PlayStation.Community

2008.10.29. 14:25 Játékteszt
85 hozzászólás
Szerző: zs0lt1
Megosztás Értékelés
„Rossznak gondolod a világot? Látnod kellene a többit!” - Philip K. Dick -

A science-fiction nem tekint vissza túl régi múltra. Az első komolyabb próbálkozásokra egészen a tizenkilencedik századig várnunk kellett. Olyan kiváló tehetségek tettek tanúbizonyságot rátermettségükről, magas színvonalú írói vénájukról, mint Mary Shelley, Jules Verne (Verne Gyula) és H.G. Wells. Azonban már előttük is születtek tudományos fantasztikus történetek űrutazásról, idegen földönkívüli lényekről, technológiailag fejlettebb civilizációkról, de sci-fi, mint műfaj az ő munkájuknak köszönhetően teljesedett ki és éli még ma is fénykorát.
Tudományos-fantasztikus körökben az egyik legkedveltebb téma a világűr. Az emberi elme azon a területen a legkreatívabb, amit még nem ismer. Ugyanis a világűrrel kapcsolatos kutatásaink igencsak gyerekcipőben járnak, mivel a mai technológia még nem elég a világegyetem teljes megismeréséhez. Mi mást tehetünk tehát azon kívül, hogy elképzeljük?! Egy ilyen történetet mesélek el most nektek…

A jövőben járunk. Az emberiség kezd kifogyni a tartalékaiból, óriási energiaigényét már nem képes kielégíteni a Föld. A hiányt pótolni kell, méghozzá muszáj más planétáról kitermelni a nyersanyagot. Nincs más lehetőség, hatalmas bányászati űrhajókat kell építeni, olyan gépeket, amelyek képesek több millió fényév megtételére. De mi van akkor, ha a végtelen űrben az egyik nem teljesíti a feladatát és megszűnik vele a rádiókapcsolat? Jó kérdés! Én biztos nem mennék kideríteni.
Azonban egy Isaac nevezetű gépész és maroknyi csapata nem olyan félénk, mint én. Egy USG Ishimura nevű kereskedelmi bányászhajó felkutatására indulnak, általunk eddig ismeretlen okból. Az Ishimura nem válaszol a rádióüzenetekre. A csapat úgy dönt, hogy közelebbről is szemügyre veszi a gigászi űrjárművet, ám a leszállás rendkívül szerencsétlenül sikerül. A kemény landolást követően azonnal kiderül, hogy itt valami nagyon nincs rendben…

A Dead Space nem köntörfalaz, azonnal beledob minket a sűrűjébe. Nem telik el két perc és máris megérkezik az első ellenség. Itt kérem azonnal gyilkolnunk kell, pontosabban csonkolnunk, ugyanis a ránk támadó szörnyetegeket nem mindegy, hogy hol találjuk el. Az első fegyverünkkel, a plazmavágóval rögtön át is élhetjük a végtaglevágás élvezetét.
CSONKOLÁS

A Dead Space-ben az összevissza lövöldözéssel nem sokra megyünk. Tudatosan kell támadnunk. Meg kell tanulnunk a csonkolás művészetét. És ezt értsétek szó szerint. Az ellenségeinket legkönnyebben úgy tudjuk átküldeni a másvilágra, ha levagdossuk a végtagjaikat. Például, ha ránk támad egy gusztustalan mutáns, akkor először a lábát lőjük el, így egy ideig legalább lelassítjuk. De ezzel sajnos még nem öljük meg, ugyanis a hosszú csápjaival továbbra is képes felénk kúszni. Ilyenkor széttaposhatjuk a rohadék fejét, vagy elválaszthatjuk a kezeit a testétől, teljesen mindegy mit választunk, mert a végkifejlet ugyan az lesz: megdöglik! A Dead Space egy kész anatómiai tanulmány. Orvostanhallgatóknak ideális tankönyv vizsgára. Az igazat megvallva régen találkoztam ennyire brutális játékkal. Itt kérem nincsen cenzúra. Ha elválasztjuk a fejet a testtől, akkor a vér minden irányba spriccel. Inkább nem fokozom tovább! A lényeg, hogy nagyon kemény a játék. Ám a brutalitási hajlamunkat nem gyakorolhatjuk kegyetlen fegyverek nélkül…A HARCI ESZKÖZÖK

