.
 

PlayStation.Community

2017.11.12. 13:00 PlayStation.Community
50 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Semmit! De legyen férfi. Legyen fehér. És persze legyen angolszász protestáns.

Pályafutásom során rengeteg alkalommal olvastam már azt videojátékos témában okoskodó írásoknál - melyeket rendszerint olyanok írtak, akiknek majdnem semmi köze a videojátékokhoz - , hogy létezik egyfajta "beleélési" faktor, ami döntően határozza meg a gaming-élményt. Azt viszont ritkán bontották ki az okoskodók, hogy ezt az egész beleélés-témát pontosan mi határozza meg.
Amennyiben ezt a kérdéskört szeretnénk boncolgatni, a lehető legéletszerűbb módszer egy videojátékos fórum hozzászólásait böngészni. Hamar kiderül ugyanis, hogy a képernyőn zajló akció mellett a legfontosabb tényező lehet a beleélés szempontjából a playereknek az, hogy kit vagy mit irányítanak a játékokban.

A videojátékok hajnalától kezdve egészen sokáig bevett szokás volt, hogy a különféle kalandok főhősei vagy (marcona hadviselt) férfiak, vagy kitalált fantázialények. Esetleg robotok...

Szegény Athena, aki az SNK 1986-os platformjátékának hősnője volt, igen sokáig szinte egyedülállóként képviselte a hői nemet, olyannyira, hogy emlékszem, akadtak olyanok, akik egyenesen lenézték ezt a kedves kis szoftvert azért, mert egy harcos amazon volt a főhőse. Nekem mondjuk tetszett a kishölgy, én a Streets of Rage-ben is mindig Blaze-t választottam...
Később, a versus bunyós zsáner megjelenésével és népszerűvé válásával már folyamatosan egyre több hölgy lopakodott be a hátsó ajtón, ugyanakkor elmondható, hogy például a legendás, 1994-es Killer Instinct játéktermi változatába, melyet a Rare és a Midway készített, csak egy csajt mertek beletenni, Orchidot, de ő sem volt egy túl populáris figura. Ez mondjuk olyan szinten érthető, hogy pár évvel korábban, 1992-ben az első, eredeti Mortal Kombat megjelenésekor is csak egy nőt "bírt el" a game, ő volt Sonya Blade, és igazából szinte senki sem játszotta.
Az egyenjogúság azonban feltartózhatatlanul lopakodott be a gémer-köztudatba. Szépen lassan elfogytak az olyan beszólások, miszerint "ratyi az, aki női karaktert választ". 1996-ban pediglen leomlott a "nagy fal", megjelent a Tomb Raider, mely játék Lara Croft kozmikus szintű bájának köszönhetően széles körben is elfogadottá, sőt közkedveltté tette a lányokat egy egyszemélyes kaland hőseként. Vagyis... egyelőre egy lányt, Larát.
Manapság már ott tartunk, hogy olyan játékok jelenhetnek meg, mint a Hellblade: Senua's Sacrifice, ahol nem csak, hogy női a főhős, de a sztori is kifejezetten "nőiesre" van hegyezve, a női lélek rejtelmeit boncolgatja, és mostanság már rengeteg olyan player van, aki egy RPG játék karaktergeneráló képernyőjén is egy dögös csajt szerkeszt magának.

Jó pár évbe telt tehát, mire a játékfejlesztőknek sikerült félig-meddig lenyomniuk a női hősöket a férfi playerek torkán. Necces találkozási pontok azonban még mindig akadnak bőségesen.

Rendkívül érdekes tény, hogy magyar viszonylatban abszolút kényes téma például a különféle népcsoportok, nációk, rasszok szerepeltetése.
A Battlefield 1 fekete karaktere - mondanám, hogy kimondva vagy kimondatlanul, de nem, egyértelműen kimondva - rengeteg pikírt beszólásra adott okot, hisz "hogy néz már ki a néger csávó", de egy időben olyan kommenteket is lehetett olvasni, hogy akadtak, akiket a 2012-ben megjelent Sleeping Dogs ferde szemű, ázsiai hőse akasztott ki. Az ázsiai vonal leszólása egyébként még mindig erősen tartja magát hazánkban: a Final Fantasy XV kapcsán például sokan kritizálták a "buzeráns külsejű, gádzsinak kinéző" Noctist és csapatát, de elmondható, hogy összességében a filigrán és részben talán feminin külsőségekkel operáló japán karakterek mifelénk mindig megkapják a magukét.
Nagyon érdekes ennek kapcsán megvizsgálni például az unchartedes Nathan Drake megítélését is, aki egy meglehetősen pozitívan fogadott figura volt annak ellenére, hogy egy különösen jóképű, pimasz pasiként volt ábrázolva, de ahogy az Uncharted széria "koedukált" formában is egyre népszerűbb lett, és a női játékosok felfedezték, hogy Drake-nek milyen formás a feneke, a férfi gémerek közül feltűnően sokan kezdtek beszólogatni rá.
A férfi "szépség" és jóképűség egyébként furamód (vagy nem is annyira furamód?) valahogy mindig is sok hímnemű playert taszított - a Grand Theft Auto V-ben példának okáért egyértelműen Trevor, egy külső és belső tulajdonságait véve is meglehetősen gusztustalan és prosztó karakter lett "mindenki kedvence", mely tényről egyébként kiváló tudományos diplomamunkát lehetne készíteni, ha valaki rávetítené ezt a magyar férfitársadalomban élénken élő előítéletekre és sztereotípiákra.

