.
 

PlayStation.Community

2017.10.02. 21:43 Játékteszt
18 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Ez a háború csak kívülről tűnik izgalmasnak.

A történelemkönyvek szerint 1939. szeptember 1-jén Lengyelország lerohanásával kezdődő, majd 1945. szeptember 2-án Japán fegyverletételével végződő második világháború az emberiség egyik legborzalmasabb, legnagyobb, legtöbb halálos áldozattal járó fegyveres konfliktusa volt. A pusztítás mértékét számokban is ki lehet fejezni: elég csak az egyes források szerint több mint 50-70 milliós emberveszteséggel példálózni, mely egyébként egy olyan brutális adat, amit valójában maximum csak megbecsülni lehet utólag, de pontosan kiszámolni semmiképp.
Azt, hogy konyhanyelven szólva a II. Világháború mire is volt jó, azóta is sokan próbálták már megfejteni, sokféle végkövetkeztetésre jutva, azonban ez tipikusan egy olyan történet, hogy teljesen mást fényt kapnak az események attól függően, hogy melyik oldalról nézi őket a szemlélő. Én, mint a háború után majdnem 30 évvel született személy, aki "közvetlen" információkat a történtekről egyedül nagyapjától kapott (aki 5 évig volt fogságban), ennek a kényes témának a boncolgatásába bele sem mernék menni, mindenesetre egyről meg vagyok győződve: ebben a háborúban senki, de senki sem volt fekete vagy fehér, talán még a legtöbbet szenvedő civil lakosság sem.

Vannak azonban a második világháborúnak olyan aspektusai, melyek, elvonatkoztatva gyilkos funkciójuktól, kifejezetten érdekesek, izgalmasak, inspirálók és kedvelhetők: ezek pedig a katonai vonatkozású dolgok, példának okáért elsősorban a haditechnika.
A szemben álló felek által felvonultatott hadseregek, fegyverek, hadi gépezetek, stratégiák, és hőstettek nagyon sok rajongót tartanak lázban azóta is. Elég csak a világszerte újra reneszánszát élő makettezésre gondolni, ami egy abszolút békés, nyugodt, valamint pacifista hobbi, és semmi másról nem szól, mint a saját kezű alkotás öröméről, de nem kevésbé fontos kivetülése a háborúnak a videojátékos ábrázolás sem, ami persze már más felhangokat is hordoz, de még mindig veszélytelennek mondható, szórakoztató időtöltés.
A Kite Games által fejlesztett, Kalypso Media kiadású, PlayStation 4-re nemrégiben megjelent Sudden Strike 4 egy olyan izometrikus nézetet használó stratégiai stílusú játék, mely a II. Világháború témakörében többféle lehetőséggel is kecsegtet. Elsősorban a három nagyhatalom - német, orosz, szövetséges - szemszögéből futtat le komolyabb, híres csatákat és kisebb konfliktusokat, másfelől helyi és online multiplayer környezetben is lehetőség van benne fikcionális, egyéni paraméterekkel konfigurált harcok megvívására.
A megfelelő kampány kiválasztása előtt érdemes belekóstolni a betanító módba, hogy legalább fogalmad legyen a stratégiai programhoz mérten komplex kezelés rejtelmeiről.
A fejlesztők láthatóan úgy gondolták, hogy ezt a szoftvert bizonyára csak olyanok veszik majd meg, akik világéletükben ilyen címekkel nyomultak, ezért nem pazaroltak energiát egy komolyabb felvezető prológus legyártásába. A(z) - érthető módon - tökéletesen kontrolleridegen irányítás ugyanakkor csak távolról hajaz a hasonló PC-s game-ekben megszokottakra, ezért eléggé meglepő és lehangoló, hogy az alig pár perces, légvonalban nagyjából 200 méter in-game távolságot lefogó Tutorial végére nagy vonalakban annyi információival leszel gazdagabb, hogy miként lehet egy egységet egy pontra elküldeni, és ha jól emlékszem egy páncéltörő ágyút elfoglalni.
Bizonyára nagyon megterhelő lett volna egy jóval élvezetesebb, kiterjedtebb, bővebb, sokkal több mellékes területre koncentráló, akár 40-50 perces demójátékot prezentálni egy véletlenszerűen összerakott térképen, ha már úgyis megvolt hozzá minden grafikai és technikai alkotóelem - de ez nem történt meg.
Ebből adódóan bármelyik kampányt választod is, az első 1-2 óra szerintem többek számára valódi játék és taktikázás, stratégiázás helyett tökéletesen tanácstalan klikkelgetéssel és húzogatással fog telni, mire egyáltalán valamiféle primitív rendszert felállítasz magadnak annak érdekében, hogy legalább érdemben meginduljanak a dolgok.

