PlayStation.Community

2017.10.27. 17:26 Játékteszt
84 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
A Király visszatért!

A régóta várt, első újgenerációs (PS4 exkluzív) Gran Turismo, a Gran Turismo Sport tesztjébe talán a főcím alatti kis "egysoros" is elég lenne. Pár kép, meg videó, és kész is. Mindenki húzzon vásárolni. Köszönöm a figyelmet.
De persze ezt nem lehet ilyen alpári módon lerendezni.
Őszintén megmondom, semmi kedvem nem volt ehhez a teszthez. No nem azért, mert annyira nem érdekelt a játék, vagy ne lenne jó. Pont ellenkezőleg. Annyira imádtam, annyira lekötött, annyira beszippantott, hogy napok óta alig alszom és képtelen voltam a gép elé ülni, hogy írjak. Ha mégis megtettem, végig azon kattogtam, mikor mehetek már végre játszani. De aztán rávettem magam. Kötelességem van. Csinálni kell.
Aztán elgondolkoztam azon, mi értelme van egyáltalán erről a játékról írni. Aki GT-fan, az úgyis előrendelte (és tolja is) már régen, akinek meg fogalma sincs róla, mi az a GT, de érdeklik az autós játékok, az is kipróbálhatta az egy héttel a megjelenés előtt, 5 napig elérhető demóban, lényegében szinte a teljes játékot. Így igazából már minden érintett, látott (nagyjából) mindent.
Ráadásul elég rendhagyó lesz ez a teszt, mert már a megjelenés (és a tesztpéldány megérkezése) előtt nekiültem írni. Hogy hogy merészeltem ilyen szentségtörésre vetemedni? Lássuk.

A GTS fejlesztése az eddigi részekhez hasonlóan évekig zajlott, majd tologatták a megjelenést. Elsőként 2016 elején hallhattunk felőle Londonban, egy zártkörű bemutatón, ahol elég vegyes volt a fogadtatása. Egy erősen félkész játékot mutattak a színpadon. Természetesen, ahogyan az lenni szokott, a szoftver megálmodója, az örök optimista Kazunori Yamauchi most is bizakodó volt és nagy álmokat vetített előre, melyeket a mögötte látható óriási kivetítőkön bemutatva el is magyarázott nekünk.
Mivel a mester a fotózás megszállottja, így az egyik legkiemeltebb újítás a fotómód elképesztő szintre emelése volt. Erről hosszasan beszélt...
A másik pedig az e-Sport előtérbe helyezése. Kaz is versenyzik. Sokszor indul a Nürburgring 24h futamokon. (Egyik alkalommal ott sikerült vele találkoznom és aláíratnom a GT6 fémtokot, ami azóta is bekeretezve díszeleg itt a falamon.)
A lényeg, hogy Kaz alapvetően tudja, mit akar, és meg is tesz mindent ennek érdekében. Most sem félt nagyot álmodni, hiszen a hivatalos FIA-bajnokságok a GTS-ben azt jelentik, lesz mindenkinek versenyzői licence, a futamok pedig komoly események lesznek közvetítésekkel, a végső összecsapásokat élőben mutatják, a díjkiosztók pedig egyenértékűek lesznek egy F1-es parádéval!
Komolyan hangzik ugye? A mester nem viccel. Reméljük, ez így meg is fog valósulni. 2017. november 4-től indul az előszezon, 2018 áprilisában pedig a fő-szezon. Meglátjuk. Én mindenesetre drukkolok és ott leszek minden versenyen!
Nem sokkal, nagyjából pár héttel a zártkörű londoni bemutató után jött az első publikus próba, 2016 májusának végén, a Nürburgring 24h versenyen, amire mi Hatrix barátommal kimentünk. Ott elsőként volt szerencsénk kipróbálni a játékot. Mindketten megdöbbentünk, élőben mennyire brutálisan néz ki. Nyomtunk pár kört a Nordschleife-n (emiatt le is késtük a WTCC startját… bocs Norbi), legnehezebb fokozatú ellenfelekkel, és mindketten fülig érő vigyorral szálltunk ki a cockpitből. Az addig sem rossz fizika sokat javult, az AI, azaz a gépi ellenfelek pedig kiválóan mentek: olyan volt, mintha igazi emberek ellen versenyeztünk volna. Akkor még nem tudtuk, hogy a később bejelentett év végi megjelenés határozatlan időre el lesz tolva, és csak nagyjából másfél évvel később fog megjelenni a végleges játék.
Volt szó egy demóról is, még 2016-ban, amit végül azért mondtak vissza, mert úgy nem lettek volna készen 2016 novemberi megjelenésre. Aztán mikor azt eltolták, mindenki nagyon szomorú lett.
Bíztunk egy 2017 tavaszi bejelentésben, de akkor csak a demót kaptuk meg. Pontosabban egy zártkörű béta-teszt indult el 2017 április elején, amire nem mindenki kapott meghívót. Én és a barátaim többsége a szerencsések közé tartoztunk, így 3 hónapig tolhattuk a bétát, rengeteg tapasztalatot gyűjtve ezzel a SPORT módról, azaz az új online rendszer működéséről. Ekkor még mindig nem tudtuk, mikor fog megjelenni a játék.
Később bejelentették a 2017. október 18-át, ami elképesztően messzinek tűnt.
Aztán jött a meglepetés. Egy héttel a megjelenés előtt kiadtak egy teljes mértékben publikus demót, ami a teljes játék egy limitált verziója volt. Több mint egymillió játékos vetette rá magát erre a fantasztikus lehetőségre, így mindenki teljes képet kaphatott arról, mire is ad ki pénzt, vagy hogy kell-e neki ez az egész egyáltalán.
Most pedig itt vagyunk. Eljött 2017. október 18-a. MEGJELENT az újgenerációs GRAN TURISMO! Lássuk hát, mit tud maga a játék. Tényleg visszatért a PlayStation - és az autóversenyzés - királya, a Real Driving Simulator?

