PlayStation.Community

2017.09.23. 14:16 Játékteszt
49 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
Hull a pelyhes…

Az idei év, főleg ez az őszi szezon, elég sűrűre sikeredett a szimulátor-rajongók számára. Nemrég érkezett az F1 2017, akinek pedig nem volt elég a DiRT 4, annak hamarosan befut a WRC7 is. A hónap végén várható a Spintires, és már a Gran Turismo Sport megjelenéséig is alig egy hónap van hátra.
Jelen tesztünk alanya ugyanakkor pont tegnap, szeptember 22-én került a boltok polcaira. Ez nem más, mint a nagy elvárások mellett versenybe guruló Project Cars 2.
A Slightly Mad Studios már elég régen dédelgeti ezt az autós szimulátor dolgot. 2009-ben a Need for Speed: Shifttel kezdődött minden, majd jött a Shift 2: Unleashed, a Test Drive: Ferrari Racing Legends, és csak ez után, 2015-ben a Project Cars első felvonása. Jómagam végigkövettem a munkásságukat, minden említett játékuk megvan.

Mielőtt belevágunk, engedjetek meg nekem egy kis kitérőt. Aki ismer tudja, hogy elég alapos vagyok, a tesztjeim minden részletre kiterjednek. Viszont erre most nem volt idő. Alig egy hetem volt a játékot tesztelni és a cikket megírni, így arra gondoltam, készítek egy bővebb blogot a cikk mellé. Itt találjátok meg azokat a részleteket, amik idő közben változhatnak, például pontos kormánybeállításokat, vagy egyéb hasznos dolgokat, amiket a későbbiekben frissítéssel, javítással kapunk. Ezt én folyamatosan tudom frissíteni és a felmerülő kérdéseitekre is ott kaphattok választ, mert a fórumon egy-egy kérdés vagy a válasz néha totál elveszik. Ez egy kísérleti dolog, de ha bejön, akkor ezentúl ilyen kis rövidke teszteket olvashattok tőlem is, a részletekkel pedig elvonulunk egy csendes sarokba azokkal, akiket ez érdekel.
Szeretném ezen felül megköszönni Ádám barátomnak a sok segítséget a tesztelésben. Ő ugyanis aktívan használta az elmúlt években a Project Cars első részét, így rengeteg hasznos tapasztalattal rendelkezik a játék sajátosságait illetően. Továbbá, mivel megjelenés előtt kellett a tesztet megírni, az online részeket nélküle nem is tudtam volna kipróbálni.

Nos, akkor csapjunk is bele. Nagyon sokan megkerestetek, már jóval azelőtt, hogy egyáltalán tudomásom lett volna arról, hogy én fogom a tesztet írni. Mind azt kérdeztétek, véleményem szerint melyiket érdemesebb megvásárolni: Gran Turismo Sport vagy Project Cars 2?
El kell keserítselek benneteket: nagy valószínűséggel a teszt végére sem fogtok erre választ kapni.
Egy dolgot azért leszögeznék itt az elején, ez egyben az egyik legkomolyabb változás is. A PC2 végre játszható lett kontrollerrel is! Jó, persze nem lett továbbra sem GT, de alakul. Az előző részhez képest kimondottan kellemes. Ez azért is tartom elképesztően fontosnak, mert konzolon az emberek 70-75%-a még mindig kontrollerrel játszik.
Viszont van egy félig-meddig "rossz" hírem is. A látvány. Ez sajnos némileg, bizonyos elemeket vizsgálva gyengébb lett, mint a Project Cars első részében! Nem vicc. Sima PS4-en konkrétan "rondább". Mintha nem lenne élsimítás... PS4 PRO-n kicsit ugyan jobb a helyzet, de az előző részben ilyen gond nem volt. Tudom, mert fenn van a gépen most is, szimultán nyomtam a kettőt, hogy ne emlékezetből ítéljek.
No, de ne szaladjunk ennyire előre. Haladjunk sorban...
ALAPOK / MENÜ

A Project Cars első részéről írt, kínosan hosszú tesztemben mindent megtaláltok, így most könnyű dolgom van, ugyanis az alapok nem változtak túlzottan.
Ha valaki nem találkozott még a játékkal, annak pár szóban vázolnám a lényeget. Ez egy olyan szimulátor, ahol nincs XP, nem gyűjtesz pénzt, nem kell autókat vásárolni, sem alkatrészeket. A vizuális "tuing" kimerül abban, hogy festést/matricát választasz a járgányra a futam előtt. Itt nincs felni, bodykit, szárnyak, vagy speckó beltér. Cserébe a futam és az autók beállítása elképesztően részletesen testre szabható!
Van egy kis sztori, ami igazából kategorizált versenyeket jelent, erről bővebben majd később. Mivel szimulátor, a hangsúly úgyis az online, élő emberek elleni futamokon van, de van lehetőség a tét nélküli gyakorlásra és Time Trialra is. Idő-visszatekerés itt nincs (ha valaki esetleg keresné).
Az autók beállításaiban hatalmas segítség az az újítás, aminek köszönhetően beszélgethetünk a mérnökkel (angoltudás nem árt hozzá), aki kérdéseket tesz fel nekünk, mi pedig a válaszainkkal elmondhatjuk neki, mi a gondunk az autóval. Alulkormányzott, vagy ellenkezőleg? Válaszaink alapján ő majd beállítja nekünk az autót. Azt nem árt tudni, hogy minden autó minden beállítása külön mentési file-ként jelenik meg a PS4-en.
A játék új Live Track 3.0 időjárásrendszerének köszönhetően nagyon élethűen alakul minden körülöttünk. Az esőzés hatására foltokban vizesedik a pálya, a pálya szélén pocsolyák alakulhatnak ki (amin gyönyörűen meg is lehet csúszni). Minden időjárási elem hat a fizikára!

