.
 

PlayStation.Community

2017.10.09. 12:06 Különvélemény
10 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
„You weak, pathetic fools, I've come for your souls!”

Idén 25 éves a Mortal Kombat sorozat. Nem, az lehetetlen! - gondoltam magamban, hiszen én még gyerek vagyok, nem lehet 25 esztendős a Mortal széria! De nem menekülhetek a „halandók harca” elől, be kell látnom, hogy vészesen öregszem, és már csak lélekben vagyok gyerek.
Ahogy’ mi is, úgy a Mortal is sokat alakult, fejlődött az évek alatt, volt egy-két hullámvölgye is, de jelenleg szinte régi fényében tündököl.
Huszonöt éves évfordulója alkalmából most bemutatnék nektek három, soha napvilágot nem látott Mortal epizódot, aminek talán mégiscsak el kellett volna készülniük.

Mortal Kombat: Fire & Ice

A 2005-ös, Xbox-ra és PS2-re kiadott, szerintem igencsak jóra sikeredett akció-kaland beat'em up játék, az MK: Shaolin Monks -
ami szakítva a hagyományokkal nem (csak) 1v1 küzdelmekre épített, hanem pályákon haladva kellet irtani az ellent, kikerülni a csapdákat - kvázi folytatása lett volna a Fire & Ice. A Shaolin Monks pozitív fogadtatása után, még abban az évben megkezdődtek a következő felvonás előkészületei, szintén a Paradox gondozásában, de immár az Xbox 360-at megcélozva.

Sajnos csak pár hónapot tudtak rajta munkálkodni. A projekt leállításának okait két ember segíti megfejteni nekünk, egyikük a Mortal Kombat egyik apukája Ed Boon:
"A Fire & Ice egy co-op kaland játéknak készült, ahol Scorpion és Sub-Zero vállvetve harcoltak volna. Még nagyon a korai szakaszán tartottak a srácok és sajnos már akkor látszott, hogy sem időre, sem pedig költségek alatt nem tudják tartani a címet, így sajnos le lett állítva a projekt."

Azonban a Paradox egyik munkatársa más okokat is felfed:
"Néhány héttel az érkezésem után törölték a Fire & Ice-t. Sajnos pár darab koncepció rajzon kívül mást nem tudok mutatni belőle. Először a fél brigádot kirúgták, majd az új vezetőség inkább a TNA iMPACT! játékot erőltette. Néhány pálya prototípusa már elkészült, meg a két játszható karakter korai 3D-s modelljei. Nagyon vártam és örültem neki, hogy dolgozhatok a pályadizájnon és az építésén. Nagyon-nagy kár, hogy törölték..."

Mit mondhatnék... mindig is vágytam a Shaolin Monks folytatására, a kevés fennmaradt anyagból sok minden ugyan nem szűrhető le, de annak tudatában, hogy a közepes kritikákat begyűjtő TNA iMPACT! volt a Midway L.A. utolsó játéka a csőd előtt, végképp elszomorító, hogy nem a Fire & Ice-t erőltették.
Egy apró érdekesség még a Paradox stúdió (később Midway L.A.) háza tájáról: hozzájuk fűződik a playstationös éra egyik leghíresebb, közel kész állapotba került, ki nem adott játéka is, a négy főt egymásnak eresztő versus cím, a Thrill Kill.

Mortal Kombat 8

Még a Mortal Kombat vs DC előtt elkezdtek dolgozni rajta, de nagyon korán kihúzták a szőnyeget a projekt alól. Sok mindent nem tudunk a játékról, de a kevés napfényre került információ is nagyon érdekesen fest.
Hogy hangulatilag milyen is lett volna a nyolcadik küzdelem, Ed Boon és egy dizájner segítségével nagyjából kideríthetjük:
"Ez egy nagyon komoly, sötét és karakán epizód lett volna, hatalmas, a sorozathoz képest nyitottabb pályákkal. Egy rebootja a szériának, mely mentes az élénk, telített színektől. Az inspirációt a Gears of War sorozat adta. A tervezés kezdeti szakaszában megszilárdult az üzlet a DC Comics-szal, így az MK vs DC-n kezdünk dolgozni és leállítottuk a 8-at."

Vincent Prose koncepció művész és illusztrátor azonban megosztott velünk még pár infót és karakter dizájnt, amin dolgozott, csak, hogy még tovább fájdítsa szívünket:
"Scorpion olyan lett volna, mint egy lidérc. A testét annak a démonnak a sárga vére borítja, aki feltámasztotta őt, hogy bosszút állhasson ellenfelein. Sonya, egy texasi ranger lánya, aki szexepiljét felhasználva tereli el és gyengíti ellenfelei állóképességét, hogy könnyedén szétrúghassa azok hátsóit, hála a Special Forces-nél szerzett kiképzésnek. Raidennek is sokkal "Istenibb" lett volna attribútuma, lába szinte sosem érte volna a földet. Kano félig japán, félig amerikai harcos "badass" lett volna. Sub-Zero a Way of Frost Dragon tiszteletreméltó harcosainak tagja, akik esküdt ellenségei annak a ninja szervezetnek, amelynek egykoron Scorpion is tagja volt, de őt megölte Shang Tsung, Sub-Zero-nak álcázva magát."

