PlayStation.Community

2018.02.03. 19:52 Játékteszt
34 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Meowster Hunter.

Nem lehet egyszerű dolga a Monster Hunter rajongóknak, ugyanis aki végig nyomon szerette volna követni kedvenc szériáját, bizony közel fél tucat egymástól teljesen eltérő rendszer tulajdonosa kellett, hogy legyen. Igaz, eddig csak két gyártó gépeit látogatta a sorozat, de mivel jelenleg a Playstation.Community oldalán lévő tesztet olvasod, elég nagy eséllyel "belefutottál" már valamelyik részbe, ugyanis a Sony rendszereit is preferálta a Monster Hunter, sőt, igazából PlayStation 2-n kezdte pályafutását, még 2004-ben. Az első rész kiegészített verziója PSP-re is ellátogatott, és ha Japánon kívül éltél, a második epizódhoz csak ezen a platformon lehetett szerencséd (plusz ennek egy kibővített verziójához). A harmadik részhez már Nintendo gépekre volt szükség (Wii, Wii U, 3DS), míg a 4. etap csak 3DS-en elérhető, akárcsak a Generations alcímet viselő is. (Igaz, ennek a "tuningolt" verziója van Switch-re is, de az Only Japan). Ez a fő széria volt, ugyanis egyéb mellékágak, más stílusú részek is megjelentek.