A Dead Space-ben minden fegyvernek van elsődleges és másodlagos tüzelési módja. Az első harci eszközünk egy nagy energiájú ásványvágó, ami a játék végéig az egyik legjobb barátunk lesz. Ez a fegyver egy energiasugarat bocsát ki magából, amely képes azonnal elválasztani a testrészeket egymástól. Másodlagos üzemmódban csak a pozíciója változik. Azaz vagy horizontálisan, vagy vertikálisan tüzelhetünk vele. A plazmavágóhoz még leginkább az ívfegyver hasonlít. Ez elsődleges tüzelési módban egy széles, erőteljes, nagy hatótávolságú vízszintes energiaívet bocsát ki magából, míg másodlagos funkcióban egy energiabombát küld az ellenség képébe. Azonban az energiát nem csak energiaív, hanem lövedék formájában is használhatjuk, erre a célra szolgál a nagy tűzgyorsaságú katonai rohamfegyver az impulzuskarabély. Elsődleges üzemmódban nagy sebességű energiasugarakat lő ki magából, míg másodlagos módban egy 360 fokos tűzfalat biztosít a fejünk fölött. Az arzenálnak itt még nincs vége, szerezhetünk lángszórót, belezőt, hullámfegyvert és még egylövetű energiavetőt is. Azonban ezeknek a fegyvereknek a tüzelési módjára külön nem térnék ki. Maradjon meglepi.HOGY IS VAN EZ…

A Dead Space irányítása első nekifutásra nem lesz könnyű. Isaac a képernyő bal oldalán helyezkedik el, nem szemlélhetjük őt teljes terjedelmében, mint Drake-et az Unchartedben. Így előfordulhat olyan helyzet, hogy nem látjuk, mi történik a képernyőn. Például, ha egy szörny beszorít a liftbe, akkor mindent látunk, csak az eseményeket nem. Sok kritikát olvastam ezzel kapcsoltban, maradjunk annyiban, hogy engem annyira nem idegesít, de elképzelhető, hogy másoknak nagyon zavaró lesz. Ami viszont briliáns, hogy az életerő csík, a levegőellátó rendszer és a sztázismérő (erről majd később) a főhősünk ruhájába lett beépítve. A lőszerszámláló csak célzási üzemmódban látható, kivetített hologramos formában. Ez az egész koncepció roppant ötletes, szívesen látnám más játékban is.

KINÉZIS, SZTÁZIS

Azt már tudjuk, hogy Isaac – mérnök létére – jól bánik a fegyverekkel. Azt viszont senki nem gondolná, hogy képes több tonnás tárgyak mozgatására is. Pedig igen. Az L1 (folyamatosan nyomva tartva) + Kör megnyomását követően, tárgyakat húzhatunk magunkhoz és hatalmas berendezéseket tologathatunk ide-oda. Szükségünk is van erre a tudásunkra, mert például kézi erővel soha nem tudnánk egy súlyos energiacellát a helyére illeszteni. A KINÉZIS képességünket korlátlan mennyiségben használhatjuk.
És ez még nem minden. A mérnők úr az idő lelassítására is képes. Az Ishimura fedélzetén előfordul, hogy egyes berendezések javításánál szükség van az idő lelassítására. Ilyenkor az L1 (folyamatosan nyomva tartva) + Négyszög kombinációt használva képesek leszünk bizonyos hatótávolságon belül lelassítani az időt. A hatás azonban néhány másodperc alatt megszűnik, tehát gyorsan kell cselekednünk. A SZTÁZIS véges, a hajó fedélzetén található töltőállomásokon vagy akkumulátorok segítségével tölthetjük újra.