Összességében elmondható, hogy itt nálunk, a Kárpát-medencében a hímnemű palyerek részéről a legelfogadottabb videojátékos főhős-típus még mindig a robusztus, kissé ápolatlan, kissé koszos, kissé szakadt, meglehetősen mogorva, 185cm / 90 kiló körüli "John McClane - Die Hard" figura, vagy pedig az "arctalan", néma hős, kinek vonásait páncélsisak vagy szkafander fedi, jellegzetességei pedig maximum kisportolt fizikumában és kitartásában érhetők tetten. A borosta ugyanakkor alapkövetelmény, de persze mostanság már a dús szakáll is fontos stílusjegy egy videojátékos figuránál.
Mi itt Magyarországon nagyon sok típust nem szeretünk játszani. Nem szeretjük a nagyon magasakat, sem a nagyon alacsonyakat (hacsak nem törp az illető, de inkább őket sem). Nem szeretjük a vékonyakat, nem szeretjük a jólfésülteket, nem szeretjük a választékosokat, sem a túlontúl intelligenseket. Nem szeretjük azokat, akik sokat dumálnak és jártatják a szájukat - a legkedveltebb karakter-viselkedés az, amikor a főhős keveset beszél, de amikor kinyitja a száját, akkor valami frappánsat vagy poénosat szól, viszont pofázás helyett inkább odab@sz az asztalra.

De ez még mind-mind csak a jéghegy csúcsa.
Ott vannak ugyanis a különféle állat-karakterek, melyek a playerek többségénél egy bizonyos életkor után szinte mindannyian a "vállalhatatlan" kategóriába kerülnek... Crash Bandicoot kivételével.
Aztán ott vannak gyermekkorú főhósók is. Nagyon érdekes azt megfigyelni, micsoda hihetetlen ellenszenv tapasztalható velük kapcsolatban: vannak gémerek, akik egyenesen irtóznak az olyan játékoktól, melyekben gyermek a történet főszereplője, legyen pedig az a bizonyos játék egy olyan mestermű, mint a Limbo, vagy az ICO.
És... mi a helyzet a homoszexuális karakterekkel? Mikor érkezik az első olyan game, melynek főszeplője transznemű? Lehet-e azonosulni egy androiddal, egy mesterséges emberrel, esetleg egy klónnal?
Miféle olyan főhősök érkezhetnek még kedvenc videojátékainkba, akik a velük való azonosulást tekintve erősen kimozdítanak majd minket komfortzónáinkból?

A PSC ezen elmélkedő cikkében arra vagyunk kíváncsiak, téged mennyiben befolyásol egy játék megvásárlásában és/vagy élvezhetőségben az, hogy ki vagy mi az adott game főhőse? Számít ez egyáltalán valamit, vagy csak az akció, a történés a fontos a beleélés szempontjából? Érdekes az egyáltalán, számít valamit is, kit terelgetsz a képernyőn? Amikor egy szoftverben lehetőséged van saját karaktert generálni, kit készítesz el: önmagad, vagy aki lenni szeretnél, vagy valami teljesen extrém megoldással élsz? Mit jelent férfiként nőt játszani, vagy nőként férfit? Mit változtat(hat) ez a megítéléseden? Mi az, ami elmegy, belefér, és mi az, ami nem?
Számodra mitől alakul át egy videojátékos főhős vállalhatóvá, kedvelhetővé, szerethetővé? Ezt ellenpontozva: mi váltja ki benned az ellenszenvet? Mennyire fontos a küldő? Mennyire a belső?

Meséljetek!

Hogy fér össze család / kapcsolat / gyerek / munka és videojáték?
Milyen szintű játékosnak tartod magad?
Mit gondolsz a videojátékos bloggerekről és YouTube-erekről?
Te milyen videojátékot készítenél?
Szerinted luxushobbi a videojátékozás?
Hogyan és mikor lettél videojátékos?
Milyen érzés számodra videojátékban gyilkolni?
Az eddigi legjobb / legrosszabb Online játékélményed
Könnyeztél már meg videojátékot?
Életed legnagyobb videojátékos csalódása
Életed legmeghatározóbb játéktesztje
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
50. KURO  PlayStation.Community tag
2017.11.19. 13:14:34
LV1
+1
Én a minél furább, minél elboultabb karaktereket csípem általában a leginkább. Pl a tekkenben Yoshimitsu a kedvencem pusztán a mozgása meg az indokolatlan hanghatások miatt.

De pl az Unravel fonalfiguráját ugyanolyan élvezettel irányítom, mint Snake-et.

