.
 

PlayStation.Community

2018.02.07. 12:51 Kedvcsináló
42 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Újraélni egy felejthetetlen kalandot.

A képernyőn megjelenő betűk olyan lomhán kúsztak felfelé, ahogy kint, a valóságban a nap próbált minél távolabb kerülni a horizonttól. A betűk alkotta sorok mögött egy kietlen és nem túl barátságos táj terpeszkedett el, ami felett egy sas siklott kecsesen a levegőben. Az égboltot uraló felhők egyre sötétebb külsőt öltöttek magukra, miközben az égig érő fénycsóvák lassan álomra hajtották fejüket. Végül már csak a sast és a borult eget lehetett látni, amikor az utolsó sor szöveg emelkedett fel:

©2005 Sony Computer Entertainment Inc.

Majd a kép elsötétedett és ismét a főmenüben találtam magam, ahol nagyjából tizenhárom órája voltam utoljára. Egyetlen éjszaka alatt küzdöttem magam végig a PS2-es éra egyik legjobb játékán.

Ha lehetőség adódna, hogy valamelyik videojáték teljes emlékállománya kitörlődjön elménkből, hogy ismét újszerűnek hasson a vele töltött idő, akkor az idősebb játékosgeneráció tagjai valószínűleg a PlayStation 2-re készült Shadow of the Colossus-t választanák. Fumito Ueda és csapata, a Team ICO 2005-ben elkészítették a generáció egyik legjobb játékát, amit hamar kult-státuszra emeltek az akkori játékosok.
Mi volt ennek az oka? Ne akarjátok tudni, hogy mennyiféleképpen lehetne erre a kérdésre válaszolni. Talán a legrövidebb és legátfogóbb válasz az, hogy egyedi módon keveredett a művészet a videojátékkal, s az egész egy felejthetetlen emocionális utazásra invitálta a játékosokat.

Ueda, egy világ megálmodója, és történeteinek mesélője

Ueda az ICO után elkezdett dolgozni egy olyan játékon, ami folytatta ugyan a kisfiú és a lány kalandját feldolgozó kaland szellemiségét, de egy teljesen más sztorit mesélt el, és csak főellenségeket tartalmazott. Az eredeti terv 48 gigantikus lény szerepeltetése volt, amikre online vadászhattunk volna barátainkkal; ám ez a szám idővel leredukálódott 24-re, majd 16-ra, és a kooperatív játék ötletét is elvetették a címmel együtt; mert eredetileg a NICO nevet szánták neki. Vélhetően a "kevesebb néha több elve" dolgozott be, valamint az adathordozó DVD szűkös kapacitása.
Anno a PlayStation 2 rendszerén a program egy technikai csodának számított, ugyanis egy nagyjából Skyrim méretű tereppel kellett számolnia a gépnek, ráadásul ott voltak még a kidolgozott karaktermodellek, az addig nem látott szőrzet-, illetve növényzetmegjelenítés, s mindezt töltőképernyők nélkül prezentálták. Hogy anno a Team ICO csapatában a világ legtehetségesebb programozói alkottak, arra nincs is jobb bizonyíték annál, hogy magát az ICO-t még az első PlayStationre kezdték el fejleszteni, vagy hogy a játékok animációit nem motion capture eljárással készítették el, hanem a stop motionhöz hasonlóan minden egyes animációnak minden egyes fázisát manuálisan állították be. Ennek ellenére Agro – hű paripánk – a mai napig a leghitelesebben mozgó, viselkedő, és kinéző ló már több mint 12 éve a videojátékok történelmében.

Egyedülállónak számít még a játék abban is, hogy anno rengeteg player fürkészte titkait, egyenesen megszállottan. Fórumokon cseréltek eszmét, hogy ki mit talált, vagy éppen mit keres. Némelyikük annyira beleásta magát a kutatásba, hogy lassan tébolyútra térő elméjük a saját maguk teremtette délibábokat kezdett el kergetni. Madarak viselkedését figyelték hetekig, majd szentül meg voltak győződve arról, hogy ez az egyik legendás, 17. kolosszushoz vezet. Így megannyi időt, energiát, és életet áldozva próbálták elkapni, majd a siker után szomorúan konstatálták, hogy a szakadék felett repülő jószág nem viszi a játékost sehová, csak a biztos halálba. Voltak aztán, akik a titkos kertben keresték a továbbvezető utat, vagy titkos ajtókat nyitó kapcsolókat kutattak. Végül később megtörték a játékot, így jó pár mítosz, köztük a 17. kolosszus legendája is szertefoszlott. Viszont ekkor újabb megválaszolatlan titkok bukkantak fel, például a játékban szereplő, de nem látható gát, ami egyébként az egyik kivágott kolosszus otthonául szolgált, vagy egy másik befejezés megmaradt jelenetei.