A Sudden Strike 4 alapvetően nem egy ostoba game, ezért hamar rá fogsz jönni, hogy azzal biztosan nem lehet háborút nyerni, ha minden felvonultatott egységed egyszerre kijelölöd, aztán velük megindulva végigtarolnád a pályát.
A gyalogosokat, ha belegyalogolsz velük a tűzvonalba, pillanatok alatt lemészárolják, ha meg kúszásra fogod őket, soha nem érnek oda sehova. A tüzérség ugyan komoly erőt képvisel, de nehezen mozgathatók és eléggé védtelenek. A tankok kiválóan és gyorsan támadnak, de hamar elromlanak és kifogy a naftájuk. A csapatszállító járművek remekül haladnak, de ha rajtuk ütnek, minden azonnal elveszik. Emellett ott vannak még - sok más mellett - a támogató alakulatok is, melyek kiválóan végzik a dolguk, de valós harci tevékenységre kvázi alkalmatlanok.
Összességében nem igazán marad más választásod, mint egységeidet külön, taktikusan kezelni, ami viszont a játék talán legnagyobb rákfenéje.
Hiába vagy képes ugyanis a kezdetben rendelkezésre álló erőket szétbontani és csoportokra osztani, az újonnan érkező erősítések például mindent összezavarnak, és irtó gyorsan egyfajta szervezési-káosz alakul ki. Az egy csomagban, vegyesen felvonuló haderők szétbontása már-már komikus helyzeteket szül, amikor 10 percen keresztül azon izzadsz, hogy leválassz 20 gyalogost a hadoszlopról, egyesítsd a tankokat, hátrahúzd a tüzérséget, majd megpróbálj egy brigádot felállítani a támogató járműveidből. És, amikor mindez végre megvan, belemész mondjuk két egymást követő csinnbe, csapataid szanaszét szakadnak, és máris kezdhetsz mindent elölről.
A játék minden létező szervezési feladatát totálisan megmérgezi a kijelölő-mező végtelenül sz@r terjeszthetősége, mellyel egyenesen rémálom kicsípni és odébb parancsolni például egy kisebb szakasz katonát a járművek közül - mindezt úgy, hogy ez a fajta tilitoli a stratégiai játékok egyik alapfunkciója.
Szinte már a kampányok első missziója során szépen rájössz arra is, hogy éles harci helyzetekben, amikor nagyon gyorsan kéne döntéseket hozni és egységeidet az új szituációnak megfelelően újraszervezni, a DualShock 4 totálisan alkalmatlan erre a feladatra. Ide kérem szépen egér kellene villámgyors klikkelgetéssel, ez vitán felül áll.

