.
 

PlayStation.Community

2017.09.29. 09:09 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Egy cseszett jó játék egy elcseszett városban.

Épp a minap figyelmeztetett egy kedves barátom, hogy még véletlenül se nézzem meg gyerekkori kedvenc filmjeinket. „Elrontja a varázst…” – dünnyögte, egyértelműen kihallható csalódottsággal a hangjában. A bágyadt szinkronok, a giccses jelenetek és az értelmetlen, logikátlan összefüggések akkor még nem tűntek fel, vagy épp, hogy vagányak voltak. Az évek során a technológia és a technika azonban rengeteget változott, és ami a legfontosabb, mi is. A Thimbleweed Park emlékeink hatását próbálja emulálni – és gyakorlatilag teljesen sikerrel jár.

A névadó városban egy gyilkosság történt, és hamar a helyszínre érkezik Mulder és Scully Ray és Reyes ügynök. A két nyomozóhoz három másik, teljesen eltérő karakter is társul nem sokkal és később, és elég gyorsan kiderül, ahogy a játék szlogenje is állítja: Thimbleweed Parkban egy hulla a legkisebb probléma.
A cél megfejteni a város titkát, az úton pedig számtalan ötletes feladvánnyal találkozhatunk, amelyek olyan klasszikusokat idéznek, mint a Maniac Mansion vagy a The Secret of Monkey Island – ami nem meglepő, ugyanis a Thimbleweed Park mögött Ron Gilbert, az említett remekek alkotója áll.
A helyzet pedig a következő: a Thimbleweed Park nem olyan, mint ezek a régi játékok, hanem olyan, ahogyan emlékezünk rájuk. A modern technológiának köszönhetően tökéletesen kidolgozott, tágas pixel-tájakon baktathatunk végig, de a játékmenet hordozza a régiek stílusát – a problémákkal együtt. Míg a modernebb műfajbeli alkotások egyszerűbb kezelőfelületet biztosítanak, addig itt maradnak az „igék” a képernyő alján: használhatunk, kinyithatunk, odaadhatunk, stb. dolgokat. Ez alapvetően nem lenne probléma, de a kurzor mozgatásához nem egy joystick a legmegfelelőbb eszköz, ami darabossá és feleslegesen hosszúvá teszi a folyamatokat. Az L1 és R1 gombok egyébként annyiban segítenek, hogy a közeli, használható elemek között „ugrálhatunk” a környezetben.

A feladványok hozzák a klasszikusok színvonalát. Bár esetenként tekervényes-csavaros vagy már túl absztrakt a megoldás, sokszor kaphatunk a fejünkhöz, hogy „hát erre hogy nem jöttem rá korábban”. Hűen a régi játékok „képleteihez”, egyszerre több feladványon is szorgoskodhatunk, így ha valahol megakadunk, másfelé terelhetjük a figyelmünket. Ezen csavar egyet az, hogy öt figura áll rendelkezésünkre, ami új aspektusú kihívásokat helyezhet elénk: bizonyos helyekre csak egy adott emberke léphet be, vagy épp két különböző helyen tartózkodó szereplő oldhat meg együtt valamit úgy, hogy gyorsan kell váltanunk közöttük.
A játékmenet, a nehézség szintje, a figurák, a helyszínek és minden egyéb a nosztalgia erejét kihasználva idézi az emlékeinkben élő mesterműveket – ami azonban határozottan kitűnik, az a humor. Pontosabban, az az öntudatos humor, ami állandóan lerombolja a közönség és az előadók közötti „negyedik falat”.
A Thimbleweed Park tisztában van vele, hogy egy videojáték, és a szereplők állandóan erre tesznek utalásokat. Ezen túl a játékkészítés folyamata, a ma már legendás LucasArts, illetve számos egyéb iparbeli elemet érintő poén vegyül az X-Akták, a Twin Peaks vagy az egyéb hasonló sorozatok és filmet paródiáival. Ez a egész pedig egy igazán egyedi ízt ad az élménynek, ravasz viccekkel és feladatokkal szórakoztatva a játékost. Ebből fakad, hogy igazán azok értékelhetik, akik a régieket is nyüstölték, lehetőleg a maga idejében. Pontosan emiatt azonban épp, hogy már ismerősnek hat az egész, és így furcsán vegyül a déjà vu az újdonság erejével.

A Thimbleweed Park egy páratlan élmény, ami modernizálja a műfajt, de mégis, különös módon, ragaszkodik elődeinek hibáihoz is. Azonban mindennel együtt egy nagyon szórakoztató, hangosan nevettető élmény, csupa furcsán egyedi karakterrel és egy igazán ötletes rejtéllyel, ami remek kommentárja a videojátékoknak. Ha elsőre az „öntudatos” poénok túl furák, idővel minden kitisztul és rájövünk, mi is ez a Thimbleweed Park – a játék és a helyszín egyaránt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Terrible Toybox
Fejlesztő: Terrible Toybox
Megjelenés: 2017.08.22.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 975MB
Web: https://thimbleweedpark.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. martin  Főszerkesztő
2017.10.02. 16:58:45
LV27
+1
Válasz 3. Resiskull üzenetére:
Ez persze nem véletlen.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. Resiskull  PlayStation.Community tag
2017.10.02. 13:22:37
LV21
kép alapján tiszta X akta fílingem lett.
2. Richard  PlayStation.Community tag
2017.09.29. 14:11:03
LV5
Tetszik a grafika. Erős angollal jó lehet nyomni ezt a játékot!
1. panelproli  PlayStation.Community tag
2017.09.29. 09:34:05
LV1
Be lesz majd szerezve, de még a DOTT-ot se nyomtam végig pedig évekig vártam a remastert.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Thimbleweed Park
Terrible Toybox
REMEK

MARTIN BELESZÓL
Csak ránézek erre a jellegzetes látványvilágra, és már röhögcsélek is. De szeretnék egy Zak McKracken and the Alien Mindbenders remastert PS4-re!