Állítólag Fumito Ueda szeret idegennyelvű filmeket nézni, mert habár nem érti a párbeszédeket, az elméje kitölti az űrt, és egy személyes mesét, illetve élményt kap általa. Ez tetten érhető a játékaiban is, mivel a történetek nem tartalmaznak sok párbeszédet, vagy bármiféle magyarázatot, így a játékosoknak adott a lehetőség, hogy felállítsák a saját elképzelésüket, illetve elméletüket a sztorival kapcsolatban. Ueda sosem mondta el, hogy valójában mire gondolt, vagy hogy az elejtett utalások mire is mutatnak pontosan. Mindenesetre játékaiban valamilyen formában mindig visszatér az élet és a halál örök körforgásának témája, az árnyéklények, a fény, és az azt kibocsátó/visszaverő tárgyak használata, a szarvak, vagy a türkizkék szín. Valamint az sem mellékes, hogy játékai egy és ugyanazon világban játszódnak. Egy interjúban meg is erősítette, hogy a Shadow of the Colossus voltaképpen az ICO előzménye.
Aki szívesen olvasna az első két Ueda játékról, annak Kyo írását ajánlom a 2011-ben kiadott Ico & Shadow of the Colossus Classics HD csomagról.
Szebb, mint újkorában

A Bluepoint Games nem most dolgozott először a Shadow of the Colossus-on, ugyanis a fent említett HD kollekcióban szereplő játékokat is ők remasterelték. Most viszont az volt a céljuk, hogy az újraalkotott játék a napjainkban ugyanolyan érzéseket keltsen és ugyanolyan élménnyel szolgáljon, mint azt az eredeti is tette 2005-ben.
A történetről röviden csak annyit írnék, hogy egy Wander nevű fiatal harcosról szól, akinek 16 kolosszust kell felkutatnia és megölnie egy Dormin nevű entitás kérésére, aki cserébe feltámasztja a fiú halott szerelmét. Bővebb ismertetést ismét csak Kyo írásában találtok a fenti linkre kattintva.

A PlayStation 4-re újraalkotott Shadow of the Colossus egy remake – és nem remaster –, ebből pedig az következik, hogy a változások nagy részét a látványban találjuk. Az újraalkotók az eredeti térkép minden egyes négyzet-centiméterét a nulláról építették föl, új textúrákkal öltöztették fel, és új díszítőelemekkel látták el. A régi kolosszusvadászok számára a látvány és a táj egyszerre lesz ismerős, ugyanakkor újszerű. Vannak azonban olyan területek, amikre nem lehet ráismerni, pedig minden ott és úgy helyezkedik el, mint 12 éve. Ilyen például a Szentélytől délnyugatra található erdő, ami mint bejárható terep szinte teljesen megegyezik a 2005-ös helyszínnel, de az újraalkotásnak hála nem alig ráismerni. Hasonló területet utoljára a Horizon: Zero Dawnban láttam. Egyedül talán csak a napszak váltást hiányolhatja az ember, de mivel olyan nem volt az eredeti kiadásban, így ebbe se került - pedig mesés lenne belelovagolni a naplementébe, vagy éjszaka megküzdeni a kolosszusokkal, a telihold fényében.

A táj mellett részletesebb kidolgozást, poligonmodelleket, valamint textúrákat kaptak a szereplők is. Wander ruháját még finomabban lengeti a szél, Agro kerekebb formákat kapott, és természetesen a kolosszusok is jóval részletgazdagabbak lettek, mint PS2-es elődeik. A készítők szerint, mivel anno lehengerlő volt az óriási lények testét takaró szőrzet megjelenése, így erre a részletre különösképpen ügyeltek. Nem elég, hogy a régi textúratrükközéssel előállított szőrzetet sikerült napjaink elvárásához hűen megjeleníteni, de a szőrszálak még reagálnak is a környezetre. Meglobogtatja a szél, kettéválik Wander előtt, de hűen hullámzik akkor is, amikor a kolosszus megpróbálja lerázni magáról támadóját. Mindemellett az élesebb textúrázásnak köszönhetően még részletgazdagabbak a kolosszusok fejét díszítő maszkszerűségek is, amiben vörösen izzanak a harag és a kétségbeesés keverékét visszatükröző szemek.
Érdemes megemlíteni, hogy a HUD-ot is megreformálták némileg, ugyanis a kitartást szimbolizáló kör itt nem indul (zavaró) növekedésnek minden egyes legyőzött kolosszus, vagy begyűjtött fehér gyíkfarok után, hanem egy diszkrét csík indul ki az oldalából, és az lesz egyre hosszabb. Emellett a térképet is teljesen újrarajzolták, amibe bezoomolva térhatást keltően mozognak a felhők.

