.

PlayStation.Community

2017.12.15. 09:58 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Dzson
Értékeld a cikket!
Lengyel-magyar két jó barát; Együtt shootol s issza kólát; Vitéz s player mindkettője; Highscore szálljon mindkettőre.

Amikor talán az októberi plusszos ingyen játékok között lejött a Sky Force Anniversary, és egy hétig szinte csak azt láttam magam előtt a képernyőn, már éreztem, hogy ez valami nagyon addiktív dolog. A lengyel alkotás ugyanis magában hordozta a jó öreg retro érzést, melyet anno az olyan shooterek oltottak belém Amigán, mint a Hybris és a Battle Squadron, a remek Banshee, vagy a szép, de kissé egyhangú Xenon 2. Persze, ezeknek is volt előzménye, ami miatt a magamfajta kedvel mindent, amiben felfelé megyünk és lövünk, mégpedig az arcade Phoenix, amibe számolatlanul dobáltam bele az ötforintosokat a Vidám Parkban. Ám ha csak retrós lett volna a cucc, biztosan nem arat ekkora sikert, mivel a retró rövid távon érdekes ugyan, de csak annyira, mint nézegetni kedvenc osztálytársnőink képét az osztályfényképen. (Ám, ha az osztálytársnő felnőve egy dögös, bevállalós csaj lett, akkor már duplán érdekes a nézegetése.) Egyébként szerintem itt rontja el sok olyan játék, amely a múltra építkezve akar magának vásárlókat szerezni, de teszik ezt olyan minőségben, mintha az aluljáróban árulná őket a nagyhangú kofa, „itt a retróóóó, itt a pixeleeees” stílusban.

Szerencsénkre a lengyelek a shooterüket, a Sky Force Reloadedot nem a múltból rángatták elő, csupán a stílus maradt az ősi, minden másban haladtak a korral. Elsősorban említeném a grafikát, ami pont annyira változatos és érdekes, hogy még ne zavarja a játékmenetet. Ez nem csak az alattunk scrollozódó tájra igaz, hanem a lövedékeinkre és az ellenségekre is. Volt már olyan lövölde, amit azért hagytam abba, mert nem láttam semmit, lévén előttem lőtt egy gömb csavaros kék sugarat, mögöttem lőtt egy másik gömb ilyen nagy pöttyöket, miközben a fő fegyverből hat irányba jöttek elő a nagy narancs lövedékek, és pluszban rakétáztam is duplán. Az egyedüli, ami zavaró volt néha, azok a sárga csillagok - ha éppen sok van belőlük, amikkel vásárolni tudunk életerőt és jó kis power upokat. Illetve, kétjátékos üzemmódban is ki tudott alakulni kaotikus helyzet, de szerencsére a ránk lőtt cuccok színe olyan, hogy az ember észreveszi őket, meg amúgy is ha hallja a puttyogtatást, csipogást, vagy süvítést, akkor tudja, hogy van valami a levegőben, ami felé tart.

