.

PlayStation.Community

2017.09.24. 12:00 PlayStation.Community
71 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Szétkúrtam a ribancot, agyonvertem, aztán mentem rabolni.

Régi, nem annyira kedves, alkalomadtán visszatérő, talán már örökzöldnek is mondható sztorim szól a még nem egészen 11 éves kis Boldizsárról, aki Grand Theft Auto-t kap karácsonyra laza apukájától, majd amikor megkérdezik tőle, mit szeret a legjobban csinálni ebben a játékban elmeséli, hogy kedvenc időtöltése kirángatni valakit a kocsijából, elhajtani egy bizonyos utcaszakaszra, ott felszedni egy kurvát, szétb@szni egy sötét sikátorban, majd jól (a "jól" egy nagyon fontos és jellegzetes, újmódi kötőszó ebben a történetben) agyonverni.

...és akkor itt döbbent csend. Vagy felszabadult kacagás? Szomorú életkép a társadalom kulturális állapotát illetően? Felháborodás? Ártalmatlan semmiség? Barack a fejre, ügyes vagy, nagyfiam?

Ölni, gyilkolni, élőlények, és legfőképpen emberek életét változatos módon elvenni - ezek az opciók gyakorlatilag a zsáner megszületésének első napja óta jelen vannak a videojátékozásban, azonban az ábrázolásmód nagyon sokat változott az eltelt évtizedek során.
Pac-Man még csak elfogyasztotta a komisz szellemeket (akik később sértetlenül, bár egyre dühösebben újra is születtek), és a Space Invaders bátor pilótája sem tudta pontosan, hogy az idegenek inváziójakor szétlőtt hajókban ül-e egyáltalán pilóta. A DOOM-ban már ugyan loccsantak szét fejek, de hát azok gonosz pokolfajzatok koponyái voltak, de jött a Carmageddon kegyetlen gázolásaival, a Manhunt brutális gyilkosságaival, és persze ott volt minden kivégzések atyja, a Mortal Kombat is, ahol egy generáció kedvencévé vált a gerinckitépés.

Manapság a gyilkolás a legtöbb videojáték alapelemének tekinthető, azonban sok fejlesztő azért már figyel arra, hogy a polkorrektség valamiféle álcája mögé bújtassa a Tízparancsolat 5. törvényének megszegését.
Egyes játékokban a ölés feladat, kifejezett cél, a történet kompozíciójának konkrét része, másokban tálcán kínált lehetőség, megint máshol csak kihasználható, passzióból űzhető opció.
És persze ahány player, annyi reakció. Az egyik viszolyog tőle, a másikat hidegen hagyja, a harmadik élvezettel csinálja.
A náci tiszt látványos fejbelövése szent feladat, mert megérdemli. Az ellenséges sógunt védő szamuráj torkának elvágása eszköz, mert csak így lehet a birodalomban béke. Az erdőben futva menekülő, de agyonverhető, kis poligonlelkét nyikkanva kilehelő nyuszi és róka kinyuvasztása pedig egyszerűen csak ott van a programban: ha akarod megteszed, majd kis testét megsütöd HP-csomagnak, ha pedig még erre sem vagy képes, akkor elmész a fogadóba, és veszel magadnak egy vekni kenyeret.

A PSC ezen elmélkedő cikkében arra vagyunk kíváncsiak, te hogy állasz a videojátékos gyilkolás kérdésköréhez. Totálisan hidegen hagy, esetleg előfordult már olyan is, hogy megérintett? Felkavar? Lesz@rod? Amikor nem kötelező feladat ölni, akkor is megteszed? Élsz a gyilok lehetőségével, vagy inkább elkerülöd? Ember, állat, idegen élet - számít ez valamit?
De ezen túllépve: van szerinted bármiféle súlya annak, hogy a videojátékok jelentős részében ennyire markánsan van ábrázolva az ember (és más élőlények) életének kioltása? Van ennek hatása?

