.

PlayStation.Community

2018.02.09. 10:07 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Ha úgy gondolod, hogy melléd szegődik a szerencse, lapozz a 13. oldalra!

Ha már javában a '30-as éveidet taposod, biztos emlékszel az 1989-ben végre nálunk is megjelenő Kaland-Játék-Kockázat (Fighting Fantasy) könyvekre. A Steve Jackson - Ian Livingstone írópáros könyvei úgy megfertőzték kicsiny hazánkat, hogy nem volt olyan, aki ne tudott volna az ezt körülölelő jelenségről. Az ország hirtelen tele lett gyerekekkel, akik a suliban arról diskurálnak, hogy ki meddig jutott, milyen ösvényt választott, hol bukott el. Anyukákkal, akik a konyhai asztalon egy kis kávé és cigaretta társaságában (igen '80-as évek) játszottak, míg alszik a gyerek, és apukákkal, akik... annyira komoly felnőttek voltak, hogy nem játszottak.
A szisztéma friss és korszakalkotó volt: dobókockáid, szerencsés vagy szerencsétlen döntéseid hada járult hozzá, hogy egy kis egyszemélyes szerepjátékban érezd magad. Persze sok-sok évre rá kiszorították a mindennapi jelenségből eme nehezen fejlődő és határait gyorsan elérő könyveket a magának egyre jobban teret hódító táblás- és számítógépes szerepjátékok, de fontosságuk a játék történelemben megkérdőjelezhetetlen.

A könyvek remek fantasy hangulatát és játékmechanikájának alapjait ügyesen megidéző 2015-ös Hand of Fate folytatása mindenre rátesz még egy lapáttal. Jó érzékkel fejlesztették, terelték jobb irányba a fejlesztők játékukat, csiszolva szinte minden téren. A játékmenet nem bonyolult, ésszerűen és logikusan felépített, ha valamibe bele lehet kötni, akkor az az, hogy nem éppen újoncbarát. Nem az a játék, amihez úgy ülsz le, hogy "zúzzunk egy kicsit", mert "rám fér egy kis kikapcsolódás".
Az én tapasztalatom az, hogy a Hand of Fate 2-ben a negatív hatások kicsit erőteljesebbek a pozitívokhoz képest, és akkor ehhez még hozzájárulnak a több esetben is egymást követő, egymásra épülő, csak és kizárólag a szerencsére építő elemek. Emiatt lehet nehéz játékként titulálni, mert átgondolt, összeszedett stratégaként lehet csak érvényesülni igazán. A "durr bele" játékmóddal előfordulhat olyan, hogy négy nyamvadt játékóra után sem lehet eredményeket felmutatni, egy ilyen szituáció pedig roppant elkeserítő, mikor a munka után belehuppanva a fotelbe, nem éppen erre számít az ember.
Azonban, ha sikerül más üzemmódba átállni, jobban fókuszálva, körültekintőbben játszani, akkor a szerencse forgandósága mellett is el lehet érni sikereket.
A sztori, mint a bevezetőben említett könyvek esetében, csak szövegesen van elénk tárva (itt szeretném jelezni, hogy az első résszel ellentétben ez a második felvonás már nem kapott magyar lokalizációt sajnos), így némi angoltudás szükségeltetik és elkerülhetetlen a játék értelmezéséhez és nyomon követéséhez. Az ezeken felüli részekben a harcok és később a dungeonök felfedezésében viszont már átveszi a szerepet egy jópofa külső nézettel operáló rendszer, ahol már harci edzettségünkön és reflexeinken van a hangsúly, mint egy hack and slash játékban. A vásárolt, lootolt vagy egyéb más módon szerzett fegyvereink tényleg eltérő tulajdonságúak, nem mindegy melyik ellenfél ellen mivel megyünk szembe.
A harcoknál most már segítőink is lehetnek, különféle buffokkal ellátva minket nem csak a csatamezőn, hanem az asztalon is. A táblán lépésről lépésre haladva fordítjuk fel a lapokat, amik, mint katalizátorok indítanak be egy sztoriszálat vagy egyéb mellékes, szerencsés vagy szerencsétlen eseményeket, de még kísérőink saját történeteit is egyengethetjük.
Az osztó lapjait meg kell bolondítanunk saját lapjainkkal is, amiket küldetések és történések sikeres teljesítésével is szerezhetünk, így berakhatunk akár boltokat is, de szükség esetén hírnevünket, élelmünket, energiánkat vagy pénzünket gyarapító lapokat is. Rengeteg ötletes kártyát lehet feloldani, igazi kincses bánya egy-egy küldetéssel végezni. Ha nem sztorit olvasunk, vagy harcolunk éppen, akkor átcsapunk szerencsejátékos üzemmódba, hiszen az események végkimenetelei olyan dolgoktól is függenek, mint kockadobás, lap húzás itt a piros-hol a piros módra, reflex játék, pörgő lapok megállítása.
Ez a játékos stíluskavalkád egy igazán remek egyveleget alkot, amit a pompás hangulat és kreatív, a fantasy világhoz és játékokhoz alázatos miliő még meg is koronáz. A négy csillagot erőlködés nélkül hozza, hiszen grafikailag még több is, mint amit elvárnék egy indie címtől, a bődületes számú megnyitható kártyáról és a 10-15 óra körüli játékmenetről nem is beszélve (és akkor nincs még "kimaxolva" a játék).
Ha a hangok és zenei elemek nem az újrahasznosításról tanúskodnának, kicsit jobban lenne optimalizálva (akadás, fps-drop, v-sync még Pro rendszereken is), valamint nem lenne ennyire szigorú, akkor járna neki az öt csillag is.

