.
 

PlayStation.Community

2018.03.06. 09:09 Játékteszt
21 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Flúgos futam hegyen-völgyön át.

Mostanára mondhatni a szakterületemmé vált a Milestone játékok tesztelése. A múlt havi Monster Energy Supercross után most ismét nálam kötött ki az itáliai fejlesztőstúdió új off-road játéka, a Gravel. Ebben a hónapban két kerékről átnyargalhatunk a négy keréken guruló gépcsodák világába, hogy aztán változatos helyszíneken hódítsuk el a legjobb terepversenyzőnek járó címet.
A szinkronizált, élőszereplős trailer-videóból sejthető, hogy ez nem lesz sétagalopp; másként fogalmazva, olykor a legzordabb sivatagokban vagy mocsaras terepen kell helytállnunk az ilyen feladatokra specializált gépekkel. Egymás gyűréséből és kemény versenyekből tehát nem lesz hiány, így előzetesen az összkép kissé Dakar-rali jellegűre sikerült, amiből még valami igazán jó autós program is kisülhet.
Egy ilyen stílusú cím esetében a történetvezetés részletes kidolgozása nem létfontosságú, azonban egy könnyen felejthető TV-sorozatként felkonferálni a versenyeket és a részvevőket... nos, ez kissé kedveszegetté tett. Ennél valamelyest profibb tálalást is el tudtam volna képzelni. De sebaj, egy gyors karaktergenerálást követően máris az első versenyhelyszínen találjuk magunkat. Mondhatni minden tutorial vagy egyéb gyakorló pálya nélkül, a mély vízből kell kikecmeregnünk, de ez sem teljesen igaz, mivel a szakasz maximális, háromcsillagos teljesítéséhez elég befutnunk a dobogó legalsó fokára. Utána persze keményebb kihívások is jönnek, viszont az első néhány verseny tökéletes arra, hogy megtaláljuk a kuplung fogáspontját és beállítsuk a megfelelő nehézségi szintet. Ha az alapokkal megvagyunk, utána sorra jönnek majd az izgalmas helyszínek és géposztályok, így néha az is előfordulhat, hogy épített, aszfaltos pályán fogunk versenyezni rali autókkal. Az idő nagy részében többnyire a homok, a sár, és a föld lesz az alapvető talajtípus, amiket külön versenykategóriákra bontva teljesíthetünk.
Összesen négy versenytípuson belül mutathatjuk meg, hogy ki uralja az úttalan utak világát. Név szerint: Stadium Circuit, Wildrush, Speed Cross és Cross Country. Aki otthonosan mozog az autós játékokban, az már sejtheti, hogy a tipikus amerikai stadion-versenyzés mellett lesz lehetőség szabad terepen is autózni, mindenféle akadályokat átugratva meghódítani az első helyet. Az biztos, hogy a versenyek nem fognak unalomba fulladni, ami ugye fontos tényező, viszont a menüben való barangolás és a lehetőségek finoman szólva is visszafogottra sikerültek.
A karriermódon kívül semmi plusz tartalom nincs a játékban, ami a single részt illeti. Nem tudunk egyéni bajnokságot indítani és a csapat management is kimaradt ezúttal. Azt azonban örömmel jelentem ki, hogy a licencelt autómárkák játékba ültetését sikeresen megoldotta a Milestone, olyannyira, hogy akár egy Hummer H3 monstrummal is elgyepálhatjuk ellenfeleinket, máskor pedig klasszikus Subaru WRX STI-vel hódíthatjuk meg a jeges Alaszkát. Választékból tehát nincs hiány, sőt még az autók belső nézete is egész jóra sikerült, ami egy arcade játéknál meglepő lehet. Mivelhogy a Gravel egy ízig-vérig az arcade stílust hordozza magában, amivel tulajdonképpen semmi baj sincs, mert egy pillanatig se akarja komolyan venni magát. A fejlesztők célja érzékelhető a játékmeneten, avagy egy nehéz nap után néhány órányi kellemes szórakozást kapjunk a pénzünkért cserébe.
Ami viszont, kissé csalódást keltett bennem, az a törésmodell és a fizika. Hiába az Unreal 4-es motor, sajnos tudása kiaknázatlan maradt. Maximális törés beállítása mellett is csak pár elem horpadt be az autón egy ellenféllel való hosszas dulakodást követően. A grafikára ugyanígy a "kihasználatlan" lehetőség a megfelelő szó, mert bár rondának nem mondanám, azért sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle, főleg a zseniális helyszín-választások miatt. A negatívumok közé úgyszintén fel tudom írni a fizikai furcsaságokat, mert nem egyszer megtörtént velem, hogy egy kisebb méretű kő olyat dobott az autón, aminek köszönhetően Elon Musk Teslája is látótávolságon belülre került. Ha a jövőben megérkeznek a szükséges hibajavítások, akkor néhány idegesítő hibát biztosan orvosolni tudnak a fejlesztők, addig viszont marad az idő visszapörgetésének köszönhető segítség. Javítanivaló tehát akad, viszont a jó alap már így is adott, aminek köszönhetően egy egészen kellemes MotorStorm-szerű élményben lesz részük a virtuális sofőröknek.
Hangtechnikai szempontból ugyancsak vegyesek az érzéseim. A játékban található zenékkel nincs nagy baj, kellően adrenalindúsak. Ami kifogásolható, az inkább a mennyiség. Az ugyancsak amerikai stílusjegyekkel rendelkező kommentátor figura roppant idegesítővé tud válni néhány futamot követően. Elsőre talán szórakoztatónak és ötletesnek tűnhet, viszont amikor tizedjére hallgatjuk végig ugyanazt a szöveget, akkor már több mint idegőrlő. Szerencsére van, ami megmenti a helyzetet, ez pedig nem más, mint a motorhangok! Meglepően igényesre és változatosra sikerültek, öröm hallgatni az alattunk duruzsoló V8-ast. Ugyanakkor tökéltesen kiszűrhető, hogy mikor van mögöttünk egy boxermotoros Subaru, vagy egy Mitsubishi.
Ugyanez a kettős érzés elmondható a multiplayer részről is. Amikor sikerült összehozni egy gyors futamot, akkor jól szórakoztam, különleges motivációt viszont nem hordoz magában az online mód. Nincsenek kizárólag multiban feloldható autók, úgyhogy néhány gyors futam után hamar visszatértem az Off-Road Masters névvel ellátott karriermódba. Viszont, ha úgy hozza az élet és netán több ismerősünk is szert tett a játékra, akkor kifejezetten szórakoztató lehet egymás ellen versenyezni.

