.
 

PlayStation.Community

2017.11.06. 12:16 Kedvcsináló
2 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Értékeld a cikket!
Élvezetes kalandozás távoli vidékeken, egy hosszú-hosszú menetben.

(A cikk a játék nemrég megjelent PS4-es változata alapján készült. Ha a korábbi PS3-as tesztünk érdekel, azt ITT olvashatod el.)

Szerencsére ebben a generációban nem szűkölködünk szerepjátékokban! Érkeznek feljavított, akár két generációval ezelőtti produktumok, de persze jönnek újak is - kinek mi a stílusa, most biztosan megtalálja a magának valót. A Dragon's Dogma egyszer már nekifutott PlayStation 3-on a játékosok szívének elnyerése érdekében, ezúttal pedig a Dragon's Dogma: Dark Arisen száll harcba, immár PS4-es verzióban.

A kaland karakterünk beállításával kezdődik, ahol hosszú percekre elveszthetünk a sok lehetőségben, hisz teljesen ránk van bízva, milyennek szeretnénk látszani ebben a virtuális világban. Abban a világban, mely nagyon nagy területen helyezkedik el, olyannyira, hogy már open world jellege van az egésznek. Ahogy nyílik ki a térkép, úgy leszünk egyre nagyobb bajban, hogy még ide is, oda is el kell mennünk valamiért, biztos...
Ahogy haladunk előre a történetben, egyre több helyre jutunk el és egyre több küldetést tudunk magunkra vállalni, amelyek lehetnek lokális problémák megoldásai, de adhatunk kíséretet is, felfedezhetünk labirintusokat, levadászhatunk dögöket, és útonállóknak adhatunk leckét abból, ki a Jani a gáton... nem is beszélve a hatalmas méretű szörnyek legyőzéséről.

Szerencsére nem egy szál magunkban kell kóborolnunk, hisz egy állandó segéd és két ideiglenes partner is csapódik az oldalunkhoz. A Dragon’s Dogmában egyáltalán nincs multiplayer, viszont az állandó segítőnket el tudjuk küldeni tanulni "kölcsönbe" egy másik játékoshoz, ezáltal az ott megtapasztaltakat velünk is megosztja. Egy-egy dungeon feltárása során, ha már járt ott, akkor segít nekünk a rejtett dolgokkal, vagy szól, ha egy helyről várható lesz az ellenség támadása. Nagyon szimpatikus dolognak tartom ezt a rendszert, egészen ügyesen terelgeti őt az MI. Remekül segíti a csapatot, feltuningolja fegyverünket, lelövi a szárnyasokat, és feléleszti elesett társainkat. Azért persze érdemes rájuk nézni néha csata során, mert ha például leütik mágusunkat, akkor nincs ki meggyógyítsa a többieket, beleértve minket is, így egy harc sikere múlhat rajtuk. Limitált utasítást lehet nekik adni, de a "menj oda, harcolj, kövess, segíts"-en kívül nagy bonyolultságú parancsokat nem tudunk kiosztani.
A csapatmunka egészen jó, bár néha ugyan átmegy őrült kaszabolásba. Ha ellenfeleink túl sokan vannak, akkor célszerűbb rövid időre visszavonulnunk és rendezni sorainkat.
A kaland során folyamatosan kereshetünk új segítőket, gyűjthetjük őket, de akár el is bocsájthatjuk, ha nincs rájuk szükségünk.

Amikor méretileg nagyobb ellenfelekkel találkozunk, akkor egy butított Shadow of the Colossus-módon fel tudunk mászni rájuk, és így tudjuk sebezni őket. Végtelen ideig nem tudunk rajtuk maradni, viszont amikor leesünk, bármikor visszamászhatunk. Kissé suta ez a megoldás, de még mindig jobb, mint messziről lövöldözni, hisz ilyenkor alig sérülnek valamit, ha pedig túl közel merészkedünk, eltaposnak minket.
Én harcos karaktert választottam magamnak, aki tud nyilazni is. Megtanulva a tutorialt mégis elég béna voltam benne, mert sötétben például csak annak az ellenfélnek az életerő csíkját mutatja a játék, amelyiket először észrevettem, így ügyeskedni kell a kamerával, ha át akarok váltani másik gazfickóra. Abban az esetben, ha közelharcot választok, figyelni kell a bekapott sérülésekre, mert egy gyenge ellenfél is padlóra küldhet. Ez nyilazásnál csúcsosodik ki igazán, mert ha elfogy az erőnk, akkor csak zihálunk, és rövid ideig használhatatlanok vagyunk. Erre sajnos oda kell figyelni, mert kissé meg tudja töri a harc ritmusát.