Magaáról a látványról elmondható, hogy sikerült felhúzni olyan PS4 exkluzív játékok szintjére, mint például a Horizon: Zero Dawn, vagy az Uncharted 4: A Thief's End. Már alap PlayStation 4-en is gyönyörű a látvány, de PS4 Pro-n egyszerűen lehengerlő a HDR effektekkel és a 4K-s felbontással. A hardverileg fejlettebb gépen ráadásul választhatunk a Cinematic (4K-s felbontás, 30fps), valamint a Performance (2K, 60fps) beállítások között. Az alapgépen nincs erre lehetőség, azon 1080p-s felbontás mellett fut a game 30fps-sel.

A fotó arra hivatott, hogy felrázza a képzelőerőt, nem elég, ha csupán emlékeztetőül szolgál

Újdonság még az epikus, látványos jelenetek, vagy a táj megörökítésre szolgáló, egyetlen gombnyomásra előhívható fotómód, ami voltaképpen egy kisebb játék a játékban. Első benyomásra nem különbözik sokkal a korábbi szoftverek beépített megoldásaitól, de kicsit aláásva a beállításoknak hamar rájön az ember, hogy több lehetőség is rejtőzik a felszín alatt.
Hogy a kamerát kedvünkre mozgathatjuk a karakterek körül, ki-be zoomolhatunk, vagy hogy különféle szűrőket pakolhatunk fel, az már megszokott dolog. Olyat viszont még nem láttam, hogy a mélységérzet beállítására hatféle csúszka szolgál, és hogy nagyjából 10 percnyi próbálkozás és kísérletezés kell hozzá, hogy felfogjam, miképpen működik. De miután ez megtörtént, olyan hatásokat értem el, hogy a készített kép azt az érzetet adja, mintha egy makettről készült volna! Vagy ott van még az is, hogy a szűrők tulajdonságait is négyféleképpen állíthatjuk be, hogy az optimális, valamint kívánt hatást elérje. Arról nem is beszélve, hogy a három alapszín erősségét is négy rétegben változtathatjuk, amivel egyedi hatásokat érhetünk el. Jómagam nem nagyon szoktam elveszni a virtuális fotózásban, de ennél a játéknál igen aktívan használtam, hogy egy-egy epikus jelenetet megörökítsek. Ha jobban belegondolok, a fotómód nélkül alig csináltam képet.
További lehetőség még benne a kép elforgatása, aminek a 90°-os kihasználása lehetővé teszi, hogy mobileszközeinkre egyedi háttérképeket készítsünk. A fotómódban használt szűrőket egyébként beállíthatjuk, hogy a program játék közben is megjelenítse, így egy újabb végigjátszás egy másik szűrőt használva teljesen más hangulatú játékot ad, s így más lesz az élmény is, amit megtámogathatunk a Mirrored World beállítással, amivel az eredeti helyszín tükörképén tevékenykedhetünk.
Egyéb változások és eddig nem látott extrák

A látványon túl némi változás érintette az irányítást is. Az alapértelmezett vezérlés már egy modernebb megoldást takar, így például nem két gombbal kell kivitelezni a vetődést, mivel az egy külön gombra került, illetve Agro-ra is egyszerűbben pattanhatunk fel, mivel többet nem szükséges a kapaszkodást nyomva tartani ugrásnál, hogy hősünk megragadja hátasát és felhúzza rá magát. De aki a régi sémával szeretne játszani, az természetesen megteheti. Sajnálatos viszont az, hogy míg régen bármelyik gombra átállíthattuk akármelyik funkciót, addig itt csak meghatározott kiosztások közül választhatunk.
Ennek ellenére akár a modern, akár a klasszikus sémát választjuk, maga a játék pont ugyanolyan, mint régen volt. Ez természetesen köszönhető még annak is, hogy az animációkat nem cserélték le. A Bluepoint Games programozói tiszteletben tartották a Team ICO által letett munkát, ami a japán csapatnak valószínűleg nem kevés energiájába és idejébe telt akkoriban. Mindemellett érezhető még, hogy Wander irányítása gördülékenyebb, olajozottabb lett, mint régen volt. Agro is pontosabban követi az ösvényeket, kis túlzással élve majdnem hogy teljesen automatikusan, a beavatkozásunk nélkül juttat el a célhoz. De továbbra is megmakacsolja magát néha, és nem fog teljes sebességgel menni, vagy megtorpan, ha ő úgy gondolja.