Ha történetesen bele is futottál korábban valamelyik Monter Hunterbe, nem biztos, hogy sokáig vele is maradtál, ugyanis nem egy casual sikerszériáról van szó, pedig szinte mindegyik rész kiválóság volt a maga idejében. Ha valamelyik részbe csak belekóstoltál és elijesztett a nem éppen játékosbarát megközelítés, nem a te hibád, egyszerűen nem neked valóak, de attól még jó játékok. Mint külső szemlélő, akár még ijesztőek is lehetnek a sorozat egyes elemei: gondolok itt az időkorlátos küldetésekre és a nehézkes, lassú tutorialokra, de a fejlesztések tárháza és nehéz játékmenet, valamint annak ténye, hogy nem éppenséggel fogja az ember kezét sem, elkergeti a mezei gamert. De, ha szánsz a játékra elég időt, hagyod, hogy engedje magát felfedezni, nem "durrbelebalázs" módjára rohansz neki a világnak, "mindent akarok és azonnal" felkiáltással, akkor megnyílik előtted egy mély, következetesen és intelligensen felépített világ, amiben úgy el lehet veszni, hogy ötven játékóra után is zöldfülű tacskónak fogod magad érezni és simán becsúszik majd 200+ óra játékmenet.
Eddig ez volt a helyzet. Most viszont a Monster Hunter Worldnek hála az eddig ijedt, a sorozatot csak "bottal bökdöső" játékosok éppúgy megtalálják számításaikat, mint az újoncok, mindezt úgy, hogy a veterán vadászok sem riadnak el, hanem széles vigyorral a szájukon ugranak fejest az élő és lélegző univerzumába. Megcsinálta a Capcom? Meg!
Megtartva az eredeti formulát, megannyi játékost segítő és a játékot egyszerűbbé tevő elemet helyeztek el a programban. Nem a harc egyszerűbbé tételére gondolok, hanem rengeteg apró és logikus finomságra, amikről érezni, hogy olyan céllal kerültek be, hogy a játékos úgy érezze, törődve lett vele és igényeivel. Gondolok itt a "kutasz rovarokra", amik övünkre akasztott kis üvegcsénkből kirepülve felfedezik a közvetlen környezetünket nyersanyagok, növények, csontforrásként és ezáltal alapanyagként szolgáló állattetemek, és egyéb dolgok után kutatva. De a fő erejük abban rejlik, hogy lábnyomokat is felfedeznek, és ha elég tudásra teszünk szert, mint egy élő GPS mutatják prédánk hollétét. De a játék fent említett finomhangolását szolgálják az olyan elemek is, mint például, hogy a gyűjtött alapanyagokból automatikusan kraftoljon-e erősebb, jobb cuccokat a szoftver (mi választhatjuk meg még azt is, hogy mely' itemek esetében), vagy hogy a kovács jelezzen-e, ha összegyűjtöttük az adott anyagokat hőn áhított páncélunk, fegyverünk legyártásához. De maga a kraftolás sem bonyolult, mert ha valamilyen elem hiányzik repertoárunkból és emiatt nem tudunk valamit elkészíteni, de a hiányzó matéria is előállítható, akkor felajánlja annak gyártását, így nem kell külön kikeresni azt.
És ez csak pár apróság. Apróság, de kazalnyi van belőlük, így ezek olyan játékosbarát felületté állnak össze, amivel talán még nem is találkoztam.
Vannak olyan elemek, amiket csak harminc órányi játék után fedeztem fel. Úgy vettem észre, hogy a fejlesztők elérték azt a szintet, hogy minden olyan lépést meg tudsz csinálni az adott interfészen, ami csak eszedbe jut és kellhet (persze csak témába vágóan) anélkül, hogy ide-oda lépkednél menüből menübe. És ez nagy szó!
Na, de mi is ez a játék? A címe tökéletesen jellemzi, találóbb (és egyszerűbb) nem is lehetne. Szörnyek levadászása, vagy elkapása lesz a fő feladatunk.
Az eddigi részekkel ellentétben kapunk egy sztoriszálat is. Egy pillanatig se gondoljuk, hogy valami epikus Gyűrűk Ura kalandba keveredünk, pont annyira színezi ki, fűszerezi meg a vadászatot, amennyire kell. Ennél vaskosabb, nagyobb ívű történet szerintem felesleges és terhes lenne. Nem ezért vagyunk itt. Újoncként kerülünk egy vadászexpedíció kellős közepébe, ahol egy új kontinens teljes felfedezése vár ránk annak érdekében, hogy levadásszunk egy ősi szörnyet.
Miután túljutunk az aprólékos karaktergeneráláson, jól körbevezetnek a bázison minket, elmagyarázva a hely működését. Egyébként minden elemére igaz a játéknak, hogy "elmagyarázzák". Ha kell több ablakon át, sőt még videókkal illusztrálva is, így még esetleges csekély angoltudásunk sem választ el minket a kellő ismeretek magunkba szippantásától. A tréning pályán is, ahol gyakorolhatunk a fegyverekkel, mindent a szánkba rág a játék.
...és ha már fegyverek. Több mint egy tucat közül válogathatunk, amik ráadásul mind teljesen eltérőek, mindhez külön stratégia és stílus illik, teljesen más habitust követelnek. Változatosak és ötletesek. Talán úgy tudnám jellemezni, mintha összegyúrták volna a Soul Blade, Dark Souls és Bloodborne fegyvereit.
Vannak "alap" vágó eszközök (úgy alap, hogy van vagy három méter az egyik), de lőfegyverek és olyanok is, amik átalakíthatóak (fejszéből karddá például), de még skót dudára hajazó is van, meg olyan, ahol egy hatalmas bogár szegődik mellénk társként. Mindnek van egyedi speciális támadása is, némelyik saját kijelzővel is bír. Ha itt valaki nem találja meg a neki kényelmes harcászati eszközt, akkor sehol. Nagyon fontos, hogy mindhez türelem kell és el kell sajátítani használatunka, itt sem működik az ajtóstul rontok a házba technika. Okosan, ésszel!
De iramodjunk neki a vadászatnak! A sztoris küldetések mellett lehetőségünk van úgynevezett Investigation missziókat is véghez vinni, ahol a Resource Centerben megadják, hogy például melyik lényt mennyi idő alatt csináljuk ki, vagy esetleg kapjuk el. De előfordulhat olyan is, hogy több célpontot adnak egyszerre, természetesen mindezeket jutalmak ellenében. Újrajátszhatósági számuk véges, de felfedezéssel nyithatóak meg újabbak. Ha már itt vagyunk, a kutatóknál érdemes felvenni Bounty-kat is, amik abból állnak, hogy gyűjtögess ezt-azt, ölj meg, kapj el ennyi és ennyi szörnyet, kicsit vagy nagyot. Ezek sosem fogynak el és vannak NPC-k által adottak, de korlátozott ideig elérhetőek is. Opcionális, szintén másoktól felvehető küldetések is akadnak, de csatlakozhatunk online lévő játékosokhoz is, ha engedik, vagy fellőttek segélykérő fáklyát.
Ezzel véleményem szerint rendkívül elegánsan és ötletesen oldották meg, hogy ne fulladjon unalomba az az őrületes mennyiségű farmolás, amire szükségünk van, ugyanis kraftoláshoz, fegyver és páncél készítéshez, de a fejlesztésekhez is elengedhetetlen ezen missziók véghezvitele. Egyébként mindenféle küldetés nélkül is elindulhatunk felfedezni, időlimit nélkül. Idővel fejlődik az alapanyagokat áruló bolt, nyílik egy kis kertészet is, ahol termeszthetünk növényeket. Találunk kajáldát is, ahol harcok előtt buffokra tehetünk szert. A könyvtárban pedig utánanézhetünk azoknak lényeknek, akikkel találkoztunk már, újabb információkat bezsebelve például, hogy mi a gyengéjük. Ezek a leírások bővülnek is, ahogy egyre jobban és többet kutatunk utánuk a vadonban, vagy minél többször küzdünk meg velük.
A HUB-ban klánokat hozhatunk létre, vagy csatlakozhatunk is csapatokhoz. Az Arénában meg is küzdhetünk egymással, de akár egy általunk elfogott szörnyet is levadászhatunk, de még olyan mini-játékot játszhatunk, mint a szkander. A kis lakrészünket (ami később még bővülni is fog) pedig berendezhetjük kisebb begyűjtött lényekkel is. Innen indulhatunk gyakorolni, de felszerelhetjük Palico-nkat is. Ezek macskák, akiket szintén mi magunk kreálhatunk és nevezhetünk el, és amolyan támogató szerepet töltenek be, segítve harcunkat, ha egyedül, vagy maximum kettesben játszunk (ha egyedül vagyunk, menet közben csatlakozhat hozzánk még egy cicus is, ha találkozunk vele). Fejleszthetjük páncéljaikat, megadhatjuk, hogy milyen támogatást adjanak (energia töltés, csapda lerakás, stb.). A pályákon gyűjtögetnek összetevőket is kedvükre.
A helyszínek változatosak és aprólékosan, gondosan megalkotottak. Szó szerint egy élő, lélegző világot kapunk, ahol már-már ijesztően jól működik az ökoszisztéma. Lények vadásznak egymásra, táplálkoznak, alszanak, élik a kis életüket.
A dzsungel például páratlanul zsúfolt. Minden négyzetcentire jut valami. Az összkép pedig bámulatos és nem csak Pro rendszereken (ahol választhatunk amúgy még jobb megjelenítést is a teljesítmény rovására), de alap PS4-en is. Olyan világokat teremtettek, hogy néha csak álltam és bámultam, hogy mit szívtak ezek? A grafika tehát gyönyörű, az animációk is sokrétűek, és mikor két behemót lény egymásnak esik, akkor aztán páratlan látványban lesz részünk! Ami egyedül illúzióromboló, s amit nem tudok hova tenni egy ekkora profizmussal összerakott játékban, az a Dark Souls-ban is jelen lévő tárgy-egybeolvadások léte. A hátamra csatolt kard átlóg a kezemen lévő pajzson, mintha ott se lenne, a köpenyem pedig úgy lobog, mintha a hatalmas fegyverem nem is lenne a hátamon. A tetemeken és egyéb kisebb bokrokon-indákon értem én, hogy jobb az, ha átfutunk, mert sűrű a kép és különben mindenbe belebotlanánk, de nem hiszem el, hogy a többit nem tudják megoldani. Az nem mentség, hogy a Monster Hunter ilyen már a kezdetektől fogva, ez inkább szégyen. De! És ez nagyon nyomatékos "de"! Ennyi hibát tudok összvissz' felróni neki, ami a technikai részét illeti.