GRAVITÁCIÓS CSIZMA

Isaac „jó munkásemberhez” méltón gravitációs csizmát visel. A csizma a hajó felszínéhez rögzíti. Így nem tud elszállni, ha nullgravitációs környezetbe kerül. Ilyenkor úgy tudunk elrugaszkodni a felszíntől, hogy az L1 (folyamatosan nyomva tartva) + Háromszög gombkombinációt gyorsan bevisszük. Ha nem tudunk elugrani, akkor a töltény mennyiségét jelző hologram pirosan világít. Nullgravitációs környezetben érdemes gyorsan eljutni „A” pontból „B”-be, mert az oxigén készletünk korlátozott. Azonban nem érdemes kapkodnunk, mert egy rosszul sikerült ugrás és kirepülünk az Űrbe. De ha nincs nálunk oxigéntöltő, ne tétovázzunk, mert elfogy a levegő, és csúnya halálunk lesz.
BOLT

A küldetésekhez szükséges tárgyakat az Ishimura boltjaiban egytől egyig megvásárolhatjuk. Azonban, ha egy új felszerelést szeretnénk vételezni, akkor előbb meg kell találnunk annak tervrajzát a hajón. Ha rábukkantunk például egy lángszóró tervére, akkor nem kell mást tennünk, mint feltölteni a bolt adatbázisába és máris megvásárolhatjuk azt. Isaac ruháját is a bolt segítségével fejleszthetjük egyre magasabb és magasabb szintre, amit érdemes komolyan vennünk, mert ez az egyetlen térválasztó a testünk és a külvilág között.
A vásárlás pénzért történik, amit az ellenségek tetemeiből, zárt szekrényekből gyűjtögethetünk össze. Ajánlatos mindent alaposan átvizsgálni. Az orvosi csomagokhoz, levegőtárolókhoz nincs szükségünk tervrajzra, ezek ugyanis minden gond nélkül megvásárolhatóak a shopban. Egy jó bolt nem létezik adás-vétel nélkül, így a számunkra haszontalan tárgyainktól jó pénzért meg is válhatunk. A legjobbat még nem is említettem, az USG Ishimura boltjai tartalmaznak biztonsági tárolókat, pontosabban széfeket. Ide bármit bepakolhatunk, és ezzel helyet szabadíthatunk fel a kelléktárunkban.

MUNKAPAD

A munkapad a fegyverek, a sztázis, a kinézis és az EIK fejlesztésére szolgál. A fejlesztések elvégzéséhez tartalék energiagócokra van szükségünk, melyeket az USG Ishimura fedélzetén kell felkutatnunk. A fejlesztési munkálatok csak sorban, egymás után végezhetőek el.

A HALÁLHAJÓ

A Dead Space az utóbbi idők legjobb horror-játéka. A fejlesztők apait-anyait beleadtak, hogy megteremtsék az igazi horror hangulatot. Minden elismerésem az övék, sikerült nekik. Nem egy, nem kettő szituáció volt, ahol majdnem összetojtam magam ijedtemben. A Dead Space-t csak este és egyedül érdemes játszani. Ha ezek a feltételek adottak, akkor garantált a „besz*ri defekt” is. Hogy pár példát említsek. Gyanútlanul sétálok az Ishimura fedélzetén, míg nem egy monoton kopogásra leszek figyelmes, ahogy haladok előre a folyosón, a hang is egyre erősebben hallatszik. Egyre hevesebb a zörgés, elképzelésem sincs arról, hogy mi lehet az. Aztán befordulok a folyosón és… egy pasas veri a fejét az acélfalba. A fém már csurom vér, az ember fél agya már kilóg a koponyájából, de csak nem hagyja abba. Közelebb megyek, de már késő. Egy nagyobb lendítést követően szétloccsantja az agyát. Brutális. És ez még csak a kezdet.
Egy másik eset. Halálsikolyok és hörgések közepette léptem be egy orvosi terembe. Mindenütt tócsákban állt a vér, szerteszéjjel emberi maradványok. Majd egy nőre lettem figyelmes, aki egy orvosi műtőasztalon egy fűrésszel kibelezett egy élő férfit, és a munka végeztével elvágta a saját torkát is. Több részletet nem szeretnék elárulni, de meg fog hűlni a vér az ereitekben. Az események közben hallható hanghatások olyan intenzív feszültséget teremtenek, hogy legszívesebben kikapcsolná az ember az egész játékot. Ez egy igazi felnőtteknek való program. Izgalmakban nem lesz hiány.!
A SZÖRNYEK