Amit még megérintett a változás szele, az a hangeffektek. Noha a legtöbb nem változott semmit, pár zörej hallhatóan új lett. Ilyen például az utolsó döfés, illetve némely kolosszus hangja, de maga Dormin is hallhatóan kicsit másképp szólal meg. A zenék érintetlenek maradtak, ugyanazok a csodálatos muzsikák kísérnek végig utazásunk során, mint régen.

Ami még újdonság, az az Image Galery a főmenüben, amiben négy különböző kategóriában tekinthetünk meg különféle képeket, miután behoztuk őket. Gyönyörű művészi terveket a karakterekről, illetve a helyszínekről készült képeket, valamint összehasonlító montázsokat nézhetünk meg, amik arról árulkodnak, hogy milyen volt a játék egy helyszíne anno, és az miképpen néz ki most. Akik legalább olyan szép emlékeket dédelgetnek magukban a PS2-es játékról, mint amilyen gyönyörű a remake az azt prezentáló videókban, azok meg fognak döbbenni a különbségen. A képek behozásának követelményeit – amik egy átlagos trófealista feladatainak szintjén mozognak – kiírja a gép, de aki szeretné az összeset behozni, annak nem lesz könnyű dolga, mivel a legkeményebb fokozatot is le kell gyűrnie, a Time Attack móddal együtt.
Ha már a Time Attack módnál tartunk, akkor meg kell említenem két apró változást ezzel kapcsolatban. Egyrészt szűkebbre vették az időkorlátokat, másrészt egy-két tárgyat más fokozaton kapunk meg, mint anno. Komolyabb hatása nincs a dolognak, a veterán kolosszusvadászok simán teljesítik majd a kihívásokat, az újaknak viszont legalább ugyanannyi gyakorlásra és kitartásra lesz szükségük, mint másoknak 2005-ben.

Aki azt hinné, hogy a galéria és az abban megnyitható képeken kívül nincs semmi más újdonság, az téved. A készítők itt-ott elrejtettek pár felszedhető, sárgásan világító tárgyat, amiről halvány lövésem sincs, hogy mi lehet, mert a gép nem kötötte az orromra, és a neten se találtam választ. Ezeken kívül néhol extra járatok találhatóak, amik az eredeti verzióban nem voltak jelen, ezek Easter Egg-eket rejtenek. Legalábbis egy ilyet már találtam, feltételezem több is van...
De a tapasztalt kolosszusvadászok is felfedezhetnek olyan dolgokat, amik az eredeti kiadásban elkerülték a figyelmüket. Számomra a jó játék egyik ismérve az, hogy évek múlva is tud újat mutatni. Megannyi végigjátszás után jöttem csak rá a PS4-es verziónál, hogy például az oltárnál pihenő fehér galambok létszáma a leölt kolosszusok számával nő, hogy a lovaglás közben leereszkedő sasok mutatják az utat a következő kolosszushoz, vagy hogy a gyíkoknak le lehet lőni a farkát úgy is, hogy maga az élőlény életben marad. De a "legfájóbb" egy számomra eddig ismeretlen támadó mozdulat felfedezése volt, amivel ugrásból indíthatunk döfést. Hogy anno mit szenvedtem azzal a két kisebb kolosszussal, holott ezzel a támadással simán kifektethetőek. Már ezért is megérte újra játszanom vele!

Minél közelebb áll a tökéletesség fogalmához a mű, annál hangsúlyosabbak az apró hibák