Tovább nehezíti a sikeres szereplést az a tény is, hogy a játékban van ugyan valamiféle kifelé-zoom, de befelé szinte semmi (legalábbis én nem találtam ilyet sehol), így a legközelebbi kameranézet is alig jobb, mintha a hangyák háborúját néznéd föléjük állva. Az elkallódott gyalogosok igazából nem is látszanak a terepen, csak eltérő színű látómezőjük figyelmeztet rá, hogy ott vannak valahol, és személy szerint azt sem vágom, hogyan képzelte azt a fejlesztőcsapat, hogy pl. egyszer csak kiadja parancsba a game a tüzérség védelmi vonalba telepítését, de azt már neked kell (kéne) kitalálni nagy hirtelen, hogyan kapcsold le az üteget a vontatóról és állítsd frontirányba. És ilyen egyedi feladatból jócskán akad a háborúzás során...
A térképet nem lehet példának okáért forgatni sem.
A program sajátossága a stratégiai stuffokra jellemző "területködösítés" is, ami persze egy szükséges funkció, hisz egy tankparancsnok a toronyból nyilván nem láthat el úgy a térkép legtávolabbi végébe, 10 kilométerrel odébb, mint te. Azt azonban kétlem, hogy Hans Jürgen Régenkúrt csak 10 méterre látott előre nyitott csapónál a Tigris tetejéről. Ha viszont igen, akkor hogyan látta az ő érkezését előre Franszoá Kroászón már 100 méterről, egy földbe ásott lövészárokból? Szóval ez a ködösítés sajnos eléggé meg is mérgezi néha a háborús hangulatot, révén a csatából mindig csak egy "tenyérnyi" foltot látsz.
Amikor azonban végre sikerül mindent szétosztani és megkezded az előrenyomulást, távol hagyott egységeid valami misztikus, szubjektív módon döntik el, hogy későbbi parancsodra megindulnak-e vagy sem, ezért te hiába próbálod menüből hívni őket, nem mindig érnek oda hozzád. Ehhez párosul még a gép által vezérelt intelligencia mérhetetlen butasága és nyomorultsága, aminek maximálisan nehezére esik például a kiválasztott formáció tartása. Egy "rossz helyen" levő, ledózerolhatatlan épületrom mondjuk képes úgy szétzilálni egy támadó tankoszlopot, hogy a fel- és beakadt járművek pillanatok alatt mérgezett egércsorda módjára kezdenek szerencsétlenkedni. (És akkor a javítandó jármű körül izgatott macska módjára cirkuláló, térképolvasásban járatlan hivatásos szerelők kocsiját ne is említsük.)

A stratégiai játékok általánosságban a kő-papír-olló valamilyen adott szabályrendszerre kihegyezett elvén működnek. Ez nyomokban megvan a Sudden Strike 4-ben is, eltekintve attól a kissé lehangoló ténytől, hogy szinte az összes szárazföldi műveletben, ahol tankok szerepelnek, minden csak és kizárólag a tankokról szól.
Oké, mondhatni igencsak durvajól néz ki, amikor sorba rendezel 5 harckocsit, és az alakzatot tartva, atomkirály tűzharcokba keveredve végigtarolod velük a teljes térképet... persze sűrű időközönként meg-meg állva, hogy a sérüléseket kijavíttasd a technikusokkal, vagy a feltöltesd az üzemanyag tartályokat, melyek vicces módon rendszerint 3 megtett kilométer után kiürülnek. Tudom, tisztában vagyok vele, hogy ez már maga a "stratégia", azonban elb@szottul szánalmas érzés azt nyugtázni, hogy egy tankcsata nagyjából így folyik: 10 méter előre, megállás, zárótűz, tankolás, javítás, 10 méter előre, zárótűz, tankolás, javítás. De legalább ez a módszer működik...
A stratégiai megoldások szempontjából egyébiránt elmondható, hogy bár rengetegféle harci egység került a játékba, sok nem képes hasznos lenni. Halál király opció, ahogy a meg nem semmisített ellenséges járműveket meg lehet reparálni és el lehet foglalni, ugyanakkor szomorú, hogy a kilométereken át keservesen vontatott / tolt ágyút egy másodperc alatt szétlövi egy... bárki. Nem elég markánsan érvényesül a saját megoldások, improvizációk halmaza, na. Összességében az a szitu, hogy ha védekezel, a program túl elnéző, ha viszont támadsz, igazságtalanul könyörtelen. (Normál fokozaton játszottam.)
Jelen vannak sajnos a játékban érthetetlenül primitív, bármiféle kihívást nélkülöző megoldások is. Az egyik orosz csatában (Leningrád) például egy jégmezőn vonuló konvoj útvonalát kell védeni a támadóktól. Nos, itt a program saját maga lejátssza helyetted a csatát, neked mindössze annyi a feladatod, hogy a folyamatosan érkező utánpótlást mindig a rohamozók elé küldd. Ennek az ellentéte, amikor vért izzadva elviszed egységeid megtépázott - mert mindig meg leszel tépázva a végére, erre azért nagyon figyel a program! - maradékát az utolsó célpontig, ahol egy láthatatlan löveg és egy beásott kósza gyalogos - a ködből - 5 másodperc alatt szétkúrja 2 sérült tankodat és 6 Fallschirmjägeredet. Azért álljon már meg a menet, számoljuk már igazságosan a találatokat, nem John Rambo lapul abban a bunkerben, kezében egy telibe vert M60-assal...
Ezen felül a program látványosan előnyben részesíti az oldalba- és hátbatámadást, amit minden olyan esetben érdemes szem előtt tartani, ha te vagy az offenzív oldalon.