(A Project Cars 2 tesztnél alkalmaztam először a "Tesztkiegészítő blogot", és mivel ott bevált, itt is kaptok pár linket, ahol olyan kiegészítéseket találtok majd, amit nem akartam a tesztben kifejteni, de a későbbiekben fontos lehet, vagy csak hosszabb idő után tudjuk tesztelni.)

Videóbemutatókon a játék
Fotómód/fotózás (tutorial/segítség kezdőknek)
Kormányok (tippek, tanácsok, tulajdonságok, mi kell neked)
Összefoglaló

Először is kezdeném a nyitóvideóval, ami a frissítés letöltése után a hosszabb verzióban elképesztően hangulatos, könnyfakasztóan kellemes élmény, s amit nem igazán fogunk elnyomni sokadik belépésünk alkalmával sem.
Azt gondolom, már ezen a ponton eldől, a Gran Turismo Sport más, mint a többi autós cím. A szimulátorok közt egy jóval komolyabb hangvételű, mégis bárki számára játszható irányítással operáló program.

A játék főmenüje szép, letisztult, a háttérben gyönyörű képek pörögnek, így sokszor fogunk a menüben ragadni, képeket és animációkat bámulva, kellemes zenét hallgatva.
Sajnos a magyar nyelv most kimaradt a programból. A GT6-ban volt, így emiatt sokan reménykedtek benne, hogy itt is lesz. Nem lett volna rossz, hiszen visszatért a GT5-ből ismert Múzeum funkció, sok érdekességgel.
A szoftver kizárólag PS4 PRO konzolon támogatja a 4K élményt, viszont a HDR megjelenítés és a VR az alapkonzolon is elérhető. Persze ezekhez 4K+HDR kompatibilis TV-re és VR headsetre van szükségünk.
A VR élmény nagyon jó az elmondások alapján (én sajnos nem próbáltam), de elég limitált. Csupán az árkád módban tudunk a pályákon egy darab ellenféllel megküzdeni, vagy a garázsban nézegetni az autót. Itt beülni sajnos nem lehet.

A Gran Turismo Sport egy érdekes játék lett. Kissé megosztja az embereket, mert többek szerint ez nem egy teljes értékű rész, mivel nem számozott és sok olyan, az előző részekben megtalálható elem hiányzik belőle, ami sokak számára fontos. Ilyen például a konkrét, előre letárolt versenyeket felvonultató sztorimód, a pályaszerkesztő, több klasszikus pálya, a leginkább a standard modellek által képviselt temérdek (utcai) autó, a vizuális tuning (spoiler, lökhárító, miegymás), valamint a szabadon bejárható fotó-helyszínek, vagy a dinamikusan változó időjárás.
Egy pici rugalmasságot követel a felhasználóktól ez az egész, mert igazából sok minden egyszerűen csak másképp van, mint eddig.
A jogsik megmaradtak, ahogyan a pályákat is szakaszokra bontva tanítja meg nekünk a játék, továbbá izgalmas és egyre nehezedő Challenge-ekkel is elüthetjük az időnket. Több mint 200 feladat vár ránk! A GTS ezen részében elképesztően sok, összesen 40 autót nyerhetünk meg.
Az autókat amúgy pénzért vásároljuk, plusz napi 42km levezetése után is kapunk egyet ajándékba. Az egyre újabb pályákat szintlépéssel nyithatjuk meg, így az árkád módban eleinte csak pár helyszín érhető el.
Autókból most is van néhány, amit korlátlanul tudunk kölcsönözni.

A szoftver sajnos állandó netkapcsolatot követel, ugyanis a hivatalos online futamokon nem engedhető meg semmiféle csalás. Ennek köszönhetően, ha nincs net, vagy épp szervergondok vannak, kizárólag az árkád mód érhető el.
A Sport mod, azaz a játék hivatalos online rendszere, sok lehetőséget rejt. Rajtatok múlik, éltek-e vele.
A DR és SR rendszer folyamatosan figyeli, ki miként viselkedik a pályán, így rendszerint hozzánk hasonló tudású és vérmérsékletű játékosokkal rak össze.
Pályaszerkesztő ugyan egyenlőre nincs, ahogyan a vizuális tuning is eltűnt (felniket azért még vásárolhatunk), cserébe viszont kaptunk egy fantasztikus fényezés- és matricaszerkesztőt, elég sok lehetőséggel (akár saját készítésű matricákat is feltölthetünk), de ha lusták vagyunk hozzá, a mások által készített díszítéseket, sisak- és versenyoverál-módosításokat is letölthetjük.
A másik érdekesség, hogy a gumiválasztásnál visszatért a Racing Super Soft, de még érdekesebb, hogy a rali- és esőgumik mellett van hógumi is!
A ralis rész egyébiránt brutálisan jó lett! DS4-gyel is kezelhető, de kormánnyal egyszerűen pazar. Akinek bejött a Dirt Rally nehéz szimulátoros irányítása, az ezt imádni fogja. Nagyon jól érezni a göröngyöket, meg mindent, ami az autóval történik.
Készítettem nektek kontis és kormányos videót is: GTS Rally DS4, GTS Rally T300.

