PlayStation.Community

2017.09.30. 17:49 Játékteszt
25 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Kilinccsel előre!

A hivatalos WRC-licenc már régóta a kiadó birtokában van, viszont ezidáig nem voltak képesek igazán komoly, a hivatalos rali-világbajnoksághoz hű játékot kiadni a virtuális versenyzők számára. Az előzetes videók és bejelentések alapján a Kylotonn és a Bigben Interactive háza táján úgy fest, megunták a másodhegedűs szerepét. Idén talán tényleg megüti azt a mércét a WRC 7, amit a licencek birtokában már korábban is hoznia kellett volna. Megragadva a lehetőséget, gyorsan beruháztam egy kormányra, így egy kis hangolást követően gyermeki izgatottsággal ültem le a legújabb WRC rész elé és nyomtam tövig a gázt.

A játék egy kis erőfelmérő teszttel indul, ami alapján meghatározzák, hogy milyen szintet képviselünk a ralizás világában, majd az eredményünk alapján beállítja a program az optimális nehézséget és a vezetést megkönnyítő segítségeket. Ezután egy pofásra sikeredett menüben találjuk magunkat, ami nem sokat változott az előző részhez képest, ez viszont inkább pozitívum, mivel egy rendkívül egyszerű, de nagyszerű, csempe-szisztematikára épülő kezdőképernyő fog üdvözölni minket.
Talán az első és legfontosabb egy autós játék esetében az irányítás gyakorlása, és maga a mechanika kitanulása. Nekem ez egy kifejezetten fontos pont volt, mivel életemben először terelgettem virtuális versenygépeket Force Feedbackkel megáldott kormánnyal. Néhány totálkár és borulás után kezdtem ráérezni a dolgok menetére, és már nem okozott gondot az elsőre kissé furcsának tűnő irányítás. Véleményem szerint a játék kezelhetőségét valahová a "könnyed arcade" és a "szimulátor" közé akarták belőni a fejlesztők, viszont meglehet, hogy nagyobb sikert ért volna el az egész rendszer, ha a köztes megoldás helyett csak az egyik kategóriának a tökéletesítésére koncentráltak volna rá.
Ha már megvannak az alapok, akkor érdemes belevágni a karrierünk egyengetésébe, mivel ez a játékmód teszi ki a lényegi részét a WRC-nek. Természetesen speciális bajnokságok rendezésére is van lehetőség az egyszerű gyors futamok mellett, viszont az egyjátékos mód a karrierben mutatja ki a foga fehérjét.
Az elején a Junior kategóriában kezdünk, ahol mindenki ugyanolyan autóval vág neki a versenyeknek, így tényleg csak a tehetségünk az, ami számít. Még az alsóbb osztályokban is úgy zajlik minden, ahogy a hivatalos bajnokságban is lennie kell. Az összes csapat, pilóta, festés, szakasz a helyén van, és ezt ugyanúgy értem a WRC 2 kisebb csapataira, mint Sébastien Ogier-féle nagyágyúkra. Tehát, ha megvan bennünk a kellő ambíció és tudás, akkor néhány évad után a legjobbak között taposhatunk a gázpedálra.
Izgalomból szerencsére nem lesz hiány, többször rukkolt elő a játék véletlenszerű eseményekkel, amivel teljesen kizökkentettek a komfortzónámból. Ide tudnám sorolni azt az esetet, amikor az utolsó futamon az összes újrakezdési lehetőségemet elhasználtam és lesz, ami lesz alapon próbáltam végigmenni lábujjhegyen, majd az utolsó kanyarban jött a nemvárt durrdefekt, és csak zuhantam le az árokba. A kötelező dühöngés után már sokkal komolyabban vettem minden kanyart, és próbáltam kontrollálni a futamot, folyamatosan ellenőrizni a gumik állapotát, vigyázni az autóra. Egyszóval, a jó teljesítményhez szükséges a koncentráció, ami semmiképpen sem hátrány.

A bajnoki címért folyó küzdelem során 13 egyedi helyszínre látogathatunk el, amelyek tényleg lényegesen eltérnek egymástól. Az országok szokásos különbségei (hó, sár, aszfalt) mellett még az adott eseményen belüli szakaszok is változatosak lettek. A készítők láthatóan odafigyeltek a változatosságra és a kihívásokra is, ezért egy-egy pályarész teljesítése után ralikrossz szerű speciális futamokon kell helytállnunk, ami meglehetősen feldobja az összképet. Hozzá kell tenni, a saját érdekeink mellett a csapatot is figyelnünk kell, hisz nem mindegy, hogy a szerelők milyen morállal állnak neki a roncsunk helyre kalapálásához, viszont, ha stabilan hozzuk a jó helyezéseket, akkor nagy baj nem lehet.
Már az elején érdemes tisztázni, hogy DiRT4 szerű összetettségre azért nem kell gondolni, csupán a fejlesztők néhány plusz funkcióval kibővítették az alap, kissé száraznak tűnő karrierünket. A lényeg továbbra is a vezetésen van. Nem szükséges néhány percnél többet eltölteni a menüben, mert az apróbb finomhangolások egyaránt gyorsan eszközölhetőek az autón és a csapaton is.