A játék lényegi eleme, a szörnyek befürkészése és levadászása roppant élvezetes lett. Összesen maximum négyen ugorhatunk neki a fenevadaknak (ilyenkor a lények is szívósabbak). Egy jó csapat megfelelő taktikával egy igazi kincs. De már ketten is lehet komoly sikereket elérni. Melfyce fórumtársammal szinte csak kettesben játszunk és azt sem tudják néha a lények, hogy merre vannak arccal - de persze azért ha begőzölnek, meg tudnak izzasztani rendesen. Csapdákat is gyárthatunk, de ilyenek a természetben is fellelhetőek hatalmas, indákon függő kőrakások, vagy például széttört fákból előtörő, "lebilincselő" indák képében. Áramos csapdát vagy éppen vermet is gyárthatunk, és az ebbe belerohanó - és korábban már meggyengített - állatot altató bombával el is kaphatjuk. A staminánkra mindeközben figyelni kell, mert ha éhezünk, csökken a maximális mértéke, és csak kajával tudjuk visszatölteni, ugyanakkor fegyverünk élességét is szem előtt kell tartani.
Mint írtam, minden fegyver más és más taktikát kíván, és itt sem szabad görcsösen ragaszkodni, ahhoz, hogy mindenáron bevigyük a látványos és gigászi támadásainkat, mert mindhez stratégia és rengeteg türelem kell. A maguk idejében "ellőtt" támadások hozzák meg a sikereket és vezetnek az euforikus harc csúcspontjához. Brutális támadásokat lehet bevinni! Ha többen esünk neki a szörnynek, igazi látványorgia kerekedik, annyi effekttel a képen, hogy normális képmentést nem is lehet készíteni. Az irányítást és támadások kivitelezését jól meg kell tanulni, így elkerülhetőek lesznek a bosszankodások.