Aki az első rész menüjétől a falra mászott, az itt sem lesz boldogabb, hiszen megmaradt a csempeszerű elrendezés, de a háttérben hallható epikus dallamok is ugyanazok maradtak. Úgy összességében talán kissé átláthatóbb, de biztos vagyok benne, hogy ebbe is bele fog majd kötni valaki.
Három fő blokk van. Career, Quick Play és Community.
Az R3-mal bármikor elérhetjük a Profilunkat, ahol a részletes statisztikáinkat, képeinket és videóinkat találjuk.
Kedves apróság, hogy a program mutatja a három (km-ben vagy órában) legtöbbet használt autót és pályát. Ha egy barátunk profilját nézzük, azonnal össze is veti a miénkkel.
Hatalmas újítás, hogy az Options menüpont minden elemét bárhol elérjünk, akár a pályán vezetés közben is, így a gombkiosztás, vagy a kormány FFB-értékeinek beállítása gyerekjáték. (Sok más mellett már az FFB is felkonfizható a kormányra, így akár menet közben is lehet állítani.)
A leghasznosabb ez a dolog mégis a különféle nézetek látószögének beállítása esetén lesz. Az előző részben ezt kinn a főmenüben végigbabrálta az ember, majd a hosszadalmas betöltés után megpróbálta eldönteni, jobb lett e in-game. (A töltés továbbra is hosszadalmas, így ez egy igen hasznos funkció.)
Ha már itt tartunk, a töltőképernyő is fejlődött kicsit. Már nem csak egy képet bámulunk, hanem egy %-os csíkon látjuk, hol tart a töltés, továbbá a játék mutatja a pálya térképét és adatait, az autót, amivel a futamra készülünk, valamint azt, hogy az adott feltételekkel mennyi a világrekord, ki a legjobb a barátaink közül, no meg persze ha már van, akkor a saját legjobb időnket is.
Kicsit a térképek is változtak. Most már nem csak egy sima fehér vonalat, hanem egy 3D-s, domborzattal ellátott pályarajzot látunk.
CAREER

A sztori alapjaiban nem változott sokat. Talán kicsit letisztultabb, céltudatosabb, átláthatóbb lett. Ahogyan az első részben, itt is kezdhetünk szinte bármivel, a 6 oszlopba rangsorolt versenyszériák közül.
Nem kötelező a gokarttal kezdeni! Ezt azért emelem ki ennyire, mert az előző részben sokan panaszkodtak erre, holott ott sem volt kötelező.
Az első 4 oszlopból választhatunk akármit, akár LMP3-at, vagy GT4 szériát is. Csak az utolsó 2 oszlop van lezárva.
Az elkezdett bajnokságnál megadhatjuk, hogy milyen nehézségűek legyenek az ellenfeleink, sőt most már azt is, hogy mennyire legyenek kemény legények. Ezt később bármikor tudjuk módosítani!
Továbbá, a bajnokság hosszát is magunk szabhatjuk meg. Ha nem akarjuk végigcsinálni a fullos bajnokságot, akkor a game elfelezi nekünk. Ezután autót választunk, majd hozzá egy festést. Itt valójában a csapatunkat választjuk ki. Aláírjuk a szerződésünket és már mehetünk is az edzésre, majd a kvalifikáció után a versenyre.
Edzés vagy kvali alatt bármikor visszamehetünk a boxba és monitorozhatjuk a többieket, nézhetjük, hogyan mennek.
Az üzemanyagra figyelni kell, mert ha itt kifogy, akkor ottmaradsz!

Elérendő célokból most sincs hiány, de valahogy a menü, meg az egész sokkal jobban összeáll, így az egész olyan kézenfekvő.
Az adott autómárkákkal ha levezetünk egy bizonyos km-t, meghívnak tesztelni.
Ha teljesítünk bizonyos feladatokat, meghívásos versenyeken vehetünk részt.
Ugyanitt találjuk meg a trófeáinkat (kupákat) és megmaradtak az Accolade-ek, amiből itt már 160db-ot kapunk. Ez elképesztően sok feladat, a tartalomra itt nem lehet panasz!
Ebben a blokkban még van két csempe. Itt tudunk új versenyzőt kreálni, vagy törölni/betölteni egy már meglévőt. Valójában ezek külön mentési file-ok, csak itt vezetőnek hívják.
QUICK PLAY

Itt találjuk a Custom Race, a Private Testing, és az Online futamok keresését és kreálását.
Az első a saját verseny indítása, melyben kiválasztjuk a pályát, az autót, belőjük a kívánt időjárást, az ellenfeleket, és mehet a móka.
Itt a nagy tömegből kicsit visszavettek. Míg az előző részben volt pálya, ahol közel 50 versenyzőt rakhattunk magunk elé, itt 31-nél többet sehol sem láttam.
Újdonság, hogy menthetünk kedvenc összeállításokat. Van továbbá egy Motorsport Presets menüpont, ahol 9 előre beállított autósport eseményből választhatunk.
A Privát Teszten szerintem nincs mit magyarázni. Annyi, hogy itt egy elég részletes idemérési táblázatot kapunk.

