.
 

PlayStation.Community

2018.01.17. 09:23 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Értékeld a cikket!
Ha a hullócsillagnál te is egy jó stratégiát kívántál PS-re, akkor van egy remek hírünk!

Bármennyire is törekszik a játékipar bebizonyítani az ellenkezőjét, a stratégiai játékok bizony nem konzolokra vannak kitalálva. Láttunk már pár kezdeményezést, melyek ha nem is sikerültek rosszul, nem véletlenül nincs nagy hulláma ezen stílusnak. A legtöbbször felemlegetett probléma természetesen az irányítás nehézkességében rejlik, sajnos nem egyszerű kiváltani az egeret a kontroller joy-aival. Vagy meg kell próbálni annyira leegyszerűsíteni a játékmechanikát, hogy ne kelljen kapkodni és így sorozatos hibás döntéseket meghozni. Ekkor meg máris elveszik a stratégia lényege.
Tehát a stílus csöndben pihen és várja a megfelelő időt, ami nem kizárt, hogy a CometCrash 2: The KronkoidWars-szal érkezett el.
Egy stratégiai tower defense játékról van szó. Az alapszituáció igen egyszerű, van a játéktéren a mi és az ellenségünk központi magja, melyet el kell pusztítani. Erre különböző egységek állnak rendelkezésre, melyek termeléséhez a megfelelő épület felhúzása szükséges. Ezzel párhuzamosan meg kell védeni saját központunkat, ágyúk, lövegek, lézerek segítségével. Minden egyes ilyen védelem több szinten fejleszthető, akárcsak más bázisaink. Tehát először csak gyenge felderítőket küldhetünk ki, majd később tankokat, drónokat is. Lézereink, fegyvereink még hatékonyabbak lehetnek, valamint hatáskörüket tolhatjuk egyre kijjebb.
Az RTS-ekben kicsit is jártas kollégák fejében máris felmerülhet a kérdés, hogy mindezekhez miféle nyersanyag szükségeltetik, illetve hogyan irányítjuk csapatainkat - és itt jön a csavar, a zseniális ötlet.

Mi egyetlen űrhajót irányítunk és ezzel csinálunk majd mindent. Épületeink fölé érkezve tudjuk fejleszteni, javítani, vagy akár újrahasznosítani azokat. Amint lerakunk egy, vagy több tankgyártó üzemet, azonnal meg is kezdődik a gyártás a háttérben, de a kiküldés majd csak a mi parancsunkra fog történni, tehát durván be lehet spájzolni több száz támadót a nagy roham előtt.
A mindenhez szükséges nyersanyagot, a területre teljesen véletlenszerűen berepülő meteorokból nyerhetjük, amiket hajónkkal meg tudunk ragadni és a megfelelő helyre vinni, mondjuk pár ágyúhoz, hogy darabokra robbantás után kinyerjük belőle a lényeget. Ezt megkönnyítendő telepíthetünk Harvestereket is, amik maguktól behúzzák az arra sodródó űrkavicsokat és feldolgozzák azokat.
Ez tehát az alap: repkedünk a hajónkkal fel-alá, lehetőleg minél több meteort begyűjtve és így folyamatosan fejlesztve seregünket. Célszerű figyelemmel kísérni az ellenfelet, mely ugyanúgy dolgozik, mint mi, és ugyan hajója nincs, de fejlesztget, küldi csapatait. Habár újabb épületeket nem helyez sehova, de ha mi elpusztítjuk az övéit, akkor rövid időn belül visszaépíti azokat.
Innentől kezdődik viszont az agyalós része. Nem mindegy, hogyan pakolásszuk le bázisunk tagjait, hisz velük mi magunk építhetjük ki az útvonalat, amit az ellen követ majd. De van trükkös Getaway-ünk, amin ők nem tudnak átjönni, a mi csapataink viszont simán. Majdnem minden támadó járműnek van egy ellenpontja, vagy inkább úgy mondom, hogy mikor már azt hiszed teljes a védelem, az ellenfél bedob egy addig nem látott repülőt, amivel karcolás nélkül átrepüli az egész bázisodat. Ez olykor tűnhet unfair lépésnek, de legalább folyton meglep, újít a játék.

Mindezekre a kampány közel ötven pályája készít fel, melyből sajnos hiányoltam valami koherensebb történetet, mert így csak random térképek során haladunk előre, majd néha felbukkan egy hatalmas és nehezen elpusztítható űrhajó, amolyan boss-fight érzést biztosítva és ennyi. Persze az élvezeti értéken ez mit sem ront és persze ott az offline/online multi is.
Sok játékost sajnos nem találtam az éterben, de egy kedves cimborámmal órákon át szórakoztunk a címmel. Egymás elől happoltuk el az értékes meteorokat és küldtünk egymásra közel ezer tankot. Megfizethetetlen pillanat volt, mikor az ő órákon át, gondosan felépített védelmét egy elterelő létesítménynek köszönhetően a teljes flottámmal kikerültem, és repültem bele oldalról a magjába.
Idővel azért fel fog tűnni, hogy a legcélravezetőbb stratégia az, ha a megfelelő védelem kiépítése után ezerrel nekiállunk egységet gyártani, majd mindent egyszerre elindítani, de mint írtam, kisebb meglepetések mindig érkezhetnek.

Vizuálisan minimál dizájnnal dolgozik a cucc, 2D-s alapon egyszerű 3D-s objektumokat mozgatva, némi cel-shaded érzést adva, ami kifejezetten jól áll neki, bár első ránézésre azt hittem, valami mobiljáték átiratával van dolgom.
Hangok terén is hozza a kötelezőt, jópofa sci-fi effektek és szinte észre sem vehető, ám soha nem idegesítő háttérzenével.

Az alapkoncepció remekül működik, remélem valami nagyobb volumenű címben is viszont látom majd. Mindenesetre most jó volt végre valami mással játszani a sok AAA-s mászkálás és lövölde után. Kezdő stratégáknak, vagy valami újat keresőknek bátran ajánlom. Pár nap nyúzás után vettem én is észre, hogy a tesztírástól függetlenül is bekapcsolom esténként pár órára és jól szórakozom azon a két kör meneten. És igazából mi egyebet kívánhatnék még egy játéktól?

(A játékot a kiadóbiztosítottatesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Pelfast
Fejlesztő: Pelfast
Megjelenés: 2017.08.08.
Ár: 5490Ft
Játékosokszáma: 1-4
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 379MB
Web: http://cometcrash2.pelfast.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. barnoca  PlayStation.Community tag
2018.01.20. 02:30:29
LV18
1 rész is instant klasszikus rts volt.
Nem tudtam h készül a folytatás. Nagy meglepetés!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Comet Crash 2: The Kronkoid Wars
Pelfast
REMEK