.
 

PlayStation.Community

2017.12.05. 10:15 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Értékeld a cikket!
Viharban született Mario.

Az FPS, mint műfaj, már régen kinőtte magát a "mészlősz" kategóriából. Már nem csak arról szól a történet, hogy ujjunkat egy nálunk jóval nagyobb kézi ágyú ravaszára támasztva végigrongyolunk a pályán. Egyre több lehetőséggel duzzasztják fel a címeket, mint pl. RPG, logikai, vagy ügyességi elemek.
Ha azt mondom ügyességi, sokatok egyből a Portal 2-re asszociál, nem is véletlenül. A játék anno egy új, követendő etalont állított fel, amit azóta sem sokaknak sikerült megugrani.
Most viszont új versenyző (kihívót azért még viccből se mondjunk) érkezett a Grip Games csapat 2013-ban PC-re kiadott - és a jó élet tudja milyen okból idén nyáron PS4-re átportolt - fejlesztésében, mely egyszerre próbál ügyességi platform és speedrunner játék lenni. Csak sajnos a DeadCore nagy igyekezetben olyan durván sodródik ki a pályáról, mint az én türelmem három óra játék után.

A game 5 meglehetősen hosszú fejezetből áll, melyek során folyamatosan kapunk újabb mozgási lehetőségeket. Ezek rendszerint kapcsolatban állnak egyetlen fegyverünkkel, mely itt maximum csak kapcsolók aktiválására, illetve a nemkívánatos kockarobotok (igen, tudom...) eltaszajtására használható.
Célunk értelemszerűen eljutni a platformokból, kockákból és mindenféle geometriai alakzatokból felépült pálya másik végébe. Először csupán az ugrást, duplaugrást használva, a végén pedig már gravitációs mezőket ki-be kapcsolgatva, dash-elés közben, a következő gombra célozva, miközben bigyó-droidokat lökdösünk félre. Aztán, ha mindezen túl vagyunk, elkezdhetünk gyúrni a tempóra is és így összemérve futott időnket a világranglista többi próbálkozójával.
Legalábbis ez lenne az elképzelés, viszont nem garantálom, hogy aki egyáltalán eljut az pályák végéig, az majd újra nekiveselkedik dettó ugyanazoknak, csak már szakaszokba vagdosva, pusztán pár másodperccel jobb időért.
Kezdjük azzal, ami először töröl majd képen: a grafikával. Néhol ugyan megpróbál stílusos lenni, de az is inkább emlékeztet a Tron filmek képeire, mintsem egy saját, kreatívan felépített, önmagában működő világra. Valamint az sem lenne hátrány, ha nem úgy nézne ki a game, mint egy PS2-es cím. A fegyverünk, az effektek, de a háttér is botrányos, a körülöttünk lebegő füst/felhő pamacsok pedig úgy forognak, ahogy mi is fordulunk. Oké, én kezdtem itt felhozni a régi időket, de azért ne jöjjünk már Doomot idéző megoldásokkal 2017 2013-ban.

A másik meglehetősen fontos tényező ebben a stílusban az irányítás, ami itt némi reformon esett át. Értem én miért gondolták, hogy jó lesz ez így, ám a sokadik képesség után gyakran össze-vissza fogjunk zongorázni a kontrollert, és a nagy kapkodásnak persze a pálya széléről való lezuhanás lesz a vége. Ez amúgy sem nehéz, ugyanis karakterünk nem áll túl stabilan a kockákon, akkor is hajlamosak leszünk lecsúszni, ha csak szeretnénk kikukucskálni az emelet széléről. A végjáték felé pedig különösen próbálják majd az összes kihívást egymásra pakolni, sötét pályarészekkel nehezíteni, és amikor behozzák a már említett gravitációs variálást, na ott aztán tényleg ember legyen a talpán, aki képes követni az eseményeket, valamint magában tartani gyomortartalmát.

A DeadCore pedig próbálkozik, például a történetbe mélységet csempészni, de ez kimerül pár összeszedhető naplóbejegyzésben és random kiírt szavakban. Ez viszont sajnos édeskevés ahhoz, hogy fenntartsa az érdeklődést, megmagyarázza a lebegő pályarészek miértjét, vagy csak úgy felépítsen valami értékelhető hátteret. Márpedig egy indie játék igazán ebben tudna kitűnni...

Mindezen törekvéseket viszont elfújják a háttérbe indokolatlanul belepakolt viharfelhők. Nem tagadom, néha tényleg el tudja kapni az embert a hév és élvezi majd a közel sem lineáris pályafelépítést, a többféle elrejtett gyűjtögetnivaló felkutatását. Ha valaki odavan minden szembejövő kihívásért, vagy 3D-ben, saját nézőpontból szeretne Mariózni, az tegyen vele egy próbát, de ne várjon hercegnőt a játék végén.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Grip Digital
Fejlesztő: 5 Bits Games
Megjelenés: 2017.07.14.
Ár: 2490Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.0GB
Web: http://www.deadcore-game.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. Onimushaman  Szerkesztő
2017.12.11. 00:41:27
LV24
Gratulálok a cikkhez!

Ha lenne rózsaceremónia a szerkesztőségben simán neked ajánlanám első körben.
señor
7. Richard  PlayStation.Community tag
2017.12.06. 12:32:09
LV5
Nincs hercegnő a végén...

Amúgy a teszt jó!
6. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.12.06. 11:42:37
LV9
Válasz 5. Dzson üzenetére:
Persze-persze a játékra gondoltam és igen végigolvastam a cikket, ami nagy dicséret a részemről. :)
5. Dzson  Szerkesztő
2017.12.06. 11:25:29
LV5
Válasz 1. Ruzsi üzenetére:
Gondolom az ilyen játékok-ra gondolsz, mert a cikk az jó lett. :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
4. martin  Főszerkesztő
2017.12.06. 09:26:56
LV26
Válasz 2. ps2true üzenetére:
Ez a kedves kis mosolyka pontosan mit jelent most?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. HUN_hatrix  The Saboteur
2017.12.05. 22:22:52
LV29
2500 Forintot megér egy hányás. :)
2. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2017.12.05. 16:04:17
LV24
:))))
Playstation
1. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.12.05. 10:53:13
LV9
+1
Kellenek ilyenek is, hogy lehessen értékelni a jót.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
DeadCore
Grip Digital
CSAK ÓVATOSAN

MARTIN BELESZÓL
Szativolution "Játéktesztelőket keresünk" felhívásunkra jelentkezett. Fogadjátok - olvassátok, véleményezzétek - bemutatkozó írását szeretettel!