.
 

PlayStation.Community

2017.10.12. 11:39 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
Egy időutazás, amit talán jobb, ha kihagysz...

A remake-ek korában egy kevésbé ismert játék felújítása nem igazán üti meg az átlagos gamer ingerküszöbét, de ha hozzátesszük, hogy a kérdéses játék egy kizárólag Nintendo DS-re megjelent 2008-as kult-klasszikus, máris érdekesebben fest a kép.
Tesztalanyunk tehát egy, a maga idejében a legjobb gammák közé számító DS cím újrája, és amint elindítod a játékot, rögtön arcon csap, mennyire jó munkát végeztek a Lock's Quest felújításával a grafikusok. A hatalmas, pixeldús karakterek, bár nem fognak új standardot felállítani, elég jól mutatnak, így alig pár perc alatt bele is éltem magam a szituba és eszembe jutott, mennyi vidám órát töltöttem az eredeti játékkal, valamint megfogadtam, hogy ha már anno nem sikerült, most végig fogom játszani az epikusnak nem nevezhető, de legalább bájosan naiv sztorit. Akkor még nem tudtam, hogy mint oly sok korábbi felelőtlenül tett ígéretet, ezt sem fogom betartani...

Egyelőre azonban ott tartunk, hogy indul a sztori, amiben valami nagyon zseniális, de egyben nagyon őrült faszit száműznek a birodalomból, ezért bosszúból clockworknek nevezett robothadsereget épít, de mégis sikerül rákoppintani az orrára és beköszönt a végtelen béke... ami persze csak addig végtelen, míg a tényleges játék el nem kezdődik.
Mint ahogy a címből nyilván mindenki számára nyilvánvalóvá vált: az események középpontjában nem egy James nevű ember áll, hanem Lock, aki ráadásul nem is akármelyen képességekkel rendelkezik! Hősünk ugyanis egy Architect, aki egy rejtélyes kék anyag segítségével a semmiből képes különféle dolgokat megépíteni. Ahelyett azonban, hogy Lock egy ígéretes építészeti karrierbe kezdene és különféle talkshowkban beszélne arról, hogy nem a három emeletes luxuslakás és a saját trópusi sziget miatt választotta ezt a foglalkozást, inkább egy kis halászfaluban tengeti napjait húgával együtt.
A nagy idill addig tart, míg egy kisebb clockwork sereg el nem kezdi megrohamozni az említett falucskát. Ekkor jönnek aztán a nagy kérdőjelek a fejek felé, hogy ezmeghogyabüdösfrancba lehet, ha a seggarc varázslót anno leverték, meg közben a srác húga is eltűnik, így meg kell menteni a közelgő veszélytől a felesleges koloncot... akarom írni bűbájos kislányt is.
Persze az ezerszer látott történet nem annyira fontos, mint a jól felépített játékmenet és a Lock's Quest ezen a téren brillírozik igazán... akarom írni brillírozott. Mielőtt ebbe a témába jobban belemélyednénk jöjjön egy kis történelemóra.
A Nintendo DS ugye arról híres, hogy forradalmasította a konzolpiacot két képernyős kialakításával, melyből az alsó egyben touchscreenként is funkcionált, ami az irányítási lehetőségek új dimenzióit nyitotta meg a fejlesztők előtt. Pontosan ezt a funkciót használta ki a THQ akkori fejlesztőcsapata, és a Lock's Quest képében elkészítettek egy kifejezetten érintőképernyő képességeire szabott tower defense címet. A játékot többek között azért is ajnározta szénné a kritika, mert a betonstabil játékmenet sikerült logikus és teljességgel kézreálló irányítással megtámogatni. Namármost, amint gondolom a fentiekből sejthető, a tesztünk alanyául szolgáló felújítás pontosan ezen a pontos vérzik, és ahogy mondjuk a Grand Theft Auto: San Andreast is lehet okostelefonon játszani, de túlságosan sok értelme nincs, akármennyire is igyekeztek a portolás során játékosbaráttá tenni.
A Lock's Questnél ezt az effektet hatványozza, hogy szemlátomást a fejlesztők meg sem próbálták a két platform közötti különbséget áthidalni, csak felhúzták a grafikát, a stílusos és egyszerűen elsajátítható vezérlést áttették az analóg karokra, majd vették is a kalapjukat, hogy pont hazaérjenek az esti meccsre. Ennek következtében a játék valami brutálisan nehézre sikerült, és most ne a Dark Souls-féle nehézségre gondoljatok, hanem a „képernyőbe b*szom a DualShockot” típusú tiszta frusztrációra, mely szabályosan szembeköpi az eredeti cucc briliánsan felépített nehézségi görbéjét.

A játékmenet egymás után következő fázisokból áll, melyben az építés során túl sok problémával nem fogsz találkozni (néhány véletlen mellényomás kivételével), de hát mondjuk itt túl sok mindent nem is lehet elrontani: X idő alatt Y erőforrásból tudod megalkotni a leghatásosabb védelmi rendszert, melyben falak, csapdák, és különféle fegyverek egyaránt szerepelhetnek.
A problémák a második fázisban kezdődnek, amikor az ellenfelek elkezdik megrohamozni az általad felépített struktúrákat. Az átlagos tower defense címekkel ellentétben itt magát Lockot is te irányítod, mégpedig valós időben. Feladatod az ellenfeleket folyamatosan tizedelő tornyok karbantartása és az ellenfelek irtása lesz. Előbbit az adott létesítményhez való hozzásimulást követően az analóg kar szakértő rángatásával tudod elérni, az utóbbihoz pedig primitív quick time eventeket kell lenyomnod.
A stratégiai és az akciórészek ilyetén történő összeolvasztása a játék eredeti kiadásánál kiválóan működött, itt azonban nem csak állandóan beleakadsz kétségbeesetten kapálózó karaktereddel az összes létező tereptárgyba, de sokszor nem is látod, hogy éppen mi történik a képernyőn. Sajnos a kamera nem követi automatikusan Lockot, hanem a jobb analóg kar mozgatásával tudod az aktuális látómezőt megváltoztatni. Ez nem csak teljesen logikátlan játékelem, de egyben valami elképesztő mértékben meg is nehezíti meg a túlélést, így konkrétan vért izzadtam, mire az első nagyobb harcon túljutottam. Még ha rendelkezésre állna egy easy mód, valamilyen szinten megbocsájtható volna a dolog, de nem: konkrétan ugyanazt a nehézséget kapod, mint anno, csak ezer sebből vérző. klasszisokkal elcseszettebb irányítással.

Ennyi negatívum után abba már nincs is kedvem belemenni, hogy az átvezető jeleneteket nem lehet elnyomni, így ha egy egész szakaszt szeretnél elölről kezdeni, minden egyes alkalommal türelmesen végig kell nyomogatni az összes párbeszédet.
Sajnos a Lock's Quest egy igazi elszabott remake, melyben a potenciál megvan, hogy egy még mindig zseniális játékot modern köntösben mutasson be egy teljesen új generációnak, azonban a fejlesztőcsapat lustasága miatt a játék csak egy lesz a 2017-es év kihagyott ziccerei között...

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: THQ Nordic
Fejlesztő: Digital Continue (remaster) / 5th Cell (eredeti)
Megjelenés: 2017.06.06.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.5GB
Web: https://www.thqnordic.com/games/locks-quest
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Lock's Quest
THQ Nordic
CSAK ÓVATOSAN

MARTIN BELESZÓL
Egészen hasonló dologban vagyok most benne tesztügyileg, pár hasonló problémával...