.

PlayStation.Community

2017.12.08. 11:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: d80
Értékeld a cikket!
Hob kerültem ide?

A Runic Games által fejlesztett és PS4-re kiadott HOB-ot leginkább egy open-world platformerbe oltott RPG-akció-kalandjátékként lehetne jellemezni. Ja, és persze indie. Ezen összetevőkből nekem elsőre a Hyper Light Drifter ugrott be, amely hasonló elemeket tartalmaz, és aminek a végigjátszását nagyon élveztem. Nos, a Runic Games ezen a jól bevált recepten nem kívánt sokat változtatni, csak más tálalásban tárta elénk főztjét.

Hol vagyunk és miért?

A játék elején főhősünket egy kisebb méretű kolosszális lény szabadítja ki egy barlangból. Onnan kilépve, megmentőnk nyomába eredve ismerkedhetünk meg eme fura kis világgal. Újdonsült barátunkat követve, egy rövid szakaszt követően elvezet minket a világunkat fenyegető veszély első állomásához. Nevezzük ezt a veszélyt egy interdimenzionális, toxikus és agresszív fertőzésnek, amely valamiféle öntudattal is rendelkezik. A későbbiekben ettől a fertőzéstől kell majd megszabadítanunk környezetünket és felkutatni annak forrását.
Ahogy közelebb merészkedünk, hogy jobban szemügyre vegyük, hogy mivel is van dolgunk, egy óvatlan pillanatban egy kinyúló csáp szíven döf minket és élettelenül terülünk el a földön.
A kezét adta értünk

Barlangunkban újjáéledve meglepve tapasztalhatjuk, hogy egyik kezünk helyén most már kiskolosszus barátunk keze található. Ez egyben az első fegyverünk/eszközünk, aminek a birtokába jutunk. Ám ez a kéz nem csak a harcban lesz hasznunkra, hanem ezzel leszünk képesek bizonyos elemeket mozgatni, kapcsolókat használni, vagy éppenséggel falakat áttörni.
A tér manipulálása, megformálása elengedhetetlen a továbbjutás érdekében. Ez néhol bizonyos platformok áthelyezésében, máshol teljes területek átrendeződésében, megint máshol pedig rövidítések megnyitásában nyilvánul meg. A feladatok megoldása nem okoz túl nagy fejtörést, de azért vannak annyira változatosak, hogy ne érezzük úgy, mintha végig ugyanazokat a műveleteket végeznénk.

A Link to the Hyper Light Drifter

A program RPG-részét tekintve a klasszikus Zelda típusú játékok alapelképzeléseit követi, azaz a kalandozásunk során összegyűjtött részegységekből tudjuk például életerőnket és energiatartalékunkat is fejleszteni. Kardunkhoz is úgy juthatunk és erősíthetjük a későbbiekben, hogy annak részeit megszerezve a megfelelő, műhellyel felszerelt barlangban kikovácsoljuk azt. Ugyanitt egy vezérlőpultszerű berendezésnél van lehetőségünk bizonyos képességeket fejleszteni, feltéve, ha felleltük az azokat leíró tervrajzokat, és rendelkezésünkre áll megfelelő mennyiségű kredit is. Utóbbit az ellenfelek legyőzésével, vagy kincses ládák megnyitásával gyarapíthatjuk. Van egyfajta level rendszer is, amit a megszerzett amulettek száma hivatott jelölni.
A harcrendszer sem fog senkinek nehézséget okozni. Kezdetben a kardunkat és a sziklakő öklünket támadásra, a vetődést pedig védekezésre fogjuk használni. Ezek majd még bővülhetnek pár új tulajdonság megszerzésével. A pajzzsal, illetve páncéllal rendelkező ellenfeleink ellen mindenképp az öklünk csapására lesz szükségünk, annak is az energiánkat felemésztő, erősebb ütését kell bevetnünk.
Ellenfeleink nem mutatnak túl nagy változatosságot a támadások terén, de lebecsülni sem szabad őket. Sok esetben elég egy rosszkor időzített vetődés vagy ütés, és egy csapásra elhalálozhatunk. Nagyobb nehézséget leginkább az okoz, amikor többen is támadnak ránk egyszerre.
A teszteléshez én a normal fokozatot választottam, de ennél van két nehezebb és egy könnyebb beállítás is. Boss fightnak tekinthető csatával sajnos csak a játék legvégén találkozhatunk, és az sem nevezhető túl nagy kihívásnak...

