.
 

PlayStation.Community

2018.02.10. 14:32 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
A mechákat lelövik, ugye?

Még a full klasszik' PS1 korszakban, valamikor az idők hajnalán volt egy különleges verekedős játék, ami az officiál PlayStation magazin demólemezén volt rajta, és az akkori standardokkal ellentétben nem a megjegyezhetetlen kombók egymásra halmozásával próbált érvényesülni, hanem a kontextus-szenzitív mega látványos speciális támadásokra és a történetre helyezte a hangsúlyt. A kérdéses játék az Evil Zone névre hallgatott, és bár túlságosan mély nyomot nem hagyott a kollektív videojátékos köztudatban, szellemisége a kellemesen csengő Senko No Ronde 2 című játékban él tovább.

A képlet persze nem ennyire egyszerű, az SNR2 ugyanis a leegyszerűsített harcrendszer mellett bevet egy olyan trükköt is, amit verekedős játékban eddig nem igen láthattunk, ezáltal elhozza a bullet hell shooterek őrült tempóját és látványvilágát ebbe a látszólag teljesen különböző zsánerebe.
Ahogy azt Sherlock Holmes távoli leszármazottai minden bizonnyal kitalálták már, a címben szereplő kettes a legkevésbé sem a véletlen műve, hiszen a japán játéktermekben hódító cucc egyszer már ellátogatott nyugatra, a (kapaszkodjatok meg) Ubisoft jóvoltából, a Wartech alcímmel felruházott Xbox 360 exkluzív alkotás képében. A cucc offkorz orbitálisat bukott, így érhető módon Senko No Ronde DUO címen érkező folytatást már senki nem merte errefelé belutrizni... eddig.
A Senko No Ronde 2 visszatért a sorozat eredeti címéhez, belülről pedig teljes nagygenerálon ment keresztül a G-Revolution szorgos programozóinak hála, így az újdonságra éhes gamerek egy új generációja is megismerkedhet ezzel a különös műfaji hibriddel.

Első körben essünk túl a kötelező sztori módon, ami a jelenlegi trendekkel ellentétben se nem egyszerű, se nem rövid, ellenben feltételezi, hogy ismered a játék univerzumát, ellenkező esetben hozzám hasonlóan kapkodni fogod a fejed, hogy éppen mi történik, miért és legfőképp kivel. A felépítésében leginkább egy visual novelre hajazó játékmód nem rest bő lére ereszteni a mondandóját, mely következtében simán előfordult többször is, hogy a sok pofázás konkrétan a játék rovására ment, és amikor már régen az arénában aprítottam volna opponenseimet, kénytelen voltam végighallgatni, ahogy a szereplők a világ összes nyűgjét a vállukra veszik és / vagy arról panaszkodnak, hogy miért nem javítja meg senki a légkondit!!!
Aki amúgy vevő az anime drámára, az biztosan értékelni fogja a sztorit, mert látszik, hogy nem kis időt fektettek a játék ezen részébe: van eredeti nyelvű szinkron, meg egy flowchart, amin keresztül követheted és újrajátszhatod a történéseket. Természetesen, ha a kőkemény akcióra vagy kíváncsi, akár a Score attack vagy Arcade módok valamelyikébe is belemélyesztheted a fogad, ahol szövegelés nélkül verheted végig opponenseidet apró fémdarabokra.
A játékmenet kellemesen egyszerű: az egymástól csupán külcsínben különböző arénákban 1v1 küzdelmeket vívsz majd ellenfeleiddel, az egymásra zúdított támadások jellege pedig attól függ, hogy éppen milyen távolságban vagytok egymástól. Közelről a szokásos csapkodást hozhatod elő a gombokkal, eltávolodva azonban már rakétákat, lézereket és különféle formációkba rendezett lövedékeket indítanak el ugyanezek a támadások. Mindez azonban még nem volna elég ahhoz, hogy bullet hell titulust jogszerűen aggassuk rá a játékra. Szerencsére van egy olyan különleges, meccsenként csupán 3 alkalommal használható B.O.S.S. támadás, mely során az általad irányított mecha átalakul egy igazi, hamisítatlan halálosztó géppé és a teljes képernyőt beterítő lövedékorgiával próbálja lenullázni az ellenfél HP-ját. Ezek a részek sikeresen idézik meg a zsáner nagy klasszikusainak stílusát, valamint egyedi ízzel ruházza fel a játékot.

Minden mecha különböző stílusú támadásokkal van felszerelve, ami ad egy kis változatosságot a kettesével választható karaktereknek. Erre szükség is van, mert ha nem vonz a sztori, viszonylag hamar bele lehet unni a küzdelmekbe, a SNR2 ugyanis sajnos nem olyan játék, mint a Tekken vagy a Marvel Vs Capcom, amivel akár egy egész estén keresztül is elszórakozhat egy baráti társaság. Az online küzdelmek persze megmenthetnék a dolgot, és amikor minden rendben van, a Senko No Ronde képes felülemelkedni a saját korlátain és egy valóban izgalmas kompetitív játékká kinőni magát, de egyrészt néha különös bugokba lehet belefutni online, másrészt (és ez a nagyobb probléma) siralmasan kevesen tolják neten keresztül a cuccot, ha pedig nem a saját régiódból fogsz ki játékosokat, nagy eséllyel bele fogsz futni az input lag valamilyen formájába.

A felújítás során a grafika mellett új szinkron, karakter art és jobban kibalanszolt játékmenet várja a lövöldözéssel beoltott csapkodás rajongóit, de a cucc sajnos nem változott annyit, hogy a szélesebb közönséghez eljusson, a potenciális érdeklődőket pedig a hullámzó nehézség, az új belépőkkel szembeni teljes közöny és a túlságosan magasra belőtt árcímke nagy valószínűséggel el fogja riasztani.

Kár a Senko No Ronde 2-ért, mert a sok negatívum alatt egy kifejezetten érdekes koncepciójú hibrid rejtőzik, amit valószínűleg pár tucat érdeklődőn kívül nem fog senki kipróbálni, ezáltal pedig a széria nyugati sorsa nagy valószínűséggel megpecsételődik... így marad a reménykedés, hogy egyszer mégis feltűnik majd egy minden jóval telepakolt és valóban jelenlegi generációs minőségű harmadik epizód is.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Degica Games
Fejlesztő: G.rev Ltd.
Megjelenés: 2017.09.07.
Ár: 12490 Ft
Játékosok száma: 1-2
Kép: 720p
Demo: Nincs
Méret: 2.41GB
Web: http://senkoro.com/en/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Senko No Ronde 2
Chara-ani Corporation
KÖZÉPSZERŰ