Sajnos a készítők annyira hűek maradtak az eredeti produktumhoz, hogy pár hibát is sikerült újraalkotniuk. Ilyen például az operatőr, ami néha képes teljesen behülyülni és nem azt mutatni, amit kellene. Ez leginkább a fotómódnál jött elő, játék közben csak egy-két alkalommal, és csak pár másodperc erejéig, de akkor nagyon zavaró volt. Valamint előfordult, hogy Wander egyes megmászható felületek találkozásnál vad remegésbe kezdett, mert a program nem tudta eldönteni, hogy a teste merre álljon. De a legtöbb hibát, amik mindig előjöttek Phalanx-nál tapasztaltam, ott nagyon furán viselkedett Wander, amikor a szárnyain kellett volna felkapaszkodni. Felállt kapaszkodás közben, holott nem lett volna szabad, vagy nem ugrott tovább a következő peremre, meg hasonlók. Komolyabban nem befolyásoltak ezek a gikszerek a küzdelmet, ilyen hibák mellett is fel lehetett jutni, de a korábbi emlékeimre támaszkodva ennek nem így kellene működnie. Az is fura, ahogyan a kolosszus másodszor kijön a föld alól, mert igen érdekesen tekeredik ki a homokból.
Ezeket a hibákat valószínűleg rövid időn belül javítani fogják: lehet, már a Day One patch-nél (amiket egyesek annyira utálnak).
Az élet immár átjárja az elátkozott vidék pusztaságait

Minden változtatás, illetve apró hiba ellenére a készítők elérték céljukat, azaz a Shadow of the Colossus remake változatával majdnem pont ugyanolyan élményben lehet részünk újra, mint 12 évvel ezelőtt.
Miért "majdnem"? Azért, mert már nem 2005-öt írunk, amikor a grafika kevésbé számított, hanem 2018-at, és így a látvány-orientált szemlélet értelmében az ember jobban rácsodálkozik a festői tájra. Véleményem szerint a game most sokkal szebben néz ki, mint a maga korában az akkori igényekhez mérten, pedig akkor is a maximális értékeléseket zsebelte be a látványt illetően. Igazából most kapta meg azt a kidolgozottságot és részletgazdaságot, ami méltó Ueda meséjéhez.
A sziklafalak már nem csak tarka poligonhalmazok, hanem érdes vájatokkal, repedésekkel teli felszínek, amiken látni, hogy évezredeken át marta őket az idő vasfoga. Ahol nem szikla alkotja a felszínt, ott az élet megkapaszkodott és elszaporodott. Virágok nyújtózkodnak az ég felé, kúszónövények lógnak a fákról, miközben a szél finoman hintáztatja őket. A tavak felszínén vízinövények pihentetik leveleiket, vagy éppen a víztömegben hullámoznak lomhán. Néhol szentjánosbogarak világítják be a homályt, máshol denevérek szállnak alá a barlangok mennyezetéről, pillangók látogatják a mezők virágait, galambok reppennek fel csapatostul, vagy sasok róják köreiket a levegőben. A tiltott vidék immár tele van élettel, így kevésbé barátságtalan, mint anno volt. E mellé jön még a napfény játéka, ami hol teljes erővel ostromolja a vidéket, hol a felhők mögül simogatja finoman. Maga a lovaglás is kellemesebb élmény, ahogy elsuhanunk a fű borította mezőn, miközben a gyönyörű és tekintélyt parancsoló sziklafalakat lassan magunk mögött hagyjuk, vagy ahogy a tengervíz hullámai finoman nyalogatják Agro patáit. Az utolsó kolosszussal vívott csata epikusságát pedig még jobban kiemeli az azt körbeölelő vihar és annak látványelemei, mint például az eső, a falakról ömlő víz, vagy a sötétséget tépázó villámok.
A fejlettebb látványnak köszönhetően nagyobb élmény az életerőt növelő gyümölcsök betakarítása, vagy a kitartást fejlesztő fehér gyíkfarkak begyűjtése is, mert így nem csak Wander tulajdonságait fejleszthetjük, de olyan helyekre is eljuthatunk, ahová a kolosszusok levadászásával nem fogunk.