A Gravel, ha úgy tetszik, hozta a "kötelezőt". A kétkerekes sárdagasztás után megmutatták az olaszok, miként lehet ezt összehozni a négykerekűek világában is. Sok apró hibája és hiányosságai ellenére, egy árcsökkentő akció alkalmával bátran tudom ajánlani az összes autómániás egyénnek. Könnyed irányíthatósága és a beállítások részletes skálázása miatt akár gyereknek is jó időtöltést nyújthat. Világmegváltást azért ne várjunk tőle, de egy kis időre feledtetheti a hétköznapok szürkeségét.

(A játékot partnerünk, a Magnew biztosította tesztelésre. Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, de ha akarod, webshopjából kényelmesen meg is rendelheted.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. Noob  PlayStation.Community tag
2018.03.09. 15:04:47
LV4
+1
Ezt a bandát tényleg el kéne tiltatni a játékfejlesztéstől, mert volt idejük a bizonyításra. Marhára rühellem őket, mert a kedvenc játékaimat szarták el mióta megkapták a jogokat.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
20. Attis37  PlayStation.Community tag
2018.03.07. 18:23:07
LV5
Válasz 7. martin üzenetére:
Esetleg játszható demó alapján.Használtan lehet,beszerzem,ha szükségét érzem egy könnyedebb autós cuccnak,de 21 rugóért megnézi az ember,milyen játékért adja ki a pénzt.
Az életben legfontosabb a Család.
19. Lotar  PlayStation.Community tag
2018.03.07. 10:39:55
LV16
+2
Demo-t próbáltam , asszem elég volt az is . Egyébként eljátszogatnék vele , kb. 2-3000ért max. . ;)
psn/sen id: pcpmate
18. quchy  PlayStation.Community tag
2018.03.07. 09:40:04
LV1
Az a durva hogy ezek nem is csak átskinezgetik az előző szarjukat, hanem teljesen új szart csinálnak. Ilyet? Maguknak is időt meg pénzt spórolnának meg ha gyorsba átskineznék az előző autós vagy motoros fost.
PSN is currently undergoing maintenance.
17. martin  Főszerkesztő
2018.03.07. 08:01:03
LV26
Válasz 10. snike üzenetére:
Ez ugye csak valami vicc?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
16. Hayabusa  PlayStation.Community tag
2018.03.07. 01:59:00
LV2
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
A középszerű elég nagy dicséret,a valósághoz közelebb áll Noob megfogalmazása.
Tipikus "ingyen sem kéne" kategória,nem is értem azt,aki ezért elszalad a boltba/letölti azonnal.
"R-E-L-A-X" - Aaron Rodgers
15. Onimushaman  Szerkesztő
2018.03.06. 22:33:03
LV24
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
De így is megveszi, akit érdekel...
señor
14. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.03.06. 21:56:07
LV28
Válasz 7. martin üzenetére:
Ez világos, azt gondoltam ennyi játékkal a hátuk mögött csak össze szedtek néhány lelkes rajongót.
21 éve kezdték az ipart, kíváncsiságból utánaolvastam. Ennyi idő alatt középszerűnek megmaradni mondhatni művészet.
13. snike  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 21:50:00
LV1
A demoban borzalmas volt a zene, a motorhang lehet 3, de nem több!
Te a rendes verzióval játszottál, ott lehet hogy többet láttál hallottál.
Sajnos a demo, a két havas pályával inkább elijesztett. :(
12. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.03.06. 21:49:17
LV28