A látvány elképesztő és lehengerlő. A bevilágítás nagyon sokat javult. Ugyan esővel még nem nagyon találkoztam, de vizes aszfalt volt az egyik Mission Challenge-ben, és azt kell mondjam, megdöbbentően jól néz ki! A köd és a felhős idő is nagyon hangulatos, ahogyan a naplemente és a hajnali bevilágítás is marhára élethű.
Most pedig következzen egy sarkalatos pont: a hangok. Jelentem, ez is kiváló lett! Elképesztően sokat javult. Önmagához képest fényévekkel jobb lett, de már abszolút mértékben is kiválónak mondható. Aki tolta a zárt bétát, annak mondom, sokkal jobb lett annál is. Végre a H-váltós autónál rendesen hallani a kuplung használatát, akár kontrollerrel, automata módban is! Az autók hangja nagyon élethű, kellemesen duruzsolnak vagy hörögnek, röfögnek, durrognak, sziszegnek. A kavicsfelverődés vagy a szalagkorláton húzott kaszni hangja is nagyon rendben van.
Viszont vannak gondok is. Ezek a problémák pedig sajnos beárnyékolhatják a játékélményt. Kinek jobban, kinek kevésbé...
Ha az eddig megszokott sztorifelépítés, avagy a sok klasszikus pálya hiánya, esetleg a kevés autó okozta probléma téged nem is érint, mint ahogy engem sem, az állandó online jelenlét biztosan sok bosszúságot fok okozni.
A teszt alatt sok szerverleállás volt, így nem fértem hozzá a játékhoz, nehezen haladtam a teszteléssel. Több barátom is ritkábban jutott a géphez, de minden alkalommal, mikor játszott volna, (a szervergondok miatt) játszhatatlan volt a GTS, vagy a Sport módban nem indultak el a meccsek. A fent leírtak alapján pedig így játszhatatlan volt a lényeg.
Emellett a játék fő csapását jelentő SPORT módban sem fogja mindenki megtalálni a számítását. Nem lesz mindenkinek türelme kivárni/végigszenvedni a magasabb szintet, ahol esélyesebb az értelmes emberekkel való találkozás. De a bizonytalan online kapcsolatok miatt a privát online rész sem áll a helyzet magaslatán.

Úgy tudnám legjobban leírni a szituációt, mintha a GTS egy hatalmas pizza lenne, minden szelete más-más feltéttel.
Körülálljuk és mindenki vesz egy szeletet. Lehetőleg mindenki azt, amit a legjobban szeret. Egy idő után látni, hogy hiányzik belőle egy-egy darab, itt-ott meg is van égve. De amúgy elképesztően jól néz ki és finom is.
A gond az, hogy minden szelet ilyen. Minden részében van valami apróság, ami hiányzik. Lehet, téged egy másik cikkely nem érdekel, de a te szeleted sem tökéletes.
Azt nem tudjuk, miként alakul ez az egész a jövőben. Nem tudni, milyen mértékű lesz a bővítés (autók/pályák) és milyen formában érkezik (fizetős/ingyenes). Mit tudnak kezdeni a szerverekkel, tudnak e javítani az online rész stabilitásán, esetleg le tudják-e választani a játék egyes részeit (fotózás/matricázás) a kötelező online kapcsolatról, vagy meg tudják-e oldani az utólagos szinkronizálást. Mert ez így nem az igazi.

Így, e rövidke(?), sallangmentes összefoglaló alapján úgy hiszem, biztosan mindenki el tudja dönteni, ez az ő játéka-e. A GTS apróbb hülyeségei ellenére ízig vérig Gran Turismo, és olyan szinten képes elvarázsolni, hogy gond nélkül átlépsz a kisebb problémákon.
...és, hogy én mit gondolok? Ha GT-fan vagy, ennek a játéknak mindenképp a polcodon a helye! Ez vitathatatlan tény! A játékot alapjaiban véve nagyon jónak látom, hisz benne van minden, ami miatt nem fogjuk tudni letenni. Imádni való, elvarázsol, beszippant.
A tesztet végigolvasva, úgy gondolom teljes képet kaptatok minden részről, így aki még nem vette meg, el tudja dönteni, beleugrik-e most, vagy vár vele egy kis időt.

Ezúton is szeretném megköszönni minden barátomnak és fórumtársamnak a segítséget. A teszt alatt sokatokkal beszéltem, vagy csak olvasgattam a fórumon a véleményeiteket és észrevételeiteket, ami rengeteget segített abban, mikre kell még kitérjek. Ezt a cikket közösen írtuk!

...viszont, ha mindez nem volt elég, olvass tovább és merülj el velünk a részletekben: íme a PlayStation.Community Gran Turismo Sport - Kézikönyv kezdőknek és haladóknak című, mindenre kiterjedő, teljes leírása!

(Ezt a kiváló játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjában, többféle változatban is, vagy webshopjából e linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
84. Binder  Drift & Photo
2017.11.03. 12:06:53
LV22
Válasz 83. Noob üzenetére:
Többen kiemelték már itt az oldalon, hogy a korábbi részeknél is megesett, hogy hasonló mennyiségbeli visszalépésre volt szükség, a minőségbeli előrelépéshez. Szóval úgy van ez is, mint szokott.

Ez a "valódi karriermód" dolog meg egy baromság. Ragaszkodsz egy dologhoz, ami mindig is szar volt? Miért? Csak mert megszoktad? Ugyan már.

Ittvan az, csak kicsit másképp, és ezerszer jobban, hasznosabb, élvezetesebb formában.

A számozást meg KAZ elmagyarázta már elég régen. Azárt nem 7, mert szarul hangzik hogy GranTurismo7Sport. Így kivette a számot. Ennyi.
83. Noob  PlayStation.Community tag
2017.11.02. 23:50:48
LV5
Válasz 75. Binder üzenetére:
Azt sem értem, miért gondolják úgy sokan, hogy ez nem teljes értékű GT.

Talán azért, mert nem az. Már az elnevezése is ezt erősíti, ez nem GT7.

Nincs benne annyi autó, mint szokott.
Nincs benne annyi pálya, mint szokott.
Nincs benne valódi karrier mód.