A mindenféle walktrough videók, meg broadcastek egyszerűen nem tudják visszaadni a játék lényegi elemét. Ilyenkor csak azt látni, hogy valaki hosszú perceken át püföl valamit. A felfedezés, a vadászatra való felkészülés és maga a vadászat, nyomkövetés valamint szörnymészárlás, majd annak jutalmazása és ebből a felszerelés fejlesztése olyan élvezetes, magával ragadó játékot eredményeznek, amit egyszerűen át kell élni, eggyé kell válni vele.
Tipikusan ebből ered egyébként a küldetésekhez kapcsolódó időlimites "hiszti" is. Aki nem játszik vele, az ezért fúj rá emiatt, meg negatívumkén éli meg, aki meg belefeledkezik a játékba szinte észre sem veszi.

De ez eddig is így volt a Monster Hunterek esetében. Csak most mivel tettek egy hatalmas, jól átgondolt és megtervezett lépést a szélesebb játékos társadalom felé, sokkal olajozottabban megy minden. Az MHW fényében a régi részek, de még az előző rész is lomhának és sutának hatnak. Okosan ott bővítettek és kurtítottak meg a mechanikát, ahol kell (elvették a Generations-ban bevezetett Hunting Styles és Hunting Arts beállításokat, jól tették), és az egész kezelőfelületet sokkal felhasználóbarátibbá tették oly' módon, hogy az nem csak házon belül, de más stúdiók számára is példaértékű kell, hogy legyen. Ettől a játéktól érdemes lesz lopniuk más cégek fejlesztőinek is, mert roppant kényelmes és jól átgondolt a játékmechanikája minden téren.
A tartalom terén sincs szégyenkezni valója, szó szerint szippantja be a játékórákat, könnyen elszívva több száz órát a játékos hátralévő életéből.
A zene és hangzás is felér a többi tényezőhöz, tényleg ott találjuk magunkat a hatalmas szörnyek csatáiban.
Egy viszont biztos: a Monster Hunter World még így sem való mindenkinek. Aki csak lazán hentelni szeretne egy jót, mert van fél órája gyorsan játszani egyet, az csalódni fog, mert harca kudarcra lesz ítélve.
Az értékelésnél gondban vagyok. Bugok szinte nincsenek, az online meccsek olajozottak, talán csak az zavaró, hogy a sztori-küldetést addig nem engedi ketten játszani, amíg a hozzá tartozó cutscene-t nem látta mindenki (igen, ez okozhat galibát), a többi pozitívumról meg már írtam. Ugyan az alapok nem újak, de tökéletesítettek. Az pedig, hogy ijesztő lehet a harc és úgy egybevéve a játék mélysége és összetettsége, az nem lehet negatívum. A látványosságból sem tudok lecsípni egy egész pontot, mert eltörpül a fentebb említett "egybelógás" a grandiózus összképhez képest.
A World nem csak a legjobb a Monster Hunter valaha, hanem stílusában is az élen jár. Értéke tehát egy "gyenge" 10.