Meséljetek!
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
71. olishort1  PlayStation.Community tag
2017.10.19. 17:01:50
LV1
Én is szívesen létesítek kapcsolatot hölgyekkel GTA V-ben. Megvárom amíg elveszi a pénzt, kiszáll az autóból, aztán a hátsó kerekem finoman az arcára helyezem, pörgetem 20-30mp-ig, amíg felmelegszik utána pedig visszaveszem a pénzem. Mi ezzel a probléma?
70. CountofHell  PlayStation.Community tag
2017.10.02. 18:49:54
LV14
Felemelő érzés és önbizalommal tölt fel. :-)
A Shadow Warrior-ban élveztem darabokra szaggatni a rosszfiúkat a Nobitsura Kage-val. :-)
Ninja Gaiden 3, Razor's Edge -ben szintén a katanával és minden más fegyverrel.
PSN - CountofHell_HUN
69. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.09.28. 20:00:29
LV9
Válasz 68. mentoloshypo üzenetére:
Britt tudósok azt mondtak, hogy azert népszerű az öldöklés, mert az ősidők óta a genekben van a vadászó életmód miatt.
68. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.28. 17:21:32
LV28
Válasz 67. Greg üzenetére:
A Journey-t többre értékelem mint az összes CoD-ot az elmúlt évekből, nem is erről van szó.
Ja meg ugye ott vannak a sport (foci, autós stb) játékok is amikben úgy szint nincs semmilyen erőszak mégis kelendőek.
67. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.28. 16:56:04
LV24
Válasz 65. mentoloshypo üzenetére:
Ebben igazad van. Bár én speciel többre értékelek pl egy Machinárium-ot vagy Journey-t mint egy huszonötezredik FPS-t.
LV426
66. Alyssa  Kitiltott felhasználó
2017.09.28. 16:43:25
LV3
+2
Válasz 61. Petunia üzenetére:
Húsevőként ezt szerintem el kell fogadni. Nélkülük mi se nagyon lennénk.
65. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.28. 13:48:48
LV28
Válasz 62. Greg üzenetére:
Persze kivételek vannak, de ha megnézed a legnépszerűbb játékokat (régen és most, tök mindegy) rájössz hogy ezek az erőszakmentes játékok nagyon apró porszem a tengerben. Szeretjük és el is várjuk az öldöklést, tetszik vagy sem.
64. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.28. 12:31:42
LV24
Válasz 63. Greg üzenetére:
Jah Petu ez neked (61-es hsz).
LV426
63. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.28. 12:15:16
LV24
"És amikor ezen őrlöm magam, néha úgy érzem, hogy a Földnek jobb lenne, ha az lenne, mint a TLOU-ban, hogy az emberek nagy része eltűnik, míg az állatok és a természet boldogan él tovább."

Petu erre igen nagy esély van mivel az ember nem összhangban él a természettel mint pl az állatok hanem kizsigereli azt (az esőerdők irtása, kőolaj földgáz kitermelése, légszennyezés, stb stb) ez a végtelenségig nem fog működni...
LV426
62. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.28. 12:11:37
LV24
Válasz 60. mentoloshypo üzenetére:
"Játékok és erőszak kéz a kézben jár, ez mindig is így volt és mindig is így lesz"
Ez azért nem teljesen így van: Flow, Flower, Machinarium, Journey, és még lehetne sorolni az olyan játékokat amik nem az erőszakról szólnak hanem sokkal inkább a humorról vagy a gyönyörű látványról.
LV426
61. Petunia  Szerkesztő
2017.09.28. 10:57:10
LV12
Válasz 59. mentoloshypo üzenetére:
Igen, tudom, hogy ebbe is bele lehet kötni, csak míg embereket ölni videojátékban úm. mindennapos dolog, az állatokkal nem így van.