Egy NFS-ben majdnem ennyi autó van, ami az igazi GT- erőssége volt, az most a gyenge pontja.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
82. jones  PlayStation.Community tag
2017.11.02. 18:36:52
LV1
+1
Köszönöm a tesztet, kézikönyvet. Első nap óta megvan a játék és csak most merek írni róla mert idő hiányába meg az átkozott matricázás meg utána a fotózás elvitte a maradék időmet és csak most értem el a 20-as szintet. Ha csak Time Trial lenne bent már akkor megérte nekem. Külön minden kategória. Ez már elég nekem. Soha nem a versenyt kerestem ebben a játékban hanem az autózás élményét amit itt nagyon magasra emeltek. A verseny itt más, bár tényleg lehetne egyel nehezebb fokozat is. Legnehezebb fokozaton 1 kör Nordschleife 30+ másodpercet vertem a gépre. De erre megmarad nekem az Asetto Corsa, ott csak kullogok a mezőny után. A Sport mód meg olyan, hogy aki akarja nyomja aki nem az meg nem. Versenyt akarunk akkor bizony ott lehet majd de tényleg csak később. Külön öröm számomra még a 2P Split Screen verseny megmaradása. És még mennyit fog bővülni ez a játék. Nálam is 9 pont, de csak azért mert a Subaru Rally autómnak teljes ültetésnél beleolvadt az eleje az aszfaltba. Ennyi hibát találtam a játékba.
81. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2017.11.01. 17:28:29
LV5
Ja még egy gondolat: a 3. részben is meg kellett lépni a pályák és autók számának tekintetében a minőség érdekében a nagymértékű csökkentést. Akkor sem tettek vele rosszat...
80. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2017.11.01. 17:26:54
LV5
+1
Köszönöm a tesztet Binder, először csalódtam a hossza miatt, de aztán láttam, hogy kitettél magadért. Aki meg nem akar mindent tudni, olvashatja a tömörített változatot. Az érzéssel én is egyetértek. Engem eddig az összes (számozott) rész, és ez is elvarázsolt. Valóban nincs annyi pálya és autó benne, amit szeretne az ember, bár annyi sohasem lesz. Azért az intrót nézegetve én bizakodóbb vagyok, lesz itt jó pár verda, amit szerintem nem dísznek tettek bele, eddig sem volt így.
Nekem személy szerint nem hiányzik a "sztori" rész, inkább a jogsiból, feladatból, meg a pályák időre való teljesítéséből lehetne több. Az online meg csak most indul be, kár leszólni, amíg senki nem tudja mit akar. Én inkább attól tartanék, hogy kissé kiszorítják a versenyszervezésekkel is foglalkozó oldalakat...

Ja és külön köszönet Hatrixnak a Micheliszes matricázásért, nagyon jó lett!
79. GTS  PlayStation.Community tag
2017.10.31. 19:53:36
LV1
Válasz 42. unrealnoise üzenetére:
PD ismét büntet! Fáj, hogy gagyi lett a pc2?
Sieg Heil
78. Richard  PlayStation.Community tag
2017.10.31. 10:22:16
LV5
Csak megmutatta a GT, hogy ő az ász!
77. Quentaro  PlayStation.Community tag
2017.10.30. 16:06:21
LV5
Helló
Aki esténként csak lazán körözgetne, vagy "komolyabb" sorozatokban is részt venne, nyugodtan jelöljön: http://playp.sn/f/0Cu1rnBF4RIKxXLi (Quentaro81) :)
PSN: Quentaro81 http://bit.ly/GTSklubFB
76. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.30. 14:00:22
LV28
Válasz 72. Penge70 üzenetére:
A PS2-es részek kimaradtak, a 4. résszel játszottam, de azt nem végig bevallom, ezért is írtam azt amit. 3 óra átvezetőre jutott 40 perc gameplay, mélységesen meg tudom érteni azokat akik szerint ez már túlzás. Legyen akármilyen jó a sztori. Ami biztosan nagyon jó a hordóban kulázó közkatonával és a feka díler halálosan idegesítő házi majmával együtt. (tovább nem jutottam)
A GTS esetén is siránkozhatnék a karrier mód hiánya miatt pedig a korábbi részekben imádtam, hogy kezdtem egy alap kocsival és egyre nagyobb osztályokba jutva eljutottam a záró videóig amin még mindig ki tudna csordulni a könnyem. De nem teszem, elfogadom, hogy erre van most nagyobb igény.
75. Binder  Drift & Photo
2017.10.30. 12:25:07
LV22
Seemi gond nincs a tartalommal.
A sztori hiányáért rinyálókat se értem...bennevan minden...sőt, jobb is mint a régi rendszer. Mi a tökömér kell ragaszkodni egy dologhoz, ami fos volt???

Másik az online. Én tolom megjelenés óta, online alig mentem még...annyi minden más van...szóval ez, hogy ez kizárólag online-ra jó, ez egy hatalmas faszság. Semmi nem kényszerít rá hogy online menj mások ellen. Ez csupán egy lehetőség. Kidolgozottabb mint eddig, de ennyi.

Azt sem értem, miért gondolják úgy sokan, hogy ez nem teljes értékű GT.
Nagyon is az!!! Kevesebb az autó vagy a páyla? Tényleg csak és kizárólag ez határozza meg a tartalmat és az élményt?
Mer akkor én nem tudom mivel játszok, nem tudom mit élvezek rajta, de én csak azért szoktam kikapcsolni a játékot, mert a gyerekek is szeretnének játszani a géppel, vagy annyira fáradt vagyok hogy elájultam.

Matricáhatsz, ahogy eddig soha, fotózhatsz, indíthatsz általad megszabott feltételekkel versenyt (akár 24h-t is minden pályán!), vagy gyűrheted az összes pályán az előre generált versenyeket akármilyen kategóriában (khm...sztori), vagy a végre minden kategóriában külön táblázatot kezelő TimeTrialokat, az új szektoridőrendszerrel (letehetetlen szórakozás lett a dreamtime funkció által), driftelhetsz, vagy nekiállhatsz a jogsiknak, a pályák tanulásának a TrackExperience-ben, vagy megküzdhetsz a nagyonis izgalmas feladatokkal kecsegtető Mission Challenge-ekben (khm sztori).
Vagy csak egyszerűen fexel a kanapén, és hallgatod a zenéket és ézed ahogyan a háttérben futnak az animációk meg a múzeum kártyák.