Az Online rész már kicsit érdekesebb.
Nincs BOP rendszer a játékban (ez lövi össze a különböző autókat), de itt nem is nagyon van rá szükség, ugyanis elég sok (közel 30) autósport kategória van, amit további 54-re bontottak szét. Ha pl. az utcai autókat nézzük, ott 7 blokkra vannak szétszedve, így egy adott csoporton belül egymáshoz igen közeli teljesítményű vasak találhatók.
Van viszont egy pontrendszer, mely a versenyzői jogsinkhoz kötődik. Online futamokon tudjuk ezt a pontot növelni vagy csökkenteni. Ez 100 és 5.000 közt mozog: 1.500-zal kezd mindenki.
Kicsit hasonlít a GT Sportban bevezetendő rendszerre, viszont itt nem tudni, miként működik ez és mennyire lesz jó, mivel még csak mostanság élesedik. (Ezt is majd a blogban tárgyaljuk ki.)
Nagyjából annyi a lényeg, hogy ha lökdösődsz, vagy sokat "füvezel", alacsonyabb pontod lesz, így a hozzád hasonló, lökdösődős és füvezős arcokkal fogsz csak tudni játszani, ugyanis a szobák kreálásánál meg lehet adni, hogy mi legyen a belépéshez szükséges minimum szint. Ez kicsit ösztönző lehet azoknak, akik dodgemezni szoktak.

A szoba kreátoraként lehetőséged van a pálya, az autó, és majdnem minden beállítás megváltoztatására, kilépés nélkül.
Egyedül a Host és az Opponent Settings-et nem érjük el, ugyanis itt adjuk meg, hogy publikus vagy privát lesz e a szoba, hány fős legyen, ebből hány emberi és hány gépi ellenfél, utóbbi nehézségi szintjét és agresszivitását, meg azt is, hogy milyen járművekkel jöhetnek az ellenfelek. Azt előre be kell állítani, hogy ugyanazzal az autóval induljanak-e az ellenfelek, amivel mi megyünk, vagy csak a kategória legyen ugyanaz, vagy kiválaszthatunk előre 4 kategóriát. Ezeken belül szabadon variálhatunk, de ezek megváltoztatásához sajnos ki kell lépni.
A fejlesztők gondoltak arra is, hogy szervezett kupákat szeretnénk közvetíteni, így a játék online részében, a szoba kreálásakor beállíthatjuk, hogy legyen két fő plusz hely. Ők nem indulhatnak, hanem egyikük pályabíróként figyeli a versenyt, másik pedig kommentátorként közvetíti azt. Az online szoba maximális létszáma 16. Így 18-an lehetnek benn, de addig nem indul el, amíg ki nem osztod ezt a két tisztséget. Ezt kipróbálni sajnos nem tudtuk, ehhez többen kellünk majd.
A keresésnél szűrhetünk versenytípusra (Race vagy Rallycross), Versenykategóriára (GT3, GT4, LMP), pályatípusra (Circuit, Karting, Oval), és a futam hosszára.
Szobát egyébként gyorsan talál és stabil a rendszer, nem dobál szét, nincs jelentős LAG, de persze várjuk meg a hétvégét, amikor a fél világ rászabadul. A puding próbája az evés, az online játékoké meg a hétvége...
COMMUNITY

Itt található meg az összes közösségi dolog.
A Community Events egy folyton frissülő, fixpályás/fixautós Time Trial kihívás-sorozat.
Ezen kívül van itt egy Time Trial blokk is, ahol minden pálya+autó kombóra külön táblázat van. A barátlistánkon lévő eredményekkel jókat lehet harcolni, de a legjobb az benne, hogy lehetőségünk van betölteni 3 ghostot is! Ez lehet a sajátunk, vagy a barátunké, a legjobb a világranglistáról, az adott autó vagy a kategória legjobbja.
A Project Cars már az előző részében elkezdte ezt az eSports dolgot, de a mostaniban nagyobb figyelmet fordítanak rá. Misem mutatja ezt jobban, mint az, hogy konkrét Broadcasting/Streaming szolgáltatást építettek a játékba, sőt szervezett versenyekkel várnak minket a megjelenés után.

PÁLYÁK / AUTÓK

Az új rész megkapott (1-2 kivétellel) minden alap és DLC tartalmat, ami az előzőben benne volt.
Összesen 60 helyszín 130 verzióját választhatjuk. Akad itt Oval, Gokart, Point to Point, Circuit, Rally, és jeges tesztpálya is.
A napszak minden pályán 0-24-ben választható, ahogyan az időjárás is. Az előző részben is sok választási lehetőségünk volt, napos, ködös, esős, felhős, viharos időt is beállíthattunk, akár négyfélét is egyszerre, de itt most kibővült a dolog. Egyrészt már az évszakok is választhatóak, így mondjuk a nyáron zöld fákkal tarkított pályakörnyezet ősszel barnás levelekkel díszeleg.
A legnagyobb poén viszont sajnos nem minden pályán érhető el. Ez a havas pálya és környezet! A jeges aszfaltot és a fákat is vastag hótakaró borítja. Kis köddel vagy havazással megspékelve elképesztően hangulatos tud lenni! Szöges gumit ne felejtsétek el feltenni!
Fullos pályalista (térképekkel): KLIKK IDE

Autóból 180-at kapunk. Újdonság a Rally Cross, az Indy Car, és az Oval, de továbbra is van Gokart, Open Wheel, GT autók, LMP vasak, jó pár utcai szekér, és néhány régi matuzsálem. Szóval a változatosság továbbra is megmarad. Itt mindenki talál kedvére való négykerekűt!
Természetesen immár itt is tiszteletét teszi a "tékozló fiú", a Porsche!
Fullos autólista (képekkel): KLIKK IDE
GRAFIKA / HANGOK