Plusz - és ez fog igazán rosszul hangozni - én az életben is jobban sajnálom az állatokat, mert egyszerűen képtelenek megvédeni magukat az embertől. A legtöbb esetben semmi esélyük. :( És amikor ezen őrlöm magam, néha úgy érzem, hogy a Földnek jobb lenne, ha az lenne, mint a TLOU-ban, hogy az emberek nagy része eltűnik, míg az állatok és a természet boldogan él tovább.
Endure and Survive
60. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.28. 06:51:04
LV28
Játékok és erőszak kéz a kézben jár, ez mindig is így volt és mindig is így lesz, és végül is ezzel nincs gond a lentebb már többször kitárgyalt okok miatt. Eddigi gémer pályafutásom során a Modern Warfare 2 repülőtéri esztelen mészárlása (amire a való életben is volt sajnos nem egy példa) az amire én is azt mondtam, hogy ez most minek kellett? Ez volt az egyetlen játék aminél konkrétan megbotránkoztam, annak ellenére, hogy átugorható az a jelenet.
Már csak azzal lehetett volna tetőzni az egészet ha gyerekek is vannak a több száz lemészárolt között, de azt még az Infinity Ward se vállalta be.
59. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.28. 06:46:53
LV28
Válasz 57. Petunia üzenetére:
Érdekes, hogy ha embert kell megölni egy játékban akkor mindenki megérti, hogy az valójában nem ember, de ha állatot akkor már előtör belőle az állatszeretet és hogy ez mennyire nem helyén való dolog még játékban is.
58. taron  PlayStation.Community tag
2017.09.27. 19:18:33
LV4
+2
Sehogy......ez csak egy játék, egy külön világ amit tudni kell a helyén kezelni. Más szabályok mint az életben és mind1ik játékban egyedi szabályrendszer és törvényszerűségek. Ezeket felfedezni mindig tök jó, ha ebben van ölés is akkor van. Ettől még reggel nem akarok megölni senkit......
Ar0nka
57. Petunia  Szerkesztő
2017.09.27. 17:02:33
LV12
+1
Válasz 56. eandre üzenetére:
Vhol ugyanígy vagyok ezzel. A legtöbb cuccban osztódással szaporított, 4-5 típusra korlátozódó, egyébként tök egyforma ellenfelek vannak. Úgyhogy ez nem hat rám különösebben. Bár kétségkívül mások azok a game-ek, ahol nincs öldöklés, pl. Broken Sword.

Állatokat viszont NEM ölök, hacsak nem vagyok nagyon rákényszerítve, mint pl. a TLOU-ban a szarvas. (Bár gyönyörű ott az a havas táj, ezen a részen általában olyan gyorsan igyekszem túlesni, amennyire csak lehet.) A Dishonoredtől egész egyszerűen undorodtam egy idő után a szenvedő bálna miatt, szégyeljék magukat. Ám hála Istennek ilyen nincs sok. Úgy érzem, a fejlesztők helyesen érzékelik, hogy ha egy játékban túl sok állatot kellene megölni, pl. vadászat útján, azzal nem az állatok védelme mellett tennék le a voksukat. Az emberi ellenfelek tekintetében pedig sztem elég érettnek gondolnak minket, játékosokat ahhoz, hogy ezt senki ne fogja fel valóságnak, vagy emberirtásra ösztönző tevékenységnek.
Endure and Survive
56. eandre  PlayStation.Community tag
2017.09.27. 15:57:39
LV11
+1
Nem igazán hat meg ha meg kell ölni valakit, mert általában azok a rosszfiúk. Viszont állatokat nem szívesen ölök játékban.
55. Gwolf  PlayStation.Community tag
2017.09.27. 10:53:12
LV1
Nekem két dolog jut eszembe ezzel kapcsolatban. Az egyik, hogy az is csak egy feladat, egy megoldandó, legyőzendő probléma. A másik, hogy többnyire elvileg a történet szerint a jó oldalon állsz vagy legalábbis a te szemszögödből vagy jogosan véded meg magad, vagy bosszút állsz vagy a rosszakat győződ le, vagy gépeket ellen harcolsz vagy félholt zombikat kaszabolsz esetleg a gonosz nácikat aprítod. Vagyis lélektanilag, erkölcsileg "jót" cselekszel. Legalábbis az én nézetembe. Az Infamous-ba választhatsz oldalt - meg gondolom sok más játékban is, csak most ez ugrott be - s ott én mindig a jó oldalon játszottam képtelen voltam újra végig vinni a gonosz oldalon.

