.

PlayStation.Community

2018.03.10. 09:23 Játékteszt
40 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Bravó a próbálkozásért - de ez most ide kevés lesz.

Onimushaman szerkesztőtársam egyik igazán velős gondolata, hogy „az első 10 percben minden játék nyolc pontos”. Persze az a „10 perc” lehet más időintervallum, de a lényeg: ha egy játék eljut addig, hogy megjelenjen, az alapelképzelése, a prezentációja, vagy a hangulata valami olyasmi, ami már értékelhető.
A probléma akkor kezdődik, amikor megpróbálják ezt a gondolatmagot kicsíráztatni, de nem jön össze semmi. Amikor nem áll össze egy koherens egésszé, amikor a lendület az első lépések után kifullad. Amikor már az első 10 perc után gyakorlatilag láttál mindent, amit a játék kínál. Persze ezt akkor még nem tudhatod. De mi már tudjuk. És ezúton fejtenénk ki gondolatainkat a Bravo Teamről. /Molon/

A program már a főmenüben jelzi, hogy valami nem kóser a véletlenszerűen szétmaszatolt paneljeivel. Talán még a nyitókép a játék legélvezhetőbb része, ahogy a szerteszét heverő járművek égnek. Egy karcsú, de ajánlott beállítás (domináns kéz, mozgásérzékelős lekövetés fajtája), majd egy opcionális rövidke betanítás után beleugorhatunk a kampányba. Ezt megtehetjük egy halhatatlan AI társsal, de ha nem szeretnénk halálra unni magunkat, akkor erősen ajánlott egy bajtárs, akivel végig röfizhetjük az erős izgalmi állapotban is maximum 2-3 órás sztorit. /Oni/
A nehézségi fokozat kiválasztása után belecsöppenünk a címadó csapat bőrébe, akik épp egy fiktív kelet-európai ország demokratikusan megválasztott elnökét kísérik a láthatóan háborús környezetben. A katonai puccsot vezető gonosz tábornok lesújt azonban az eszkortra, míg irányítható karakterpárosunk morbid hullamerevséget imitálva követi a történéseket. Mikor egy fehér villanást követően magunkhoz térünk, és látjuk, ahogy harmadik csapattagunkat a csatatéren integetés közben kiiktatják, kezdetét veszi ez a taktikai-FPS hibrid. Mert hogy a Bravo Team nem ám egy hagyományos, „mászkálós” lövöldözős móka. /Molon/

De nem ám! Elfejthetjük a Farpointban csodásan működő szabad mozgásos lövöldözést. Itt fedezékek vannak, ahova Bádogember és Madárijesztő – hőseink fedőnevei – elfutnak (mi pedig nézhetjük őket futás közben, ahogy megközelítik futás/lopakodás közben az új pontot, mert a kamerás Józsi kötött helyről követi csak az eseményeket). Fix pontokról beszélünk, de néha kihord az ember egy szívfaszt, mire megjelenik a mozgás lehetőségét jelző ikon. Vagy ennél is rosszabb, ha haldokló társunk pihenget egy fedezék mögött. Mondjuk egy lőszeresláda szomszédságában. Ilyenkor megindul a nagy bűvész show, már elfogyott az összes szidható alany, de még mindig egy távolabbi pont felé araszolsz (szarógalamb pózban), mert véletlenül ott jelent csak meg opció és félrement a parancs. Mondhatnánk erre, hogy „lassan járj, tovább élsz”, meg hogy ez egy taktikai játék, nem erről van szó. Az ellenséges katonák adott spawn pontokból születnek meg, majd az őskori Time Crisis-t meghazudtolva rohangálnak ész nélkül a terepen. Olyan dolgok színesítik még az egészet, hogy a tag csak néz rátok, de nem lő másodpercekig (közvetlen közelről akár), a homokzsákok mögül tökéletesen kikandikáló buci fejekről, és a gránátok teljes hiányáról nem is szólva. Szűk helyeken néha megtáltosodnak, majd 3 másodperc alatt elintéznek rokkant fokozaton is. /Oni/