Amitől elsőre mindig idegenkedek, ha egy főhös olyan, mint bárki más. Pl az Uncharted 4-et megkaptam a gép mellé vásárláskor, de majd' egy évig ki sem bontottam, mert annyira jellegtelen, unalmas az ember a dobozon. Aztán kipróbáltam és sikerült valamennyire megkedvelnem a tagot, de még mindig értetlenül állok azelőtt, hogy sokan kiemelkedő karakternek gondolják Nate-et. Kb olyan, mint bármelyik jófej pultos bármelyik klubban, akivel el lehet haverkodni, de azért világmegfejtő mélységű beszélgetéssel nem érdemes számolni.
49. MrZ  La Peste Noire
2017.11.17. 20:01:38
LV11
+3
Imádok buzis sexy cicafiúkat meg nagycsöcsössegges néniket irányítani.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
48. G-men  PlayStation.Community tag
2017.11.17. 01:52:19
LV11
Bayonetta.(aki játszotta a játékot,az tudja,hogy nem csak véletlen írtam ide)
SicKLy SaVaGe
47. Attis37  PlayStation.Community tag
2017.11.16. 12:21:18
LV4
+1
Válasz 46. Attis37 üzenetére:
Ha nem érzel semmiféle azonosulást/szimpátiát a főhőst alakító karakter irányába,szerintem a sztoriba sem igazán tudod beleélni magad.
Az életben legfontosabb a Család.
46. Attis37  PlayStation.Community tag
2017.11.16. 12:19:57
LV4
Egy akció/kaland/vagy túlélő-horrornál szerintem,más szóval egy sztoriközpontú játéknál szerintem számít.
Az életben legfontosabb a Család.
45. Angyalkus  PlayStation.Community tag
2017.11.16. 11:50:51
LV2
Válasz 40. simon7109 üzenetére:
Hát pont ez az!! :D Neki csak az számít hogy az ember bőre milyen. Erre mondhattam neki, hogy ott volt az AC3, őslakos hőssel, de az még oké volt számára, mert nem volt túlságosan sötét bőrű. Ilyenkor szoktam agyérgörcsöt kapni. Sci-fi játékokban vannak tiritarka bőrű karakterek, az nem probléma viszont. Ezért nem értem ezt.
Prinny DooD! PSN: Angyalkus96
44. CountofHell  PlayStation.Community tag
2017.11.16. 10:53:13
LV14
Egy jól megírt és megalkotott protagoniszt a központi része egy játéknak.
De nem a motor ami hajtja a játékot, hanem mindig az enemy, a főge*i, a főcsunya, a nagyon gonosz karakter és annak cselekedetei ami mozgatják és hajtják a játékot. Hiába van ott egy Dante vagy Kratos ha nincs gonosz ami ellen kell harcolni vagy legyőzni.

Már én is láttam azt a videót, hogyan született meg Kratos a tervezőasztalon. Nagyon sok időbe és munkába került de megérte a teljesítményt.
Ugyanez érvényesül a női karakterekre is.
Lara, Mia, Trish, Rachel, Okatsu Waifus. ;-)
Őket is imádom sőt gyakran női karakterekkel játsszom végig a játékot de a férfi karakterekkel is játsszom sőt mindig igyekszem saját másom is megalkotni ami úgy sikerül ahogy. :-)

Az egyik legjobb játék amiben a klasszikus jó és gonosz háborújáról szól az a Jade Empire. A zárt ököl útját követve olyan meglepetésekben volt részem amire egyáltalán nem számítottam a a nyitott tenyér útját követően. Ez a rendszer sokkal jobban prezentálja a jót és a gonoszt mint pl. a Mass Effect Trilogy.

Vannak játékok amikben nincs semmi szerepe a protagonisztnek sőt gyakorlatilag nem is beszélhetünk protagonisztről komoly háttértörténettel ezekban a játékokban, ilyenek a Persona 5 vagy Bloodborne.
Noname karakterek akiket irányítva játsszod végig a játékot.
Szerintem ezekre a játékokra elmondhatom, hogy ezekben nincsenek főhősök mert te magad vagy az.
Én személy szerint nagyon szeretem az ilyen RPG-ket.

Ha egy protagonisztnek nincs megírva jól a karaktere a története és béna a szinkronja akkor szerintem mással sincs minden rendben egy játékban mivel az első találkozásod általában mindig a főhőssel van egy játékban. És ha már az rossz akkor még természetesen lehet adni esélyt a többinek pl. ha a sztori bombajó, változatos és fordulatos és a főgonosz karaktere bombasztikusan jól meg van csinálva és írva.