A Dead Space-ben az úgynevezett nekromorfok (valaha ember volt csápos, mutáns teremtmények) próbálják majd megkeseríteni az életünket. Sikerülni is fog nekik, mert a játék egyre nehezebb és nehezebb lesz. Ez abban nyilvánul meg, hogy a fejezetek előrehaladtával sokkal kevesebb lőszerre bukkanhatunk, azaz meg kell tanulnunk beosztani a muníciót, és a megfelelő ellenségre a megfelelő fegyvert használni.
Ha nem sikerül időben megsemmisíteni egy nekromorfot, és ránk veti magát, akkor egy látványos animáció keretében kell leküzdenünk magunkról, az X folyamatos nyomkodásának a segítségével. A nekromorfok fajtáit nem részletezném. Ez is legyen meglepetés.

AUDIVIZUÁLIS MÁMOR

A Dead Space képi világa sötét, komor, véres, mégis lenyűgöző. Hihetetlen részletesség jellemzi minden porcikáját. A helyszínek változatosak és hangulatosak annak ellenére, hogy az egész egy űrhajón játszódik. A fény-árnyék hatások döbbenetesen élethűek. A nullgravitációs térben a tárgyak és a hullák a súlytalanság következtében lebegnek. Még a vér is a légüres tér fizikájának törvényszerűsége szerint folyik. Szóval káprázatos a részletesség. Ráadásul mindezt akadozás nélkül 720p-ben teszi. Elképesztően profi munkára gondoljatok. A játék kelléktára és térképe háromdimenziós, hologramos formában jelenik, ami vagy bejön a játékosoknak, vagy nem. Nekem tetszett. Fölöslegesnek tartom a látvány további részletezését, mert a képek önmagukért beszélnek.
A vizualitások után a hangokról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, és tényleg csak beszélni, mert írni képtelen vagyok róla Ezt hallani kell! Betűkkel elmondani nem lehet. Annyit azért megjegyeznék, hogy a játékhoz erősen dukál egy 5.1-es hangfal szett bitang mélynyomóval. Kipróbáltam anélkül is, és jócskán veszített a varázsából.

A VÉG

A Dead Space egy nagyon korrekt játék. Vannak hibái: sokaknak nem fog tetszeni a karakternézet, sokakat idegesíteni fog a hologramos menürendszer, de ezek csak apróságok. Ám az, hogy körülbelül kilenc óra alatt végigjátszható, tényleg egy kicsit kevésnek tűnhet - bár sokan azt mondják, ennyi épp elég is belőle, így kerek a sztori. Azonban összességében forradalmi újításokat tartalmazó harcrendszert, nullgravitációs környezetet, magyar feliratot és gyönyörű, gondosan összerakott, horrorisztikus világot kaptunk. A Dead Space az év egyik legjobb játéka. Szerintem vétek kihagyni!