És ha már a mozgás öröme kötött pontok közötti rohangálásra degradálódott, akkor legalább a lövöldözés öröme lenne meg. De nincs. A „taktikai” elemekkel önmagukban nem lenne gond, elvégre sorolni tudnám a műfaj jeles képviselőit: a Bravo Team azonban meg van fosztva mindentől, ami érdekesebbé és tényleg taktikussá tenné a játékmenetet. Elég A pontból B pontra rohanni, majd lelőni a rosszfiúkat a rendelkezésre álló három darab fegyver egyikével. Mivel DualShock 4 és Move kontrollerekkel az élvezet minimális faktora is megsemmisül, a puskaszerű Aim az ideális választás, már ha lehet itt ideálisról beszélni. Kezdetben még vagány is belekukkantani a gépfegyver, vagy később a távcsöves puska célzójába, de fokozottan zavarodik meg a helymeghatározása a vezérlőnek, ami miatt bizarr, kicsavart helyzetekben lehet csak érdemben célozni. Bár néha teljesen felesleges, ugyanis elég csak vakon lődözni, elpusztul úgy is mindenki. A monotonitást próbálhatta megtörni a fejlesztőcsapat a lopakodós szegmensekkel, de pár könnyedén elbaltázható momentumon kívül ennek az aspektusnak sincs túl sok értelme. /Molon/
A technikai gikszerek ellenére is a Bravo Team Aim kontrolleres tesztelése során egy kicsit az új évezred hajnalán érezhetjük magunkat játéktermi környezetben. Ha feszesebb lenne a tempó, ha ösztönözve lennénk a sűrű fedezékváltásra (mondjuk gránáteső miatt), és nem a kötelező előrenyomuláson lenne a hangsúly, akkor még ebben a formában is egy átlagostól jobb produktum virágzott volna ki az elgondolásból. Az, hogy fizikálisan fogod a puskát a kezedben, fedezed a társad (voltak azért egész jó pillanataink) már majdnem videojáték küllemet varázsolnak a termékből. Ezért is sajnálom nagyon a csapatot, mert úgy látszik az Until Dawn után felültek a szopórollerra. A felemás, de élvezhető hullámvasutas Until Dawn: Rush of Blood után sem a The Inpatient, sem a Hidden Agenda, sem pedig jelen cikkünk tárgya nem üti meg a nívót. Személy szerint nagyon szeretem a Sony VR-ját, ahogy barátom Molon is, és igen is ki lehet használni jól a kütyüt (például már nagyban készül a hiper-aranyos cuki Moss teszt). Az árkádos példámmal élve, itt nem pár száz forintot dobálsz az automatába, majd urambocsá szórakozol egy jót, hanem kő kemény 12 ezer forintért viszel haza a nagyszobába egy pár órás, nyögvenyelős próbálkozást. /Oni/

Ami messziről játéknak tűnhet, de közelről kidolgozatlan ötletek halmaza egy gyenge előadásmóddal. Drapp színek, monoton szakaszok, ellenségek és fegyverek, hanyag irányítás, érdektelen történet, fájdalmas grafikai hibák és a tartalom hiánya terhelik a Bravo Teamet, amit általánosságban egy unalmas, jellegtelen atmoszféra hat át. Egy technikai demó, bár nem mondaná meg miről. A Supermassive kísérleti szériája újabb csalódással folytatódik, és ebből az összegből innovatívabb, ötletesebb, és ami a legfontosabb, szórakoztató játékokat vásárolhatsz, mert ez egyáltalán nem az, mert még legjobb pillanataiban is csak csupán tűrhető. /Molon/