A külcsínt illetően komoly változás nem történt az előző részekhez képest. Továbbra sem nevezhető rondának a játék, viszont az állunkat sem kell a padlón keresgélni. Tulajdonképpen a WRC 7 hozza a kötelezőt. Esős és éjszakai környezetben jól néznek ki a dolgok. Sajnos a nappali időjárás kissé egyhangú lett, de elképzelhető, hogy azért mert napsütötte tájban könnyebben észrevettem az elnagyolt, pixeles tereptárgyakat.
Amit viszont kifejezett negatívumként tudnék megemlíteni, az a belső "cockpit" nézet. Borzasztóan fest, alig lehet kilátni az ablakon, és cserébe a szép kidolgozott műszerfal helyett a nagy feketeséget bámulhatom, amibe néha belelóg a pilóta keze. Semmilyen fejlődés nem tapasztalható ezen a téren, pedig a kormányos irányításhoz a belső nézet dukál, de így maradtam inkább a motorháztetős verziónál, mert az elviselhetőbb. Nagy kár, hogy a fejlesztők a játék ezen részével nem foglalatoskodtak, mert az egyértelmű, hogy a pereccel való irányításra elég hangsúlyt fektettek.
A rezgések és ütések időzítését, illetve erejét viszont nagyon jól megcsinálták, és ezt most nem csak a kormányra értem, hanem a hagyományos DS4 kontrollerre is. A Thrustmaster T150 természetesen, hozzáadott a vezetési élményhez, kár lenne tagadni, viszont, aki csak egy borús délutánon szeretne autózni egyet a mexikói szakadékok mentén, annak a kontroller is tökéletes élményt ad majd.

Persze egy jó autós játéknál a hangok ugyanolyan fontosak, mint a pálya vagy az irányítás, és ezt szerencsére a fejlesztőcsapat is tudta, így a hangulatos menüben felcsendülő dallamok mellett a gépcsodák hangjai is rendkívül élethűek lettek. Minden autótípusnak más hangja van, a lengyel erdőben történő ugratáskor a maximum fordulatszámon pörgetett motorhang sem sérti a fület. A törések, borulások, leszakadó elemek hangeffektjei éppoly pontosak és élethűek, mint az aszfaltot felszántó lökhárító sikoltozása. Ha a játék valamely részére azt lehet mondani, hogy maximálisan rendben van, akkor azok a hangok lesznek. Semmilyen kivetnivalót nem találtam az audio-szekcióban, így számomra kellemesen varázsolták el a walesi erdőt, az üveghangon pörgő motorok iszonyatos ordítása.
Ami a WRC hetedik részének esetében a legjobban elkeserített, az az, hogy a játék online részéhez jóformán hozzá se tudtam szagolni. Többszöri meccskeresés alkalmával sem sikerült összehozni egy futamot sem. Az egyetlen, ami működni látszik, az a Challange mód, amelyben az adott szakaszon futott időeredményeket veti össze a program. A kongó üresség itt is jelen van, viszont ebben a játékrészben legalább találtam embereket, és volt néhány player, akivel össze tudtam vetni az részidőmet. Talán egy akció keretében ha többen rákapnak a szoftverre, akkor érdemben is lehet majd versenyeket szervezni, viszont jelen állapotban ez egy veszett ügy. Jelenleg az egyetlen multiplayer lehetőség, ami működik, az az osztott képernyős viadal. Ha összejön egy társaság, aki szereti az autókat és a sebességet, akkor ez egy kiváló mód lehet számukra, ez viszont így édeskevés.

Aki hozzám hasonlóan világmegváltást és történelmi rali játékot várt az idei WRC résztől, az egy kicsit csalódott lehet, viszont a tisztességes iparos munka szintjét idén is bőven hozták a fejlesztők. Az idei hivatalos rali játék megint egy kicsit jobb és élvezhetőbb lett, aminek köszönhetően érdemes beruházni rá annak is, aki korábban megvásárolta bármelyik régebbi részt. A részletesen kidolgozott szakaszok és autók miatt is bőven megérhet egy próbát, és emellett annak is nyugodtan tudnám ajánlani, aki még csak most ismerkedik a motorsport ezen ágával.