Szép nyílt világ

A bejárható terület mérete nem nevezhető óriásinak, de van akkora, hogy a teleportáló berendezéseket rendszeresen használni fogjuk, ha távolabbi pontokhoz kellene visszatérnünk. A felszín alatt meg még számtalan, különböző méretű és funkciójú barlang vár felfedezésre.
A cel-shaded grafika kifejezetten tetszetősre festi ezt a flórájában és faunájában burjánzó, színeiben vibráló tájat. Nálam kifejezetten jó pont volt az is, hogy a fejlesztők nem próbálták valamilyen oda nem illő rikító színnel, vagy más utalással jelölni a haladási irányt, hanem játékosként kellett körültekintően megfigyelni a helyszíneket.

Elengedték a sziklakezünket

Az egyetlen dolog, amiben igazán hiányt éreztem, az a történet. Ez ugyanis csak nyomokban lelhető fel a HOB-ban. Vannak ugyan úgynevezett lore barlangok, amik arra hivatottak, hogy a sztorit meséljék el, de ott csak szimbólumok világítanak, amik alapján nekem nem állt össze a kép. Persze lehet, hogy bennem van a hiba, de sajnos ez a fajta hiányosság sokat elvesz a beleélés élményéből és kicsit céltalanná teszi az egész gémet. Mondhatni se füle, se farka.
A már említett Hyper Light Drifterben megoldották ezt pár felvillanó képpel, és így rögtön érthetővé vált minden.

Hob kerültem ide?

Annak ellenére, hogy nem igazán tudtam meg, ki vagy mi az a Hob, összességében elmondható, hogy a játékmenet élvezetesre sikerült. Éppen ezért a zsáner rajongóinak mindenképpen ajánlott darab, de másokat is simán be tud szippantani egy pár órára. Gyerekeknek is jó móka lehet, de ebben az estben felhívnám a kedves szülők figyelmét, hogy a beállításokban kapcsolják ki a vér ábrázolását. A HOB-bal szemben támasztott elvárásaimnak megfelelően a játéknak 3 csillagot tudok adni.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Runic Games
Fejlesztő: Runic Games
Megjelenés: 2017.09.26.
Ár: 5990Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.5GB
Web: https://www.runicgames.com/hob/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. martin  Főszerkesztő
2017.12.10. 09:19:51
LV26
Válasz 3. rottenbull üzenetére:
Jó, azért ne temessük el, a játék nem rossz, de ja...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. rottenbull  PlayStation.Community tag
2017.12.09. 23:16:28
LV9
Válasz 2. martin üzenetére:
Szinten vartam. Bar nem ezt, hanem ami ez lehetett volna.
2. martin  Főszerkesztő
2017.12.09. 19:07:27
LV26
Válasz 1. rottenbull üzenetére:
Pedig annyira nagy tűznek nézett ki, rá voltam én is izgulva.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. rottenbull  PlayStation.Community tag
2017.12.09. 18:57:12
LV9
Kb ennyi. Nem veletlen, hogy a runic ment a levesbe. Nem tudom hol tettem le a kontrollert, kb 2-3 orat jatszottam vele max.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››

MARTIN BELESZÓL
D80 "Játéktesztelőket keresünk" felhívásunkra jelentkezett. Fogadjátok - olvassátok, véleményezzétek - bemutatkozó írását szeretettel!