A játék elején kiválasztott kasztunk a történet előrehaladtával fejlődik. Lassan eljutunk oda, hogy kevert kasztok is megjelennek, összemixelve a harcos, mágus, vándor csoportot. Érdekes kombinációkat kaphatunk, de azt azért tudnunk kell, hogy ezek sem fognak minket terminátorrá változtatni - csupán azokat a játékosokat kényeztetik el vele, akiknek nem elég az alap koncepció. Vérmérsékletünktől függően használhatjuk ezeket, de simán ignorálhatjuk is. Több nehézségi fokozat közül választhatunk, így értelemszerűen, ha erősebb ellenfelekkel akarjuk megmérettetni magunkat, jól jöhet a kevert kaszt elsajátítása.

Ahhoz képest, hogy a Dragon's Dogma már járt az előző generációban, valahogy hiányérzetünk lesz kalandozás közben. Igazából jó munkát végeztek a fejlesztők, szépek a tájak, nagy a látótávolság, magával tud ragadni a kalandozás, de bennem mégis ott volt, hogy valami hiányzik...
A zenei igazából nem hagyott bennem mély nyomokat, sokáig észre sem vettem, hogy szól valami. A zajok rendben vannak, olyanok, amilyeneknek elvárjuk őket.
Egész jó játék még mindig a Dark Arisen, bár kicsit már megkopott a kinézete. Cserébe küldetések sokaságával pótolnak minket. Minden van benne, aminek egy korrekt fantasy szerepjátékban szerepelnie kell, ezért én bátran tudom ajánlani a programot. Most télen úgy is be vagyunk kényszerítve a szobába (már aki, haha), így simán el tudunk mélyedni a Capcom játékában!

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Cenega biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. turkishzoli  PlayStation.Community tag
2017.11.11. 20:22:45
LV1
Miután beomlik a föld a városban, van még valami tennivaló? :O
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.11.06. 15:01:11
LV27
PS3-n kétszer is végigjátszottam, nagyon élveztem minden pillanatát, de most már szerintem nem tudnám úgy értékelni. Így voltam a Skyrim-al is. PS3-n 220 órát tettem bele, az egyik legjobb élmény volt az előző generációban. Így megvettem PS4-re is, kb a felénél halálosan ráuntam, azóta se vettem elő. Van egy olyan érzésem, hogy a Dragon's Dogma-val is ugyanígy járnék.
#atomnégyká
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Te hogyan képzeled el a videojátékozás jövőjét?
2017.11.26. 11:00 PlayStation.Community
48 hozzászólás
Szerző: martin
Digitálisan játékot venni a lemez helyett? Soha! (Kovács Béla, 2001)
SPINTIRES: MUDRUNNER (PS4)
2017.11.24. 12:17 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Mocskos egy meló ez!
RAID: WORLD WAR II (PS4)
2017.11.24. 11:33 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: Dzson
A kétszázadik második világháború.
PlayIT - Beszámoló a kiállításról
2017.11.23. 14:00 Esemény
1 hozzászólás
Így szerepelt a PlayStation.
Maize (PS4, PSN)
2017.11.22. 16:52 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Barangolás a kukoricásban.
Oh Sir...! The Insult Simulator (PS4, PSN)
2017.11.21. 11:25 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: Ingrid
Miért nem %@&#! #@&°* Ł˘°ß¤ ÷×°&$¨÷?
Life Is Strange: Before The Storm – Episode 2: Brave New World (PS4, PSN)
2017.11.20. 13:20 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Petunia
A vihar.
Serial Cleaner (PS4, PSN)
2017.11.19. 17:14 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Who you gonna call? Serial Cleaner!
SONIC FORCES (PLAYSTATION 4)
2017.11.18. 19:56 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Kék halál.
Mozi - Thor: Ragnarök (2017)
2017.11.18. 11:40 Cool-Túra
5 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Valhalla, jövök mááááár!!!