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük! Ha te is belevetnéd magad a rali bajnokságba, akkor megvásárolhatod a játékot támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából könnyen meg is rendelheted.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
25. B_Renato97  Szerkesztő
2017.10.01. 19:33:19
LV4
Válasz 23. Noob üzenetére:
A hangulat, tényleg egy kicsit gyengébb, mint az említett játékoknál, főleg a menüben. Viszont ha pályàn repesztessz akkor ugyanúgy megvan a ralizás feelingje.
24. B_Renato97  Szerkesztő
2017.10.01. 19:29:23
LV4
Válasz 20. mentoloshypo üzenetére:
Szerintem még a WRC 83 esetében sem beszélhetünk majd arról, hogy tökéletes az irányítás. Mindig lesz valami amin lehet egy kicsit fejleszteni. Ha azt nézed egy új FIFA vagy GTA esetében is mindig fejlödnek a dolgok, pedig egyik játéknak se ma jelent meg az első része. Annyira rossznak amúgy nem mondanám, csak egy kicsit jobban rámehetnének az élethűségre.
23. Noob  PlayStation.Community tag
2017.10.01. 18:57:57
LV6
Nem tudom, hogy mennyire jó, mert ez a WRC széria PS-en valahogy sosem volt az igazi. Nincs az a hangulat, ami a Dirtben vagy a régi CMR-ban.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
22. Albert  salabakter
2017.10.01. 18:42:22
LV5
+1
Válasz 13. B_Renato97 üzenetére:
Mégegyszer köszönöm a választ.
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
21. Dzson  Szerkesztő
2017.10.01. 15:32:06
LV6
Válasz 20. mentoloshypo üzenetére:
Egy WRC-nél érthető az évenkénti kiadás, bár ha jól olvasom hivatalos pályaszakasz nincs benne - bár ez nehéz is lenne gondolom, nem lehet lézeres mérővel végigmenni a modellezéshez.

Az irányítással meg én úgy vagyok, hogy a beállításokban kb. mindent azonos szintre lehet hozni, alul- túlkormányzottságot, ABS, kipörgésgátló, kormány érzékenységet.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
20. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.01. 14:11:32
LV28
Válasz 19. Dzson üzenetére:
Ennyi év fejlesztés után nem lehet kifogás, hogy sok autó sokféleképpen mozog sokféle időjárási és útviszony között. Talán nem kell példákat felsorakoztatni, hogy mely Rally-s (és egyéb autós) játékoknál nem a kihívás része a fos irányítás, jóval kisebb fejlesztési hátérrel.
Egyébként nem vezettem, csak józan paraszti eszembe villant be, hogy ha még a legalapvetőbb dolgok se mennek (már pedig az irányítás egy autós játéknál igencsak az) akkor miért van szükség évenkénti megjelenésre, kinek van egyáltalán erre szüksége? Mert ha a CoD/Fifa/NFS-nél megkérdezzük ugyanezt (teljesen jogosan teszem hozzá) akkor nyilván itt is felvetődik a kérdés.
Ha most visszaolvasol néhány WRC tesztet (találomra 2-t néztem meg) mindenhol ki van emelve a nem túl kidolgozott irányítás. Vicc szerintem.
19. Dzson  Szerkesztő
2017.10.01. 14:00:20
LV6
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
Igazán nem akarok kötekedni, de vezettél már 5-6 féle rally autót 5-6 féle körülmény között? :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
18. Dzson  Szerkesztő
2017.10.01. 13:58:40
LV6
Válasz 15. Attis37 üzenetére:
CMR nem ugrik be, milyen kedvelős volt. Játszottam vele, de a v-rally pályáira emlékszem inkább töredékesen.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
17. Dzson  Szerkesztő
2017.10.01. 13:55:55
LV6
Válasz 11. xerox üzenetére:
Első rally élményem sega saturn-on a sega rally championship. :) De az nem saját gép volt. Aztán már PS-en a NFS 1-hez volt ilyen kód, amit ha beírt az ember akkor murvás lett az út és csúszott meg kapart a kocsi.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
16. Binder  Drift & Photo
2017.10.01. 12:14:51
LV22
+1
Válasz 12. B_Renato97 üzenetére:
Úgyúgy...csak a DirtRally...:D
15. Attis37  PlayStation.Community tag
2017.10.01. 11:24:11
LV5
Válasz 1. Dzson üzenetére:
Nálunk akkor a CMR volt a favorit,ha már rali-gáma ;)
Az életben legfontosabb a Család.
14. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.10.01. 08:33:46
LV28
+1
Ennyi WRC játék után még mindig fejlesztgetik az irányítást és még mindig messze áll az igazitól? Hogy van ez?
13. B_Renato97  Szerkesztő
2017.10.01. 08:23:47
LV4
Válasz 10. Albert üzenetére:
Szerintem rendben vannak az ugratók, igaz földet érés után a froce feedback miatt elég erősen kellett szorítani a kormányt, hogy ne tépje ki a kezemből. :D De igazából azt lehet mondani, hogy ez még jobban hozzáadott az élményhez.
Csak az idei szezon autói vannak benne, néhány speciális autóval kiegészítve.
12. B_Renato97  Szerkesztő
2017.10.01. 08:18:53
LV4
+1
Válasz 8. misi0620 üzenetére:
Őszintén szólva inkább DiRT Rally, az az igazi szimulátor, de igen a DiRT 4 sim-es beállítások mellett is elég élethű élmény ad.
11. xerox  PlayStation.Community tag
2017.10.01. 06:01:09
LV18
+1
Válasz 1. Dzson üzenetére:
Az első játékom volt! =)