(Ezt a kiváló játékot partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, de ha akarod, webshopjából kényelmesen meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
34. keczanm  PlayStation.Community tag
2018.02.11. 08:42:22
LV1
Válasz 33. wooltur üzenetére:
Ugyanigy erzek. Raadasul, heti 4-5 jatekoraval azt hiszem nincs is sok ertelme. :) De irigylem, akiknek bejon es van ra lehetoseguk, ok most kb. azt elhetik at, mint en regen a WoW megjelenesenel, az pedig a mai napig a legszebb jatekos emlekem. :) Marad a SotC, GTSport, meg szep lassan az Uncharted trilogia :)
33. wooltur  PlayStation.Community tag
2018.02.09. 18:13:51
LV16
Nálam ez a játék olyan mint a GTA, AC játékok. Látom az erényeit, elismerem a jó tulajdonságait, gyak nem tudok belekötni, mert valóban jó anyag áll előttem... de egyszerűen nem tud lekötni.
R.I.P. Brúnó :-(
32. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2018.02.07. 10:37:36
LV10
Válasz 22. DrZaius üzenetére:
Ezt gyönyörűen megfogalmaztad, csak akiknek szólna, nem tudják felfogni és szaroznak tovább. :)
31. Richard  PlayStation.Community tag
2018.02.07. 10:23:32
LV5
Válasz 30. HUN_hatrix üzenetére:
Nekem időm, energiám nincs bekapcsolni, de most már bele kell húzzak, mert sok a pótolni való.
Köztük ez a Monster Hunter World is, de én kicsit kevesebb időt szánnék rá, mint 9 nap/90 óra :D
30. HUN_hatrix  The Saboteur
2018.02.07. 03:05:38
LV30
Válasz 29. Richard üzenetére:
Igen.
De aki megvette az mind így tolja, vagy durvábban. XD
Jobb mint a drog. :D
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
29. Richard  PlayStation.Community tag
2018.02.06. 15:25:55
LV5
Válasz 13. HUN_hatrix üzenetére:
9 nap alatt 9 óra? Élsz te mellette? :)
28. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.02.06. 14:15:38
LV28
Válasz 26. LaXiKa_hun üzenetére:
Ahelyett, hogy lelket öntenél belém inkább forgatod bennem a tőrt. :(
27. BandiSecurity86  PlayStation.Community tag
2018.02.06. 12:20:34
LV1
Válasz 17. martin üzenetére:
Nekem pl a Witcher 3 nagyon adta!Kb az évtized játéka volt számomra.A Horizon visszont nem teccet!Valahogyan engem nagyon zavart benne hogy a kamera túlságosan közelinek(nagynak)mutatta a csajszit.Belettem azért kb olyan 15 órát,de unalmas is volt számomra sajnos.....Ettől persze még egy nagyon jó játéknak tartom,de rám valamiért nem tudot akkora hatássál lenni,mint a legtöbb játékosra.
A mondter huntert 1x biztos beszerzem majd,és remélem hogy nagy hatással lesz majd rám!Az nagyon látszik hogy akikenek teccik,azoknak elrabolja az életét!És hát szerintem ettől jó egy játék igazán.
26. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2018.02.06. 09:15:14
LV9
Válasz 23. mentoloshypo üzenetére:
elpuhutlát az évek során mentol. évekkel ezelőtt egy agyonbonyolított szar item managment rendszertől se riadtál vissza most meg... te is öregedsz már.
PSN ID: LaXiKa_hun
25. DrZaius  Szerkesztő
2018.02.06. 09:07:56
LV3
Válasz 22. DrZaius üzenetére:
Tyű, most nézem milyen szépen tudok fogalmazni... :D De ezt szereti Martin... Néha már én is röhögök rajta, mennyire bele tudok gabalyodni egy-egy mondatba... ikszdé
24. DrZaius  Szerkesztő
2018.02.06. 06:58:30
LV3
Válasz 18. ralphcliff75 üzenetére:
A Monster Huntereket meg vagy kerülik, vagy imádják. Most többeket elérnek majd, mert sokkal felhasználóbarátabb lett. A 3DS-es résszel most is játszom, ami eddig a csúcs volt a sorozat életében. De a World után már ez is nyögvenyelős... nagyot alkottak, így kell szériát fejleszteni.
23. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.02.06. 06:56:38
LV28
Válasz 17. martin üzenetére:
Nem a játékmenetre gondoltam, hanem az invertoy menedzsmentre.Meg úgy általában mindenre a harcon kívül. Nyilván a MH szüzességem is nagyban rátesz, de ha ez a leegyszerűsített "mindenki számára emészthető" akkor milyen volt ez korábban?