Az ősi kard is jobban vág, ha értő kezek élezik újjá

A PlayStation 4-re újraalkotott Shadow of the Colossus az a játék, aminek ott kell lennie minden játékos polcán. Akiknek még nem volt szerencséjük PS2-n, vagy PS3-on a játékhoz, azoknak itt a remek alkalom, hogy megéljék a felejthetetlen kalandot egy emocionális utazás képében. Akik meg már részesei voltak Wander és Agro történetének, azok egy esztétikai élménnyel lesznek gazdagabbak a nosztalgia mellett. Hiába ugyanaz a játékmenet, a mechanika, a nehézség, a befejezés, a kameranézet minden egyes átvezetőnél, a látvány olyan pluszt ad, amiért érdemes újra leülni a tévé elé és felkutatni a 16 kolosszust, levadászni az összes fehérfarkú gyíkot, leszedni az összes gyümölcsöt, és végül nekiesni a Szentély oldalának, hogy felmásszunk oda, ahol az egész kaland kezdődött, és ahol majd véget ér.
A Bluepoint Games megmutatta, hogy miképpen is kellene a régi klasszikusokat méltó módon feldolgozni, és a Shadow of the Colossus képében egy követendő példát, egy ezentúl elvárható szintet állítottak fel. Ezzel bebizonyították, hogy a régi értékek és játékelemek ugyanannyira létjogosultak, illetve életképesek napjaink látvány-, és pénzorientált játékiparában, mint régen, amikor nagyobb teret kaptak a művészek. Azok, akik megmutatták és éreztették velünk, hogy milyen az, amikor önös érdekből olyan dolgokat cselekszünk meg, amiket nem volna szabad, amik után nem érezzük a siker édes ízét, a győzelmi mámort, hogy mivé válunk ezáltal, valamint azt, hogy a lelkiismeret és a következmények mindig utol fognak érni, akármilyen gyorsan is futunk előlük.

(Ezt a fantasztikus játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
42. wooltur  PlayStation.Community tag
2018.02.09. 17:56:32
LV16
Anno PS2-n 5x, PS3-on pedig 2x is végigjátszottam. Ez a kiadás valahogy már nem tud lázba hozni. :/
R.I.P. Brúnó :-(
2018.02.09. 16:19:41
LV1
Válasz 40. Penge70 üzenetére:
LOL,csak az értékelő doboz hiánya miatt trollkodtam,a játék természetesen megvolt még Ps2-n,imádtam!Egyszer talán meglesz ez is,de még annyi játék vár rám... :(
40. Penge70  Veterán PSC tag
2018.02.09. 06:38:57
LV22
+2
Válasz 32. wagfair üzenetére:
A látvány elmegy de láttam már szebbet is, a hangzás nagyjából oké, de hallottam már jobbat is, a motion blur elavult, és ezt a ló mozgásán lehet leginkább látni, mert nagyon úgy mozog mint egy elefánt.
A storyja uncsi, nem elég érdekes, a kis fickó valszeg buzi abban a fura ruhában és túl sovány is, lehetne izmosabb és magasabb meg szakállas, a nagy szörnyek túl lassúak és unalmasak, a játékidő rövid, pláne az FF részekhez képest amiben nekem minimum 1375 órám van.
Szal így összegezve, nálam 10/4 a játék, de tegyél vele egy próbát hátha neked bejön.
39. Tevez11  PlayStation.Community tag
2018.02.08. 16:49:41
LV23
Veszem.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
38. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.02.08. 16:29:37
LV14
Válasz 32. wagfair üzenetére:
Metacritic-en jelenleg a 4. legtöbb pontszámot gyűjtötte be magának a játék a Persona 5, The Last of Us, Bloodborne és a The Witcher 3 után PS4-en. Szóval következtess. :-)
PSN - CountofHell_HUN
37. zodiac55  PlayStation.Community tag
2018.02.08. 15:09:12
LV11
Válasz 36. lesliebuz1977 üzenetére:
Ennek a csodának még mindig lelke van.
"Si vis pacem, para bellum."
36. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2018.02.07. 20:20:27
LV3
Válasz 33. zodiac55 üzenetére:
Istenien felújították, az egész környezet meg minden! Ezt a játékot soha nem unom meg! PS2-n PS3-on is sokszor végigjátszottam és ugyanígy lesz PS4 - en is!
I love games!
35. jime  non-alcoholic
2018.02.07. 19:12:55
LV29
Válasz 32. wagfair üzenetére:
értékelhetetlen :D
"wake up, you're dead!"
34. martin  Főszerkesztő
2018.02.07. 17:18:18
LV26
Válasz 32. wagfair üzenetére:
Nagyon sok.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
33. zodiac55  PlayStation.Community tag
2018.02.07. 17:15:45
LV11
Hátazértezfúbaszdmeg. Imádom.
"Si vis pacem, para bellum."
2018.02.07. 15:57:33
LV1
Hány pont?
31. jime  non-alcoholic
2018.02.06. 21:31:48
LV29
+1
elolvastam! :D
"wake up, you're dead!"
30. KovZsi  PlayStation.Community tag
2018.02.01. 08:19:19
LV1
Szerintem sokan, akik első napos vételként kijátsszák, platinázzák, azok gyorsan túl is adnak rajta - mivel sajnos nincs fémdobozos gyűjtői kiadás! Most még 12eFt, de lesz ez kevesebb is másodkézből... Közületek lesz ilyen, aki végigtolja majd eladja?
KovZsi
29. Masamune  PlayStation.Community tag
2018.02.01. 08:01:05
LV14
Kurva jo iras. Fantasztikus jatek.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
28. Laci  PlayStation.Community tag
2018.02.01. 00:32:57
LV1
Mondjuk én nem biztos hogy újra fogom játszani.
Amik megjelennek, azokra is épphogy, vagy nincs is időm.
Nekem meg marad egy gyönyörű emléknek.
Én ráadásul pont egy "vízválasztó" időszakomban találkoztam ezzel a játékkal.
Nem tudnám, és nem is akarnám visszacsinálni, azt az állapotát az életemnek.
Szóval jól van ez így, ahogy az emlékeimben él.
27. Laci  PlayStation.Community tag
2018.02.01. 00:21:41
LV1
https://www.youtube.com/watch?v=ZWB8P4jbsAA