A Mass Effect Andromeda-ban pl. pont az ellenkezője következett be, Tom Taylorson Scott Ryder szerepében mindent beleadott, valóban egy tehetséges szinész, Fryda Wolff is elég jól eljátsszotta Sara Ryder szerepét, nem mellesleg még 2017-es Golden Joysitck Awards-ra is javasolták én személy szerint még a fanyar csipkelődő humorát is bírtam de sajnos Archon, a Kett főgonosz semmilyen nyomot nem hagyott bennem de legalább a végső harc vele eléggé hosszú és emlékezetes maradt.
PSN - CountofHell_HUN
43. juhh
2017.11.15. 22:34:53
LV3
+4
Ha egy karaktert nem vagy hajlandó irànyìtani, csak a bőrszine, szexualitàsa, neme, vagy a vallàsa miatt, ott nem a jàtèkban van a hiba.
Èn Pl. ha van rà lehetősègem jàtèkban vàlasztani nemet, nőt szoktam.
Irànyìtottam màr elèg rövid barna hajú fehér csàvòt.
Fú, nem.
42. cratoska25  PlayStation.Community tag
2017.11.15. 19:14:07
LV5
Vannak játékok, amiben nem érdekel különösen, mert beleillik a történetbe. Máshol pedig, inkább otthagyom a jtékot ez miatt....
Férfival szeretek játszani, mert az vagyok.... fehér emberrel szeretek játszani, mert az vagyok.... egyenes emberrel szeretek játszani, aki kész a konfliktusra is, mert az vagyok......
Ennyih
A Destiny legyen veled !!!
41. cratoska25  PlayStation.Community tag
2017.11.15. 19:10:39
LV5
Válasz 40. simon7109 üzenetére:
Ezt sokan nem tudják, vagy csak nem akarják tudni, mi történt velük.... :D
Felvilágosult gamer/társadalom...
A Destiny legyen veled !!!
40. simon7109  PlayStation.Community tag
2017.11.14. 12:05:23
LV18
Válasz 36. Angyalkus üzenetére:
Azzal sem, hogy abban az időben még nem arabok lakták egyiptomot?
PSN: misi2mezei
39. Penge70  Veterán PSC tag
2017.11.13. 19:59:22
LV21
"de nálam pont nem a karakter hátsó fele van egy játéknál a központban. Ha egy férfi női karaktert kreál, akkor nálam az volt az első gondolat, hogy ugyan felpróbálta-e gyerekkorában az anyja ruháit vagy csak akarta."

hasonlóan gondolom én is, mert szerintem sokkal inkább ösztönösen választunk karaktert, mint tudatosan
38. rottenbull  PlayStation.Community tag
2017.11.13. 19:58:44
LV8
Nalam szamit a karakter. Lehet jobban is, mint a sztori. Mar ahol meg van sztori ugye. Arra meg kulon kenyes vagyok, ha megvaltoztatjak a kedvenc karaktert, esetleg kap egy tarsat. Altalaban ennel a pontnal hagyom is a jatek sorozatot. Nagyon keves jatek van, ahol javulo a tendencia.
37. Matichku  PlayStation.Community tag
2017.11.13. 19:52:44
LV13
Nem igazán számít nekem. Ami számít az maga a játék, ha az jó, érdekel, mindegy a karakter. Ellenkező esetben lehet akármilyen szimpatikus, ellenszenves, bármilyen főhős, akkor se játszok vele.
Szerepjátékokban ha van rá lehetőség akkor általában női karaktert választok. Ezt én egyfajta co-op játéknak veszem. Nem élem bele magam, nem vágyom női szerepre. Az én feladatom ekkor az, hogy megvédjem, ügyességem révén átsegítsem a kalandokon, legyőzzük az ellenfeleket. Ez is fontos Lara és a TR vagy Aloy és a Horizon esetében. Nem csak a jó mell vagy az olyan fenék amim ha lenne egész nap azt simogatnám. TR multiban csak Samantha volt a karakterem. Dragon's Dogmában is hölgy magic archert vittem. A végén érdekes élmény volt a homokos tengerpart... :D
Nil Satis Nisi Optimum
36. Angyalkus  PlayStation.Community tag
2017.11.13. 19:13:43
LV2
+1
Nem tudok emlékezni olyan játékra, amiben zavartak volna a karakterek,legyen az a Locoroco karakterei , vagy bármilyen japán játék főszereplője.
Viszont mások nyavalygását gyakran hallgattam a játékok főszereplői miatt. Pár napja jelent meg az új Assassin's Creed, és az öcsém, aki várta a játékot, és előrendelte, folyamatosan panaszkodott, hogy képtelen arab karakterrel játszani, ezért folyamatosan kapucnival takartatja.
Nem tudtam meggyőzni semmivel, hogy változtasson a véleményén. Szerintem amég pozitív körítés van bármilyen szereplő mellett, nem kéne a világi előítéleteinket belevinni egy videojátékba.
Prinny DooD! PSN: Angyalkus96
35. simon7109  PlayStation.Community tag
2017.11.13. 17:06:38
LV18
Válasz 29. PSti üzenetére:
Mi a baj az orosz női katonával? Voltak nők is a szoviet hadseregben, harcoltak is.
PSN: misi2mezei
34. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.11.13. 11:33:00
LV8
+1
Én kétféleképpen kezelem ezt a dolgot. Egyik amikor adott egy karakter a készítők által. Itt tökre nem érdekel, hogy nő, férfi, kutya vagy egy félérett brokkoli a főszereplő, ha a játék tetszik, akkor játszom vagy játszanék vele, de persze fordult már elő, hogy a szereplő személyisége is belejátszott, hogy abbahagytam. Egyszerűen rosszul vagyok ettől fakkmadafakabiccs gangszta szartól, mint amivel a GTA5 nyit. Nem csak amiatt hagytam abba, de talán emiatt nem fogom folytatni.
Ha olyan a játék ahol a karakter nemét én választom ki, akkor csakis férfi lehet. Én nem vagyok az a nagy RP-s, aki nem lép ki úgy játékból, hogy nem feküdne le egy ágyra a karakterrel, de akkor sem választanék női karaktert soha. Szinte minden ismerősöm női karakter párti és szinte mind azt mondta a miért vagy női karival kérdésre, hogy inkább néz egy jó női popót, mint egy férfi segget. Ez is lehet egy szempont, de nálam pont nem a karakter hátsó fele van egy játéknál a központban. Ha egy férfi női karaktert kreál, akkor nálam az volt az első gondolat, hogy ugyan felpróbálta-e gyerekkorában az anyja ruháit vagy csak akarta. Offline játék karakterkészítése nálam kb. nincs, alapkari next-next-next-done. Online játéknál azért picit pepecselek vele, de nem viszem túlzásba, a kinézetét főleg a kasztja határozza meg, de semmi csicsa, a páncél általában úgyis eltakar mindent.
33. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2017.11.13. 10:00:04
LV8
+1
-1
minimális mértékben sem tud érdekelni, milyen karakter a főszereplője egy játéknak, ha az az adott sztoriba, környezetbe beleillik. felőlem lehet homoszexuális japán oláh cigány, vagy transznemű afro-indiai is, csak illjen a játék képébe.