A hangok már az első részben is jók voltak. Kellemesen duruzsolt minden autó motorja, de most kicsit még toltak ezen a részén is. Van egy kissé jellegzetes, PCars-os hangzásvilága, de szerintem elég korrekt a játék ezen része, erre nem lehet panasz.
A grafika egyes elemei javultak, bár ez leginkább csak az apró részleteken vehető észre. A bevilágítás már az előző részben is jó volt, itt most a tükröződéseket tették rendbe, így már nem úgy néz ki az autó, mintha leöntötték volna egy vödör vazelinnel. Az autók modellezése is jóval részletesebb lett, szebbek/tisztábbak az ívek. Viszont valami furcsa oknál fogva az autók, egyben vizsgálva őket, bizonyos esetekben sajnos gyengébben néznek ki, mint az előző részben! Sima PS4-en durván recés éleket láthatunk ott, ahol a háttérrel "érintkeznek". (Valószínűleg a fizika, vagy a képfrissítés javulásának ez lett az ára.) Ezen később remélem igazítanak kicsit.
Ja, és még valami: a látótávolság. A PC-ben nagyjából 50m után a pálya szélén látható fehér vonal elmosódott (nekem ez volt vele a legnagyobb bajom). Most ez sokkal jobban fest. Még mindig maszatolódik, de már jóval kevésbé, így sokkal messzebb látni. Ez szerintem fontosabb, mint az, hogy az autónak jó legyen az élsimitása.
Ugyanakkor a vizes aszfalt és abban a tükröződések sem valami szépek. A köd is néha hibásan jelenik meg (lapokban). Sokszor látni az utat a dombon keresztül is. Grafikai buggal egyébként elég sokkal találkoztam az egy hét alatt. Mindezt úgy, hogy megjelenés előtt már 1.03-nál jár a játék: a legutóbbi javítást a hét közepén kaptuk, ami több mit a 10 gigás csomagocska volt, benne grafikai és fizikai korrekciókkal.
IRÁNYÍTÁS / FIZIKA

Mivel egy szimulátorról beszélünk, a fizika a legfontosabb sarokkő, így nagy öröm, hogy a szoftver ezen része is sokat javult. Fentebb írtam, a legfontosabb változás, hogy végre megcsinálták rendesen a kontrolleres vezérlést, így azok, akiket kormány hiányában is érdekel a játék, nyugodtan megvásárolhatják.
A kormányok közül megy mindennel, ami kompatibilis PS4-gyel (T500-zal is). Javult az FFB is. Sokkal több és tisztább adat jön át a kormányra. Viszont a game sajnos magával cipelt a korábbi részből egy hibát, amire Ádám barátom hívta fel a figyelmemet. Néha az FFB beakad és fullosan terheli a kormányt. Egy rázókő, vagy más erőhatás ezt helyrebillentheti. De nem egyszer megesett, hogy egy online futamukon valakinek kikapcsolt az FFB, ilyenkor csak a játék újraindítása segített. Lássuk be, ez elég bosszantó tud lenni.
A másik, hogy nekem nem jött be az alapbeállítás. Elképesztően kényelmetlen volt úgy vezetni. Ádám egy egész napot töltött az FFB beállításaival (amiben nagyon nagy segítség volt, hogy pályán is elérhető az Options menü), és csak úgy sikerült használhatóra belőni, de valljuk be, ezt nem sokan fogják megtenni.
Továbbá nekem valahogy fura a fék. Sok éve szimulátorozok, tudom, miként kell kezelni a fékpedált, és egyik játékban sem tapasztaltam ilyet ABS nélkül sem, itt meg fullos ABS-sel is sokszor blokkolt a kerék egy szimpla lassításnál. Valószínűleg ez is a rengeteg csúszka megfelelő tologatása után megoldható, de erre nekem nem volt időm. (Ezt majd a blogban pontosítjuk.)
Ebben a játékban az autók beállítása nagyon fontos, és sajnos az alapbeállítások nagyon nem jók, sokan pedig nem értenek a setupoláshoz. Ebben hatalmas segítség a cikk elején említett Race Egineer, azaz a verseny mérnők, akivel ledumálhatjuk a gondjainkat és beállítja helyettünk az autó adott alkatrészeit. Négy témában lehet vele dumcsizni: Braking / Downforce / Suspension / Gearing.
OPTIONS

Nos, ebbe a menübe nem szeretnék mélyebben belemenni, mert egyrészt ez kb. a cikk fele lenne, másrészt, mivel szinte semmit nem változott ez a rész, így akit ez a része érdekel, az kattintson a cikk elején az első teszt linkjére. Ott mindent leírtam részletesen, plusz videóban meg is mutatok sok apróságot. Itt most csak azt említeném meg, ami változott.
Az első epizódban megoldották, hogy egy USB-s klaviatúrára fel lehessen konfizni azt a több mint 50 funkciót, amit a játék kínál. Nos, ez itt egyelőre nem működik. De biztos vagyok benne, hogy ezt előbb vagy utóbb meg fogják oldani, mert akár kontrollerrel, akár kormánnyal játszik az ember, a fő funkciók mellé szinte semmi nem fér fel. A Project Cars pedig ebben is élen jár, hiszen már az első részben is elképesztően sok funkciógomb volt elérhető, ami mostanra további 11-el bővült.

REPLAY / FOTÓZÁS

A visszajátszások elmenthetőek, lassíthatóak. Sajnos HUD-ot nem kapcsolhatunk, pedig a telemetriát jó lenne nézegetni. A hosszabb visszajátszások esetében is problémának tartom, hogy max 5x gyorstekerés van, ami a hangot is gyorsítja, így agyvakargató hangon kell hosszú percekig tekerni, míg egy 30 perces menet végére érsz. Az akciókamerás (középső) belteres nézetet elvették, de továbbra is lehet nézelődni belsőben, így nagyon élethű videókat lehet rögzíteni, benézelődve a kanyarokba, vagy ránézve a minket előző autóra.
A mentett visszajátszásokat a profilunknál találjuk, de nem árt tudni, hogy ezek a PS4-en a mentéseink közé is bekerülnek, akát több száz MB-nyi helyet is elfoglalva.