Ha az angol alap megvan, szeretted a Kaland-Játék-Kockázat könyveket és szereted a kihívásokat is, akkor bátran szerezd be. Ne riasszon el az ára, ne várj akcióig se, minden ráköltött fillérét megéri!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Defiant Development
Fejlesztő: Defiant Development
Megjelenés: 2017.11.09.
Ár: 7690Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.37GB
Web: https://www.defiantdev.com/hof2.html
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. Quentaro  PlayStation.Community tag
2018.02.10. 16:42:53
LV5
Nocsak... ez lehet jó lesz majd Plusban.
PSN: Quentaro81 http://bit.ly/GTSklubFB
6. Melfyce  PlayStation.Community tag
2018.02.10. 12:18:43
LV1
+1
Mind a két rész a "top indie játék" számomra, ahogy az előző elmélkedőben is hangoztattam.
A szerencse faktor engem nem tántorított el. Fortuna asszonyra nem tudok és nem is szabad haragudni.(értelmetlen:) Pont az a bája, hogy nem fogja a kezed mint a mai játékok 90%-a. Minél rosszabb "Hand"-et osztottak, annál édesebb volt a siker.
5. Melfyce  PlayStation.Community tag
2018.02.10. 12:04:01
LV1
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
Lehetett volna "rajzolj egy kártyát" is :D
4. Onimushaman  Szerkesztő
2018.02.10. 00:25:43
LV24
Válasz 3. MolonLave üzenetére:
Amikor 8. alkalommal is olyan rosszakat ad be, hogy előre tudod, hogy nem fogod a küldetést végigcsinálni...

A magyar nyelvet csíptem: draw a card volt a döntetlen kártya.
señor
3. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.02.09. 22:19:57
LV2
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Nagyon csíptem, de a szerencse tényező tényleg jól keresztbe tudott tenni.
2. DrZaius  Szerkesztő
2018.02.09. 15:37:50
LV2
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Sajnos ezúttal nincs...
1. Onimushaman  Szerkesztő
2018.02.09. 15:01:55
LV24
Az elsővel nyomtam pár órát, de egy helyen megakadtam. Annyira szerencse alapú volt. Ebben nincs magyar felirat?
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Hand of Fate 2
Defiant Development
REMEK