Ha valaki meg amiatt nem játszik egy játékkal, mert a főhős "feka" vagy "ferdeszemű" esetleg "buzis manus" az legyen az ő vesztesége, én emiatt nem fogok egy potenciálisan jó játékot kihagyni.
PSN ID: LaXiKa_hun
32. Hpeti00  PlayStation.Community tag
2017.11.13. 09:43:20
LV2
Ez is érdekes téma. Nekem igazából majdhogynem teljesen mindegy, ki vagy mi a főhős, csak legyen kidolgozva a személyisége, plusz az sem árt ha a körülötte lévő világ is él. Pontosan ugyanolyan jól tudok szórakozni egy Gears of War-ral, ahol nagydarab, robosztus állatokat irányítok, mint mondjuk egy Life is Strange-el, ahol Max-et érzem közel magamhoz. De mondhattam volna a folytatását, ahol addig ügyeskedtem amíg elcsattant egy csók a két hősnő között. Bírom a tipikusan japán szereplőket, imádtam a Persona 5-öt meg az új FF-et is. De tőlem jöhet Geralt, Nathan, Ellie a Last of Us-ból, Mario vagy Luigi, Kirby, Aloy, Blazkowic, Snake, Artyom, Claire Redfield, Jill, Lara, Sonic, CJ, Lincoln Clay valamilyen mecha. A lényeg, hogy valódi személyiség lapuljon benne. Mínusz Kirby, mert ő meg csak szimplán so fluffy :D
Horus Rising
31. Horusz
2017.11.13. 09:10:22
LV1
Válasz 29. PSti üzenetére:
Ne is mond. Az orosz női katona a BF1-be van benne. Ami engem nem zavarna. De hogy még a főmenübe is bámulni kell az már sok. Ráadásul olyan szar a kép hogy nem lehet eldönteni hogy nő vagy férfi az illető.
Id: HoruszWh40k
30. 123456  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 22:53:32
LV2
+1
Válasz 28. mentoloshypo üzenetére:
haha :D
hibakód:123456
29. PSti  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 21:58:25
LV5
+1
Kifejezetten örülök, ha nő a főszereplő, hiszen azt kell nézni órákig, inkább nézek valami szépet, csak el ne menjen az egész feminista irányba, legyen a karakter legyen normális, pl. Amy. A főszereplő egy nő, a mellékszereplő egy nő, mind a kettő frankó karakter, öröm volt játszani. Vagy Gravity Rush, szintén csak jókat mondhatok róla. Értelmes nők, ezeket bármikor rakjanak játékba. Ja, és Killer Insticnben pedig csak Orchiddal tudok játszani, szóval azt is imádtam. Bayonetta, Lollipop Chainsaw, mind tökéletesek.