(A tesztpéldányt az Electronic Arts-tól kaptuk. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
85. Dathen  PlayStation.Community tag
2012.04.11. 08:43:22
LV1
Én is platinázgatom. :)
Már csak az impossible difficulty van hátra.
84. Cucman
2011.12.18. 15:03:47
LV1
Nagyon brutális, meg kell állni pihenni közben, mert kikészíti az idegeimet! :D 10 pont
Locked and Loaded
83. Tevez11  PlayStation.Community tag
2011.12.07. 03:51:09
LV21
Most próbálkozom a Platina trofi megszerzésével,a felén már túl vagyok......De hogy a végén mi lesz arról gózom sincs....se pénzem,se lőszerem,3.szintű a ruhám......
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
2010.09.03. 22:05:46
LV1
Imádom ezt a játékot!
"War Has Changed"
81. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2010.06.16. 23:08:44
LV2
Eszméletlen a hangulata!Igazi horror!
GTA FAN! :)
80. Lotar  PlayStation.Community tag
2010.02.08. 23:54:05
LV15
Bitang game . Nemrég szerváltam be . Megérte .
psn/sen id: pcpmate
79. Deszike  PlayStation.Community tag
2010.01.05. 23:06:07
LV1
Én is ma vettem meg. Kicsit berittyentettem. :D
Intergalaktikusprotonmeghajtásúcsáposhírdetődroid!
2010.01.04. 00:20:46
LV1
én most fogom beszerezni még csak.jobb később,mint soha:D
77. pank2
2009.09.09. 05:22:10
LV2
Anyira megtetszt hogy megkellet hogy vegyem eszt a játékot .Már csak 2nap hogy ide érjen hozzám,és remélem nem fogokbene csalodni.
PSN ID: paradilaci
76. pank2
2009.09.04. 09:10:04
LV2
igaság szerint nem ismerem a játékot de nagyon tetszik és most akkarom deszerezni anyira megtetszett
PSN ID: paradilaci
2009.08.27. 23:23:17
LV1
nem rosz szerintem baro-nak tunik
Jani
74. Noname21  PlayStation.Community tag
2009.08.09. 22:19:28
LV13
Válasz 71. ambrus üzenetére:
Szerintem is.
73. KROTCHY  a here
2009.05.17. 18:00:47
LV28
Még az extrákat megemlíthetted volna (art book, anime, comic), de amúgy jó lett a teszt ... nagyon faja kis játék :)
A krotchyzás rossz, ééértem?!
2009.04.13. 13:26:49
LV1
Pont most fejeztem be, és még mindig a hatása alatt vagyok. Hihetetlen élményt nyújtott. Itt üvöltöztem már a végén, mert azt hittem a FŐ BOSS nem akarja feladni a harcot! Le a kalappal.
71. ambrus
2009.02.28. 23:58:25
LV7
Sztem simán 10 pont.Az év game!
Tedd,vagy ne tedd,de ne próbáld!
70. Sakamoto_14  A bölcs
2009.02.21. 10:07:25
LV16
Csak 9 pont? Tudtam, hogy csak ennyi lesz, pedig nekem minimum megér 10-t. Nekem az első végigjátszás kb. 15,5 óra lett közepesen. Aztán még kettő közepest nyomtam utána fejenként 7-8 órával. Aztán egy lehetetlent 9-10 óráig. Nem untam meg, nem fogom, nem adom el. Örök kedvenc. Mellesleg én nem is igazán az ijedtség miatt paráztam, hanem maga a hangulat volt izgalmas és feszengős.
2009.01.05. 13:52:16
LV1
Végig toltam sikeresen a játékot. Az a 9 óra szerintem tényleg elég belőle.
Csiri biri jó isten, nem csak lóf*sz, ló sincsen.
68. Weapon25  PlayStation.Community tag
2008.12.27. 21:39:38
LV2
This game is the DarknesS ...
@z impulzus függő
67. totj
2008.11.22. 20:18:38
LV1
Szerintem az egyik legjobb horror játék lett.Iszonyat tetszik,és basza.ós.
2008.11.16. 16:40:24
LV3
elég para az tuti :D
65. acelmgs  PlayStation.Community tag
2008.11.11. 16:10:29
LV1
nagyon komoly a game ....en meg csak most kezdtem a masodik kornek de mar tobbszor bes.artam ...ja es akkor en eleg bena vagyok ha 17 ora alatt nyomtam vegig? :)
istenletezik.hu
2008.11.04. 20:06:41
LV5
Válasz 62. zs0lt1 üzenetére:
Wilson egy gép.
Persze, h el is fogyott minden lőszere, biztos lőtt mindenre, ami mozog:)

Nekem a végére kb 1000 karabély, és 200 plazmalőszerem maradt.