Azután jött az unokatestvérem és hozott nekem egy másik autós videojátékot, valami Gren Túrizmó -vagy ilyesmi- és az egész életem megváltozott. :D
psn id: zomimi78
10. Albert  salabakter
2017.10.01. 05:56:45
LV5
Válasz 5. B_Renato97 üzenetére:
Köszönöm.
Még azért eszembe jutott 2 kérdés.
Ugrató-dobbantó után elfogadható a kocsik viselkedése?
Vannak e benne 2016os gépek?
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
9. Albert  salabakter
2017.10.01. 05:50:48
LV5
+1
Válasz 3. martin üzenetére:
Zavartak koncentrálás közben, így semmi nem tereli el a figyelmemet az útrol. És valósághoz közelibb élményt nyújt. A másik amit mindig azonnal kikapcsolok az idöviszatekerös segítség. Ha hibázok, akkor legközelebb majd jobban odafigyelek.
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
8. misi0620  PlayStation.Community tag
2017.10.01. 01:21:46
LV1
Ha szimulátort szeretnék, akkor inkább a Dirt 4 ? Tetszenek ezek, de a gameplay nem győzött meg ennél. GT feelinget szeretnék rallyba, ezért kérdezem. És majd egy akció során.. :D
7. Onimushaman  Szerkesztő
2017.09.30. 21:24:36
LV24
+1
Ebben is van összesen 15 km havas rész a pályákból? Úgy láttam a 6. rész serlegei és belső acsiai ez az egybe lettek átemelve. 500 km vezetést kért havas szakaszon a 6. :D
señor
6. martin  Főszerkesztő
2017.09.30. 21:05:07
LV27
Válasz 4. Binder üzenetére:
Szerintem értelek, nagyon jó és érdekes dolog az évszakváltás szinte minden játékban.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. B_Renato97  Szerkesztő
2017.09.30. 20:25:40
LV4
Válasz 2. Albert üzenetére:
Egyértelműen használható a játék HUD nélkül, szépen ejti a navigátor a kanyarokat, ezzel a résszel nem lesz gond.
Országonként 4 gyors van, néhány helyen elérhető pár egyedi szakasz. A hosszúságuk teljesen változó, van olyan ami 2-3 km, viszont találkoztam már 10 km-essel is ami azért durva koncentrációt igényel. Az eredeti pályákhoz van köze a szakaszoknak, viszont nem 1:1-ben vannak modellezve. Nincs oda-vissza menetel, se pedig véletlenszerű pálya generátor.

Ha a teszt alapján, gondolkodóba estél, akkor szerintem adj neki egy esélyt, mert ennyit megér.
4. Binder  Drift & Photo
2017.09.30. 20:21:30
LV22
Martin: Igen...a Binder bácsi látja hogy ebben is esik a hó. De ez egy Rally játék...ahol a havas erdei szakasz normális...a pályaversenyzésben viszont, az eredeti/hivatalos pályákon, jeges havas verzióban tolni, az érdekesség, mert eddig ilyen nem volt. De látom ez neked még mindig nem jött át. :)
3. martin  Főszerkesztő
2017.09.30. 19:54:32
LV27
Válasz 2. Albert üzenetére:
HUD nélkül játszol? Az komoly.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2. Albert  salabakter
2017.09.30. 19:32:47
LV5
Igen erösen gondolkodom a vételen.
Lenne pár butus kérdés.
Használható e a navigáció ha a hud teljesen ki van kapcsolva és csak a fülünkre hagyatkozunk.
Országonként menyi gyors van? Mijen hoszúságúak? Van e köze az eredeti pályákhoz (mármint teljesen lemodellezték öket)?
Hogy van megoldva? Van egy hoszú és az van feldarabolv, oda-visza kell rajt menni? Vagy minden egyes gyors egyedi?
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
1. Dzson  Szerkesztő
2017.09.30. 19:16:46
LV6
+2
20 éve jött ki a V-Rally PS1-en. :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
WRC 7
Bigben Interactive
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Az összes hivatalos rali pálya, hátborzongatóan jó hangok, tartalmas karrier, fejlesztett irányítás…
Negatívum
…ami még messze van a tökéletestől, kihalt online szekció, apróbb grafikai hibák

MARTIN BELESZÓL
Nézd Binder, ebben is esik a hó!