Ha végiggondolom az általam megnyert küldetéseket, azt kell mondanom, a Sudden Strike 4 PlayStation 4 verziója akkor üzemel valamennyire élvezetes formában, ha nagyjából egyféle egység játssza a főszerepet. Van, hogy például egy amerikai gyalogos deszantcsapattal kell egy nagyobb területen missziózni. Ez tényleg egy hangulatos, feszes, izgalmas, igazi háborús feelinget felmutató küldetés, ahol végre van időd élvezni is a játékot, nem csak szenvedni. Lehet alkalomadtán sniperkedni is.
Hozzájárul a stratégiához a doktrína rendszer is. Minden hadjárat előtt - neves hadvezérek segítségével - választhatsz perkeket, mely változók nagyban erősíthetik bizonyos egységeid hatékonyságát.
Hozzá kell tennem mindemellett, hogy a kampány-csatákban a kondíciók állandónak tűntek a tesztelés során. Ez azt jelenti, hogy miután pár restart után kiismerted, milyen ellenséges erő hol van a térképen, minden sokkal könnyebbé válik. Milyenkor már nem nagyon szokott a gép meglepetéseket okozni...
Single módban a szoftverben biztosan van vagy 25-30 óra tartalom, ami egy ilyen kategóriánál átlagosnak mondható. Más kérdés, hogy ehhez a játékdióhoz erősen középszerű, nem jobb hangulat társul.

A kampányok legyűrése után, ahol 1-1 csata akár egy, másfél óráig is eltarthat, plusz újabbnál újabb restartokba torkollhat a véglegesen elvesztett, pótolhatatlan egységek miatt, van a játékban egy Skirmish mód is, ahol te állítod be, hogy mely nemzetek legyenek egy-egy oldalon és milyen számban. Ez gyakorlatilag egy free battle rendszer, ami olyan szempontból abszolút király, hogy azonnal sokféle egységet, hadsereget, és persze helyszínt (hát ki ne akarna azonnal Normandiában partra szállni kis hangyácskáival?) ki tudsz próbálni. Abban az esetben mondjuk, ha fullosra pakolod a slotokat, azaz minden oldalra (asszem') négy szereplőt teszel, a program egy Benny Hill showra emlékeztető ámokfutásba kezd, azaz minden egységével azonnal teljes pályás letámadást folytat. Vicces ilyenkor látni, hogyan alázza szénné saját magát a gép, majd szomorúan tapasztalni, hogy egyedül maradtál a sokszoros túlerővel szemben. Persze némi önmérséklettel lehet itt jópofa csatákat is megvívni, de ehhez eléggé oda kell figyelni, milyen állásból indulsz.
Van a programban online multiplayer is. Ezt a lomha játékmenet és az etikátlan ismeretlenek miatt csak erős idegzetűeknek ajánlom. Ezzel szemben, ha az a helyzet áll elő, hogy esetleg egy barátodnak is megvan a szoftver, brutálisan hangulatos harcokat lehet vívni, főleg, ha még kis megbeszéléssel meg is rendezitek a csatákat.
És akkor a látvány...
Meglepődve tapasztaltam, hogy a Sudden Strike 4 az a játék, mely fantasztikusan néz ki állóképeken és marhára invitáló a videókon, azonban az életben sajnos nem egy nagy wasistdas. A tank, a hajó, a repülő, de még a teherautók és páncélozott szállítók is úgy ahogy jól festenek az autentikus, többnyire részletes tájakon, és amikor rákezdik a legendás BM-13-as Katyusák, hát igen, az nagyon bitangul fest addig a pár pillanatig.
A madártávlat azonban nem teszt jót bármi másnak, ami ezeknél kisebb. Ágyúk kuka, Kübelwagen kuka, katonák kuka. A háborúskodás lényege felerészben szinte teljesen elveszik a robbanásokkal gazdagon teleszórt kavarodásokban. Szerintem nem áll össze a vizuális élmény semmi izgalmassá, hiába néztek át a fejlesztők munka közben több száz kötetnyi szakirodalmat, és mentek ki helyszíni szemlékre az érintett földrajzi zónákba.
Emellett pedig ott van az a fránya ködösítés...
A hangok teljesen átlagosak. Szórakoztatóak az eredeti nyelven bejátszott vezényszavak, persze, de még a csaták alá bekapcsolható muzsika ellenére is legtöbbször némafilmet nézel. A fegyverhangok igazából rendben vannak.