Meg talán egy kicsit a horrorfilm nézéshez lehet hasonlítani, hogy úgy tudsz borzongani, hogy közbe tulajdon képpen biztonságba vagy. Vagyis a félelem faktor ott ki is merül, hogy ha véletlenül kinyírnak újra kezded a feladatot vagy a pályát. Izgalom, félelem komolyabb sérülés nélkül. Pont ettől válik könnyűvé és játékká. S eközben szinte biztos vagyok, hogy az életbe képtelen lennék bármi ehhez hasonlót véghez vinni.
Élő szövet a fémvázon!
54. martin  Főszerkesztő
2017.09.27. 06:49:08
LV26
Válasz 53. Onimushaman üzenetére:
Asz mejikbe vlot? Bad Company kető?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
53. Onimushaman  Szerkesztő
2017.09.27. 06:35:02
LV24
-1
Tök érdekes számomra, hogy az MGS3 folyóját senki se írta. Kojima képes volt olyan szégyenérzetet és lelkiismeret furdalást okozni, mint addig semmilyen stuff.
señor
52. HUN_Zsubi  PlayStation.Community tag
2017.09.26. 23:41:23
LV12
Leszarom, ez a legjobb szó részemről. És még hidegen is hagy a dolog, hiszen ez egy játék. Az sokkal inkább megérint, amikor egy jól megírt karaktert ölnek meg a sztori folyamán, De ezzel egy jó könyvben is így vagyok. Az, h az általam irányított karakterrel mit teszek, az a sztori része, nem a gyilkolás miatt játszok egy adott játékkal. Pl. a Doom nagyjából nem szól másról, csak a hentelésről, de mégsem azt élveztem, h szétszakítom a démonokat, hanem azt, h milyen a játékmenet, dupla ugrás után pofán lövök egy Impet a Gauss-szal, majd előrántom a super shotgunt és ugrálok tovább, elkerülve a felém érkező lövéseket. Ugyanez igaz az AC játékokra is. Le kell gyilkolni egy csomó ellenfelet, de nem ez érdekel benne, hanem a bejárható terep, a felfedezés (régebbi részekben a logikai feladatok), gyűjtögetés, a hogyan oldom meg a helyzetet szituációk.

Ezek csak játékok, kikapcsolnak.
Gyűjtői kiadások: http://mycollection.blog.hu
51. PSti  PlayStation.Community tag
2017.09.26. 22:41:18
LV5
Inkább az a "probléma", hogy nem lehet mindenkit megölni. Hiába van nálam a szuper fegyver, a legtöbb játéknál nem lehet X Y Z stb karaktereket megölni. Nem engedi, mert azt nem programozták le, és emiatt nem lesz élethű egyik sem.
50. jime  non-alcoholic
2017.09.26. 18:55:02
LV29
Válasz 46. talos86 üzenetére:
ja izé, nem multira gondoltam :D
most épp a wolfenstein ment, nácivadászat xD
"wake up, you're dead!"
49. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2017.09.26. 18:15:22
LV4
Játék, ennyi. Multiban meg a lényeg az együttműködés a csapattal. A gyilok csak egy eszköz ebben
48. Matichku  PlayStation.Community tag
2017.09.26. 05:30:22
LV13
+1
Nem tekintem gyilkolásnak, vagy élet kioltásának, vagy valamilyen frusztráciom helyettesítésének. Semmilyen a dolog. Multiban ha végzek valakivel az azért van mert ügyesebb voltam, sikert adott, nem pedig megőltem. Nem én haltam meg, hanem most az ellenfél volt ügyesebb.
Ha értelmetlen a helyzet, mondjuk Tomb Raiderben molotovval megpőrkőlni 3 vadkant, azt feladatként veszem mert trófeát ad. Kész, letudva, többet úgyse így csinálom. Vagy ha a pályavégén végezni kell egy démonnal megcsinálom, hogy tovább tudjak játszani. Mert most ez volt a feladat. Ennyi, ez játék, nem keverem a valósággal.
Nil Satis Nisi Optimum
47. talos86  PlayStation.Community tag
2017.09.26. 04:45:00
LV3
Válasz 33. Greg üzenetére:
Vagy Marrakesh-ben megmérgezni az összes vízipipát. :D
46. talos86  PlayStation.Community tag
2017.09.26. 04:39:37
LV3
Válasz 44. jime üzenetére:
Vagy éppen még jobban felhúzza az agyad a rakás XXXrandomsznápjervérpistike111 Overwatchban. :D
45. Tevez11  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 19:49:22
LV23
Szükségszerű...semmilyen negatív vs pozitív hatást nem vált ki belőlem, ha egy játékban "ölni" kell. Az adott játék velejárója, természetes, akárcsak, ha az én karakterem elhalálozik...
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
44. jime  non-alcoholic
2017.09.25. 19:15:56
LV29
semmilyen érzést nem vált ki többnyire. de mondjuk egy agyfasz nap után ha hazajövök, benyomok 2 sört, felbaszom a headset-et meg a hangerőt, azt betolok valami lövöldét, olyankor eléggé megnyugtató tud lenni a másvilágra küldeni embereket xD
"wake up, you're dead!"
43. tagor  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 19:08:54
LV3
Remek gondolatok.