Nekem ez rajta van a telefonon, sokszor meg hallgatom.
26. Laci  PlayStation.Community tag
2018.02.01. 00:17:09
LV1
Válasz 23. Rendes84 üzenetére:
Igen. Iszonyat.
25. Greg  PlayStation.Community tag
2018.01.31. 09:55:17
LV24
Válasz 23. Rendes84 üzenetére:
Tényleg olyan jó. Én csak véletlenszerűen csaptam le rá anno de nem tudtam leszakadni róla.
LV426
24. Greg  PlayStation.Community tag
2018.01.31. 09:50:07
LV24
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
Nesze neked megy az arcodba Toma-hawk rakéta. :D
LV426
2018.01.31. 08:55:31
LV1
Ez tényleg olyan jó játék? Eddig valahogy kimaradt nekem, most viszont beruháznék rá.
22. Lotar  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 17:26:30
LV16
+1
Kell. :)
psn/sen id: pcpmate
21. TCr64EU  Choose life
2018.01.30. 16:42:13
LV22
Válasz 20. martin üzenetére:
Akkor bizony nincs mese, el kell törölni az összes értékelést.
Másképp ez nem mehet tovább.
Szankciók kellenek.
Soros tehet róla.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
20. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 16:37:26
LV26
Válasz 19. TCr64EU üzenetére:
És ha nincs olyan kolléga?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
19. TCr64EU  Choose life
2018.01.30. 16:33:28
LV22
Válasz 17. martin üzenetére:
De aztán csak olyan tesztelhessen, aki szarrá-fossá játszotta az adott játék eredeti verzióját 20 éve, plusz az idő sem szépítette meg számára az emlékeket, mert aztán irgumburgum!
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
18. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 16:24:48
LV26
Válasz 17. martin üzenetére:
...és akkor mégis igaz, hogy értékelő box nélkül nincs élet.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
17. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 16:23:37
LV26
Válasz 16. Ylorak üzenetére:
Velvesszük a fejlesztendő funkciók közé.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
16. Ylorak  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 16:18:01
LV1
+1
Válasz 13. martin üzenetére:
Azt a hisztit! :D Pedig van benne valami abban, amit mondott, mivel úgy látszik ez lesz a trend, érdemes lenne értékelni az újrakiadások minőségét.

Pl:
-Bravúradaptáció
-Ajánlott
-Tetszett
-Szódával elmegy
-Inkább a köszvény

;)
15. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 14:42:35
LV26
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
És én reagáltam túl, miután bedobtad, hogy ezzel az erővel az új játékoknál sem kell értékelő? Na elmész te a pöcsömbe szépöcsém. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
14. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.01.30. 13:13:20
LV28
+1
Válasz 13. martin üzenetére:
Túlreagáltad, semmi ilyenre nem gondoltam és nem is céloztam.
Az újra kiadások ma már szerves része a játékiparnak, mi több ez a jövőben se lesz másképpen (hiszen nyilván valóan PS5-n is lesznek PS4-es rematerek, de ennyire ne kalandozzunk el) ezért gondoltam egy szimpla csillagos értékelés elférne a szöveges mellé. Remaster és remaster között is vannak különbségek, nem is kevés ez talán te sem vitatod.
Csak egy javaslat volt.
13. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 13:03:30
LV26
Válasz 12. mentoloshypo üzenetére:
Ennyi erővel? Tényleg? Az új játékokat azért pontozzuk, hogy lássátok, hogyan illeszkednek bele az aktuális palettába. Az indie játékokat azért csillagozzuk, hogy lássátok, hogyan illeszkednek bele az indie zsánerbe. A remake-eket azért nem értékeljük táblázatban, mert annak idején már le lettek pontozva, ezért csak szövegesen summázzuk őket.