Állatokkal is kifejezetten szeretek játszani, pl. Donkey Kong Country sorozat. Hülyén és nézne ki emberrel. :) Összességében elmondható, hogy nincs baj semmilyen karakterrel, ha beleillik a játékba. Mutatott itt valaki második háborús játékban egy náci négert, na azon sírtam. Szóval ezt ne. Meg valamelyik DLC-ben volt orosz női katona, ezek is ne. Ezek csak azért kerültek bele, mert ma már kötelező, ha nem raknak ilyet bele akkor juj, rasszizmus, stb, a realitás senkit se érdekel. Ez a gáz szerintem.
28. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.11.12. 21:48:17
LV27
+4
Válasz 27. 123456 üzenetére:
Pedig Geralt-nak nincs macskája és már nem is él a szüleivel.
#atomnégyká
27. 123456  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 21:12:52
LV2
Persze egyértelmű hogy számít . Az a igazi jó főkarakter akivel tényleg elhiszi az ember hogy ö az és ennek személy szerint kell megoldani a dolgokat . Persze egy codba nem számít . De pl egy witcher szerű játékba nagyon fontos. Mikkor játszottam mintha én lettem volna Gearlt tisztára úgy éreztem :)
hibakód:123456
26. panelproli  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 20:49:25
LV1
nekem nem számít csak ne legyen buzi
25. simon7109  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 19:31:02
LV18
Válasz 14. Raziel_Kain üzenetére:
Főellenség inkább általában orosz akcentusú fehér ember, ijesztő kinézetű, sebhelyes :D
Néha sztereotíp tipikus Brit úriember :D
PSN: misi2mezei
24. Janinja82  Mérges Sárkány
2017.11.12. 19:19:58
LV2
Verekős játékoknál nem nagyon szokott jól esni ha kedvenc karaktereim kimaradnak. De ha egy ját3kban vendég szereplő egy számomra kedves karakter az azért szokott érdekelni
23. cue  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 18:32:15
LV1
Jó pár évvel ezelőtt, túl a váláson, minden hétvégi apukaként sok-sok kérdőjellel, kialakulóban lévő szokásokkal a gyermekemnel, leültem egy játék elé és egy teljesen hétköznapi jelenetsort végigkönnyeztem. Ez a Heavy Rain volt, amiben az egyik főhős pont abban a cipőben járt, amiben én. Totális beleélés, ami nagyon ritkán adatik meg!

Amúgy nem ez alapján választok játékot, tehát nekem nem előre eldöntött, hogy szimpatikus e a főhős vagy sem. Közben ismerem meg, aztán majd meglátjuk!
22. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.11.12. 18:28:39
LV27
+3
Válasz 20. Velsper üzenetére:
Vesszek meg ha értem, hogy milyen párhuzam van az egoizmus és a főszereplővel való beleélés között.
#atomnégyká
21. Penge70  Veterán PSC tag
2017.11.12. 18:26:43
LV21
Válasz 20. Velsper üzenetére:
Kevered a fogalmakat, haver :)
Nem értem, hogy az egó miként jön ahhoz, hogy valaki bele tudja élni magát egyes játékokba. Ez nem tudatos, a többi okot alább írtam :)
20. Velsper  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 18:24:13
LV1
+2
Válasz 18. Penge70 üzenetére:
Ha nem csak ezt az egy mondatomat emeled ki, hanem a teljes szöveggel foglalkozol, akkor szerintem teljesen érthető.

Én nem magamat keresem egy játékban, bírom Duke Nukemet és Lara Croftot is, mert jól eltalált karakterek.

Amikor valaki csak olyan játékkal tud örömmel játszani, ahol azonosulhat a főszereplővel, az szerintem jellemzően egoista. Ezzel természetesen nem muszáj egyetérteni.

Engem is megfogott pl. a Heavy Rain története, pedig nem vagyok apa. Akkor is megfogott volna, ha fekete a főszereplő, feltéve, hogy ugyanazon a színvonalon lett volna kidolgozva a karakter.
19. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 18:21:33
LV14
+1
Egy jó karakter csak dob a játékon ékes példa az Uncharted! :)
18. Penge70  Veterán PSC tag
2017.11.12. 17:52:06
LV21
+2
Válasz 15. Velsper üzenetére:
"De a beleélés faktort soha nem értettem, szerintem ez az egoista emberekre jellemző"

Valamit te nagyon félreértesz.
48 éves vagyok, 3 felnőtt gyermekem van, egy szem lányom, és 3 unokám.
Amikor egy kb velem egykorú karakter elveszíti az egy szem kislányát, és majd évekkel később egy hasonló formájú és korú kislányt kell védelmeznie, akkor bizony kedves fórumtársam, baszottul bele tudom élni az egész történetbe, és ezer százalékban azonosulni tudok a karakterrel. Semmi köze az egóhoz, szimplán csak hasonlóságok, életszerűségek, és érzelmek vannak, amiket a saját életünkből merítünk.
17. Alyssa  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 17:48:53
LV3
...is, nem aartam tetézni gonoszsággal. Bocsi...
Vae victis!
16. Alyssa  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 17:47:52
LV3
+1
Válasz 11. Painmare üzenetére:
Szerintem szerethetőek voltak a Gears karakterei. Nekem pont a japán figurák nem jönnek be. Ettől szép ez az ipar (is), mindenki megtalálja a szívéhez közel álló karaktert.