Örülök, hogy nekem jutott a Sudden Strike 4 tesztelésre, mert a katonai technika szempontjából nagyon kedvelem a második világháborút. Felizgat egy szépséges, erőtől duzzadó, portyázó farkasra hajazó Tigris. Beleborzongok, ha egy gömbölyded Shermant látok. A ruszkik PPS-41-ese egy korszak ikonja lett, egyszerűen zseniális fejlesztés. A 88mm-es Flak 36 vita nélkül egy műalkotás, de a 75mm-es PAK 40 is megér egy misét. Azt meg hagyjuk is, hogy legszívesebben a WWII-es tengeri flották mindegyik rombolóját megépíteném makettből.
A játékmenet azonban nem nyűgözött le. Megmondom kereken, ez a game egyedül akkor mutat valami felemelőt, amikor minden egyes térképen levő egység egyszerre lövi egymást, szemtől szembe, mint egy agyatlan barom, és közben hullanak a katonák, mint a legyek, kigyulladnak a szállító járművek, a tankok csíkokat húzó lövedékekkel rombolnak mindet porig, a tüzérség pedig állat módjára tölti újra a lövegeket. Ilyenkor ott üvöltesz, hogy Ó JEE, KÚRJÁTOK SZÉT ŐKET FIAIM, függetlenül attól, melyik oldalt is játszod. De az a baj, hogy ez nem történelem, ez nem stratégia, ez esztelen darálás, és pillanatokig tart csak, mert egy ilyen gyors reagálást igénylő szituáció megfelelő menedzselésére a PS4 és a DualShock 4 által nyújtott struktúra - ebben a megvalósításban - nem alkalmas, csak a PC és az egér.
Ajánlani most nem szeretném a terméket. A Sudden Strike 4 nem eredendően rossz program, de PlayStation 4-en ennyit, nagyjából 5 pontot tud. Nagy csodát ne várj tőle.

(A game megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti üzleteiben, vagy webshopjából egyszerűen meg is rendelhető e linkről.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
18. kluft  PlayStation.Community tag
2017.10.09. 21:36:14
LV8
Válasz 6. Resiskull üzenetére:
A Red Alert 3 irányítása teljesen jó volt PS3-on, kiváló példa rá, hogy konzolon, kontrollerrel is lehet jól működő mechanikát összehozni, csak hozzáértéssel kell csinálni.
Semper Fidelis
17. kluft  PlayStation.Community tag
2017.10.09. 21:24:39
LV8
Kár érte mert érdekelt volna, így biztos kihagyom.
Semper Fidelis
16. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2017.10.05. 19:12:41
LV4
Magyar felirat legalább van?
I love games!
15. Resiskull  PlayStation.Community tag
2017.10.04. 15:31:31
LV21
+1
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
Az baromság, nem összehasonlítható a két műfaj irányításii metódusa utóbbi nagyon is ,működik konzolon, ez nem annyira mint szeretnénk.
Mondtam itt lentebb a Halo wars szériát na ott el van kapva, de mint mondtam egyszerű mint a faék, inkább látványos mint logikus de kiszolgál.
14. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.04. 14:32:30
LV28
Válasz 12. Resiskull üzenetére:
Szó-szó, de biztos vagyok benne, hogy a PC-s irányításhoz képest némi "egyszerűsítéssel" és némely funkció automatizálásával sokkal jobb lehetne az irányítás az mellett, hogy a játékélmény nem csorbul. Van azon a kontrolleren is jó pár gomb. :)