Ez egy rendszer. Így működünk. Így vannak kölcsönhatásban a dolgok, hogy érthető és egyértelmű legyen minden. De neked ez sem jó? Inkább akkor ne legyen semmilyen érékelés, töröljünk el mindent, csak azért, hogy neked legyen igazad?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
12. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.01.30. 12:54:17
LV28
Válasz 11. martin üzenetére:
Oké, de ennyi erővel az új játékoknál se legyen értékelő. Ott is el tudod olvasni egy igényes teszt keretében, hogy milyen.
11. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 12:44:44
LV26
Válasz 10. mentoloshypo üzenetére:
Az nem megfelelő értékelési rendszer, hogy tízezer karakterben mesélünk a játékról? Ebben a szövegben nem találtad meg az értékelést?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
10. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.01.30. 12:38:41
LV28
Kellene bevezetni egy külön értékelési rendszert a remaster/remake játékoknak. Értelem szerűen nem a játékot értékelné (hiszen arról már volt korábban teszt, akár a PSC-n is) hanem az újra feldolgozás minőségét.
Olyan sok újra kiadás jelent már meg ebben a generációban, hogy nem is értem ez miért nem lett eddig bevezetve.
9. Joel1970  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 11:39:20
LV1
Ráz a hideg a kedvcsináló olvasása után.
LG OLED 55" E6V with PS4 PRO,PSN ID:aron8008
8. Richard  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 10:48:43
LV5
Ismét egy olyan alkotás, ami miatt nem kell, hogy fájjon a fejem, mert eddig kimaradt, de most felturbózott grafikával tudom majd játszani.
Az előtte-utána képeken látszik, hogy egy újra lett gondolva a látvány nem is kicsit.
7. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 10:47:15
LV3
Már csak egy hét jeeeeeeeeah!!
I love games!
6. zodiac55  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 10:14:19
LV11
Nagyon várom a jövő hetet - szigorlat után megérdemlem, remélem.:D
"Si vis pacem, para bellum."
5. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 10:13:55
LV26
Agro speckó kunsztok:

- A ló oldalára kapaszkodás: R1 + Háromszög, majd bal analóg a megfelelő irányba
- 180-fokos fordulat: bal analóg le és X gyorsan, egyszerre, kétszer lenyomva
- Gyors megállás: bal analóg le és X gyorsan, egyszerre lenyomva
- Kiállás a nyeregből: R1 + X vágta közben
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 10:07:40
LV26
Szép írás, tetszik.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. Greg  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 09:45:35
LV24
Elképesztő lett...
LV426
2. Zsolt  PlayStation.Community tag
2018.01.30. 09:44:42
LV11
Csodálatos, kötelező. Jöhet ezután az ICO meg minden más klasszikus is ilyen minőségben.
1. martin  Főszerkesztő
2018.01.30. 00:39:44
LV26
Eszméletlen képek!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Miért szeretjük rajongásig a Soulsborne játékokat?
2018.05.27. 11:00 PlayStation.Community
39 hozzászólás
Szerző: martin
Ha egyáltalán szeretjük. Te például szereted?
Everspace (PS4, PSN)
2018.05.23. 10:57 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Live. Fly. Die. Repeat.
Onrush - kipróbáltuk a bétát
2018.05.22. 18:46 Kedvcsináló
11 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Told neki!
The Coma: Recut (PS4, PSN)
2018.05.21. 11:05 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem könnyű a diákélet.
HAKUOKI: EDO BLOSSOMS (PLAYSTATION VITA)
2018.05.21. 10:55 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: eszg_
Itt a tavasz, dagad a... katana.
Planetbase (PS4, PSN)
2018.05.17. 16:20 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Szeretnék a Marson meghalni - de nem hirtelen halállal. - Elon Musk
Call of Duty: WWII - The War Machine kiegészítő csomag (PS4, PSN)
2018.05.17. 12:45 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Újra dübörög a háborús gépezet.
Iconoclasts (PS4, PSV, PSN)
2018.05.14. 10:19 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A látszat csal.
World of Warriors (PS4, PSN)
2018.05.13. 14:12 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Ez is WoW, de mégse.
Elmélkedő - A Top 5 legemlékezetesebb pillanat/jelenet számodra...
2018.05.13. 11:55 PlayStation.Community
83 hozzászólás
...videojátékokban. Most spoilerezd el őket bátran!