A fotózás is rengeteget javult. Sokkal több a lehetőségünk. Már nem csak a mélységélességet, hanem a zársebességet is tudjuk állítani.
Kaptunk egy 10-600-as optikát. Hogy azok is értsék, akik nem fotóznak, ez a 10-es érték egy elképesztően nagy látószögű lencse, viszont figyelni kell, mert a kép széleinél megnyújtja a dolgokat. A 600-as zoommal pedig a világ végére is ellátunk. A csúszkák már jóval könnyebben állíthatóak mint az előző részben.
Fotózhatunk beltérben, vagy fix pálya melletti kamerával, de kívülről is. Az előző részben a külső kamera fixen az autóhoz volt kötve, a garázsban és a pályán is csak rá nézhettél. Ez nem adott valami nagy szabadságot.
Nos, itt ez szerencsére megváltozott. Kaptunk egy drone-t. Ezt szó szerint kell érteni. Oda megyünk vele, ahova akarunk! Igen, a pályát is el lehet hagyni. A kerítés nem szab határt. Persze van egy keret, de elég messzire el lehet menni, függőlegesen és vízszintesen is.
Azt fontos tudni, hogy a DriveClub és a Gran Turismo fotómódjával ellentétben itt nincs realtime renderelés. Ezek a képek nyers ingame képek. Képernyőfotók. Így az élsimítás esetleges hiánya szembetűnően recés éleket okozhat. De azért lehet hangulatos képeket lőni.

HUD / TELEMETRIA

A HUD továbbra is fullosan testre szabható. Menet közben van több választható állása is, Minimal, Normal és Full. Utóbbinál fullos telemetria, G-erő, kormányszög, gumi, felfüggesztés és fékadatokkal a képernyőn.
Emellett minden elemnek mi szabhatjuk meg a helyét, sőt, nézetenként más más helyre tehetjük őket. Minden elemnek van két állása, minimal és full. Ez a rajtuk megjelenő adatok mennyiségét jelenti.
VÉGSZÓ

Összefoglalva, a Slightly Mad Studios jó úton halad! Szemmel látható a fejlődés, de számomra még mindig akad a szoftverben sok dolog, ami miatt nem tudom magam teljesen elengedni. Az egy hét alatt mindössze két alkalom volt, amikor tényleg élveztem a vezetést. Ez egyik az volt, amikor Ádám barátommal a havas pályán kentük, driftelgettünk, akkor éppen jól működő FFB adatokkal. Ezt leszámítva én sokat szenvedtem...
Ádám viszont élvezte a száguldást, de ő mondjuk máig tolja az első részt. Nekem is fenn van a gépen a PC. Mentem ott is pár kört. Az kontrollerrel még mindig nagyon gáz, viszont kormánnyal, mindenféle állítgatás nélkül vidáman tudok benne vezetni, az itt tapasztalt problémáim egyikét sem produkálja. Itt az egyértelmű fejlődések ellenére a vezetési élmény időnként sajnos pont fordítva van.
A Project Cars 2-t kontrollerrel, motion szenzorral, valamint egy fullos T300-as szettel, kuplunggal+H váltóval, cockpittel teszteltem, Ádám barátom pedig T500-assal tolta.
Amúgy tartalmilag nagyon rendben van a game, rengeteg jó ötlet és előremutató újítás van benne.
Az átgondoltabb sztori, az évszakokhoz dizájnolt pályák, az időjárás hatása az útra és a fizikára, a havas jeges helyszínek mind szuper dolgok, így aki jól be tudja lőni a kezelést, annak ez lehet a legjobb szimulátor.
Úgy gondolom, akinek az előző rész bejött, az nyugodtan vágjon bele ebbe is. Viszont, ha nincs melletted valami Project Cars veterán, aki segít a dolgok beállításában, lehet ez a versenyélmény annyira nem fog neked bejönni.

(A játékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti üzleteiben, többféle tartalommal bíró kiadásban is, vagy webshopjából e linkre bökve gyorsan és könnyen meg is rendelhető!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
49. Binder  Drift & Photo
2017.10.02. 23:25:43
LV22
Válasz 47. Richard üzenetére:
De szerintem ezzel a témával gyere a játék topikjába...oda jobban illik.
http://playstationcommunity.hu/forum/948
48. Binder  Drift & Photo
2017.10.02. 23:24:47
LV22
Válasz 47. Richard üzenetére:
Hát még két hét és megjelenik...aztán kiderül mi hogy megy benne.
Egyenlőre nem tudjuk miként lesz. Autókat nyerni biztosan fogunk. A Beta alatt napi adott km-t kellett levezetni, így jutottunk autókhoz. Hogy a véglegesben miként lesz azt nem tudjuk, volt szó már mindenről...de pénz az biztosan van a játékban.

Szóval hogy ez az "egyszerű hétköznapi autókkal kellett felküzdenem magam" dolog mennyire lesz jelen benne, nem tudjuk, de a sztori mint olyan, eltüik. Legalábbis az előre generált fix versenyek formájában.