Aki ebben nem találja meg magát, az..........hagyjuk.

A Sport mod jelen pillanatban rogyásig van a gyökerekkel. Kilöknek ahol csk tudnak. Bemennek előtted 30mp-nyi büntetéssel...ennyire ökör nem lehet senki...most a sok NFS köcsög még ittvan, idővel lekopnak.
Addig meg vagy el kell kerülni ezt módot, vagy sok türelemmel fel kell megunkat küzdeni magasabb szintre.
74. soliduss  A Krónikás
2017.10.30. 10:32:49
LV25
Lehet nem ez minden idők legtartalmasabb játéka... de ,hogy ott van a legjobbak között az vitathatalan.

Kaz új szintre emelte az online autókázást..... nem vagyok nagy fan... sosem voltam. 4 éves kisfiam miatt vágtam bele az online autókázásba és rabja lettem... 8 vagy 9 pont??? kit érdekel. ez a játék önmagát játszatja. Kemény faszagyerek vagy?? Ott a sport mód... és láss csodát nem te vagy a faszagyerek :D
73. martin  Főszerkesztő
2017.10.30. 09:39:07
LV27
+1
Elolvastam pár Gran Turismo Sport kommentet egy másik oldalon, és agyrákot kaptam. :(
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
72. Penge70  PlayStation.Community tag
2017.10.30. 08:59:58
LV22
+2
Válasz 65. mentoloshypo üzenetére:
"Az MGS5 esetében háttérbe szorult a sztori orientáltság de helyette a játékmenet mindenek fölé emelkedett a maga kategóriájában"

Írod ezt úgy, hogy nem játszottál csak az 5. résszel :)
Múltkor írtam neked, tessék bepótolni az MGS játékokat (pláne a 3.-at), és akkor majd meglátod, hogy miért fújjunk olyan sokan a Phantom Pain-re.
71. Penge70  PlayStation.Community tag
2017.10.30. 08:04:04
LV22
Válasz 67. Mekee85 üzenetére:
Adtam neked egy pluszt, mert hétfőn reggel kevés dolgon tudok jókat nevetgélni :)
70. Penge70  PlayStation.Community tag
2017.10.30. 08:00:28
LV22
Válasz 67. Mekee85 üzenetére:
Szerinted ha esetleg megbukna a játék (és nem fog), akkor te majd később kapsz egy "tartalmas és kerek gt-t" ?
Micsoda logika :D :D
69. martin  Főszerkesztő
2017.10.29. 22:19:49
LV27
Érdemes egyébként a skinre kattintani, egy csomó információ van a hivatalos magyar oldalon, például a kocsikról.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
68. martin  Főszerkesztő
2017.10.29. 22:15:27
LV27
+1
Válasz 67. Mekee85 üzenetére:
Ahogy én emlékszem, a Gran Turismo Sportot bejelentése óta egy olyan e-sport játékként kommunikálták, melynek célja, hogy az érdeklődőkkel megismertesse az online versenyzés világát, emellett megtanítson és megértessen egy olyan vezetési technikát, aminek ismerete elengedhetetlen, ha online akarsz versenyezni. A játék minden egyes eleme ebbe az irányba mutat, kezdve a jogsiktól a challenge-eken át a pályaismeretig, és persze a Nemzetközi Automobil Szövetség támogatása is egyedülálló. A végére talán még azt is megértik sokan, mit jelent a fair play és a korrekt online versenyzés fogalma, ami egyébként már nagyon kellett, látva azt, mit műveltek emberek pl. a DriveClubban.
Soha senki sem mondta, hogy ez lesz a Gran Tursimo 7, ami hetedszerre is megteszi ugyanazt, mit hat elődje, de immár újgenerációs köntösben.
(Kommented végére a rosszkívánság szerintem nem kellett volna.)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
67. Mekee85  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 20:48:20
LV1
+1
Válasz 66. Peter üzenetére:
Ez így is van. Én nem játszok online semmivel, mert a klasszikus single játékokat szeretem, autósban is, így nem az én játékom, nem nyújt nekem semmi pluszt az online, sőt csak egy felesleges dolog, legyen az bármilyen jó is. Nekem biztosan nem kell, de nem is vergődök ezen, egyszerűen leírtam a tényt, hogy tartalmilag egy fél játék, mert az, ezen nincs mit vitatni szerintem. Örülök, ha ez bejön annak aki megvette, és nem tartom hülyének. Ellenben a habzó szájú ráugrunk mindenre aki fikázni meri a fanboyságom nonplusz ultráját, na azt annak tartom, és értelmét sem látom, hogy vitázzak vele.
Ezentúl csak remélni tudom, hogy nagyon gyenge lesz az eladási szám amit produkálni fog, mégpedíg azért, mert akkor tán van esély arra, hogy egy számomra ismét tartalmas és kerek gt-t kapjak.
66. Peter  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 19:33:28
LV2
+1
Válasz 65. mentoloshypo üzenetére:
Van benne igazság. Kb. kétféle ember létezik, az egyik mindenben keresi a jót, a másik meg csak a fikázni valót találja meg. Tudtommal nem kötelező a GTS-t megvenni, és senkit sem vernek meg korbáccsal ha nem játszik vele!
65. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.29. 17:30:50
LV28
+1
Lesznek akik vasvillára akarnak majd hányni a következő hasonlatom miatt, de a megjelenés óta eltelt időben rengeteg tesztet és játékos véleményt (baráti kör és fórumos egyaránt) tettem magamévá és a következő feltételezésre jutottam: fogadtatás szempontjából olyan a GTS mint a Metal Gear Solid 5.
Nem egy a műfaj de hasonló koncepció alapján frissítették meg a hosszú múltra tekintő szériát. Éppen ezért sokaknak nem tetszik, már csak azért se alapon, pedig az értékei és a játékélmény ugyanúgy megmaradt, de a megszokottól nem könnyű elszakadni és gőgösen ragaszkodunk hozzá. Az MGS5 esetében háttérbe szorult a sztori orientáltság de helyette a játékmenet mindenek fölé emelkedett a maga kategóriájában. A GTS karrier része mint olyan megszűnt, és az autó felhozatal és töredéke a megszokottnak, de a közösségi élmény (ami a hosszútávú játékidőt biztosítja végső soron) most érte el a kiforrott szintet és rengeteg lehetőséget kapott ezzel együtt.
Röviden: Kaz és Kojima egyik kezével elvett, de a másikkal adott is, nem is keveset.