Azért is szeretek videojátékozni, mert pontosan szembesülhetek a bennem lakó világos és sötét oldalammal.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
42. Dzson  Szerkesztő
2017.09.25. 18:48:49
LV5
+1
Válasz 40. Quentaro üzenetére:
Igen, erről én is olvastam, direkt mellélőttek meg egyebek. És ugye karácsonykor pár helyen át is mentek egymáshoz.

Azokat kellene lelőni, akik egymás ellen uszítják és parancsolják az embereket.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
41. Albert  salabakter
2017.09.25. 18:21:46
LV5
A játékokban én spec kilövöm vagy kiütöm az ellent, mivel nem élölények ezért szerencsére nem ölök meg senkit és nem is akarok.
Ha játékot kéne mondani az a Heavy rain, az nagyon komoj volt és számomra borzalmasak voltak a döntési helyzetek.
A másik az Alien isolation. Egyszer vittem végig a játékot. Igyekeztem bujkálva, senkit nem bántva. Aztán eljutottam egy nagyobb terembe ahol több ember mászkált. Már több mint a felén túljutottam mikor megjelent a dög. Fedezékbe húzódtam, mindenütt ricsaj-morgás-csörömpölés. A félhomájba kapkodtam a fejem jobra balra. Egyszercsak feltünt egy árny melettem, lángszóró bekapcs. És sikítva öszesett az egyik emberi karakter :/ Ez volt az egyetlen emberi áldozatom egész menet alatt.
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
40. Quentaro  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 18:21:05
LV5
Az első világháborúban voltak olyan harcosok, akik (szemtől szemben) nem tudtak ölni. Ott volt az ellen, és nem történt semmi. Egy haver katona, és mesterlövész kiképzést is kapott mesélte, hogy komoly fejtágítás ment, hogy amikor kell, egyáltalán meg tudja húzni a ravaszt.

Az amerikai katonákat szimulációk során készítik fel erre, vannak videojátékok is, de az is előfordul, hogy statiszták játsszák el az ellenséget, vannak nehéz döntések, járulékos vesztesség... és ezek az emberek a gyakorlat végén látványosan felkelnek, és a következő próbán ugyanaz az ember feltűnik...

Állítólag többen halnak bele a poszt traumatikus stressz szindrómába (öngyik lesznek, pszichoszomatikus tüneteket mutatnak - megbetegszenek), mint magukba a harcokba!

Egy film, vagy játék, akármilyen értelemben is nézzük - hatás tekintetében kanyarban sincs a valósággal! A való világban ölni, egész más tészta, komoly teher.
Számomra játékokban ölni SEMMILYEN érzés. Tudom, hogy nem valóság. Más lenne, ha mondjuk egy szerepjátékban egy bonyolult, szépen kidolgozott egyéniséggel rendelkező karakter sorsáról kellene dönteni, hosszas csata lenne, amely végig rámutatna a vég-kifejletre, és ez a döntés "örökre" szólna...
Kb. mintha valamilyen csavar folytán NEKED kellene megölni Aerith-t.