Egyébként kíváncsiságból rákerestem a PSP verzióra és lenyűgözött hogyan néz ki open world létére a többi PSP játékhoz képest. Hogy nincs a videó címébe írva a platform neve simán egy közepes grafikájú Vita játéknak mondanám.
22. DrZaius  Szerkesztő
2018.02.06. 06:51:50
LV3
+5
Válasz 18. ralphcliff75 üzenetére:
Azt felejtsd el, h veled van a baj! Meg mindenki más is, akik így vélekednek egy-egy játékról. A másik, mikor jó játékot sz@roznak. Azt kell elfogadni és megérteni, hogy nem minden játékot mindenkinek készítenek. Nem lehet és nem is kell mindennel játszani! Attól még, h nem tetszik a dizájn, a játék felépítése és mechanikája nincs se a játékkal se veled gond. Egyszerűen nem vagytok közös nevezőn. Nekem is van nem egy világmegváltó játék széria amikkel egyszerűen nem tudok játszani. Nincs se velem se az adott játékokkal semmi gond. Játszom mással.
21. Onimushaman  Szerkesztő
2018.02.06. 05:40:23
LV24
Válasz 20. HUN_hatrix üzenetére:
Colossus után rápróbálok.
señor
20. HUN_hatrix  The Saboteur
2018.02.06. 05:38:30
LV30
Válasz 15. Onimushaman üzenetére:
(Na ezt ugyan miért küldte el? )

Ennek a játéknak a bétáját kb. úgy lehet felfogni, mint a MGS5 Ground Zeroes cuccot. Fogalmad nincs mi a teljes játék.

Aki a korábbi PS2/PSP/Wii/NDS... részekkel játszott az tudja mit fog kapni, aki meg nem annak meg fingja nincs.
A demo nem mutatta be a játékot teljes valójában.
Volt akiknek ennyi is elég volt, hogy belépjen a vadászok táborába.
Mást meg elrettentett, mint téged.
Vagy mert nem látta ez mi akar lenni, vagy mert kiválasztotta a nagy lomha kardot és az rányomta a bélyegét az egész élményre "ez szar".
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
19. HUN_hatrix  The Saboteur
2018.02.06. 05:31:09
LV30
+1
Válasz 15. Onimushaman üzenetére:
Ennek a játéknak a bétáját kb. úgy lehet felfogni, mint a MGS5 Ground Zeroes
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
18. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2018.02.05. 22:47:32
LV3
Valahogy nem fér a fejembe, hogy hogyan kap ez a játék szinte mindenhol közel tökéletes értékelést, szóval elvileg Horizon Zero Dawn, Witcher 3 szint. Nekem meg egyáltalán nem jön be. Valszeg velem van a baj, pont mint ahogy a hangok mondják...
17. martin  Főszerkesztő
2018.02.05. 22:30:05
LV27
Válasz 16. mentoloshypo üzenetére:
Pedig csak ütni / lőni kell a dögöt és néha üldözni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
16. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.02.05. 21:08:55
LV28
Videók alapján ez a játék egyszerre lenyűgöző és totál káosz.
Persze tudom én, próbáljam ki mert úgy teljesen más. Oké, majd egyszer.
15. Onimushaman  Szerkesztő
2018.02.05. 20:53:04
LV24
Válasz 13. HUN_hatrix üzenetére:
Pedig pont az vette el a kedvem.
señor
14. DrZaius  Szerkesztő
2018.02.05. 16:21:51
LV3
+3
Válasz 13. HUN_hatrix üzenetére:
Igen, zseniálisan megoldották, hogy úgy vonzzák be az újoncokat, hogy a veteránokat sem ijesztik el. Annyi finomság, apróság és törődés van benne, hogy az hihetetlen. Vannak amiket fel sem fedezni több tucat óra alatt sem. Ahogy' Melfyce mondta:
"Ha nem ez a tíz pontos játék, akkor mi?"
13. HUN_hatrix  The Saboteur
2018.02.04. 20:26:45
LV30
+2
Jelenleg a barátlistámon 22 játékos tolja.
Hogy mennyire kattant rá a társaság, szerintem az elég jól megmutatja, hogy az elmúlt 9 nap alatt nekem 90 óra került bele a játékba. :)
Minden barátomnak ilyen vagy durvább statisztikája van.
Aki régen játszotta annak ez MAGA A MENNYORSZÁG!

