PlayStation.Community

2018.03.30. 09:07 Kedvcsináló
4 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Old school játékhoz old school kiegészítők.

Emlékeimben még elevenen él a pillanat, amikor kiadták a Duke Nukem 3D-hez a Nuke it című kiegészítőt, ami nagyjából 300 új pályát tett hozzá az alapjátékhoz (igen, háromszázat). Anno úgy éreztük, hogy sose fogjuk magunkat átlőni ennyi szinten és megérzéseink valósnak bizonyultak, mert az első öt után elfogyott a motiváció. Manapság a DLC-nek nevezett kiegészítések remek lehetőséget biztosítanak a készítőknek, hogy a főjátékból idő- vagy pénzhiány miatt kimaradt játékelemeket, pályákat, eseményeket kiadják a játék megjelenése után. Sajnálatos módon a legtöbb kiadó nyereségvágyból kifolyólag készítteti el a kiegészítőket, amiket egyesek képesek még jóval a game megjelenése előtt reklámozni, hogy belerángassa szerencsétlen játékosokat a szezonbérletek megvásárlásába.
Mielőtt nagyon elkanyarodnék a tárgytól térjünk rá a Machine Games által fejlesztett Wolfenstein II: The New Colossus kiegészítőire, amik a The Freedom Chronicles címen futnak.
Nem másról van szó, mint három új karakterről, akiknek a kalandját fejenként három fejezeten keresztül élhetjük át, valamint ott van még a 0. epizód, ami voltaképpen egy kóstolós termékbemutatóként szolgál, azaz a három hős történetéből csippent ki egy-egy szeletet.
Az első szabadságharcos, akinek a bőrébe bújhatunk, az Joe Stallion, vagy ismertebb nevén Gunslinger Joe, aki egy német származású, de Amerikában élő náci szimpatizánst üldöz személyes okok miatt. A második karakter Jessica Valiant, azaz Agent Silent Death, aki a szeretett férje halálában kulcsszerepet játszó nácik likvidálását tűzte ki célul maga elé. Végül pedig ott a veterán Gerald Wilkins kapitány, aki hosszú idő után ismét surranót húz, hogy kitapossa azon náci katonák belső esszenciáját, akik megpróbálják megakadályozni őt, a németek új csodafegyverének, a Napágyú elpusztításában.
A történetet rajzolt állóképek sorozata prezentálja, amik minden kampány elején remekül felvázolják a háttértörténetet. Nagyon bonyolult sztorira senki se számítson, minden esemény a főjátékban tapasztaltak szintjén mozog, és ez sajnos a játékmenetre is igaz.
A The Freedom Chronicles-nél voltaképpen nem csináltak mást a készítők, mint fogták a főjáték főszereplőjének képességeit, szétosztották három részre, és ezekre ráhúztak három karaktert. Gunslinger Joe képes áttörni a falakat, Agent Silent Death be tudja préselni magát a szűk szellőzőnyílásokba, Wilkins-nek pedig birtokában van az a spéci lábbeli, ami gombnyomásra gólyalábakká alakul, hogy viselője elérje a magasabb helyeket. Ezeken túl a kisebb képességek is szétoszlanak a karakterek között, például az orgyilkos hölgynél lelassul az idő, amikor gyanússá válik egy ellenséges katona látómezejében, vagy ott van Joe, akinél egy ideig regenerálódik a páncélzat.

Sajnálatos módon semmi újdonság nincs a játékmenetben, teljes mértékben ugyanazokra a dolgokra kell számítani, amik az alapjátékban is szerepeltek. Nincsenek új ellenféltípusok, új lehetőségek, vagy új fegyverek. A gyilkoló eszközöknél is inkább egyfajta butítás tapasztalható, ami annyit jelent, hogy a fegyverek fejlesztése nem a mi döntésünket veszi alapul. Az alapjátékban a pályákon meglelt fejlesztőcsomagokkal tuningolhattuk bármelyik náci-párologtatónkat, azaz a választott fegyvernél meghatározhattuk, hogy melyik plusz funkcióval rendelkezzen. Itt most nem a fejlesztőcsomagok vannak elrejtve, hanem maga a plusz funkció. Tehát ha a fejezetek egy meghatározott pontján nem találjuk meg, és nem vesszük fel például az irányzékot a gépfegyverhez, vagy a hangtompítót a pisztolyhoz, akkor ezen tuningok nélkül kell végigküzdeni a sztorit.