Ha közvéleménykutatást végeznénk, sztem kb 15 órás játékidő jönne ki átlagban. Mondjuk én visszamentem minden energiagóccal nyíló ajtóhoz, kosaraztam, és a fejlesztéssel is sokat matattam.
2008.11.04. 15:27:07
LV7
Válasz 58. Kiccsidzson üzenetére:
Rohadtul nem húsz, 10 óra 40 alatt vittem végig elsőre, komotosan haladva. Ettől függetlenül simán jó, mert már a negyedk köröm van benne és most se untam rá.

Lőszer csak a legvégénél fogyhat ki, amúgy ha ügyesen célzol, nincs vele gondod...
62. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.11.04. 12:48:34
LV4
Srácok nálatok az, hogy "körülbelül kilenc óra alatt végigjátszható" mit jelent? Nem hiszem, hogy ezzel azt írtam, hogy tuti 9 óra alatt végig lehet vinni. "Körülbelül" = több vagy kevesebb! Játékostól függ.

Péntek este kaptam kézhez a játékot és vasárnap reggelre kellett megírnom a tesztet. Mondtam is Martinnak, hogy ennyi idő alatt biztos nem tudom végigjátszani. De megnyugtatott, hogy nem hosszú! Wilson is 8 óra alatt végigjátszotta.

Akkor én most erre mit mondjak? Játékosfüggő ez a dolog szerintem. Én ezt a "körülbelül 9 órát" reálisnak érzem!
61. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2008.11.04. 12:14:04
LV6
Válasz 60. belmont üzenetére:
Néha ki kell használni a pálya "adottságait". Vannak ezek a robbanó szutykok, amiket érdemes már az elejétől nekidobálni az ellennek. Ezzel jó sokat lehet spórolni.

Nehezebb szinten tuti, hogy nem lehet 9 óra alatt végigjátszani, már csak azért sem, mert gyak majdnem minden újabb szörnyhullámnál újra kell tölteni, az elhalálozás folytán.

Nagyon meglepően tudnak bejönni, és azért viszonylag intelligensen is adják elő a dolgokat, szal még így sincs 2 egyforma menet. Ha még nem ismered az adott részt és valamelyik a nyakadba esik, akkor tutkó az elhalálozás.
Ahogy a Bibliában vagyon: "A hétfő bűn!" :)
2008.11.04. 10:34:35
LV4
nemtom hogy most easy-n adna ennyivel több töltényt? csak mert haveromnál végig láttam a játékot és nemhogy töltényhiány de rendesen túl sok volt. boltba sose vett még az inventoriból is átpakolgatta a széf-be a játék végén meg nem győzte eladni.
F.U.
59. Sky
2008.11.03. 18:01:10
LV1
pelenka Bundle pack nincs?:D
2008.11.02. 12:03:18
LV5
Válasz 55. zs0lt1 üzenetére:
Magyar, lengyel, cseh, oroszországban vásárolt gémen van magyar felirat.