Jogsi feladatok, Challenge-ek lesznek.
47. Richard  PlayStation.Community tag
2017.10.02. 22:15:17
LV5
Válasz 46. Binder üzenetére:
Ezt nem tudtam, hogy különböző felbontasban voktak autók.
Számomra is az adta a régi GT részek varázsát, hogy egyszerű hétköznapi autókkal kellett felküzdenem magam és ott igazán értékeltem, ha kaptam egy új kocsit, aminek már jobban oda lehetett lépni.
130 autó az 1500-hoz képest elég szarul hangzik.
46. Binder  Drift & Photo
2017.10.01. 13:18:25
LV22
Válasz 45. Richard üzenetére:
Ez is mindenkiben másképp jön le. A GT4 nagy favorit, annyira, hogy sokan mondták, hogy a GT4 tartalmileg veri a GT5-6-ot.
Grafikailag egyértelműen fejlődik, ahogy a fizika is egyre jobb/pontosabb, de a GT varázsát mindig az adta, hogy komolyabban veszi magát mint a többi autós cucc. Meg hogy elképesztően sok autó van benne (GT6-ban már verte az 1.500-at), köztük soksok utcai döggel, amiket mi magunk is vezetünk, nap mint nap.
Nos a GTSport-ban ez a varázs el fog tűnni, mivel kiszórták a Standard vasakat (ha nem játszottál az PS3-as GT-kkel akkor ezt nem értheted, lényeg hogy ezek voltak a játékban a régebbi részekből vagy a PSP-s kiadásból megtartott alacsonyfelbontású modellek, és ezekből volt több, úgy 2/3).
A gond az, úgy néz ki, a prémium, azaz a nagyfelbontású PS3-as modellek is mentek a levesbe, mindent előlről kezdtek, így most ugyan elképesztő grafikát fogunk kapni, de mindössze 130 autóval!!! Az 1.500 után ez sokaknak fájni fog.
Egyenlőre úgy néz ki 0-24 napszak sem lesz, időjárásról (pl esőről) pedig még nem is hallottunk.
Ahogyan a pályaszerkesztő is eltünt, ami a GT5-6-ban már volt.
Így igen, mi is várjuk a GTSport-ot, reméljük 18.-án tényleg megjelenik. A többi meg majd kiderül, mert most elég nagy a csend. :)
45. Richard  PlayStation.Community tag
2017.10.01. 10:13:46
LV5
Válasz 43. martin üzenetére:
De a GT eddig mindig jól sikerült és profi volt nem? Nekem a PS3 kimaradt, így a Ps1-Ps2 és Psp verziókból tudok kiindulni.
44. misi0620  PlayStation.Community tag
2017.10.01. 01:43:41
LV1
Hogy őszinte legyek, nekem ez tetszik. De a GT-t várom. Viszont azt meg már régóta...
Ezek az újítások sokat dobnak egy játékon. Olyan újnak tűnik, dinamikusnak. Ezek után pedig csak egyre jobban kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a Gran Turismo. Ha javul a konkurencia, akkor izgalmasabb a dolog. :)
43. martin  Főszerkesztő
2017.09.30. 19:56:15
LV27
Válasz 42. Richard üzenetére:
Várjuk ki annak is a végét...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
42. Richard  PlayStation.Community tag
2017.09.29. 13:29:02
LV5
+2
A tesztet olvasva én inkább kivárom a GT Sportot.
41. Binder  Drift & Photo
2017.09.28. 14:06:54
LV22
Válasz 40. Dzson üzenetére:
Ez határozottan így van...a DC_ben elképesztően magasra tették a lécet a látvány terén, főleg az időjárásban...bár azt nefeledjük hogy ott a 60 fps-s meg sem próbálták!!! Amiatt azért igen sokat fel kellett volna adni ezekből. Valamit valamiért.

DC2 nemlesz...mivel a fejlesztőket kirúgták ugye...ők most ha jólemlékszem a kódmestereknél vannak. Szóval ha jön is hasonló cucc tőlük, az totál más motorral, totál más IP-vel.
40. Dzson  Szerkesztő
2017.09.28. 12:35:09
LV6
+2
https://www.youtube.com/watch?v=YkteQfuMaX0

DriveClub alázza sok helyen a nextgen-t (forza 7, pc2, gt sport), 2014-es játék...

Kéne petíció DriveClub 2-ért.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
39. Binder  Drift & Photo
2017.09.28. 08:30:22
LV22
Válasz 38. MazaHUN üzenetére:
Látom átjött...:)
38. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2017.09.27. 12:51:35
LV6
+1
Szép ismertető, kedvcsináló. Jó játék az biztos és jó úton jár.

jöhet a gt:D
independent
37. Binder  Drift & Photo
2017.09.25. 21:16:55
LV22
Válasz 36. mentoloshypo üzenetére:
Azabaj hogy én láttam az előző részt, amiben az autók élsimitása ... hogyismondjam...volt nekik..xD
36. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.25. 16:14:16
LV28
Mondjuk szerintem a grafika még X1-en is teljesen rendben van.
35. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.25. 16:01:36
LV28
Válasz 32. Binder üzenetére:
Néhol meggyőző a különbség, néhol meg nem olyan sok. Mondjuk egy ilyen összehasonlításnál mindig az a kérdés merül fel, hogy a gép vagy a fejlesztővel van a gond. Mindkettőre akadt elég példa.
34. Binder  Drift & Photo
2017.09.25. 11:29:21
LV22
A cikk kiegészítő blogja frissült. Ajánlott átnyálazni. :)
http://playstationcommunity.hu/blog/34095
33. Binder  Drift & Photo
2017.09.24. 21:54:25
LV22
Válasz 32. Binder üzenetére:
Mondjuk azok a képek ami pl a cikk elején is van...hogyazokat honnan szedik...xD
32. Binder  Drift & Photo
2017.09.24. 21:54:03
LV22
No a Digital Foundry be is mérte, PS4-en és PS4 PRO-n.
https://www.gtplanet.net/digital-foundry-proj[...]
31. Binder  Drift & Photo
2017.09.24. 18:32:49
LV22
Válasz 30. Lotar üzenetére:
Mondtam én hogy "Hull a pelyhes"...xD
30. Lotar  PlayStation.Community tag
2017.09.24. 16:39:27
LV17
+1
A havas része miatt mindképp kell majd , de előbb premier GTS . Ééés addigra olcsóbb is lesz .
psn/sen id: pcpmate
29. Red13  PlayStation.Community tag
2017.09.24. 12:35:01
LV4
Szerintem az én autós játékom majd a Crew 2 lesz, ez nekem túl komolynak tűnik.
28. Binder  Drift & Photo
2017.09.24. 09:33:55
LV22
+3
Válasz 26. ocsitisza üzenetére:
Ezt én magam is hasonlóan látom. A Dirt-ben csak fél autó van, hogy spóroljanak a szebb első részre...a DC_ben a grafika sokkal gyérebb, de egyszerűen az élmény mindenért kárpótol...ez nagyon az eleje, ezt mindenki tudja.
A GTS-ben csak 1v1-ben fog menni, nem tudni mennyi pályán, de ott állítólag a grafika egész jó maradt. Majd kiderül.
https://youtu.be/dr77ZRMAA4M