A pályák se mutatnak sok változást a főjátékhoz képest. Voltaképpen minden szint ugyanazokból az elemekből épül fel, mint Blazkowicz kalandjánál. Sőt, van helyszín, amiket egyenesen a főjátékból emeltek át. Persze túlnyomórészt új pályákon vitézkedhetünk, de mivel az azok alkotóelemeit (épületek, tereptárgyak, stb.) már láttuk a főjátékban, így szinte minden helyszín ismerősnek fog tűnni. Egyetlen egy dolgot láttam, ami számomra újdonságként hatott és az egy vonatállomást időszakosan átszelő vonat volt, ami képes rövid ideig takarni minket, vagy az ellenséget, illetve ledarál bármit, ami az útjába kerül.
Grafikailag természetesen hozzák az elvárt színvonalat, azaz baromi jól néznek ki. Játékmenetileg nem változott semmi, ugyanúgy settenkedhetünk, vagy apríthatunk a fejezetek alatt kedvünkre, mint a főjátékban. Szavatosságra már kevésbé rózsás a helyzet, mert egy fejezetet simán le lehet küzdeni egy órán belül, egy szereplő története három fejezetből áll, és összesen három karakter van, plusz a nulladik epizód. Összeterelgetve a számokat nálam 12 óra jött ki, de ennél jóval hamarabb le lehet nyomni őket. Egyetlen DLC-nél ez nem is volna olyan rossz, négynél viszont kicsit siralmasabb az összkép. Mondjuk az ellensúlyozza némileg a dolgot, hogy visszatérhetünk a fejezetekhez az elhagyott gyűjtögetni valókat bezsebelni, valamint hogy serlegügyileg szükséges lenyomni a legnehezebb fokozatokat is. Hangzásilag nem változott semmi, ugyanazok a zörejek, illetve zenék kísérik végig a három hős kalandját, mint Blazkowiczét, és az előzőekkel együtt a hangulat is változatlan.

Ha nem várunk semmiféle játékmenetbeli újdonságot, akkor vígan irthatjuk a nácikat, miközben megismerjük három szabadságharcos krónikáját. Játékidőben lehet rövid, de ha az ember nekiáll összeszedni a gyűjthető cuccokat, és megpróbálja legyűrni a legnehezebb fokozatot is, akkor jócskán ki lehet tolni a szavatosságot. Aki nem kíván többet, minthogy új helyszíneken öldökölhesse a nácikat, az remekül el lesz a kiegészítő kalandokkal, de manapság egy DLC-nek kicsit többről kellene szólnia.

(A Season Pass megvásárolható a PlayStation Store-on, ára 7690Ft.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. ColdHand  Szerkesztő
2018.03.31. 02:03:08
LV22
Válasz 3. CountofHell üzenetére:
De azok a pályák kisebbek is voltak, plusz semmiféle átvezető jelenetek nem volt közöttük.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
3. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.03.31. 01:11:26
LV15
Akartam írni, hogy már rég elfelejtették a fejlesztők, hogy hány pályás volt a Doom első három része és a quake 1-2 és a 4.

30 pálya volt simán ezzel szemben a kurrensgen FPS-ek kb. 12-13 pályából állnak ez nagyjából az 1/3-a annak ami régen volt. A Wolfenstein 2 és a Prey még eléggé tartalmas de a Doom-ba még fért volna kb. 1,5-2x annyi single player pálya.
PSN - CountofHell_HUN
2. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.03.31. 01:09:00
LV15
Az alapjáték is elég szép adag, tartalmas, tele átvezetőkkel és Enigma kódos küldetésekkel.
A doom-al és a prey-el együtt ez a három FPS a kedvencem ebben a generációban. :-)
Bethesda nagyon ott van a toppon.
PSN - CountofHell_HUN
1. sadboy  PlayStation.Community tag
2018.03.30. 21:11:15
LV1
Én januári akcióban vettem meg a játék digital deluxe verzióját amiben a season pass is benne volt 12000 ft az úgy megérte.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Journey to the Savage Planet (PS4, PSN)
2020.02.25. 13:23 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Békével jöttem! (Á, dehogy!)
Hardver - DualShock 4 Back Button Attachment
2020.02.24. 11:16 Techno
10 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pssz! Haver! Kell két új gomb a DualShockodra?
Mozi - Úriemberek
2020.02.24. 11:06 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az igazi gengszterek tényleg öltönyt viselnek.
Untitled Goose Game (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Minden idők legnagyobb rémsége.
Lornsword Winter Chronicle (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:09 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Az unalmas tél közeleg.
Dragon Ball FighterZ - FighterZ Pass 2
2020.02.21. 19:39 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Folytatódik a küzdelem.
Beholder 2 (PS4, PSN)
2020.02.21. 16:39 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: nadasurf
"Leugrani egy szikláról és zuhanás közben szárnyat építeni."
Patapon 2 Remastered (PS4, PSN)
2020.02.20. 16:00 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Ritmikus harci dobok háborúja.
Mozi - Ragadozó madarak
2020.02.18. 21:00 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Erős Nők, Akiknek Nincs Szükségük Férfiakra.
EarthNight (PS4, PSN)
2020.02.18. 20:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Sárkány ellen sárkányfű… akarom mondani Skydive?