.
 

PlayStation.Community

2018.02.15. 23:00 Játékteszt
10 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Motoros stadiontúra.

A Milestone fejlesztői ismét motorozni hívnak minket, méghozzá egy teljesen új kategóriában, amit supercrossnak hívnak.
A játékot leginkább a több mint fél éve megjelent MXGP3 motocross programhoz tudnám hasonlítani. Jelentős eltérések igazából a pályadizájn és a szabályzat terén tapasztalhatók, ami nem feltétlen rossz ómen, mert a nyár előtt megjelentő MXGP-be az olaszok remekül ültették be az Unreal 4-es motort. A kérdés tehát az, hogy a korábbiakhoz képest hoz-e tényleges előre lépést a Monster Energy Supercross - The Official Videogame?

Mielőtt komolyan belemerülnénk a részletekbe, érdemes tisztázni az eltéréseket, amitől ez a játék más, mint a többi hagyományos motocross program. Az alapvető különbség, hogy itt egy adott stadionon belül zajlanak a versenyek és nem kültéri erdős-dombos helyszíneken. Látványvilág terén egyértelműen meg van kötve a fejlesztők keze, mivel a legtöbb aréna nagyon hasonlít egymásra. Ennek ellenére, akik szemfülesebbek, azok biztosan felismerik az amerikai verseny- vagy sporthelyszíneket és felfedeznek pár híresebb csarnokot.
A futamok, ahogy említettem, kizárólag csak az Egyesült Államokban játszódnak, de azért így is sikerült több mint egy tucat sárdagasztásra alkalmas terepet összeszedniük a fejlesztőknek. Túl sok változatosságot ne várjunk a vonalvezetésben, illetve, egy kör hossza is alig lesz több egy percnél, de a supercross már csak ilyen, de így is lesznek extrém pályaelemek, amik előtt nem árt fékezni.
A játék fő elemei ismét a Karrier-módra épülnek rá, ahol képességeinkhez mérten, fokozatosan fel tudjuk építeni magunkat, hogy végül a 250-es kategória megnyerése után a nagyköbcentis 450-esek között teperhessünk a bajnoki serlegért. A szamárlétra mászása közben tudjuk fejleszteni motorunk adottságait, a már megszokott módon rengeteg eredeti alkatrésszel, ami mindig hozzáad egy kicsit az teljesítményhez.
Versenyek előtt van néhány snitt, illetve kommentátoros felkonferálás, viszont a komoly érzelmeket kiváltó sztorit és videókat most sem kapunk, úgyhogy a karrierünk felépítése teljes mértékben a futamokra koncentrálódik. Játékmódok tekintetében, van, hogy az idő ellen kell felvennünk a harcot, és részt vehetünk egyéni bajnokságon is,ahol a hivatalos pilótákat irányítva próbálhatunk a legjobbak közé kerülni.
Összességében, ha a verseny-orientált karriermód nem rémít el minket, akkor vélhetően, temérdek mennyiségű, kellemes futamot fogunk lenyomni.

A nehézség beállítása nem egyszerű, mert időmérő közben úgy tűnhet, mindenki lenyom minket. Viszont, ha futam közben nem ejtünk nagy hibákat, akkor könnyen vissza lehet kapaszkodni, ezért kezdésnek érdemes pár teszt futamot menni, hogy kiderüljön, mi a számunkra legideálisabb, kellő kihívást nyújtó beállítás.
Irányítás téren a már megszokott rendszert ültették át a készítők, így aki már játszott korábban Milestone motoros játékkal, annak nem lesz ismeretlen. Nagyjából az arcade és a szimulátor között lett belőve, az arany középúton, ami a játék témáját figyelembe véve teljesen érthető.

A nehézségi fokozatok nem csak a kihívás miatt szükségesek, hanem mert a nehézségi szinttel arányosan nő a futam végi jutalom, ami egyáltalán nem mindegy, mekkora. Valószínűleg a plusz motiváció és szavatossági idő miatt kerülhetett a játékba a szintfejlődés, aminek a segítségével oldhatunk fel újabb szponzori szerződéseket, felszerelés elemeket a pilótánkhoz és a motorunkhoz. Különösebb motivációt nem éreztem, hogy minél magasabbra tornásszam magam, de azért jó konstatálni, ha lassan is, de folyamatosan fejlődik a Milestone motoros ágazata. Másik, számomra kellemes újítás, hogy a játék végre nem dob vissza minket azonnal, ha kicsit megcsípjünk a pálya szélét. Korábban ez rendkívül idegesítő jelenség volt, most azonban kapunk három másodpercet a megfelelő szakaszra való visszatéréshez, ami pont elegendő a felmerülő hibák korrigálására. A virtuális bírák a pálya levágást is megfelelően büntetik, úgyhogy teljesen felhasználó- és csalás-biztosan működik a rendszer.
A fizikai részre már nem tudom ugyan ezt elmondani, mert sokszor a legkisebb kontakt után is a földön fetrengve tűrtem, ahogy kíméletlenül áthajtanak rajtam az ellenfelek.
Apropó, ha már a fejlesztések és az újdonságok is szóba jöttek, érdemes néhány mondatban megemlítenem a legkomolyabb újítást, ami nem más, mint a várva várt pályaszerkesztő. Tulajdonképpen adta magát a helyzet, mivel zárt stadionok szolgálnak alaphelyszínül, így a szervezőkhöz hasonlóan, mi is bármilyen pályaelemet felhúzhatunk egy viszonylag nagy sík terepre. Építő elemek szerencsére akadnak bőven, így a szerkesztőben is ellehet tölteni nem kevés időt, ha pedig végeztünk a remekművel, akkor küldhetjük tesztre. A gép gyorsan végigmegy a tákolmányunkon, legjobb tudását produkálva, és ha úgy gondolja, hogy megfelel, akkor küldhetjük a nagyvilág elé. Ugyanígy fordítva is működik a rendszer, tehát, ha unjuk az alappályákat és a tehetségünk is szabadságot vett ki, akkor mások által kreált pályákon próbálhatunk szerencsét.