Nem okoz gondot azonosulni egy férfi főhősssel, de ha van opció, lányt választok. 2 nagy kedvenc RPG-m a Mass Effect és a Fallout. Nem vagyok rosszindulatú, de a ME-ben imádtam kőgonosz lenni, a Falloutban viszont mindig jó karaktert vittem. Ott valahogy történt elég borzalom nélkülem
Vae victis!
15. Velsper  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 17:44:00
LV1
Nekem az egyik legfontosabb szempont egy játékban, hogy szimpatikus legyen a karakter, akit irányítok. Legyen kidolgozott, érdekes, szimpatikus.

De a beleélés faktort soha nem értettem, szerintem ez az egoista emberekre jellemző. Imádom Sonicot, Mega Man X-et, Tifát, a Tini Nindzsa Teknőcöket, Kerrigant, a Protossokat és még rengeteg mindenkit, de közülük is nagyon max X-el tudnék azonosulni és ő is egy robot.
14. Raziel_Kain  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 17:37:45
LV1
Nekem igenis számít, hogy kit irányítok, biztos velem van a baj, de én egyszerűen nem tudok azonosulni a színes bőrű karakterekkel (már csak azért sem, mert az esetek 99%-ában sztereotip módon viselkednek). Sőt, még azt állapítottam meg, hogy a legtöbb mai játékban a főhős csapatában van egy fekete, latínó vagy ázsiai tag, de a főellenség persze egy makulátlanul kinéző árja típus.
13. Igjoe  Extremely Solid
2017.11.12. 16:47:24
LV3
Totál nem érdekel, hogy kit vagy mit irányítok, csak legyen jó irányítani. Most a Klonoa-t vettem elő és egyáltalán nem akarok azonosulni a főhőssel, vagy beleélni magam a szerepébe, még is élvezem a játékot. Példának fel is hozhatom Máriót, vagy itt van Crash. Általában a megalkotott világba szoktam beleélni magam, nem pedig a karakterekbe. Ezért van erre egy külön műfaj, az RPG. Ezeknél ha tudom, saját magamat alkotom meg, de a beleélési faktort, nálam akkor is a játék világa határozza meg.
12. Tevez11  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 16:38:02
LV23
+1
Játéka válogatja, általában nem, azonban olyan játékokkal játszom, aminek a menete, karaktere, képivilága számomra szimpatikus, így a benne szereplő főhőssel is “azonosulok” az adott játékban.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
11. Painmare  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 15:52:42
LV2
Nálam is számít. Én pl rühellem a gears of war féle tesztoszteron huszárokat. Kratos az egyedüli kivétel ezen felépítésü karakterek közül. Számomra a japán karakterek sokkal nyerőbbek, legyen az olyan badass mint Dante vagy belőtthajú mint Cloud.
10. Penge70  Veterán PSC tag
2017.11.12. 15:30:43
LV21
+1
Válasz 9. martin üzenetére:
Nem muszáj mondani, a gyerekek ösztönösen is olyan játékokkal játszanak amik érdekli őket, de persze ez simán befolyásolhatja a nevelés is.
9. martin  Főszerkesztő
2017.11.12. 15:23:55
LV26
Válasz 8. Penge70 üzenetére:
Pedig egy barbizó kisfiú valahogy sosem veszi ki jól magát a társadalomban. Mondják, hogy fiú játsszon katonával, érted...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. Penge70  Veterán PSC tag
2017.11.12. 15:02:22
LV21
Nem mellesleg szerintem ez semmiben nem különbözik attól, hogy pl egy 5 éves kisfiú legózik vagy barbi babázik.
7. Penge70  Veterán PSC tag
2017.11.12. 14:56:38
LV21
Jó téma ez is :)

Szerintem inkább az volna a fura, hogyha a kultúránk és a habitusunk szerint, nem tudnánk azonosulni a hozzánk hasonlóval, ill akiket favorizálunk.
Nekem nincs bajom a női karakterekkel (Lara, Ayama, Jil, stb) hiszen az adott játékba simán beleillenek. A gond akkor van, amikor egy olyan rassz vagy stílust képvisel a játék, ami számomra nem elfogadható, nem az én világom (pl gengszter rap, hip-hop izé, fakka mádá nigga, kislányos fiúkák, hegyes fülű kis izéke kislány akármik, stb), ezeket direkt kerülöm, és mondjuk egy vajaskenyér kalandjait biztos, hogy nem tudnám élvezni.
Arról nem is beszélve, hogyha én 48 felé azon rajonganék, hogy "jajj de cuki volt az a kis szoknya azon a kis izékén, és milyen édi-bédi volt a hangocskája" akkor az enyhén szólva is fura lenne :)

Viszont akikkel, ill amik bejönnek, legyen az karakter vagy játék stílus stb, azokkal felhőtlenül tudok játszani, maximálisan tudom élvezni minden pillanatukat, legyen az Batman, vagy Lara, vagy egy android, vagy egy ninja (akár csajban is), vagy egy róka koma.
Többek között ezért is szuper hobbi a videojáték, mert ebben mindenki megtalálja a saját stílusát, habitusát és kultúráját.
6. zodiac55  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 14:44:27
LV11
Játéka válogatja. Pl. Aloy kifejezetten szimpatikus volt számomra, míg a 47-es ügynököt ki nem állhatom, hihetetlen módon irritál.