Szerintem mondjuk GTA-ban egy kőkemény rampage-nek semmilyen hatása nincs. Carmageddonban felcsapni a járókeretes nénit a motorháztetőre orrdísznek ... semmi. Tényleg. Nem tegnap volt mindez, és eszem ágában sem volt iskolai mészárlást rendezni.
A játék az játék, a valóság pedig egészen más!
PSN: Quentaro81 http://bit.ly/GTSklubFB
39. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 17:59:37
LV4
Válasz 8. foulier üzenetére:
Ezekben a játékokban én sem akartam meghúzni a ravaszt!
I love games!
38. Alyssa  Kitiltott felhasználó
2017.09.25. 17:24:51
LV3
Válasz 37. martin üzenetére:
A lentebb említett Ash vs. Kaidan, amiről utána akár beszélhettél is az aktuális túlélővel. Vagy Wrex, aki ha meghalt az 1. részben, a 2-ben a népe keményen az arcodba tolta.
37. martin  Főszerkesztő
2017.09.25. 14:58:29
LV26
Én nagyon szeretnék olyan játékokat, ahol a mély morális döntéseknek (elsősorban élet-halál) valódi súlyuk van. Ez azt jelenti, hogy ha egy nevesített karakter esetében a halált választom, feláldozom, bármit, akkor ő nincs többé, nem jön vissza a megnyerésre, nem mosolyog többet, hanem elveszik, annyi. Az még keményebb lenne, ha a mentést is átírná a program, vagy törölné, de semmiképpen sem lehetne megmenteni azt a figurát. (Maximum full nulláról újrajátszással.)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
36. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 14:02:00
LV9
Válasz 35. Ruzsi üzenetére:
Visszavonom...lehet hogy mégis van benne valami. Voltak cimborák, akik szinte napi szinten FIFAztak és érdekes módon hulla részegen mindig felrugdosták a kukákat.
35. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 13:59:21
LV9
Eszembe sem jut az a szó, hogy gyilkolás. Nálam nem szól másról a lövöldözés mint hogy, teljesítek egy adott problémát. Lehet az egy platform, egy logikai feladvány, vagy egy ellenséges katona scriptje, mindre ugyanúgy tekintek. A multi is csak egy egészséges verseny próbálok jobb lenni, mint az ellenfél.
Ahogy Dzson is írja, úgy nőttünk fel, hogy játékból harcoltunk szinte minden nap, csak akkoriban nem voltak ilyen okos liberalista nézetek és nem kötötték össze a gyerekes játszadozást a gyilkos szóval.
Aki annyira beteg, hogy embereket halomra lő vagy meggyilkol valakit, az nem a videojáték miatt teszi, hanem mert beteg. Az a pszihomókus aki ilyen butaságokat kitalál nálam csak a nevetség tárgya és abszolút hiteltelen.
34. probi  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 13:26:04
LV7
Válasz 33. Greg üzenetére:
Például. Vagy játékosan a gumikacsával :D
PSNid HU: smuge
33. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 12:41:33
LV24
+2
Válasz 30. probi üzenetére:
"Szeretem az elegáns megoldásokat használni mint a Hitman-ben :) "
Mint pl a benzinkanna a kéménybe. :D :D :D
LV426
32. Dzson  Szerkesztő
2017.09.25. 12:13:25
LV5
Néha jó az erőszakos megoldás, mert a látszat csalhat. :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
31. talos86  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 10:49:33
LV3
+1
Válasz 30. probi üzenetére:
Az elején én is az elegáns megoldások híve voltam, de a 2016-os végigjátszása után kezdődött nálam a vadulás. :D
30. probi  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 09:49:22
LV7
Ez nyílván műfajtól is függ, én ahányszor tudom elkerülöm vagy csak akkor ha muszáj. Szeretem az elegáns megoldásokat használni mint a Hitman-ben :)
PSNid HU: smuge
29. jabulani  MINDENHATÓ
2017.09.25. 08:33:51
LV21
Kamikaze, detto!

