.
 

PlayStation.Community

2017.09.21. 11:33 PlayStation Network
13 hozzászólás
Szerző: Dzson
Értékeld a cikket!
Az ember mindig jobbat remél...

Martin levele szokás szerint nem volt túl informatív. "CliffyB új pörgős, online játéka" – írja. De ki az a Kliffibé? Meg mi az, hogy pörgős? Körhinta szimulátor? Azt hogy lehet online játszani, az X-szel sikoltozunk? Áh, biztosan nem az...
Emlékszem, amikor még péesháromra kaptam valamit anno, amire Martin azt mondta, hogy jó kis helikopteres játék, de otthon a gépbe tolva realizáltam, hogy nem helikopteres, hanem herripotteres, talán a Balszerencse áradása volt az. Csalódás...
Remélem, hogy a Lawbreakers kellemes lesz, bár a búgócsiga és a fidget spinner is felrémlett előttem. Megnézhettem volna neten, tudom, de lusta vagyok, és szeretem a meglepetéseket.
Lassacskán aztán a pörgős valami is letöltődött, bár közben elmentem aludni, és most álmosan pislogtam a ikonra. Nahát! – mondtam, mert a képecskén egy Medúza-fejű álarcos alak repült, aminek a kezeiből zöld színű takony áramlott elő.
Start. Efpées. Ez teljesen nyilvánvaló, mivel a töltőképen két alak lövi egymást.
Nagyon jó, az efpéesek nem igazán túlbonyolított cuccok, pláne, ha online fajtáról van szó, ami egyenlő azzal, hogy az alkotók még arra sem veszik a fáradtságot, hogy értékelhető történetet és világot gyártsanak. Bár a mellékcím fura volt, miszerint "gravitációt tagadó" harc.
Ugrálás? Hirtelen eszembe jutott, hogy honnan volt ismerős ez a Kliffibé - az ember az Epic Games kirakatbabája, Cliff Bleszinski, akihez többek között végeláthatatlan Unrealök társíthatóak, meg a három Gears of War (amik a nem mondjuk ki, mire jelentek meg).
Hát, nem tudom eldönteni, hogy ez most jó vagy rossz előjel, így fogtam a kontrollert, és rájöttem, hogy nem töröltem le róla a csokit, mivel a bal gomba és ravasz még mindig ragadtak. Már majdnem lenyaltam az eszközt, amikor bevillant, hogy a csokin kívül még mi minden lehet a táptalajon, és inkább hagytam a dolgot.

Jónak láttam a tutoriallal kezdeni, hogy ne vessem bele magam felkészületlenül a kizárólag online életet folytató tizenévesek közé, mert már tapasztaltam, hogy mire képesek ezek az emberfeletti reflexekkel és gyorsasággal rendelkező félszerzetek (pláne, hogy volt olyan is respawn közben spectatorban megfigyelve, aki egeres célzórendszert használt, mert ennek jellegzetes kapkodóan darabos mozgását nem lehet mással összetéveszteni).
Lehetett választani a betanítós menüben homokozót (Play Sandbox), meg karaktereket, játékmódokat és térképeket. Úgy gondoltam, hogy a sandbox jó lesz, majd elmászkálgatok a botok között és nézegetem a grafikát, amire valós harcban valószínűleg úgysem lesz sok időm. Majd elkezdtem tanulmányozni, kik lehetnek ama szerepek, melyekben meghalva változatos módon fogom majd növelni az ellenfél eredményeit.
Volt itt Vanguard, Enforcer, Titan, Assassin, Gunslinger, Juggernaut, Battle Medic, Wraith és Harrier. Micsoda választék! – elmélkedtem, miközben arra gondoltam, hogy a játék lényege valószínűleg a megyek – lövök – lelőnek, és eme szerepeket csupán a játékmenet primitív mivoltának a leplezésére rakták ide. Sőt, minden karakternek két változata volt, attól függően, hogy melyik oldalon harcolt, ám a szembenálló felek választását a játék nem tette lehetővé, amit furcsállottam. Talán így oldották meg azt, hogy mindig teljes legyen a 2x5-ös mezőny? – vélekedtem később, mert ez jól működött, és végtére is történet és morális háttér hiányában teljesen mindegy, hogy piros vagy kék színekben megy, lő és lövend le az alany.
Szerencsére a balansz miatt így mindkét oldal egyforma szereplői ugyanazokat az ötféle egyéni jellemzőt kapták fegyverek és képességek terén, vagyis ha tudod a kedvenced speckóit kékben, akkor pirosban is menni fog a dolog. Azért próbáltak valamiféle személyiséget adni az embereknek (és a droidnak) – nézegettem az egyes szereplőkhöz adott rövid életrajzot, de mivel azonosulni egyikkel sem volt kedvem, így nem tudtam az információkkal mit kezdeni.