(A játékot a Sony biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható külön vagy az Aim kontrollerrel együtt támogatónk, a Platinum Shop üzleteiben, vagy akár meg is rendelhető webshopjából IDE kattintva.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
40. kluft  PlayStation.Community tag
2018.03.11. 14:50:45
LV8
Egyfelől jó dolog, hogy folyamatosan jönnek a PSVR játékok, van választék, viszont nem ritkán komoly problémák vannak a minőséggel; a viszonylag "nagyobb" címeknek beharangozott szoftverek elvéreznek ( The Inpatient ). Ha így akarják megduplázni a kínálatot akkor inkább ne tegyék... Részemről ez is kimarad, köszi a tesztet.
Semper Fidelis
39. Attis37  PlayStation.Community tag
2018.03.11. 12:15:31
LV5
Aképeket látva grafikailag sem egy nagy eresztés,még PS3-on sem lenne kiemelkedő szerintem.Egy hosszabb időre kölcsönadta öcsém sógora a VR-cuccot a Farponttal. Remélem,nem csalódunk :)
Az életben legfontosabb a Család.
38. Greg  PlayStation.Community tag
2018.03.11. 11:31:06
LV24
+1
Valószínű nem véletlen nem hallottunk a PSN-es VR játékok jó rèszéről. Ha olyan marha jók lennének a hírük is eljutott volna hozzánk. Sajnos hiába duplázzák meg a kiadott játékok számát is ha azok minősége nem éri az elfogadható szintet. Ez esetben a hajukra kenhetik...
LV426
37. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 23:38:05
LV24
Válasz 36. mentoloshypo üzenetére:
Lehet abban méri, mert kihangsúlyozta a végén a saját pénzből vett terméket, és hogy 3 óra alatt platinázta. 12 ezerért vagy csomagba 25-ért ajándék így.
señor
36. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.03.10. 21:40:36
LV28
Válasz 35. Onimushaman üzenetére:
Hát ja. :) Alap shooterből sincs sok VR-on, nehogy taktikai.
Ha ultra nehéz lenne a platinája tuti nem tetszene így neki.
35. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 21:38:32
LV24
+1
Válasz 34. mentoloshypo üzenetére:
Ezt beszéltük mi is Molonnal, hogy soroljon fel még kettőt. :D
señor
34. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.03.10. 21:29:30
LV28
Válasz 33. Onimushaman üzenetére:
Legjobb taktikai shooter VR-on.
Miért, olyan sok van még ez mellett?
33. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 21:20:32
LV24
Válasz 31. VictorVance üzenetére:
Trófea vadászok istenként tisztelt PowerPyx kritikája:
http://www.powerpyx.com/bravo-team-psvr-revie[...]
señor
32. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.03.10. 21:19:57
LV28
Megjelenés előtt úgy nyomatta a Sony minden létező felületen a hype-ot mintha a VR zászlós hajóját készülne kiadni, erre nesze neked.
31. VictorVance  Szerkesztő
2018.03.10. 20:37:44
LV17
Válasz 24. Matichku üzenetére:
Hát ennek a játéknak sajnos most nagyon nem.
Örülünk?
30. Itachi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 20:24:38
LV2
Válasz 27. martin üzenetére:
Attól, hogy van mondjuk valamilyen platform, legyen ez eseteben VR nem feltétlenül következik abból az, hogy ismeri az illető, ahogy a fordítottja sem. Ps4 em van, de pl. van kismillió játék műfaj amivel nem játszom, ergó ki is maradnak az életemből akár AAA s címek. (autós, FPS, RTS és sport) Attól még létezésükről tudok, csak nem játszom velük. ez igaz a PSVR ra is. Attól, hogy nincs, képben lehetek a címeket illetően, nem? (a "srác" kategóriát már kinőttem sok pár éve amúgy)
Yahari kuzu wa kuzu da
29. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 20:20:07
LV24
Válasz 27. martin üzenetére:
És az elmúlt hónapokban nem egyszer voltak nagyon jó VR vásárok is digitálisan. Az aktuális akcióknál is beúszik mindig egy-egy.
señor
