PlayStation.Community

2017.11.23. 14:00 Esemény
1 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Így szerepelt a PlayStation.

A múlt hétvégén (november 18-án és 19-én) került megrendezésre hazánk nagy videojátékos-rendezvénye, a PlayIT. A Hungexpo vásárcsarnokban tartott happeningre rengetegen kilátogattak, beleértve a PlayStation.Community szerkesztőségét is. Összeállítottunk hát egy rövidke összefoglalót azok számára, akik nem tudtak részt venni az eseményen. Ez már csak azért is érdekes lehet, mert a Sony részlegén – a temérdek kipróbálható játék mellett – a kiadó két exkluzív finomsággal is kedveskedett, maradandóvá téve a résztvevők élményét.

A kapunyitást követően felmértük a terepet: csodáltuk a kreatív cosplayeseket, megtekintettük a gyűjtők zsákmányaként szolgáló árukat, és átfutottuk a kiállítók listáját is. A rengeteg látnivaló a fiataloktól az idősekig vonzotta a tömegeket, elvégre a nagy márkák reprezentálták magukat: a Microsoft a Windows-zal és az Xbox-szal egyaránt jelen volt, míg a Nintendo a Switchet és a 3DS-t demózta rengeteg játékkal. A Republic of Gamers-nek köszönhetően pedig csúcs laptokonon és számítógépeken is űzhettük a videojátékok széles repertoárját.

Kiemelt rivaldafényben tündökölhetett például az Assassin’s Creed Origins: mi sem árulkodik erről jobban, mint az óriás, piramis alakú bemutatóhelyszín, ahol a friss alkotást ki is lehetett próbálni A látványosságok és tennivalók sokaságát felsorolni embert próbáló feladat volna: a videojátékok széles választéka mellett számos YouTuber és forgalmazó is jelen volt, így mindenki megtalálhatta a neki érdekes elfoglaltságot.
Miután a piramist megcsodáltunk, akarva-akaratlanul is elcsábított a tőle néhány méterre elhelyezkedő, az ismerős, szakállas istenségivadékkal és fiával díszített, elkülönített és körbezárt fülke. Mint kiderült, a PlayIT során itt játszották le adott időközönként, egyszerre maximum 25 fő számára a jövő év kétségtelenül egyik meghatározó PlayStation 4 exkluzívjának, a God of War kulisszák mögé betekintő előzetesét. Ezt – természetesen – nem hagy(hat)tuk ki…
A trailer tartalmát teljes egészében nem lőnénk le (plusz a Sony komoly kamerázási és fényképezési tilalmat is bevezetett), azonban szerkezetét taglalnánk egy csöppet. A hagyományos, átvezetőkre és játékmenetre összpontosító megoldástól eltérő bemutató volt: sőt, minden adott jelenetét már láthattuk korábban. Érdekessége abban rejlett, hogy a rendező, Cory Barlog – feliratozott – audiokommentárja futott alatta. Barlog körbejárta a játék világát, Kratos és fia, Atreus kapcsolatát, és egymáshoz való viszonyát. Emellett a szimbolikára és a kolosszális méretű díszletek fontosságára is kitért, valamint arra, hogy az ellenfelek kidolgozására is komoly figyelmet fordítottak. A fejlesztők igyekeznek összmosni a „fő” és az átlagos ellenlábasok közötti határt. Mi több, céljukká vált, hogy elsőre meg se lehessen őket különböztetni egymástól. A kommentár szintén jelentős eleme volt a játék világának nyelvezete, és ezáltal Atreus fontossága, hiszen Kratosszal szemben ő érti ezt a számára érthetetlen nyelvet. Barlog lezárásképp megnyugtatott mindenkit, beleértve minket is: jól halad a fejlesztés. Konklúzióként egészen zseniális képsorokat tekinthetünk meg a két főkaraktert megformáló színészről és közös munkájukról, ahol a mo-cap felvételek végét a duó egy szupertitkos, vagány pacsisorozattal zárja.