Akinek fullos VR élmény kell, annak sajnos jelenleg csak PC-n van erre lehetősége. Ott az Assettoban, meg szinte mindenben fainul meg van oldva. :)
https://youtu.be/aMQiFkuYyOw
27. legolas  PlayStation.Community tag
2017.09.24. 08:16:34
LV1
+1
Köszi a tesztet, megveszem a GT Sport mellett ezt is:)
2017.09.24. 07:40:54
LV1
Ez töketlenkedés, ha lenne psvr támogatás sokkal többen megvennék a játékot,én szeretem a dirt-öt a DC-t olyannak amilyen..valószínűleg a gts sem lesz más...bosszantó ez az egész mizéria...
25. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 22:41:06
LV1
Válasz 23. Binder üzenetére:
Úgy volt. De végül a PS4Pro mellett döntöttem. Szóval ahhoz kellene egy gamer PC meg egy nem olcsó VR headset. Így maradok PS4-en. Elleszek 2D-ben, monitoron addig is...

Pláne, hogy az egyetlen instant húzó érv a VR mellett számomra a pCars2... Egyszerűen nem éri meg. Inkább negveszem a GTS-t, és jövőre a GTR3-at, aztán elleszek velük...
24. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 22:37:35
LV1
Válasz 22. Dzson üzenetére:
Nagy figura ez az Ian Bell, egy jó kis sztori: http://pcarsdriversclub.hu/2017/09/20/az-utob[...]

Nem vagyok perfekt angolos, de ennyit le tudtam szűrni. :)
23. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 22:33:22
LV22
Válasz 20. unrealnoise üzenetére:
VR-ben akarsz jatszani, vegyél PC-t!
22. Dzson  Szerkesztő
2017.09.23. 22:27:38
LV6
Válasz 21. Dzson üzenetére:
"We made a game called Need for Speed: Shift, we made a game called Shift 2 and EA came to me and said “we’ll give you 1.5 million if you agree not to talk to any other publisher, to agree any other games or work on any other arrangement with any other publisher, and we’ll give you 1.5 million and we’ll sign Shift 3.” So I said okay, that sounds like a good deal. I took the 1.5 million, I paid the guys lots of bonuses, and two weeks before we were due to start Shift 3 it was cancelled with no warning. They said “we are not doing that anymore.”"
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
21. Dzson  Szerkesztő
2017.09.23. 22:26:44
LV6
20. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 22:02:13
LV1
Válasz 19. Binder üzenetére:
Nincs benne, és nem is tervezik. Ennek számtalan oka van. Még a Sony belsős GTS címe sem támogatja 100%-ban a játékot, talán csak egy az egy ellen lehet VR-ban meccselni, csak offline, és csak pár pályán.

A probléma részben az, hogy a VR-t úgy ahogy elbírná a PS4 Pro, de a Sony kötelezi a fejlesztőket, hogy PS4-en is menjen, rezzenés mentesen. Ez azért gond, mert az ilyen "kis fejlesztős" AAA címeknél, mint a pCARS2, rohadt sok idő lenne leoptimalizálni az egészet. Ennyi tartalomhoz, full natív támogatást lehetetlenség megcsinálni. Nem is álltak neki... Lásd még a PD sem tudja összehozni.

Ha meg meg is csinálná a SMS (a PCars fejlesztője), a játék megítélését ronthatna, ha egy takony szarként nézne ki az alap PS4-en...

Én is rohannék a boltba VR-ért, ha fullosan lehetne tolni mondjuk ezt a szimet. De majd a PS5-ön, pCARS3-al... ;)
19. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 21:35:42
LV22
Válasz 15. martin üzenetére:
Hát tőlem ennyi tellett.
18. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 21:34:53
LV22
Válasz 17. oxigen üzenetére:
Errol nincs infom...a játékban nem találtam erre utaló jelet.
PC-n biztosan van VR, de PS4-en nemtudok rola.
17. oxigen
2017.09.23. 20:12:00
LV1
Nekem az a kérdésem hogy VR sisakot támogat-e a játék és érdemes beruházni annak aki azon szeretne játszani (persze ha támogatja)
16. unrealnoise  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 18:31:35
LV1
Jó teszt!

Örülök a pontszámnak, nálam messze az utóbbi évek lejobb autós cucca eddig. A brutális pályafelhozatal, az online... áááh..