28. B_Renato97  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 18:17:44
LV3
Szuper király ez a páros teszt, a játékot inkább hagyjuk... :D
27. martin  Főszerkesztő
2018.03.10. 17:57:45
LV26
Válasz 23. Itachi üzenetére:
Azért nem vágod, mert neked nincs, és minden, amit a készülékről tudsz, azt hallomásból ollóztad össze. A PSN tele van PSVR játékokkal, olyanokkal is, melyek létezéséről a fél világ nem is tud, pontosan azért, mert a hozzád hasonlóan hallomásból szakértő srácok ott tartanak, hogy Resident 7, és... ennyi. Az a tény, hogy több mint 100 szoftver van rá, senkit sem "zavar", mert Resident 7, és... ennyi.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
26. Itachi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 17:49:46
LV2
Válasz 25. MolonLave üzenetére:
Az nem vitás, hogy lekőrözte a versenytársait, magára szegmensre gondoltam. 2 milla szép szám, de amíg folyamatosan nőt az eladások száma, most úgy fest, hogy inkább stagnál. Adott időn belül 6% os növekedést valósított, meg, ami az elmúlt időben kb. ugyanannyi idő alatt 6% ról 7% ra ment már csak fel. Egyértelmű a lassulás és talán pont azért, mert nincs rá a korábban említett AAA s. mennyiség. Jó példa erre kicsiben haverom a resi 7 el. Fórumokon is látom, hogy adják egymásnak a drótot, mikor megkérdezi valaki, hogy érdemes-e PSVRT venni és a legtöbb válasz az, hogy várni kell, míg lesz rá több jó tartalom.
Yahari kuzu wa kuzu da
25. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.03.10. 17:25:20
LV2
Válasz 23. Itachi üzenetére:
Idén megduplázzák a VR játékok számát, 12 millió PSVR játék fogyott, és 2 milliónál tart a PSVR. Plusz kiadtak egy új verziót is. Persze, hogy gyerekcipőben jár, de ez nem jelenti azt, hogy nincsenek minőségi termékek rá.
24. Matichku  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 16:38:06
LV13
Válasz 16. VictorVance üzenetére:
Hogy mi? :D
Na akkor örülünk? :)
Nil Satis Nisi Optimum
23. Itachi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 15:52:34
LV2
Válasz 22. martin üzenetére:
Miért ne vágnám? Mert nincs? Attól még a performance át nyomon lehet követni. Havernek van VR ja, nem egyszer próbáltam. Megvette, mert a Resi 7 hez jól jött, de azóta ott porosodik és nem használja. Kevés rá az AAA cím és az egész kütyű még igen kezdetleges használhatóság terén. Maga Sony nyilatkozta tavaly év augusztusa után, hogy úgy látják, hogy inkább a corporate ill. arcade szektort kéne megcélozniuk és nem az otthoni használat a megfelelő direktíva. Nem a VR nak nincs jövője, hanem ez amostani generáció még kezdetleges. Pár év múlva, már lehet más lesz ahelyzet, de mos tmég korai a VR hype bandwagonra ugrani. Még.
Yahari kuzu wa kuzu da
22. martin  Főszerkesztő
2018.03.10. 14:52:58
LV26
Válasz 21. Itachi üzenetére:
Sajnálom a dolgot, de látod csak olyan témában akarsz szakérteni, amit nem vágsz.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
21. Itachi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 13:43:17
LV2
Válasz 20. martin üzenetére:
Persze hogy nincs, de próbáltam, csak mivel kinetózisom van, nekem nem pálya. Viszont olvastam, hogy nem kell kinetózis ahhoz, hogy az embernek mágfájduljon tőle a feje vagy gyomra. Ezért is ellenzem.
Yahari kuzu wa kuzu da
20. martin  Főszerkesztő
2018.03.10. 13:23:06
LV26
Válasz 8. Itachi üzenetére:
Nekem úgy tűnik, hogy neked nincs PSVR-od.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
19. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 13:07:50
LV24
Resident Evil 7, Job Simulator, Farpoint, Super Hot VR, Moss miatt nekem megérte a készülék. Ami ezen felül érkezett és érdekes volt, az csak hab a tortán.