Multiplayer szekció természetesen most is adott, így arra is van lehetőség, ha többedmagunkkal kívánunk összecsapni. A néhai lagolások és egyéb anomáliák miatt, több ízben is tapasztaltam néhány furcsaságot, de várhatóan ezek a megjelenést követő pár hétben javítva lesznek, és teljes pompájában fog működni a többjátékos mód.
Másrészről, amiben kivetni valót találtam, azok a hangok, a motorok zajai még rendben is voltak, viszont a zenék kifejezetten unalmasra sikerültek és abból se került be túl sok a játékba, ennek ellenére futam közben folyamatosan szól egészen addig, amíg a játékos meg nem unja és ki nem kapcsolja. Kár érte, mert a stadion motoros hangulatához biztosan hozzáadott volna, ha jól eltalált, kellemes, de pörgős muzsikákra húzhatjuk a gázt.

Összességében, ismét egy könnyen emészthető motoros játékot kapunk a pénzünkért, amelyre érdemes lehet odafigyelni, amíg várunk a következő MXGP Crossmotor élményre. Újoncoknak úgyszintén ajánlott kipróbálni a Monster Energy Supercrosst, mert a legjobbkor csatlakoznak, ha nem riasztja el őket a két keréken való boldogulás. A nagy veteránoknak pedig tökéletes kikapcsolódás lehet, amíg várják, hogy jobb idő legyen, és a szabadba motorozhassanak kötöttségek nélkül.

(Ezt a játékot partnerünk, a Magnew biztosította tesztelésre. Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, de ha akarod, webshopjából kényelmesen meg is rendelheted.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. JINBOBEK  PlayStation.Community tag
2018.02.22. 09:05:58
LV11
nem néz ki rosszul!
Mindig legyen egy "B" terv!
9. martin  Főszerkesztő
2018.02.18. 11:48:38
LV26
Válasz 7. Lotar üzenetére:
Főleg az tetszik, hogy a gép "leteszteli", amit csináltál.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. B_Renato97  PlayStation.Community tag
2018.02.18. 01:28:22
LV3
Válasz 7. Lotar üzenetére:
Nagyon király újítás, remélem a következő MXGP részbe is belerakják valamilyen formában.
7. Lotar  PlayStation.Community tag
2018.02.17. 23:16:51
LV16
+1
A pályaszerkesztő miatt nagyon bejönne . :)
psn/sen id: pcpmate
6. Noob  PlayStation.Community tag
2018.02.17. 18:20:15
LV4
A Milestone csinálta, a "kedvenceim". Utálom őket. Monstert ne igyatok, Refluxot okoz.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
5. martin  Főszerkesztő
2018.02.16. 14:31:34
LV26
+1
Válasz 4. mentoloshypo üzenetére:
Mondjuk a te 120 ezer forintos HDMI kábeleddel a légyzümmögés is máshogy szól.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.02.16. 12:38:28
LV28
+1
Nem zsánerem ez a műfaj, de egy komolyabb akcióban beszerzem. Ha jól sejtem "agykikapcsolós" szórakozásnak megteszi.
3. quchy  PlayStation.Community tag
2018.02.16. 08:45:39
LV1
Válasz 1. VictorVance üzenetére:
Én nem. De az mx motorokat igen!!! BRAAAAAAP https://instagram.com/p/BeJGQTsBlYY/
PSN is currently undergoing maintenance.
2. B_Renato97  PlayStation.Community tag
2018.02.16. 00:43:35
LV3
1. VictorVance  Szerkesztő
2018.02.15. 23:18:16
LV16
+1
Szeretem a Monstert.
Örülünk?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
MONSTER ENERGY SUPERCROSS - THE OFFICIAL VIDEO GAME
Milestone
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Hiánypótló pályaszerkesztő; apróbb hibajavítások; új motocross téma
Negatívum
Fizikai lehetetlenségek; multiplayer bugok; unalmas zenék

MARTIN BELESZÓL
A cikkbe ágyazott második videóban olyan hangja van a motornak, mint egy mérges cecelégynek, amire ráborítottak egy poharat.