![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PlayStation.Community |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Párosan szép a szökés!
Az első A Way Out képek és videók után akarva-akaratlanul rögtön egy börtönszimulátoros játék rajzolódott ki előttem, amiben A remény rabjaihoz hasonló szökést kell a végén összehozni. Azonban, a játék befejeztével nyugodt szívvel jelentem ki, hogy ennél még változatosabb és érzelmesebb sztorit sikerült felállítania a Brothers: A Tale of Two Sons alkotóinak! Mielőtt fejest ugranánk a részletekbe, szükségesnek érzem, hogy megjegyezzek pár fontos információt azok számára, akik a vásárláson gondolkodnak. Az első és legfontosabb, hogy ebben az esetben kizárólag ketten tudunk nekikezdeni az élményeknek. Ez történhet online vagy local kooperatív módban is végigvihető, de a gép irányította társ lehetősége jelen esetben kiesik. Aki megvásárolta a játékot, az tudja meghívni a játékba a kiválasztott delikvenst. A PlayStation Store-ból letöltött trial verziót használva teljes jogot kap a meghívott fél, így tulajdonképpen mindenféle kódaktiválás és egyéb macera nélkül tudjátok ketten élvezni, az akár közösen megvásárolt játékot. Trófeavadászoknak megemlíteném, hogy csak a játék fő tulajdonosa kapja meg a serlegeket, így ha egy példánnyal rendelkeztek, akkor érdemes eldönteni a játék előtt, hogy kinek fontosabbak a csillogó kupák. A sztori elején, a karakterek részletes megismerése előtt egy rövid önéletrajz alapján kell eldöntenünk, hogy Leo vagy Vincent irányítását akarjuk-e átvenni. (Ha valamilyen oknál fogva nem tetszene az adott figura, egy gyors újraindítás után válthatunk közöttük.) Leo agresszív alkat, olykor elhamarkodott döntéseiről híres, Vincent pedig a higgadt, átgondolt veterán. A játék előrehaladtával folyamatosan kapjuk róluk a kiegészítő magánéleti információkat, de tulajdonképpen néhány snitt után rögtön tudunk azonosulni a srácokkal. A történet eleje kissé nehezen indul be. Megélünk pár börtönverekedést, beszélgetést, mire a két főszereplő egymásra talál. Viszont, ha ez megvolt, onnantól nincs megállás! Folyamatosan a szökés fog a karakterek fejében járni, és ez a mentalitás ránk is átragad. Garantáltan minden lehetőséget meg fogunk ragadni, hogy kijussunk. A bajtársiasság és egymás támogatása egy mélyenszántó beszélgetés után tetőzik, amikor kiderül, hogy ugyanazon rossz arcú gonosz miatt vagyunk sitten. A következő néhány börtönben töltött nap után aztán hirtelen begyorsulnak az események, és igazából jó pár órán keresztül nem is hagy szabadulni a játék, annyira addiktív és érzelemdús az élmény. Maga a történetszál egyébként nem túl hosszú, viszont, ha mindent végigkutattok és az összes jöttment figurával leálltok beszélgetni, akkor 7-8 órát is bele lehet ütni a programba. Ami a "rövidségéhez" hozzátartozik, hogy nincsenek felesleges, kitöltő jelenetek, minden összefügg mindennel, és a legtöbb poén csak akkor fog leesni, ha a végére értetek a kalandnak. Úgy vélem, ha már régóta kerestél egy játékot, amit a pároddal, vagy barátoddal szívesen játszanál ketten, és nem rémültök el a csapatmunkától, akkor ez A Way Out egy kihagyhatatlan cím. A fő érdekesség, hogy egymást folyamatosan látjátok, mivel akár local vagy online játszotok, a képernyő meg lesz felezve. Eleinte kissé bizalmatlanul álltam a split-screen dologhoz, de őszintén szólva sok esetben segített, hogy tudtuk egymás pozícióját. A fejlesztők nagyon jól megoldották ezt, és egyáltalán nem volt zavaró, sőt egyes helyzetekben, mint amikor egy fontos bejátszás van, vagy éppen egy közös feladatot hajtunk végre, akkor dinamikusan egybeolvad a kép. A koncepció tehát szuper, a történet pedig tele van fordulatokkal, amik olykor kiszámíthatóak, viszont az élményből nem vesznek el. A karakterek folyamatosan beszólogatnak egymásnak, úgyhogy a kötelező poénok sem maradnak el. Ha szemfülesek vagyunk, rengeteg minijátékban tudjuk próbára tenni magunkat, így alkalmunk nyílik elverni egymást például Szkanderben, vagy csak stílusos