Sony-fronton a kiállítás másik jelentős érdekessége a Quantic Dream szintén jövőre érkező PlayStation 4 exkluzívjának, a Detroit: Become Humannek kipróbálható próbaverziója volt. A demo a 2016-os E3 trailerben látott szegmenst dolgozza fel, az itt irányítható túsztárgyaló megérkezésétől egészen a helyzet megoldásáig. Egy teljes jelenettel van tehát dolgunk, amelyet részletekbe menően abszolválhatunk.
Az első dolog, ami feltűnt a játékkal kapcsolatban, hogy káprázatos látvánnyal van megáldva. A Quantic Dream csapatától ez nem szokatlan, hiszen az előző generációs Heavy Rain és a Beyond: Two Souls szintén két olyan cím, amelyekkel (többek közt) a grafika kiválóságát társítjuk. Itt azonban egy teljesen új minőségi szintről van szó, amit a videoanyagok képtelenek átadni. Egyszerűen káprázatos, hogy mennyire észrevehetetlenül és folyamatosan vált a játék átvezető és gameplay közt: másodpercekig vártunk az első videó után, mire rájöttünk, hogy már irányítható a karakter. A pálya egy lassabb lefolyású nyomozást mutt be, ahol átvizsgálhatjuk a tett helyszínt annak érdekében, hogy több információval rendelkezzünk, mire magához a tárgyaláshoz kerülünk, átláthatóbbá téve az érintett felek viszonyát. A vizsgálódás egyszerűen fantasztikus: egyes tárgyak és helyszínek több szempontból is átnézhetőek, adott jeleneteket jeleneteket pedig képesek vagyunk szimulálni, ezzel új nyomokra bukkanva. Bizonyos objektumokat fel is vehetünk, interakcióba léphetünk velük, és ami először egy felesleges vagy nem nagy jelentőséggel bíró elemnek tűnik, később hasznunkra válhat. A rendezés szintén páratlan, remek tempóban folyik a játék, nem válik unalmassá a keresgélés és mindig történik valami apró mozzanat, ami hajt, hogy minél tüzetesebben megismerjük a game világát.
A demo nagyjából 20 perc alatt volt tolható végig, ami idő alatt körbefutkoshatunk a lokáción és összeszedhetjük az adott nyomokat. Egy azonban biztos: több lehetőség van, mint amire elsőre számítanánk, nekünk ugyanis az említett E3 trailer opciói közül nem is ajánlotta fel mindegyiket a játék. Annyi szent, hogy a Detroitra nagyon is érdemes lesz figyelni jövőre.

A két exkluzív látnivalón felül a Sony természetesen igyekezett minden nagyágyúját felsorakoztatni a publikum számára, kipróbálható alkotások hadának formájában: a most tíz éves Uncharted szériától a temérdek VR-címen (mint pl. a The Inpatient!) át a vadi új Gran Turismo Sportig a konzol rajongói kiélhették érdeklődésüket. Ha valaki PlayStation termék vásárlása előtt áll – vagy fontolja ennek lehetőségét –, itt valós képet nyerhetett arról, hogy mit is tud igazán a masina, és miért érdemes ebbe fektetni.

Mindent összevetve azonban a PlayIT csak jobban megerősített minket abban, hogy most érdemes PS4 tulajnak lenni. Amennyiben csak egy próbakört mentünk volna minden egyes játékkal, ami érdekelt, akkor is órákat tölthettünk volna el a Sony standjánál. Érdekesnek ígérkezik az elkövetkezendő időszak minden PlayStation rajongó számára, hiszen olyan címek várnak még ránk, csak pár példával élve, mint a God of War, a Detroit, a The Last of Us Part II, a Death Stranding, a Yakuza 6 vagy a Ghost of Tsushima – és ezek csak az exkluzív projektek. What a time to be alive.
(borítóképek: PlayIT Facebook)
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. Resiskull  PlayStation.Community tag
2017.11.24. 11:54:05
LV21
Király volt, mint mindig.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.
Toki (PS4, PSN)
2019.08.10. 20:07 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Retro majomkodás.
Képregény - Megtorló: Végszó
2019.08.09. 19:00 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy utolsó megtorlás.