Mindemellett inkább a játék világa szokott megfogni, és úgy viszonylag könnyebben tudok azonosulni a szereplővel. (Final Fantasy XV, Last of Us pl.)
"Si vis pacem, para bellum."
5. simon7109  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 14:33:49
LV18
+1
Nekem sosem okozott gondot a beleélésben, hogy kivel vagy mivel kell játszani. Ha játszom, szerepet játszom és bármilyen szerepbe bele tudom magam élni. Pl régen sokat WoW-oztam, ott ha healer karaktert csináltam, az mindig nő volt, a tank vagy DPS meg férfi.

"folyamatosan egyre több hölgy lopakodott be a hátsó ajtón"

Ez meg nem tudom szándékos volt e, de jót nevettem rajta :D
PSN: misi2mezei
4. mekkstation  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 14:24:44
LV1
Nekem egyelőre nem okoz nagy gondot, ha jól megcsinálták, erre jó példa a Life is Strange, amiben teljesen jól bele tudtam élni magam egy tinilány helyébe.

Ugyanakkor egy tipikus fehér, férfi főhős helyébe tudom magam jellemzően a leginkább beleélni magam, és ettől egyre messzebb merészkednek a forgatókönyvírók (nemcsak játékokban, hanem filmekben is), amik egyre inkább hátrányt jelentenek.
Az még oké, hogy legyen női főszereplő is, de néha az az érzésem, hogy ezt is csak azért csinálták, hogy legyen női főszereplő is, még ha nem is illik annyira hozzá az a szerep. Pl elég hiteltelen, amikor egy nő menti meg a világot testi erejével, fantasyban még elmegy.
Feketékkel sincs nagy gond, voltak ilyen játékok, bele tudtam élni magam a helyükbe (nyilván nem annyira, mint egy Drake helyébe), vannak olyan szerepek, amik csak hozzájuk illenek, pl a GTA SA-ban CJ-ék. A ferdeszeműek is rendben vannak.
A probléma inkább ott van, hogy már látszik, milyen irányba halad ez az egész. Mindenki ki akarja venni a saját részét, nem akar diszkriminációt. Hamarosan meg fognak jelenni a homoszexuálisak is, és ha így haladunk, egy-két évtizeden belül azok is ki fogják kérni a saját jussukat, hogy ne diszkriminálják őket, akik nem a saját nemükhöz vonzódnak, hanem pl az állatokhoz, vagy a holttestekhez. Én nem szeretnék ilyen szereplőket irányítani.
3. Szativolution  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 14:11:54
LV2
Baratnom kizarolag noi karakterekkel tud jatszani. Drake negyedik kalandjat csupan azert tudta vegigtolni, mert ugy nezte, mint ha egy film lett volna. Imadta, de a beleeles, az mar mas dolog.
Nem szazas a csaj, az ziher... :D
2. ALF22  Son of Liberty
2017.11.12. 13:56:55
LV25
-2
Szamit. Japan elborult karakterektol ( gagyi tetkok,csecsebecsek,kevert allatfajok,stb) befordulok. Bayonettat csak a fohos miatt nem jatszottam.
1. taron  PlayStation.Community tag
2017.11.12. 13:42:39
LV4
-4
Hogyne számítana, hányok ezektől a manga/anime szaroktól mint pl a persona, one piece stb. Be nem tenném a gépbe olyan unszimpatikus.....
Ar0nka
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Te hogyan képzeled el a videojátékozás jövőjét?
2017.11.26. 11:00 PlayStation.Community
48 hozzászólás
Szerző: martin
Digitálisan játékot venni a lemez helyett? Soha! (Kovács Béla, 2001)
SPINTIRES: MUDRUNNER (PS4)
2017.11.24. 12:17 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Mocskos egy meló ez!
RAID: WORLD WAR II (PS4)
2017.11.24. 11:33 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: Dzson
A kétszázadik második világháború.
PlayIT - Beszámoló a kiállításról
2017.11.23. 14:00 Esemény
1 hozzászólás
Így szerepelt a PlayStation.
Maize (PS4, PSN)
2017.11.22. 16:52 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Barangolás a kukoricásban.
Oh Sir...! The Insult Simulator (PS4, PSN)
2017.11.21. 11:25 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: Ingrid
Miért nem %@&#! #@&°* Ł˘°ß¤ ÷×°&$¨÷?
Life Is Strange: Before The Storm – Episode 2: Brave New World (PS4, PSN)
2017.11.20. 13:20 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Petunia
A vihar.
Serial Cleaner (PS4, PSN)
2017.11.19. 17:14 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Who you gonna call? Serial Cleaner!
SONIC FORCES (PLAYSTATION 4)
2017.11.18. 19:56 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Kék halál.
Mozi - Thor: Ragnarök (2017)
2017.11.18. 11:40 Cool-Túra
5 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Valhalla, jövök mááááár!!!