Fenti kis szösszenetem kizárólag annak a jegyében fogant, hogy rengeteg olyan hozzászólást és tesztet olvastam, ami azért húzta le a GTS-t mert nem olyan mint régen. Mert nincs karrier mód, mert kevés a pálya és kevés a kocsi. Tökéletesen biztos vagyok benne, hogy aki emiatt lehúzta a tesztjében az nem is akart foglalkozni igazán a játékkal és azok a gémerek akik fikázzák igazából ki sem próbálták.
64. Peter  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 15:57:02
LV2
Válasz 61. macilaci üzenetére:
Teljesen szomorú lettem!
63. Noob  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 15:41:29
LV5
Válasz 22. martin üzenetére:
Binder írta a tesztben, hogy szarok. pff
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
62. cjnin  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 14:04:32
LV10
Válasz 55. zsalesz_hun üzenetére:
Igen, sokan azt hiszik. Mint annak idején a Gamestar végén az olvasói levelek:

"kedves szerkesztök? milyen sort/okat kell begépelni a notepadban, hogy kiadjon egy 2.-ik villágháborus fps játékot,multival,osztott képernyövel,50 féle fegyverrel,jármüvekkkel! üdvözlettel, zolika."


De kicsit komolyabbra fordítva, szinte biztos, hogy volt a fejlesztés során koncepció módosítás/változás, ami mindig rápakol a fejlesztési időre.
No mission too hard, No challenge too big
61. macilaci  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 13:54:26
LV1
Régebben nagyon szerettem autós sport jàtékokkal jàtszani,de màra màr valahogy kiégtem belőlük.Teljesen màs stílus kezdett érdekelni.
60. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.29. 13:07:34
LV28
Még el sem kezdték a fejlesztést, ami a lemezen van az csak úgy kiugrott a földből.
59. zodiac55  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 13:05:06
LV12
Válasz 54. Mekee85 üzenetére:
Te helyi hülye vagy, ugye?
"Si vis pacem, para bellum."
58. Pliskin  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 12:55:37
LV1
Válasz 57. martin üzenetére:
Lássuk be, ez egy prealfa játék.
This is not ‘Nam. This is bowling. There are rules
57. martin  Főszerkesztő
2017.10.29. 12:20:38
LV27
Válasz 56. mentoloshypo üzenetére:
Tized játék!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
56. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.29. 11:59:09
LV28
Válasz 55. zsalesz_hun üzenetére:
Negyed játék.
2017.10.29. 11:22:00
LV4
Válasz 54. Mekee85 üzenetére:
ÚrIsten!
Tényleg azt hiszitek, hogy pikk - pakk össze lehet dobni egy ilyen játékot?
A lehetőség adott. Tessék profilt váltani és beszállni a videójáték piacra...
Fél játék. Az eddigi legnagyobb hozzászólás. Te jó ég... Mi jöhet még...???
PSN ID: BTH_zsalesz
54. Mekee85  PlayStation.Community tag
2017.10.29. 11:12:27
LV1
Válasz 53. zsalesz_hun üzenetére:
"vérrel/verejtékkel készült" :D
5év alatt, és lett egy fél játék... biztos agyonhajszolták magukat.
2017.10.29. 07:53:51
LV4
Válasz 42. unrealnoise üzenetére:
Egy újabb profi versenyző aki már az óvodában is megnyerte a három kerekű triciklivel a pályaversenyeket...
Ha könnyű a játék nem kell vele játszani, odébb kell állni.
Egyébként az meg szerintem felháborító, hogy ilyen szinten alázol egy vérrel/verejtékkel készült zseniális alkotást.
Szégyellhetnéd magad..
PSN ID: BTH_zsalesz
52. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.29. 07:20:38
LV28
Sosem hiányzott egy GT-nél a jó törésmodell. Ez nem Burnout hogy egy-egy nagyobb csattanás után élvezettel nézem ahogy elemeire hullik az autó.
51. Binder  Drift & Photo
2017.10.29. 01:44:08
LV22
Válasz 41. Tiger27 üzenetére:
Ahogy észrevettem, leginkább árkád módban, meg sztoriban van törés...horpad, karcolodik, lampa betörik es mocskos lesz.
50. Binder  Drift & Photo
2017.10.29. 01:42:22
LV22
Válasz 42. unrealnoise üzenetére:
Nemtudom te mivel játszol, hogy nem a GTSport-tal, az is biztos xD
Az meg még ennél is biztosabb, hogy a tesztet sem olvastad el...mivel nekem irogatsz ilyen baromságokat...xD
49. martin  Főszerkesztő
2017.10.28. 23:49:39
LV27
Válasz 45. unrealnoise üzenetére:
Van egy olyan érzésem, hogy neked ez a játék nincs is meg.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
48. Quentaro  PlayStation.Community tag
2017.10.28. 23:49:27
LV5
Válasz 42. unrealnoise üzenetére:
Hát nem tudom veled mi van... :( Én játszok a játékkal és szeretem. Sosem voltam igénytelen, és a GT-ket az 1. rész óta tolom. Ez más lett, de nem rosszabb... Bármilyen autós cuccot megelőzött eladásokban, pedig nem mindenütt kapta a megérdemelt értékelést.
PSN: Quentaro81 http://bit.ly/GTSklubFB
2017.10.28. 23:43:58
LV2
Válasz 45. unrealnoise üzenetére:
Figyelj korrekt módon szeretnéd hogy leírjam neked hogy miben 1 rakat fos és bughalmaz a pcars2?
Nem volt zsákbamacska leírták ,ki lehetett próbálni ez 1 online-ra kihegyezett játék.A sport mode-ba ami most van az a bemelígtés kb.
46. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2017.10.28. 23:43:42
LV1
Válasz 44. lbandi77 üzenetére:
Nah, látod, ez már valami. Tetszik a 10 körös Sport verseny. Most láttam csak, hogy ez az aktuális, mivel eddig 12-ben melóztam. Mondjuk a 3 féle verseny akkor is kevés. De hátha jó irányba mennek. Így már nem olyan éles a kritikám, mint a korábbi tapasztalataim alapján volt. :)
45. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2017.10.28. 23:34:43
LV1
Válasz 43. martin üzenetére:
Nyilván túlzással éltem, de ha ezt el kell magyarázni...