Mondjuk folyamatosan gondolnak rám, ezért olyan címek jönnek/jöttek, mint az accounting+, a műtős cucc VR verziója (elvileg az egyik legjobb élmény így), kocsma bunyó sim stb.
señor
18. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 13:01:17
LV24
Válasz 15. MolonLave üzenetére:
Super Hot VR = életed játéka.
señor
17. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 13:00:05
LV24
Válasz 14. VictorVance üzenetére:
Köszönjük.
señor
16. VictorVance  Szerkesztő
2018.03.10. 12:48:56
LV17
+1
Válasz 11. MolonLave üzenetére:
Mondd még egyszer, ha mered!
Örülünk?
15. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.03.10. 12:47:31
LV2
+1
Válasz 12. Onimushaman üzenetére:
Kicsit olyan érzésem van, hogy azok köpködik a VR-t általában, akik nem is próbálták. Switch-effekt :D
14. VictorVance  Szerkesztő
2018.03.10. 12:47:20
LV17
Legalább a teszt kiváló lett, ha már maga a játék egy szemét.
Örülünk?
13. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.03.10. 12:46:29
LV2
Válasz 9. Greg üzenetére:
Idén megduplázzák a VR játékok számát.
12. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.10. 12:34:45
LV24
Válasz 6. Itachi üzenetére:
Van rá több, mint 100 játék, nem lehet minden szuper jó. A következő teszt közel 10 pontos VR címről szól majd. A nem VR címek közé is felúszik sok uszadékfa, de ott több az AAA szoftver.
señor
11. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.03.10. 12:27:12
LV2
Válasz 5. Dzson üzenetére:
Hogy mi? :D
10. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.03.10. 12:26:58
LV2
Válasz 8. Itachi üzenetére:
Mondjuk elég új a platform ahhoz, hogy non-VR mennyiségű játékok legyenek rá.
9. Greg  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 12:14:15
LV24
Válasz 7. martin üzenetére:
"egymillió kiváló PSVR játék" LOL
LV426
8. Itachi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 11:59:02
LV2
Válasz 7. martin üzenetére:
Nekem pont úgy tűnik, hogy nem amennyiséggel van gond, hanem a minőséggel. Arányaiban szerintem jóval kevesebb jó cím van rá, mint non-VR ra. Az egyetelen ami miatt nem kellett mé a rólót lehúzni, az az magas ár amin megveszik a fogyasztók. De ez nem egy hosszú távú növekedési stratégia, ha nem is befuccsolás rögtön.
Yahari kuzu wa kuzu da
7. martin  Főszerkesztő
2018.03.10. 11:36:25
LV26
Válasz 6. Itachi üzenetére:
Fófaszt vernek be szöget, van egymillió kiváló PSVR játék. Ez nem az, ennyi.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. Itachi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 11:32:03
LV2
Ilyen, meg hasonló szintű játékok fogják a VR koporsójába beleverni az utolsó szögeket és akkor végre marad arra amire való, felnőttfilmekhez POV módban, legalábbis ezen a technológiai szinten. A jövő persze hozhat mást majd, de nem ez a generáció.
Yahari kuzu wa kuzu da
5. Dzson  Szerkesztő
2018.03.10. 11:31:07
LV5
És erre verték a pécés kisgyerekek egy éve kb., hogy oculus vagy mi meg majd ez eladja a VR-t. :D
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
4. martin  Főszerkesztő
2018.03.10. 11:13:20
LV26
+3
Válasz 2. Ruzsi üzenetére:
Megnéztem a PlayStation nőnapi trailerét, meg egyébként is elég sok developer videót nézek. Nagyon szuper, hogy egyre több hölgy dolgozik az iparágban, és tényleg fantasztikus, hogy milyen sok a mindenféle fejlesztő, de van egy olyan érzésem, hogy ezek a személyek nem echte videojátékosok. Ezek fiatalemberek, akik nagyon örülnek neki, hogy szuperjó szupermodern cégeknél dolgozhatnak gyönyörű irodákban, ahol sok ezer eurót keresnek és óránként 20 perc egészségügyi pihenő jár nekik, ahol 250%-os guatemalai gyümölcslevet fogyasztanak és Chopint hallgatnak, miközben thai-masszázst kapnak, de hogy a videojátékok mechanikájához nem értenek, mert nincs tapasztalatuk, az kurvabiztos.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 10:47:05
LV9
Válasz 2. Ruzsi üzenetére:
na ez frankón googlefordítós lett :D
2. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2018.03.10. 10:45:46
LV9
Mikor valami ilyen gyenge pontszámot kap, akkor mindig felvetődik a kérdés, hogy mi lehet az oka, hogy ekkora retket csináltak. Alapból ott van, hogy nem egy ember agyonszeretett mindegisezvoltazálmom a produktum, hanem sokan dolgoznak rajta. Senki sem vakarta a fejét, hogy gyerekek ez nem biztos, hogy fasza. Aki pénzeli az ha nem is ért hozzá, akkor sem tesztelteti valakikkel, akik láttak már hasonlót. Minden esetre egy 3 pontos játék mindenféleképpen cinkes. Ha nem ismerik fel a készítők, hogy bottal sem kategória akkor az ért, ha meg tudják, hogy ótvar, akkor és ennek ellenére kiadják (ennyiért!), akkor meg azért.
1. martin  Főszerkesztő
2018.03.10. 09:24:21
LV26
Kicsimmel néztük Filmcunamin, egynek jó volt. Ja várj, ez nem az a cikk...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
BRAVO TEAM
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Gyenge
3/10
Pozitívum
Használható az Aim kontroller
Negatívum
Fantáziátlan; frusztráló; ár-érték arányban botrányos

MARTIN BELESZÓL
A Farpoint után azt gondoltam, hogy egy kurtanagyot fog szólni. Hogy túlszárnyalja azt is...