Válasz 9. Attis37 üzenetére:
21 ezer Ft-os árkádbohóckodás.
11. B_Renato97  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 21:38:59
LV3
Válasz 10. snike üzenetére:
A zene miért csak 2? Az autók hangja számomra egy szűz lány gyönyörű énekével ér fel, öhm akarom mondani egész jó lett.
10. snike  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 21:18:16
LV1
+1
A demot elnézve:
játszhatóság:10/4
zene:10/2
grafika:10/4
a demo alapján nekem kimarad!
9. Attis37  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 18:19:12
LV5
Válasz 6. mentoloshypo üzenetére:
Árkádbohóckodásnak,egy Motorstorm-klónnak teljesen megfelel.Csak "mérféldkőék" minden játékuknál fogadkoznak,"ez majd kielégíti a szimulátorrajongók,vagy a ralisport szerelmeseinek igényeit is". Hát,eddig valahogy még sem sikerült nekik átugrani ama bizonyos lécet...
Az életben legfontosabb a Család.
8. Sektor  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 18:10:02
LV3
Akkor nem ez az új Motorstorm.. :(
Mixing.Dj/Progressive
7. martin  Főszerkesztő
2018.03.06. 18:08:50
LV26
Válasz 4. mentoloshypo üzenetére:
Itt nincsenek "rajongók", ez nem a Square Enix. Itt vevők vannak, akik dobozkép vagy videó alapján választanak játékot.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.03.06. 14:35:56
LV28
+1
Válasz 5. Attis37 üzenetére:
"De a következő biztosan jobb lesz"
5. Attis37  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 14:30:49
LV5
+1
Tegnap kíváncsiságképpen letöltöttem. Engem eddig sem győzött meg a fejlesztőcsapat,hogy képesek egy átlagosnál jobb játékot összedobni.És most sem... :/ Nem azt mondom,borzalmasan rossz,de valahogy a középszerűség olvasztótégelyébe süllyedt ez a gámájuk is...
Az életben legfontosabb a Család.
4. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.03.06. 14:16:53
LV28
Én is rögtön azon gondolkoztam el, hogy a búsba lehetséges az, hogy ez a fejlesztő ennyi év és ennyi játékkal a háta mögött még nem tudott 7 pont fölé menni. Vagy a rajongóknak ennyi is elég? A műfaj szerelmesei mondják már el erről a véleményüket.
3. B_Renato97  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 14:04:24
LV3
Válasz 2. Ruzsi üzenetére:
Közepes :D Ha hajlandóak javítani a semmiben elakadok menet közben típusú hibákat akkor lehet erős is.
2. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 13:54:45
LV9
Erős vagy gyenge 6/10?
1. Noob  PlayStation.Community tag
2018.03.06. 13:47:01
LV4
+2
"Ki merem kijelenteni, hogy a Milestone a lehető legmagabiztosabban képes szállítani a 6 pontos, "még egy pici kellett volna" minőségű játékokat!"

A tömény szart gyártja évek óta. Elszarta az SBK-t, a Motogp-t és mindent, amihez hozzányúl.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
GRAVEL
Milestone
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Látványos helyszínek; élethű motorhangok; régóta várt autós off-road móka
Negatívum
Hiányosságok a karrier részben; apró bugok sokasága; kihasználatlan játékmotor

MARTIN BELESZÓL
Ki merem kijelenteni, hogy a Milestone a lehető legmagabiztosabban képes szállítani a 6 pontos, "még egy pici kellett volna" minőségű játékokat!