Kösz, én sok körös futamot szeretek menni. Pont. Tök mindegy, hogy hanyadik vagyok amúgy az első körben, ha a 20. körben szarrá gyalázom a AI-t. Nem azért mert bénák, hanem mert az erősségüket nem lehet normálisan beállítani.

Sok tesztelő ír erről, GTplaneten is visszatérő téma, és bizony más magyar oldalak tesztjén is negatívumként emlegetik. De persze kár is lenne beismerni, hogy ez így nem túl jó...

lbandi77: Te ne mond már meg, hogy hol vitézkedjek. 10 körös Nürburgring? Jaj, oszt akkor mi van? Offline IS szeretnék vitézkedni. Ennyi. Nem kizárólag az online játék élményéért veszek meg egy "szimulátort". Plusz köszi, az sem érdekel, hogy te szerinted mivel kellene játszanom. Sajnos egyeseknek nem tudom mi a baj a gyomrukkal, ha korrekt módon, érvekkel alátámasztva, igazi kritikát fogalmazok meg a játékkal szemben, amit egyébként én is _imádnék_. Igen. Imádnám. Ha a Sport módot kipofoznák, jönnének rá a pályák folyamatosan, és normálisan be lehetne lőni az AI-t, komolyan rengeteget tolnám. Mert ezeket leszámítva ez egy nagyon komoly cucc lett.
2017.10.28. 23:14:54
LV2
+1
Válasz 42. unrealnoise üzenetére:
Szerintem te rossz moziba ültél be.Vitézkedjél a 10 körös nürburgringen online,az kb 20 perc,nyugi nem fogsz köröket adogatni.köv. hónap elején indulnak a bajnokságok is.de inkább nyomd a pcarst azt úgyis jobban szereted.
43. martin  Főszerkesztő
2017.10.28. 23:10:19
LV27
Válasz 42. unrealnoise üzenetére:
Hát persze. Egy 3 körös versenyben Pro piros fokozaton be sem tudod érni az első kör végére az első helyezettet.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
42. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2017.10.28. 21:32:56
LV1
-3
Válasz 35. Binder üzenetére:
"GTSportban itt az árkád módban az első menüpont, ahol majdnem az összes (38) pályán tudsz versenyt futni a kibaszottul jó AI ellen."

Az a kibaszottul jó AI annyit takar, hogy nevetségesen gyenge az AI, megint az van, hogy X kategóriás autóhoz X2-es kategóriást kell választanom, hogy ne egy kör alatt adjak nekik két kört.

Jó a GTS AI, de az a három lépcsőfokos nehézség állítás a világ legnevetségesebb dolga. (A Boost-ról ne is beszéljünk, attól hányni tudnék.) Minden valamire való sport és autós cuccban sokkal szélesebb skálán lehet állítani az ellen erősségét, itt nem.

Ezért az AI nem kibaszottul jó, hanem kibaszottul nevetséges. Csupán azt a replayt nézni is égő, amelyen egy gyenge kocsival az erősebbek ellen simán partiban vagyok... És komolyan, az ilyen baromságok miatt máshol már fejek hullottak volna.

A PES, a FIFA, az NBA, a pCARS, a FORZA, az F1 játékok, minden, mindenben lehet olyan nehézségi szintet találni custom race alá, amely akár durva kihívást is adhat. Itt nem.

Nincs miről beszélni...

(Ettől független elemeiben tetszik a GTS, de a SPORT mód egy szégyen, jó az ötlet, jó az online cucc, működik, de a versenyek kiválasztása, hossza, változatossága botrányos, egy iRacing féle komolyabb rendszert vártam, erre kaptunk egy atomgáz 5-8 perces hotlap versenyből rögtön hármat is...

Gratulálok PD...
41. Tiger27  PlayStation.Community tag
2017.10.28. 21:18:38
LV1
Az autók tovabbra sem törnek?? A demóban is belém jöttek izomból de semmi nyoma nem volt...miből állna megcsinálni rendesen??
40. Mekee85  PlayStation.Community tag
2017.10.28. 19:54:01
LV1
+2
Frankó teszt, mint ahogy megszoktam :D