Érdekesség, hogy az alap fegyvereinket nem csak vásárlással tudjuk tuningolni, hanem a pályákon belül is, ilyen kis szárnyas sárga ikonok elkapásával is, ami igen sokat dob azok hatékonyságán. Elkapni valóból ezen kívül van még a szokásos gyógyulat, muníció, az extra felszerelésünket képező pajzs, lézerágyú, és mega-bomba cuccokhoz, és nem utolsósorban kis kártyákat is nyerhetünk dobozok szétlövésével, aminek örülünk mindaddig, míg a pálya vége előtt felrobbanva el nem vesztjük azokat.
Ezzel csak érzékeltetni szeretném a játékmenetet amúgy, tehát nem a manual felmondását olvashatjátok, hanem egy kis ízelítőt abból, hogy mi vár rátok. A fegyvereink tuningját nem fogjuk amúgy sem elhamarkodni, mert sokkal több részben vehetjük meg hozzájuk az áldást, mint az Anniversary-ban. Stratégiai szempontból a nyolcas alapszintes pályától kezdve már ajánlott az erősebb cuccok tuningja, legalábbis én itt az alap fegyverzettel nem jutottam tovább, de persze mindenki képességei szerint szórhatja el a nehezen megszerzett csillagocskáit.
De a játék lehetőségei nem merülnek ám ki ebben, hiszen az említett kártyákkal olyan hasznos dogokat szerezhetünk, mint az időlegesen nagyobb hatóerő valamely fegyverünkre, vagy hosszabb kötél a megmenteni való emberek felszedéséhez. Ezen kívül bizonyos feladatok teljesítésével (pl. medálgyűjtögetés, embermentés) elérhetővé válnak a másodpilóták, melyek olyan hasznos képességeket hoznak, mint a második esély a sérülésmentességre, vagy a csillagokkal megtöltött random aranyládika. Sőt, új hajóhoz is szedhetünk össze alkatrészeket, melyek viszont kétélű fegyverek, mert egy tulajdonságukban jobbak, másban viszont gyengébbek az alap járművünknél, például „erősebb, de lassabb” kombinációban. Szórakozásunk így meglehetősen sokrétű, gyűjtögetés, tuningolás, vadászat a ritka kártyákra, új hajókra, vagyis nem fogunk unatkozni a 18 normál és két extra pálya megnyeréséhez. Sőt, adott egy hetente változó pályán megrendezésre kerülő torna, ahol barátaink és üzletfeleink pontszáma ellen versenyezhetünk – célszerűen fullos táp közelébe felfejlődve, mert amúgy kevés esélyünk lehet.

Viszont felhőtlen szórakozásnak csak a játék feléig nevezném a cselekményt. Innentől ugyanis az ember rá van kényszerülve a medálok gyűjtögetésére, mivel a továbbjutáshoz nem csak az előző pálya főgenya űrkalóznő Scarlet aktuális boss-gépének legyőzése szükségeltetik, hanem adott számú medál is. Nagy szerencsénkre viszont csak a számuk a lényeges, így visszamehetünk a gyengébb pályák nehezebb fokozaton történő kipörgetésére, imigyen megszerezve a négy lehetséges érmet: leöljük az ellenfelek 70/100%-át, megmentjük az összes embert, és sérülés nélkül visszük végig a szakaszt. Ezek viszont nem igen vonhatóak össze, mert ha az emberek összeszedésére figyelünk, akkor kihagyunk ellenfeleket, főleg a rajokban szálló kisrepülőgép alakzatokat, amiket a játék női hangja a bosszantó "chainlost"-tal jutalmaz, és tudod, hogy kezdheted újra. Ha pedig ezeket lövöd, vagy ember marad ki, vagy pedig bekapsz valami lövedéket, és ugrott a sérülés nélküliség. Jó lenne, ha legalább a felszedegetett extrákat meg lehetne tartani, de ezek elvesznek a pálya végén, és kezdéskor vehetünk megint lézert meg mega-bombát kemény csillagokért.

Nos, mint olvashatjátok, ez nem csak egy sima shooter, amiben scrollozódsz és lősz, hanem sikerült egy jól finomhangolt fejlesztési és előrehaladási rendszert alátenniük, amivel igencsak kitolták a játékmenetet (egy pálya kb. 5-8 perc bosstól függően, legalábbis a feléig, később nem mértem). A kötelező medálozást ugyan kissé erőltetettnek tartom, de be kell látnom, hogy megfelelő mértékű kihívást ad a játéknak, elriasztva ezzel a húshorgászokat. A hagyományt követve ráadásul a pályák betanulhatóak, a dolgok mindig ugyanonnan jönnek elő vagy lőnek ránk, így csupán a mi ügyességünkre van bízva, hogy hidegvérrel elnavigáljunk a képernyőt betöltő boss-harc hadigépezeteinek lövedékei között, vagy megtaláljuk azt a manővert, amikor a rakétákat kikerülve vissza tudunk menni lövési pozícióba. Jó, néha nem jön be a hidegvér, és az ember visszafojtott feszültsége a hajójával együtt robban bele a világba, ordibálva szidalmazva mindent, ami eszébe jut, hogy egy pár korty kóla után visszaüljön egy „na még egyet” próbára, éjjel kettő környékén.