Vitatkozunk itt stratégiai játékokon amikor a PC master race egy tekintélyes hányada még ma is azt vallja, hogy FPS nem való konzolra! :D
13. Greg  PlayStation.Community tag
2017.10.04. 12:29:18
LV25
Ez nagyon nem az én stílusom. Mármint ez a kamerakezelés. Annyira kívülre rak az eseményektől hogy nem igazán érzem magam benne.
LV426
12. Resiskull  PlayStation.Community tag
2017.10.04. 08:36:05
LV21
Válasz 11. mentoloshypo üzenetére:
Mondjuk ez egy jó példa az tényleg isteni lett, de lássuk be azért az és a jelen cím között van különbség irányításban.:D
11. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.03. 15:42:37
LV28
+2
Válasz 6. Resiskull üzenetére:
Ezzel azért vitatkoznék.
Anno én is így gondoltam amíg nem játszottam a Diablo 3-al. Sokan mondták előtte, hogy miért kell neki konzol port mert az törzsgyökeres PC-s játék és joystick-al nem működne. Erre a Blizzard jobban megcsinálta mint az eredetit. Közhely tudom, de csak akarni kell valamit.
Max a Dota2/LoL féle moba és klasszikus RTS-eket nem tudom elképzelni konzolon mert azok tényleg csak billentyűzettel működnek jól.
10. Resiskull  PlayStation.Community tag
2017.10.03. 10:51:50
LV21
Válasz 8. martin üzenetére:
Ahogy mondod, én imádom a strartégiai cuccokat a téma is közel áll, ha nem lenne ilyen macerás az irányítás, ezt az egér/billentyűzet tudja jól kezelni, érdekes mondjuk mert legutóbb a Halo wars 2-vel toltam, ott pl. jó az irányítás de le is van egyszerűsítve nagyon, mégis élvezhető az eredmény.
9. martin  Főszerkesztő
2017.10.03. 10:17:46
LV27
Válasz 2. xerox üzenetére:
Mechanikáját tekintve még az is jobb ennél.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. martin  Főszerkesztő
2017.10.03. 10:17:04
LV27
Válasz 6. Resiskull üzenetére:
Jó, jobb lehetne ez itt is, de nem ezzel a kezeléssel.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. panelproli  PlayStation.Community tag
2017.10.03. 09:58:24
LV1
A Kite Games egyébként magyar cég, közülük sokan a remek Codename Panzers játékokon dolgoztak korábban. Pc-n elég jó kritikákat kapott, ha lesz új gépem majd beszerzem, de ps4-en csak nagyon "picipézér" merném bevállalni a kontrollerel gányolást.
6. Resiskull  PlayStation.Community tag
2017.10.03. 09:01:30
LV21
Van az a játékstílus ami bizony PC-n jó, ez olyan...
5. soliduss  A Krónikás
2017.10.03. 08:35:25
LV24
+1
Válasz 4. TCr64EU üzenetére:
Dettó... pedig jónak tűnt az első képek és vidik alapján...

Így marad az olcsóbb árfekvés... 63 metás átlaggal.
4. TCr64EU  Choose life
2017.10.03. 08:21:43
LV22
+1
Hát ez szomorú.
Pedig tuti vételnek gondoltam, de így inkább kihagyom.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
3. hunlogi  PlayStation.Community tag
2017.10.03. 07:10:28
LV1
+2
Az irànyitàst elk$rtak.... Nem értem miért nem hìvtak be pàr ps függőt, hogy kikérjék a véleményünket? Vagy ott van a borzalmas mikro menedzsment (üzemanyag, lőszer b@szakodàs) PS4n automatàra tették volna, màr az irányìtàs nagysàgrendileg könnyebb, frusztràciòmentesebb lenne. Ilyenen elcsúszni... Balf*sz banda.
2. xerox  PlayStation.Community tag
2017.10.03. 06:51:35
LV17
Nekem még a History Channel féle PS3-mas Legends of War is itt van a polcon bontatlanul. Pedig kifejezetten kedvelem az efféle játékokat.
psn id: zomimi78
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.03. 06:41:49
LV28
Nem gondoltam, hogy ennyire gyenge lesz.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
SUDDEN STRIKE 4
Kite Games / Kalypso Media
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
5/10
Pozitívum
Megelevenednek a második világháború híres csatái (Dunkirk! Bulge! Sedan! Sztálingrád! Barbarossa!) és az akkori haditechnika legendás vívmányai; a tankok szépen aratnak; archív felvételek
Negatívum
Mérhetetlenül retek irányítás; nincs rendes zoom; vér-ostoba mesterséges intelligencia; inkább hajaz egy risszrossz sakkra, mint fejlett stratégiai videojátékra