S ezentúl meg nézegetem Binder képeit, esetleg videókat, nekem ennyiben merül ki a GT ma már. Nagyon sajnálom, hogy ennyire online központú lett, amit én élből utálok, és csak nagyritkán toltam barátokkal, hogy nem lett offline része, autógyűjtögetéssel, tuninggal, ilyesmi. Meg persze a kb 90 autó összvissz, amit nem tudok lenyelni sehogyan, és még tovább súlyosbítja hogy ami van, annak nagyrésze szintén nem az én számíze szerint került bele, pályákkal ugyanez a helyzet.
Pedíg ha valaki, én is azok közé tartozom, aki ősidők óta GT-zik, megvolt minden rész. De a leírtak miatt és az elveim miatt ez biztos skip, és csak remélni tudom, hogy nem lesz akkora siker, hogy ez legyen az irány, és talán majd egyszer... ps5-6 ra kijön egy igazi GT...
Addígis jó játékot annak, aki megtalálja benne a szórakozást.
39. zodiac55  PlayStation.Community tag
2017.10.28. 19:03:55
LV12
+1
Válasz 33. Binder üzenetére:
Nem vagyok rajongója az autós játékoknak, semennyire. Ezért mondom, hogy nem biztos, hogy sokáig le tudna kötni. Nem vitatom az előnyeit, sőt, megemelem a kalapomat előtte, de ez a játék nem nekem készült, még ha a demoja nagyon tetszett is. Ennyi csak.
"Si vis pacem, para bellum."
38. martin  Főszerkesztő
2017.10.28. 17:01:14
LV27
Evették' a kapánytot!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
37. Binder  Drift & Photo
2017.10.28. 16:35:56
LV22
No látom kikerült a TESZT másik fele...pontosabban a nagyobbik része...xD
Jó szórakozást...bár tudom ez az kimaradt, de most nem volt rá annyi időm...:)
http://playstationcommunity.hu/note/18120
36. Binder  Drift & Photo
2017.10.28. 16:03:55
LV22
+1
Válasz 34. mentoloshypo üzenetére:
Én sem mentegetem a játékot, de azér ennyire ne flegmázzuk el ezt a dolgot...igenis gond...jogosab húzzák le emiatt, és ez határozottan negatívum. Ennyi.
Csak abba gondolj bele...eltelik egy adott időszak, x év mulva, ezt így nem tudod majd használni, újra elővenni, nosztalgiázni...stb.

Az meg hogy most sok a gond de majd megoldják, kevés a tartalom, sebaj, majd teletömik...most erre mitmondjak baszod...én most teszteltem, nem az egy év múlva elérhető változatot...

Úgy gondolom mindenki nagyfiú, én leirtam mindent (hamarosan elérhető lesz a teszt fenmaradó része is) így mindenki el tudja dönteni a leírt problémák mennyire befojásolják számára a játékélményt.

Mint látod, a soksoksok HATALMAS probléma ellenére nálam 20 pontos a játék...éjjel napal rajta ülök...alig vártam hogy leadjam a tesztet és játszhassak végre...xD
35. Binder  Drift & Photo
2017.10.28. 15:57:49
LV22
"Én is remélem hogy lesz még autó és pálya, de a legnagyobb dolog ami hiányzik a kampány."

Most direkt nem a hsz írójának válaszolok...ezt úgy kompletten kérdezem mindenkitől:

Most komolyan...meséljétek már el kérlek, mi hiányzik a kampányból?
Minden eleme megvan itt is, csak kicsit másképp.

Nekem kicsit sem hiányzik, mert régen is nekem kellett variálni hogy értelme legyen. 600PP-s versenyekre 450-es vasakkal kellett menni hogy legyen benne kihívás...ha a kiírásnak megfelelő autóval mentem rá, az első kanyarban elmentem a mezőny mellett, aztán végigunatkoztam a versenyt.
Ráadásul mindig ugyanazokat a pályákat erőltette...szilversztón, brendhecccs...má hánytam tőlük...
Továbbá egyszer letudtuk...és aztán? Őszintén...valaha ráment bármelyikre mégegyszer bárki is? Kétlem.

GTSportban itt az árkád módban az első menüpont, ahol majdnem az összes (38) pályán tudsz versenyt futni a kibaszottul jó AI ellen.
3 fokozatban állíthatod...az első kettőben 2 kör, a legnehezebben 3 kör van. Középmezőnyből indulsz, az általad választott autóval, annak kategóriájában.
Ha fokozni akarod a nehézséget, bekapcsolhatod a BoP-t, úgy nagyon jól összelövi a verdékat...és minden pályán mehetsz így...kell is, mert csak úgy pipálja ki az összesen mind a 3 fokozatot.

Ha meg durvulni akarsz akkor ott a Custom Race funkció, ahol a 24h-s verseny is beállítható, minden szirszarral együtt.

Aztán ottvannak a Mission Challenge-ek, ahol olyan kuuuuvajó feladaatokat kapsz, mint a GT6-ból ismerős Time Rally, ahol úgy kell időre beérni, hogy közben kerülgeted a forgalmat, vagy van akár több mint egy órás, 30 körös, 30 résztvevős verseny is.

A csillagocskák gyűjtögetése is megvan, sőt fokozták...már kaptunk teljesítendő feladatokat is (achievments), továbbá mind a napi 42km után kapott autó, mint a Mileage, azaz a mérföldpontok és az azokért vehető cuccok a hetente frissülő online áruházban, ösztönöznek hogy minél több km-t tegyél bele...

...szóval komolyan nem értem hogy ebben ki nem találja meg magát, meg az elveszett sztorimódot...

Véleményem szerint ez a játék olyan mint egy nő, aki megdobogtatja a szived...jó vele...lehet, nem egy szépségkirálynő, de amikor vele vagy, érzed hogy jó neked.

Ha a problémákon rugózunk, annak semmi értelme...élvezni kell azt ami jó...és itt abból van rengeteg. Jó játékot mindenkinek. :)
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
GRAN TURISMO SPORT
Polyphony Digital / SIE
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Fejlődött a látvány, a hang és a fizika; elképesztő fotó-mód; kiemelkedő AI; matricaszerkesztő; újfajta online rendszer; hamisítatlan GT-hangulat
Negatívum
Reménykedve várjuk a bővebb kocsi- és pályaválasztékot; hiányzik a fotótúra mód; megmaradt pár tipikus GT-s csacskaság; folyamatos online kapcsolat kell hozzá

MARTIN BELESZÓL
Az én szintemhez mérten ezúttal nagyon eltalálták a vezetési élményt és a mesterséges intelligencia viselkedését is. Ennyire élvezetes futamokat nagyon régen játszottam. Számomra ez a tökéletes autóverseny.