Mortal Kombat HD kiadások

A mai remasterek és újrakiadások korában nem meglepő módon Ed Boon és csapata a legendás széria első három részéből is szeretett volna nagyfelbontású, százszázalékosan újrarajzolt, újraprogramozott és újrahangszerelt verziót készíteni. Mindenki maga döntse el mennyire van létjogosultsága a remastereknek, de az vitathatatlan, hogy némely esetben (ha nem a nulla befektetéssel operáló, pénzlehúzó újrakiadásokról van szó) nagyon is telibe találnak és képesek felhozni a mai elvárásoknak megfelelően a játszható szintre, így megismertetve a klasszikus címeket újonc gamerekkel, de az öregeknél is elérhetik azt, hogy úgy nézzen ki egy-egy játék, ahogy' emlékeznek rá (mert nyilván az emlékek szebbek, mint a valóság).

A Mortal esetében kétszer is nekifutottak a HD projektnek. Első körben egy olyan kiadást terveztek, ami tartalmazza mindhárom első, sorszámozott rész felújított verzióját. De nemcsak feljavításról lett volna szó, mindent újraalkottak volna. Egy igazán nagyszabású, nagy erőforrást, és legfőképpen nagy figyelmet kívánó tervezet volt. Promóciója és a körülötte lévő, a rajongók által generált hype is hatalmas lett volna, és sajnos ez vezetett a Mortal Kombat HD Arcade Kollection végzetéhez is egy magát meg nem nevező programozó szerint:
"Bárcsak többet tudnék mondani arról, hogy mi is történt valójában a játékkal, de fejlesztői oldalról sokat nem tudunk. Egyszer csak a Warner fejesei összetrombitáltak mindenkit egy hatalmas meetingre, ahol is bejelentették, hogy szűkítik a játék hatókörét, és csak sima Arcade Kollection lesz, mindenféle feljavítás nélkül, mert így nem fogja elterelni a figyelmet az aktuális Mortal Kombat epizódról. Számomra ez azért érthetetlen, mert eredetileg az volt a cél, hogy felvezesse a következő részt, lázba hozza a rajongókat a sorozatot újraindító kilencedik rész előtt."

Így jelent meg 2011-ben a közepes kritikákat begyűjtő és valóban szinte minden figyelmet nélkülöző, valamint szerintem halál felesleges Mortal Kombat Arcade Kollection, majd a szériának újra életet adó, igazán remekül sikerült, mindenféle alcímet és sorszámot nélkülöző Mortal Kombat.
Ám 2014-ben egy livestream keretében Ed Boon elhintette, hogy készül egy Mortal Kombat II Director's Cut, ami furcsamód a második részt kiegészítendő az első és harmadik részből is táplálkozott volna, méghozzá HD-ben. Mivel túl nagy volt a csend a projekt körül, félő volt, hogy leállították a munkálatokat.
És így is lett. 2015 novemberében Ed Boon Twitterén közzé tett egy képet (a galériában az a kép, ahol Sonya és Liu Kang áll egymással szemben), hogy "Hamarosan elmagyarázza, miként nem jött létre az MK HD játék". Sajnos erre sosem derült fény, később Boon már nem akart nyilatkozni róla. Nekünk csak egy újabb fájó pont marad, és nem könnyítik meg a dolgunkat Tanea Brooks sminkes által közzé tett kulissza fotók sem.

A végére egy kis érdekesség:

Bár a Mortal Kombat Special Forces 2000-ben megjelent az eredeti PlayStationre (sajnos), de azt kevesen tudják miért is volt olyan gyalázatosan rossz játék. Ha nem is a legjobb, de azért pár fokkal jobb termék is születhetett volna, ha nem övezi a game kiadását borzasztó üzleti döntések sora.
Nagyjából a program felét(!) kukázták. Miután John Tobias, a Mortal Kombat társalkotója távozott a cégtől, egyszerűen kiadták a félkész, be nem fejezett játékot. A még RAM bővítést is használó N64-es, valamint a PC, Game Boy Color, és Dreamcast verziók készítését leállították, kivették a plusz játszható karaktert (Sonya), és ezzel együtt a co-op lehetőséget, nem fejezték be a történetet, csökkentették a pályák számát, leállítottak mindenféle folyamatot, ami a játékmechanika polírozását és befejezését elősegítette volna aztán ezt a torzszülöttet budget áron piacra dobták.
Ed Boon a történtekről: "Nem dolgoztam a játékon, de azt tudom, hogy a létező összes probléma felütötte a fejét a munkálatok alatt. Komolyan, könyvet írhatnék róla".

Ha Special Forces-ért nem is baj, de a másik három Mortal tervezetet nagyon sajnálom. Remélem, előbb-utóbb visszatérnek még valamelyikhez!

