:43
LV2
X360-on megvolt az 1000 GS, PS3-on a platinum trófea mindhárom részből, szal tényleg 3 a magyar igazság!:D Viszont előre rettegek a DMC2 miatt, mert azt a hitvány szarkupacot harmadszorra is végig kell szenvednem...:(
10. takitibi2000  PlayStation.Community tag
2018.04.12. 05:31:14
LV3
Válasz 6. CountofHell üzenetére:
Én nyáron tervezem megszerezni a platinám a 3.-ból,a 2 már platina,az 1 meg egyenlőre nem lesz.
Rocket league függő! :D
9. jime  non-alcoholic
2018.04.11. 21:35:29
LV29
Válasz 6. CountofHell üzenetére:
semennyire :D

én normálon is vért hugyoztam a NG játékokkal, ezeket azért több fokozaton is letoltam.
kivéve a 2. részt, az annyira hulladék, hogy a mai napig nem értem a végére xD
"wake up, you're dead!"
8. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.04.10. 13:23:37
LV14
Válasz 7. street5daniel üzenetére:
Én pont fordítva, egyetlen egyszer játsszottam végig az 1-et és a 4-et, a 2-3-at pedig csak elkezdtem. De ez már nagyon régen volt. Viszont a 3-on tisztán látszott, hogy korában az egyik legjobb játék volt ami létezett.
PSN - CountofHell_HUN
7. street5daniel  PlayStation.Community tag
2018.04.10. 13:10:50
LV4
Ezeket a részeket még annó végigtoltam és nekem is a 3. volt a legemlékezetesebb. A 4. részt még mindíg nem játszottam végig.
Bearanyozhatjuk a szart attól még az szar marad!!!
6. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.04.10. 10:42:04
LV14
Én Ninja Gaiden Sigma 1-2, Ninja Gaiden 3 és Razor's Edge Master/Ultimate ninjan eddződtem nekem mennyire lenne nehéz a platina a HD Trilogy-ból ?
PSN - CountofHell_HUN
5. martin  Főszerkesztő
2018.04.10. 08:01:46
LV26
Válasz 4. takitibi2000 üzenetére:
Hetero!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. takitibi2000  PlayStation.Community tag
2018.04.09. 21:04:41
LV3
Egyébként muszáj volt berakni ezt a B#zis Dantét indexkép-nek? :D
Rocket league függő! :D
3. takitibi2000  PlayStation.Community tag
2018.04.09. 20:59:27
LV3
Annyit azért hozzátennék,hogy nehezebb,mint a Dark Souls,csak nem normálon kell játszani,hanem DMD-n. Próbáld ki az első részt NG, DMD fokozaton indítva, megnézem mi a véleményed! :D
Egyébként ha igaz a hír,hogy bejelentik az E3-on,akkor tuti,hogy egy jó darabig nem fog más pörögni nálam,az tuti. Nyárra tervezem a DMC3 kiplatinázását. Még nincsen meg az összes mission ss-re. ;)
Rocket league függő! :D
2. wooltur  PlayStation.Community tag
2018.04.07. 21:37:22
LV16
Nekem továbbra is az első rész a kedvencem. Dunte Must Die nehézségen a végén Mundus mindenidők legnehezebb boss harca volt számomra. Egy hónapig bírkóztam vele mire levertem. Erre kaptam egy vacak costumot és annyi volt. :D Azt hittem sírva fakadok amikor megláttam, h ezért szenvedtem ennyit. :D
R.I.P. Brúnó :-(
1. jime  non-alcoholic
2018.04.07. 13:53:32
LV29
megveszem harmadjára is őket, hátha végigjátszom végre a 2. részt xD
"wake up, you're dead!"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Melyik szerinted a legjobb Assassin's Creed játék?
2018.07.22. 11:00 PlayStation.Community
22 hozzászólás
Szerző: martin
És melyik tetszett legkevésbé...?
Tacoma (PS4, PSN)
2018.07.16. 08:04 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Petunia
Gone to space.
MXGP PRO (PLAYSTATION 4)
2018.07.13. 14:31 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Professzionális sárdagasztás.
Call of Duty: WWII - United Front kiegészítő csomag (PS4, PSN)
2018.07.12. 12:45 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egyesített frontokon.
Destiny 2 - Warmind DLC
2018.07.10. 10:00 Kedvcsináló
17 hozzászólás
Szerző: soliduss
A legnagyobb átverés.
Mozi - Sicario 2: A zsoldos
2018.07.09. 15:02 Cool-Túra
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Nincs szabály, nincs kegyelem.
Elmélkedő - Melyik szerinted a legjobb Grand Theft Auto játék?
2018.07.08. 12:30 PlayStation.Community
46 hozzászólás
...és melyik a leggyengébb?
NEW GUNDAM BREAKER (PLAYSTATION 4)
2018.07.08. 12:16 Játékteszt
8 hozzászólás
Szerző: eszg_
A modellezés új dimenziója megérkezett.
THE CREW 2 (PLAYSTATION 4)
2018.07.04. 23:26 Játékteszt
27 hozzászólás
Szerző: Dzson
Salátarekorder!
LEGO THE INCREDIBLES (PLAYSTATION 4)
2018.07.02. 11:24 Játékteszt
2 hozzászólás
Szerző: angyalkus
A Hihetetlen kockacsalád.