Bár hála az égnek én már felhagytam a tetves vendéglátással!:)
One Shot-One kill. No luck,Just skill
28. talos86  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 08:07:49
LV3
Válasz 26. Sakamoto_14 üzenetére:
Én azokat a játékokat többször is végigtolom, mert látni szeretném mi lesz a kimenetele a döntéseimnek. Jó példa erre a Mass Effect 2-ben Samara és Morinth esete vagy az első részben Ashley és Kaidan. Hivatalosan ez is gyilkosságnak számít, mivel én döntöm el, hogy melyikük haljon meg.
27. kovbaj  PlayStation.Community tag
2017.09.25. 07:25:06
LV1
Nadzson jó erzes Allah Akbar!!!!!!!!
26. Sakamoto_14  A bölcs
2017.09.24. 22:50:30
LV20
Abban a maréknyi játékban, ahol van tényleges kimenetele a döntéseknek, többször is meggondolom, hogy gyilkoljak-e vagy sem. És általában nem szoktam (BioShock, InFamous, RDR, elsőre mindegyiket jó karmával vittem végig). A Quantic Dream játékok megint mások, ott nagyon pengeélen táncoltatják az embert ezekkel a szituációkkal.
A legtöbb tömeggyilkolós játékban viszont teljesen személytelen mindez, közömbösen teljesítem a küldetést, és kész. Ha lehet settenkedni, akkor esetenként kikerülöm a harcot, vagy csendben végzek mindenkivel, az sokszor plusz élmény.
És az utolsó kategória nagyon szűk, hirtelen csak a The Last of Us jut eszembe. Nagyon történet- és karakter-orientált, remekül van rendezve, és a filmes beállítások mind azt érik el, hogy átvegye a játékos Joel személyiségét. Amiért aztán időnként jól eső brutalitással loccsantok szét pár koponyát egy komódon.
25. Dzson  Szerkesztő
2017.09.24. 22:28:10
LV5
Válasz 24. ALF22 üzenetére:
Hát igen, mint mikor gyerekkorunkban lőttük egymást a patronos pisztollyal, puskával, elemes gépfegyverrel (volt nekem egy nagy szürke, felső dobtáras támasztékos, lőttem vele a szomszéd cigánygyereket, senki nem jött oda, hogy rasszista), műanyag indiánkéssel szurkáltuk egymást hasba, és játszottuk a halottat ha az a role jutott. És egyikünkből sem lett gyilkos.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
24. ALF22  Son of Liberty
2017.09.24. 22:10:51
LV25
Semmilyen. Pontszerzes,kiiktatas,stb.
Gyilkolas,oles nem ugrik be,ez csak jatek
23. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2017.09.24. 21:44:39
LV6
Válasz 11. martin üzenetére:
Az bizony, de valahol le kell vezetni a feszkót, és inkább így mind máshogy!
Próbáltam én sportolással meg mindenféle egyéb dologgal, de a játékokban tudok teljesen kikapcsolni és elfelejteni a sok sz@rt:(
De szerintem nem csak én vagyok ezzel így!
"Örökké nem eshet"
22. Dzson  Szerkesztő
2017.09.24. 21:44:07
LV5
Válasz 21. Kenny29 üzenetére:
No igen. :) Szerintem ott venni is lehetett, bár elég rég játszottam már vele.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Elmélkedő - Beszélgessünk a DLC-kről!
2018.09.30. 16:59 PlayStation.Community
39 hozzászólás
Szerző: martin
Szabadon választott termék vagy pénzlehúzás?
Assassin's Creed Odyssey - kipróbáltuk a kalandot
2018.09.24. 08:43 Kedvcsináló
9 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Élet és halál az ókori Görögországban.
SHADOW OF THE TOMB RAIDER (PS4)
2018.09.22. 12:20 Játékteszt
21 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Sírrabló születik.
Sword Art Online: Fatal Bullet - Szezonbérlet tartalmak (PS4, PSN)
2018.09.22. 10:45 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Masamune
A fegyverem a legjobb barátnőm...
Symmetry (PS4, PSN)
2018.09.21. 20:11 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Rettentő szimmetria.
Classic PS - Star Wars: Rebel Assault II
2018.09.21. 12:21 Classic PlayStation
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A Felkelést a remény élteti.
NBA 2K19 (PLAYSTATION 4)
2018.09.20. 10:44 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Jó fejlesztő holtig tanul.
VALKYRIA CHRONICLES 4 (PS4)
2018.09.19. 12:00 Játékteszt
9 hozzászólás
Szerző: HTB
Szelekkel suttogó.
Mozi - Predator - A Ragadozó
2018.09.19. 09:14 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A sportvadászat és a gerinckitépés filozófiája.
NARUTO TO BORUTO: SHINOBI STRIKER (PS4)
2018.09.18. 12:13 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Felérhet a nagyokhoz?