Szerintem bárki elkezdheti, mert nagyon könnyen fogyaszthatóra tervezték, hogy az új játékosok is könnyen belerázódjanak.
Nem kell a küldetéseket egyedül csinálni minden küldetésre lehet segítséget kérni játékosoktól. Szóval ez az elejétől a végéig egy kiváló coop móka.
És kihívás az megmaradt benne.
A bétára hagyatkozni nem érdemes.
Az kb. a himalája csúcsát karcolta csak.
Ez egy kiépített világ.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
12. HUN_hatrix  The Saboteur
2018.02.04. 20:19:00
LV30
+3
Válasz 5. ufonauta üzenetére:
Mert az csak pár küldetés volt.
Az egészet akkor látod át, ha elejétől kezded és mindenre fokozatosan megtanít.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
11. Melfyce  PlayStation.Community tag
2018.02.04. 17:42:54
LV1
+3
Fantasztikus játék minden értelemben. Köszönöm, hogy halhatatlanná válhattam a cikk által :D
10. martin  Főszerkesztő
2018.02.04. 12:32:18
LV27
+4
Válasz 8. gugello üzenetére:
Hát igen, nem egy hordozható szürke piacos Tetris.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
9. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2018.02.04. 12:02:32
LV7
Válasz 8. gugello üzenetére:
Ez nagyon az!
"Örökké nem eshet"
8. gugello  PlayStation.Community tag
2018.02.04. 12:00:59
LV14
A béta alapján nekem nem adta, szerintem réteg játék.
- lazíts ha bírsz -
7. jime  non-alcoholic
2018.02.04. 08:38:53
LV29
+1
március-ra ez lesz a program, jó kis coop móka lesz.
"wake up, you're dead!"
6. kurogane  PlayStation.Community tag
2018.02.03. 23:24:42
LV6
Válasz 5. ufonauta üzenetére:
Az elso betanal visszamondtam a rendelesem mert alap ps4en voltak fps dropok meg ugy voltam vele idegenekkel nem tul elvezetes a harc aztan a 2.betanal mar azt ereztem ezt bizony megveszem.
10h jatekido alatt szinte csak boklasztam keresgeltem gyujtogettem ismerkedtem a jatekkal.
Ez nem az a jatek hogy leulsz fel orara a gep ele es szorakozol egyet.Idoigenyes nagyon.
Amit kisse hianyolok egy erosebb tortenet es neha a szinkron hianya illetve nalam fakoak a szinek.
Ennel a jateknal mar erezni lehet a pro elonyeit es aki teheti meg idobe valtson prora mar csak a kovetkezo jatekok miatt is.
9/10
5. ufonauta  PlayStation.Community tag
2018.02.03. 22:41:58
LV15
-1
Volt a demo azt kipróbáltam , de nem fogott meg , nem is értetem a lényegét sem mondjuk . De jól néz ki az biztos .
4. Lucsy  PlayStation.Community tag
2018.02.03. 20:50:17
LV12
+3
Válasz 3. lesliebuz1977 üzenetére:
"Nekem sajnos nem tetszik ide vagy oda 10pont. Lehet csak ki kellene próbálni és beszippantana."

Ez ment is a gyujtobe, koszi. Egyszeruen zseni.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
3. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2018.02.03. 20:08:55
LV4
-2
Nekem sajnos nem tetszik ide vagy oda 10pont. Lehet csak ki kellene próbálni és beszippantana.
I love games!
2. VictorVance  Szerkesztő
2018.02.03. 20:07:24
LV18
+1
Válasz 1. martin üzenetére:
sya tesa én megvetem egy orát jáccottam vele sajnos nem jöt be, horízón daw zéróra csere?
Örülünk?
1. martin  Főszerkesztő
2018.02.03. 20:02:20
LV27
+1
- érdemes megvenni?
- kivitte már valaki mi a vélemény rolla?
- nincs benne magyar nyelv :(
- szerintem egy erős 10/6
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
MONSTER HUNTER WORLD
Capcom
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Élő, lélegző környezet; mély, jól átgondolt mechanika; brutális tartalom; élvezetes fegyverharc; lehengerlő látványvilág
Negatívum
Egy-két furcsa döntés / megoldás az online szegmenst illetően

MARTIN BELESZÓL
Ami nekem itt nagyon tetszik, hogy a közhiedelemmel ellentétben a játék élvezetéhez nem kell egy "fél élet". Kifejezetten fogyasztható kisebb adagokban is, ha épp csak 2 órád van egy vadászatra.