Amúgy a 9 óra inkább 20, és van elég lőszer, néha még túl sok is:)

10 pont.
57. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.11.01. 13:21:45
LV4
Válasz 56. roli576 üzenetére:
Köszönöm! :-)
2008.11.01. 12:01:24
LV1
Jó teszt! A játék meg isteni!
PSN ID: roli576 | HardCore Gamer
55. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.10.31. 08:46:32
LV4
Válasz 54. CyberHunter üzenetére:
Én úgy tudom, hogy csak Magyarországon. De lehet, hogy a Lengyelországban kiadott verzión is rajta van a magyar felirat. De ez nem biztos. Ami valószínű, hogy az angol, német, franci verziókon nincs magyar felirat.
2008.10.31. 08:23:47
LV2
Itt is megprobalom ...

Csak Magyarországon vett játékban találom meg a magyar feliratokat, vagy más európai országban vásárolt verzióban is?
Ceux qui ont de la chance ne croient pas au hasard
53. hacumo
2008.10.30. 15:22:10
LV1
Válasz 50. NEXUS0001 üzenetére:
osztom.cakk-pakk
52. Lackooo  Helpdesk
2008.10.30. 11:30:07
LV15
Annyit hozzáfűznék, h a "zero gravity" nem egyenlő "vacuum". Azaz ahol nincs gravitáció, ott nem biztos, h levegő sincs. Vannak csak zero gravitációs helyiségek, ahol van levegő. Csak kint az űrben fordul elő a zero gravityvel a vacuum jelenség, na meg a dekompresszált szobákban, de ott van gravitáció. Ezen a kis apróságon kívül jó kis teszt, gratulálok!
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
51. csavar  PlayStation.Community tag
2008.10.30. 00:15:40
LV1
Hibátlan játék!
"Minden aminek kezdete van, véget is ér."
50. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2008.10.30. 00:00:28
LV6
Válasz 5. martin üzenetére:
Hát igen, talán nem tökéletes, de nem nagyon jön idén már túlélő horror kategóriában ilyen igényes cím. És ha azt nézzük, hogy gyakorlatilag a túlélő ŰR horror szubkategória egyetlen nívós címe ebben a generációban, akkor kis jóindulattal, szerintem megkaphatja a 10 pontot is.
Feltéve persze, ha van még olyan emberke egyáltalán, aki bármilyen jelentőséget is tulajdonít a pontszámoknak.;)))

Az év meglepetése címre viszont biztos, hogy pályázhat.
Ahogy a Bibliában vagyon: "A hétfő bűn!" :)
49. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.10.29. 23:41:28
LV4
Válasz 48. rajden üzenetére:
Nagyon-nagyon jó! Ha szereted a horrorjátékokat, vétek kihagyni. :-)
48. rajden  PlayStation.Community tag
2008.10.29. 23:33:05
LV6
Te jóságos Isten azt tudtam, hogy jó ez a játék dehogy ennyire... :D
"Fighting was the only thing..."
47. danny2008  PlayStation.Community tag
2008.10.29. 23:02:22
LV6
"Orvostanhallgatóknak ideális tankönyv vizsgára."