Források:
Mortal Kombat Online
Unseen64
Vincent Proce art blog
Wikipedia cikk a Mortal Kombatról
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. Onimushaman  Szerkesztő
2017.10.10. 23:36:06
LV24
Válasz 9. VictorVance üzenetére:
Hajrá!
señor
9. VictorVance  Szerkesztő
2017.10.10. 19:54:47
LV15
+1
Válasz 8. CountofHell üzenetére:
Nem gáz, csak elsőre nem értettem a logikát.

Egyébként, ha már szóba került, régóta érlelem a gondolatot, hogy írni kellene egy cikket a Mythologies-ról. Az egyik legrosszabb Mortal epizód (a fent említett Speciel Forces után, amit még a nosztalgia sem képes megmenteni), VISZONT az a furcsa helyzet állt elő vele szemben, hogy a gyerekkori emlékek miatt egyszerűen képtelen vagyok haragudni rá, és bármikor szívesen előveszem újra. Igazi bűnös élvezet.
Örülünk?
8. CountofHell  PlayStation.Community tag
2017.10.10. 19:33:15
LV14
+1
Válasz 6. VictorVance üzenetére:
Videók alapján elég jónak tűnik ezzel ki kellett volna egészítenem a mondandóm. :-)

DrZaius : köszi az infókat.
PSN - CountofHell_HUN
7. DrZaius  PlayStation.Community tag
2017.10.10. 17:23:38
LV2
+1
Válasz 5. CountofHell üzenetére:
Annak ellenére, h mennyire lehúzzák és tényleg vannak őrjítő, buta tervezési hibái, én nagyon szerettem a Mythologies-t. A "B" filmes átvezetői, meg a hangulat nagyon adja.

A Special Forces is eredetileg a Mythologies sorozathoz tartozott volna. A soha el nem készült Strategy Guide borítója is így hivatkozik rá, melyen Jax és Sonya feszít.
6. VictorVance  Szerkesztő
2017.10.10. 16:33:08
LV15
Válasz 5. CountofHell üzenetére:
Honnan veszed, hogy a Mythologies a legjobb Mortal-ok közé tartozik, mikor még nem is játszottál vele?
Örülünk?
5. CountofHell  PlayStation.Community tag
2017.10.10. 16:10:26
LV14
A Shaolin Monks egész jó volt, maga az ötlet is tetszett de ezekről az el nem készült mortalokról még soha nem hallottam. Egész meglepő volt, hogy milyen címeket és milyen agresszív módon kaszáltak el a pénzéhes kiadók.
Amúgy a legjobb Mortal-ok szerintem : MK1-2-3, UMK3, MKT, MK9 és MK XL, shaolin monks és a Mythologies Sub-Zero, ez utóbbival még nem is játsszottam.
PSN - CountofHell_HUN
4. Onimushaman  Szerkesztő
2017.10.09. 22:54:50
LV24
Fire n Ice... :(
señor
3. Lotar  PlayStation.Community tag
2017.10.09. 20:21:44
LV16
HD remaster-ért v remake-ért , Fire & Ice , és a MK8-ért is kár . :(
psn/sen id: pcpmate
2. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.10.09. 12:51:42
LV8
+2
Az első 4 részig ment nálam a dolog még PC-n, majd PS2-n a SM, aztán valahogy nem érdekelt. Nemrég vett egy PS4-et az a barátom, akivel még anno egy billentyűzeten küzdöttünk egymás ellen, és már írt is, hogy visszavágót követel. :)
1. VictorVance  Szerkesztő
2017.10.09. 12:20:52
LV15
+2
Már korábban is leírtam, nekem a Fire & Ice kútba esése fáj a legjobban. Mekkora játék lehetett volna, már a Shaolin Monks is nagyot ütött.
Örülünk?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Mit gondolsz a videojátékos bloggerekről és YouTube-erekről?
2017.10.29. 14:04 PlayStation.Community
26 hozzászólás
Szerző: martin
Netesztelj.
SENRAN KAGURA: PEACH BEACH SPLASH (PS4)
2017.10.23. 01:41 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: eszg_
A lányok csak fröcskölni akarnak...
MIDDLE-EARTH: SHADOW OF WAR (PLAYSTATION 4)
2017.10.22. 14:34 Játékteszt
2 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A tartalom árnyékában.
THE EVIL WITHIN 2 (PLAYSTATION 4)
2017.10.21. 13:10 Játékteszt
31 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Utazás a téboly középpontja felé.
Surf World Series (PS4, PSN)
2017.10.20. 09:13 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: HTB
Csak a hullámon keresztül!
Neptune Flux (PS4, PSN, PSVR)
2017.10.19. 23:29 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Sanada
Nedves (rém)álom.
Spellspire (PS4, PSV, PSN)
2017.10.18. 10:53 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Konzolon szókirakó?
NARUTO SHIPPUDEN: ULTIMATE NINJA STORM LEGACY (PS4, PSN)
2017.10.18. 10:40 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Hagyaték elsőáldozóknak?
TOUR DE FRANCE 2017 (PLAYSTATION 4)
2017.10.17. 10:20 Játékteszt
19 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Erőforrás management, kicsit másképp.
A Rose in the Twilight (PSV, PSN)
2017.10.16. 12:55 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: eszg_
Nincsen rózsa tövis, szenvedés, és halál nélkül.