Bugok vannak sajnos, de ez van, az AI meg messze nem tökéletes, bár az is van amiben fejlődött, még úgy is, hogy tudnak oltári baromságot is csinálni, főleg rajt után. (De ilyen számú variációnál ~60 pálya * 180 kocsi * 4 évszak * különböző időjárás * különböző terepviszonyok = azt csodálom, az AI-ért felelős fószer nem kapott agyvérzést :D)

AJÁNLOTT KONTROLLER BEÁLLÍTÁS: https://www.youtube.com/watch?v=578VLQXPnAs&a[...]
15. martin  Főszerkesztő
2017.09.23. 18:01:30
LV27
Válasz 8. Binder üzenetére:
Akkor apám egy Balázs Fecó Évszakok idézet jobb lett volna! :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
14. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 16:47:54
LV22
Válasz 11. hunfefe üzenetére:
Azt mondjuk itt is leírom, a T100-asra ne költs. Az nem kompatibilis PS4-el, csak PS3-ra jó.

Te a T80-asra gondoltál. De az hiába 30.000 ft, abban meg nincs FFB!

Egy T150-est megkapsz 55.000ft-ért, de a 3 pedálos kiadás is megvan 63.000-ért. Ezalatt sajnos sok értelme nincs kormányokról beszélni.
2017.09.23. 16:43:37
LV1
Válasz 12. Binder üzenetére:
Ok köszi megtörtént.
12. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 16:36:11
LV22
Válasz 11. hunfefe üzenetére:
Ha megengeded megkérlek, ezt tedd fel a blogba is, ott válaszolok, mert az AI és a Büntetéses rész kimaradt...
2017.09.23. 16:26:00
LV1
Nekem tetszett az irásod.
Én azt kérdezném, hogy büntetési rendszer van e.?
Mert hiába jó egy szim,ha mennek mint barom.
Milyen az Ai?
És hogy érdemes e invesztálni Thrustmaster t100 ba?
Köszönöm előre is a segítséget, válaszokat.
10. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.23. 16:19:01
LV28
+1
Válasz 9. Binder üzenetére:
Sok mindenre kitértél és a kedvem is megjött (pontosabban visszajött) hozzá, jövőhéten bemegyek egy példányért aztán meglátjuk én melyik tábort fogom erősíteni. Előző résszel nem játszottam, valószínűleg meg is fog látszani.
9. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 16:07:26
LV22
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Amúgy szinte minden tesztemnél leírom hogy mennyire gyűlölök pontozni...én baromságnak is tartom, mert sztem totál szubjektív...számomra ez 6 pont...Ádám barátomnak meg 15...mit számít ez...ettől függetlenül mindenki a ponton szokott rugózni, ahelyett hogy elolvasnák a cikket, ami alapján el tudja dönteni minenki magának, neki mennyit ér...
Hozzáteszem itt a hibák jórészét egy peccsel meg lehet oldani. Egyik sem egetrengető dolog.


A legjobb példa erre a TrackMania Turbo tesztem volt...az egy nagyonjó játék volt...számomra. Akinek meg az a stilus eleve nem jön át, anak talán 5 pontot ért.
8. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 15:59:58
LV22
Válasz 6. martin üzenetére:
A beszólós ablakban írtakra reagálva, nem azért lett az az alcím, mert nekem a havas pályák tetszettek a legjobban (az csak egy véletlen egybeesés hogy azt élveztem) hanem mert ez a játék legszembetünőbb újítása...ilyenről nem tudok más játékban.
Itt nem arról van szó hogy egy adott pályán van hó, hanem egy adott pályán lehet tavasz, nyár, ősz, tél és akár full jeges havas pálya környezet és aszfalt is! Mások a fák, mások az időjárási körülmények, ami nagyon sokat tud hozzáadni.
7. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 15:56:27
LV22
Válasz 4. mentoloshypo üzenetére:
Hát pont ez a baj. Minden tesztet így kéne megírni. :)
6. martin  Főszerkesztő
2017.09.23. 15:34:01
LV27
Válasz 4. mentoloshypo üzenetére:
Írja is, hogy a PC játékos haverjának nagyon bejön, az, hogy ő még nem talált rá igazán a szépségére, csak szubjektív eset.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. daddy1989  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 15:19:38
LV10
+1
Ha valakinek kell segítség az FFB-t belőni, vegyen fel psn-en.
De majd az említett blogba is bekerül egy kis szösszenet segítségként.
Winter is Coming...
4. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.23. 15:17:22
LV28
Válasz 2. Binder üzenetére:
Ne legyél ilyen biztos lenne mert már mióta írom, hogy várom a tesztet és értem én az érdemeket meg hogy "mindenki szemével" kell megítélned a játékot. Irigyellek, hogy egy nem igazán tetsző játék esetében is képes vagy szubjektív véleményre, én nem. Igaz nem is vagyok tesztelő szerencsére.
3. daddy1989  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 15:15:35
LV10
Jó lett a teszt! ;)
Winter is Coming...
2. Binder  Drift & Photo
2017.09.23. 15:10:00
LV22
+1
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Ha veszed a fáradtságot és elolvasod a tesztet, nem csak az értékelőt, meg fogod érteni.
Nekem nem véleményt kellett írnom, hanem tesztet!
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.23. 15:03:42
LV28
A topicban tett megjegyzéseid után teljesen meglepődtem a 9 pontom hogy őszinte legyek. Ha teljes hét alatt mindössze kétszer élvezted a játékot akkor mi alapján adtál neki közel tökéletes pontszámot?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
PROJECT CARS 2
Bandai Namco Entertainment
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
9/10
Pozitívum
Rengeteg pálya, sokféle autó; 4 évszak, havas környezet; végre használható DS4-es irányítás!
Negatívum
Néhol grafikailag csúnyább, mint az elődje; grafikai és FFB bugok

MARTIN BELESZÓL
Meglehetősen hosszú ideig agyaltam rajta, miért lett a teszt alcíme az, ami, aztán rájöttem, hogy Bindernek a havas pályák tetszettek a legjobban...