Ez jóóó. :D
Amúgy tetszett ez a "taglalt" írás, gratula Zsolti. ;)
46. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.10.29. 22:13:53
LV4
Válasz 45. MRenton1985 üzenetére:
Az én Kedvesem nem bírta! Fél óra után elege lett az egészből, majd szarozta és átment a másik szobába. :)
45. MRenton1985  PlayStation.Community tag
2008.10.29. 21:59:16
LV4
Mi tegnap próbáltuk ki asszonnyal, a pizzás csöngetésére egyszerre ugrottunk fel és nem azért mert annyira megörültünk. Fasza játék, hangulat az űrben, igazi felnőttes kikapcsolódás.
44. Jinchuu  PlayStation.Community tag
2008.10.29. 21:33:55
LV1
Nagyon ott van ez a játék, a teszt szépen leírja minden fontosabb tulajdonságát, gratu érte.
Csak kettő dolgot nem értek, a 9 órát, na meg a kevés lőszert (ezt a videotesztben említették).
Nemtudom, lehet én vagyok nagyon lassú...na de ennyire? Most járok a 9. fejezetnél és 16 órát mutat a mentésem, ezen felül a bankban annyi lőszerem van még hogy ihaj valamint kb. 100.000 creditem is, összesen azt hiszem 12. fejezet van tehát bőven túl vagyok a felén. Ha az ember nem végigrohan és minden ajtót kinyit és mindent felszed akkor szerintem nincs gond, meg ugye amikor visszatérsz egy már bejárt helyszínre akkor az eddig zárt ládák és zárt szekrények többsége kinyílik. Normálon tolom.
Iszonyat beszarós részek vannak benne, sokszor van, hogy várom várom mikor történik már vmi, mert "biztos" vagyok benne, hogy itt most kiugrik vmi..és semmi, aztán megnyugodva 2 lépéssel odébb szivrohamot kapok a rám törő űr-zombikat látva. :D
A hangok nagyon jók, szerencsére itthon 5.1-ben élvezem és hihetetlen jól megcsinálták őket.
Én annyi hibát vettem észre, hogy a térkép nem mindig használható...néha nem lehet normálisan látni, sőt volt hogy egyszer el is tünt az egész. :D
A hülyeségre nincs orvosság.
43. rone
2008.10.29. 20:54:40
LV2
Válasz 39. 1mzolee0 üzenetére:
hétvégén megnézzük a filmet, megszerezte apum :P
42. mcwolf
2008.10.29. 20:38:58
LV2
Nagyon Jó teszt egy nagyon jó játékról.
Aki egy kicsit is szereti a sci-fi műfajt,annak KÖTELEZŐ DARAB!!
41. mark910624  PlayStation.Community tag
2008.10.29. 20:14:58
LV4
Nagyon jó ez a teszt !
2008.10.29. 20:06:17
LV4
Ez a játék kegyetlen :D
2008.10.29. 20:05:14
LV3
Válasz 38. zs0lt1 üzenetére:
nézz a távolba 15 percig ! - ezt a MGS4-ből tanultam :D

nálam a horrorfilmeket felváltották a horrorjátékok, hála az ilyen játékoknak mint a Dead Space.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
38. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.10.29. 19:50:44
LV4
Válasz 37. zs0lt1 üzenetére:
Fáradt vagyok... Nem tudok helyesen írni :-)
37. zs0lt1  Kitiltott felhasználó
2008.10.29. 19:49:43
LV4
Válasz 36. 1mzolee0 üzenetére:
Telitalálat az egész játék. A grafika, a hangok, az effektek a maximumot súrolják. A horrorhangulat meg egyenesen zseniális. Csillagos ötös! Erős idegzetűeknek javaslom. Természetesen fényes nappal is végig lehet rohanni rajta, hangfalak nélkül. De akinek van 5.1-es hangcucca és egyedül este neki már vágni a kalandnak, az ne habozzon, mert feledhetetlen élményben lesz része.
2008.10.29. 19:41:36
LV3
nagyon jók ezek a képek. a karakter űrruhája az első búvárruhákat juttatja az eszembe, jó kis retro maskara, szimpatikus a rácsfejű :)
ez van.. ezt kell szeretni ?!
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
DEAD SPACE
Electronic Arts
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Kiváló horror hangulat, pazar látványvilág, fantasztikus hangkeverés
Negatívum
Apróbb játszhatósági problémák, nem túl hosszú élettartam
Csővezeték versenyképes áron

Az Apagyi Tradeimpex az osztrák Warimpex tevékenységét folytatja tovább Magyarországon. 
Eladja villáját a Jóbarátok sztárja

Matthew Perry - akit mindenki Chandler Bing néven ismer - nemrég feldobta malibui luxusvilláját, amit még a Jóbarátok sorozatból összejött bevételeiből vásárolt.
Az USA a világgazdaság motorja

Az euróövezet és a nagy keleti felzárkózó gazdaságok növekedési lendületének kifulladásával ismét az Egyesült Államok lesz a következő években a világgazdasági növekedés első számú hajtóereje.