amerikai módjára ütögetni párat a hátsó kertben. A börtöntől kezdve a szökésen át egy remek képet kapunk, hogyan is nézett ki az Amerikai Egyesült Államok a '70-es években. Megjelenítés szempontjából is teljesen korrekt minőséget nyújt a game. Néhány textúra kissé ronda hatást keltett, de összességében hozta az elvárható szintet, amit egy PS4 játéktól joggal remélhetünk. Ahol tényleg lenyűgözött a látvány, azok a szabaduláshoz köthető jelenetek: a messzi táj képei és az időjárás effektjei festői szépséget öltenek. Mint már említettem, a hangulat az ami, igazából elviszi a hátán az egész kalandot: az együtt megoldott feladatok és a történet fordulatai teszik már-már letehetetlenné a játékot. Több esetben is fontos döntéseket közösen kell meghozni, minek köszönhetően valós kommunikációra kényszerítenek minket a készítők. A szoftvernek igazán nagy hibája nincsen, persze egy-két apró bug azért fellelhető, ami idegesítő lehet, de semmi olyan, amit néhány frissítéssel ne lehetne orvosolni, illetve magát a játékmenetet nem befolyásolják. A történet hosszára se tennék különösebb panaszt, mert mégiscsak egy olyan játékról van szó, amihez kötelező a két játékos egy időben való jelenléte, és ez a 7-8 óra pont ideális időintervallum egy ilyen stílusú szoftverhez. Az újrajátszhatósági faktor sem elenyésző, hiszen akit tényleg megfogott a sztori, annak érdemes még egyszer végig tolni, mert több befejezése is van! Zenék terén úgyszintén zseniális teljesítményt tett le az asztalra a fejlesztőgárda muzsikákért felelős részlege. Mindig eltalálták a megfelelő hangulatot: olykor egy nyugis szám csendül fel, máskor pedig igazán pörgős dallamok pezsdítik fel a menekülést. Ha eddig nem is, de innentől kezdve tényleg érdemes odafigyelni a Hazelight munkásságára, mert ezek a srácok valóban értenek a kooperatív játékokhoz. Tudják, hogyan lehet olyan minőséget produkálni, ami megmutatja, hogy kell egy jó és élvezetes szoftvert összerakni, mikrotranzakciók és egyéb hátsó szándékú lehúzás nélkül. Összegezve a történteket, börtönviselt figurák kiszabadítása soha nem volt még ennyire szórakoztató. Olyan társas élményt kapunk, amit korábban nagyon kevés játék tudott ezen a szinten prezentálni. Úgy gondolom, az ilyen minőségi címek tesznek minket minőségi videojátékosokká. További történeti elemzésekbe nem szeretnék belemenni, mert ezt a sztorit mindenkinek a saját bőrén kell megtapasztalnia, spoilerektől mentesen. A screenshotok nézegetését is csak saját felelősségre tudom ajánlani, ezért aki idáig elolvasta a tesztet és elgondolkodott a vásárláson, ne habozzon. Irány a bolt, ahol egy igazán jó játékot kapunk, kifejezetten alacsony áron. Karoljunk fel egy rekesz sört és csöngessünk fel a legjobb haverunkhoz. Ha megvagyunk, akkor kezdődhet a PS4 korszak egyik legjobb többjátékos élménye! (Ez a kiváló játék megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, de ha akarod, webshopjából kényelmesen meg is rendelheted.) 19. lesliebuz1977 PlayStation.Community tag
2018.09.22. 13:30:11
18. Onimushaman Szerkesztő
2018.04.01. 20:04:35
17. martin Főszerkesztő
2018.03.31. 13:59:45
16. PSti PlayStation.Community tag
2018.03.31. 11:23:29
15. B_Renato97 Szerkesztő
2018.03.30. 22:12:03
14. Palmatex PlayStation.Community tag
2018.03.30. 21:26:13
13. MazaHUN PlayStation.Community tag
2018.03.30. 13:28:43
12. HUN_GERGO PlayStation.Community tag
2018.03.30. 08:19:20
11. ps2true -A LEGNAGYOBB-
2018.03.29. 23:44:25
10. Ruzsi PlayStation.Community tag
2018.03.29. 15:54:41
9. soliduss A Krónikás
2018.03.29. 15:22:46
8. Richard PlayStation.Community tag
2018.03.29. 15:17:25
7. martin Főszerkesztő
2018.03.29. 14:17:32
6. Ruzsi PlayStation.Community tag
2018.03.29. 13:36:27
5. Richard PlayStation.Community tag
2018.03.29. 13:32:30
4. Lotar PlayStation.Community tag
2018.03.29. 12:15:51
3. MolonLave Főszerkesztő-helyettes
2018.03.29. 11:02:37
2. martin Főszerkesztő
2018.03.29. 09:35:12
1. soliduss A Krónikás
2018.03.29. 09:02:53
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
---|