Kiadó: INFINITE DREAMS SP. Z O.O.
Fejlesztő: INFINITE DREAMS SP. Z O.O.
Megjelenés: 2017.11.28.
Ár: 3090Ft
Játékosok száma: 1-2
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 799MB
Web: http://www.idreams.pl/pl/our-products/show/product/7...
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2017.12.25. 08:13:21
LV24
Imádom az elöző részét. A kilencedik pályával szenvedek. Pedig már pár kieget kell maxra fejlesztenem.
Playstation
9. kicccsawo  PlayStation.Community tag
2017.12.19. 22:55:16
LV13
Válasz 8. cjnin üzenetére:
Nem próbáltam. Én egyből lekezdtem fejleszteni gondolkodás nélkül.
Itt legalább időbe nem kerül mint mobilon.
De fejleszteni már symbianon is kellet.
Nekem pl ez bajom, hogy egy idő után már nincs értelme a csillagoknak.
A lézer, pajzs, bomba 1-1 kártyák miatt lesz mindig, a pályákon is lehet össze szedni jó párat. Inkább tuningolnék még a gépen.
Kis szakadék-koszodék peremkerületi proligyerek
8. cjnin  PlayStation.Community tag
2017.12.19. 21:55:57
LV10
Válasz 7. kicccsawo üzenetére:
Persze, kell hozzá tudás. De próbáltad a haladást a játékban fejlesztések meg minden vacak nélkül? Mert én igen, ezért is írtam, hogy többet számít. Nyilván, ha legnehezebbre állítod, akkor azt nem tudja mindenki lenyomni, ezzel nincs is gond, viszont ez egy másik téma már.
No mission too hard, No challenge too big
7. kicccsawo  PlayStation.Community tag
2017.12.19. 21:31:18
LV13
Válasz 6. cjnin üzenetére:
Nem jelent többet.
Ha megnyílt a nightmare fokozat hiába van kimaxolva minden ott már kell tudás is.
Kis szakadék-koszodék peremkerületi proligyerek
6. cjnin  PlayStation.Community tag
2017.12.18. 14:09:40
LV10
Válasz 3. Dzson üzenetére:
A pajzs az elején is elég hasznos, plusz egy alap lézer se árt, ha a fegyvered nem elég erős, hogy a nagyobb tömeg esetén ne maradjon ki ellenfél, a többi nekem is csak később lett meg.

Jó kis játék, csak sajnos itt is többet jelent a farmolás, mint, hogy mennyire jó valaki...
No mission too hard, No challenge too big
5. PSti  PlayStation.Community tag
2017.12.16. 18:37:24
LV5
Nagyon jó cucc szerintem is. Remélem lesz folytatás, vagy második része.
4. Noob  PlayStation.Community tag
2017.12.15. 23:19:31
LV4
Megvolt symbianra, és megvan androidra is. Tényleg jó shooter.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
3. Dzson  Szerkesztő
2017.12.15. 16:02:06
LV5
Válasz 2. boksz üzenetére:
Figyeld meg, melyik pálya ad sok csillagot (úgy rémlik, a hármas nehéz fokozaton ezer fölött adott), plusz ha ad a játék csillagsokszorozós időkártyát, azzal is lehet tápolni elég jól. Extrákra (pajzs lézer megabomba mágnes) nem érdemes költeni sokat a játék feléig, inkább az alap cuccok legyenek jók (szerintem).
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
2. boksz  PlayStation.Community tag
2017.12.15. 15:10:52
LV4
Számomra nehezen megy a fejlődés...
Amúgy imádom !
amit a szervezet megkíván meg kell neki adni
1. Dzson  Szerkesztő
2017.12.15. 11:24:28
LV5
+1
Pont tegnap lett meg az összes kártya, minden fegyver és extra full tuningos, és már csak egy hajó hiányzik a gyűjteményből, valamint a B1 pályán is túljutottam. Hat csillagos színplatina az értékelés.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Sky Force Reloaded
INFINITE DREAMS SP. Z O.O.
SZÍNARANY