- A Vanguard nőnemű volt, gatling rendszerű háromcsöves gépágyúval, mely hidegen pontatlan volt, de mire bemelegedett, már lehetett is újratárazni, és tudott repkedni is a rászerelt hajtóművek révén (a nő, nem a fegyver).
- Az Enforcer megszemélyesítője hagyományosnak mondható gépfegyverrel és egyfajta turbósító mezőgenerátorral hatolt előre, amely nem csak rá hatott gyorsabb menés – lövés – újratöltés effekttel, hanem a közeli csapattársakra is.
- Rakétavetővel operált a Titan pasija, mindamellett tudott elektromos lökéshullámot ütni a földre, és kissé ismerős módon az ujjaiból is képes volt elektromosságot szórni, így bizonyára Palpatine kedvenc karaktere egy távoli galaxisban.
- Aztán volt Gunslinger, mely egyfajta jövőbe tett cowboy, alpha és omega nevű fegyvereivel, melyből az alfa valós időben 3D nyomtatott muníciót használt (izzadságszagú erőlködés – gondoltam, ettől ugyan nem lesznek egyediek a karakterek), és tudott végtelen lőszerből egyfajta barikádot is emelni.
- Assassin orvgyilkosnőnk maga sem tudja, hogy mit keres egy ilyen játékban, lévén pengéi használatához közel kell kerülnie áldozatához, mialatt az szitává lövi, hátulról támadva pedig nem tud akkorát sebezni, hogy értelme legyen a dolognak, bár kapott egy shotgunt is, ami viszont ugyancsak közelharc fegyver.
- A Harrier ellenben egy igen használható harcos, krokodilszáj-forma fegyveréből ugyanis folyamatos lézersugarat lő ki, amivel így lehet kaszálni rendesen. A speckó támadása is egy ilyen lézernyaláb, amit viszont a ruháján lévő energiamagból tud kibocsájtani limitált ideig, és aminek a sebzését a legújabb patch levitte 500-ról 400 / sec-re…
- Wraith is nagy kedvencem volt, egészen az imént emlegetett 1.10-es patchig, amiben a fickó ninja kardjának az erejét leszabályozták 125-ről 75-ös sebzésre, csak a célzott csapás maradt a magasabb értéken. Az ehhez mellékelt géppisztoly pedig nem volt annyira érdekes szerszám.
- Hogy a harci droidok is örüljenek, bekerült Juggernaut néven két ócskavas, amiből a Nash egység jópofa arcokat tud vágni. Fegyvert viszont csak egyet adtak nekik a tervezőik, egy elég nagydarab rejszolós shotgun formájában, amire a közelharchoz egy nagy bajonettet is hegesztettek. Hasznos képességük lehet még a pajzsgenerátor, ami feltartja az ellenséget és azok lövéseit.
- És végül itt van a kis szerencsétlen Battle Medic, aki egy naiv fejű csaj (mi más), és önállóan teljesen használhatatlan. Ha összeszokott csapat viszi, akkor talán van némi szerepe a gyógyítgatásban, igaz egyszerre csak két társat istápolhat a két gömbforma gyógydrónja által. Fegyvernek van egy gránátvető, amivel szenvedés a célzás, és egy magától feltöltődő játék pisztoly, amit kiröhögnek azok, akiket valahogy eltalál vele.

Na, de ott tartottam, hogy tutorial, szóval lássuk végre a lövöldözést, majd nyomtam egy Ikszet. És itt ért az első meglepetés, ugyanis a sandboxos tutorial összesen egy unalmas kis zárt pálya volt, ahol csupán pár idióta, egy helyben ácsorgó roboton lehetett kipróbálni az alap mozgásokat és a szerepeket, amiket máshol kasztoknak hívnak, de amúgy ugyanazt jelenti. Nagy kár! – gondoltam, hogy olyan messze van a képernyőtisztító folyadék, mert az biztos jól lehozná a csokit a gombokról, de most ezért nem fogok felállni a székemből.
Nem előnyös az, ha egy játék olyan lassú, mint pl. a Cities, mert így az embernek van ideje csokit enni közben – elmélkedtem tovább, miközben rohangásztam az üres folyosókon. Hogy miért nincsenek botok, az már nem érdekelt, majd őket se érdekelje, hogy ez miatt is lepontozom eme alkotást.
Kipróbáltam a szereplőket, a fegyvereket, majd gondoltam, a többi tutorialt is áttanulmányozom. De mivel azok csak a jutúbról belinkelt videók voltak, rájöttem, hogy ezt a játékot nem azért csinálták, hogy valami minőségi cuccot tárjanak az egymást lelőni kívánó nagyérdemű elé, csak összecsaptak valamit, hogy majd a Cliff Bleszinski neve, meg az Unreal emlegetése eladja.

Mondjuk a primitív tálalás és a szegényes tartalom (nyolc szűk és egymásról klónozott pálya, vagyis kilenc mert a Promenadnak van éjszakai verziója is, és öt játékmód) abból is eredhet, hogy eredetileg Free-to-Play lett volna a stuff, ahova ez még belefér. De egy (eredetileg) 9 ezer forintos alapjátékért az ember többet remél, különösen a jelenlegi Free-to-Play mezőnyben. A térképek ráadásul a játék jellege miatt ugye tükör szimmetrikusak, és sok helyen eléggé hasonlóak is egymáshoz a helyszínek, mintha ugyanazon a pályán lennénk csak valami távolabbi részén, a külső és valóban látványos tájat leszámítva.
Mindenesetre rondának nem nevezhető a pályadesign – mondtam magamban, mikor később néhány meghalás között a grafika nézegetésére is futotta az időmből, amit a képernyőképek miatt is meg kellett tennem. Bizonyára fura volt a többieknek a spontán ácsorgó és látszólag inaktív harcos a nagy felfordulás közepette, bár az ilyet a játék bizonyos idő után úgyis kidobja.

Essék szó a játékmódokról is, hiszen ez a cucc lényegi részre. A 2x5 fős csapat ötféle szabály szerint lőheti, robbanthatja vagy kaszabolhatja le egymást.
- Van az Uplink, ahol egy adatfeltöltőt kell elorozni, elvinni a bázisunkra, és őrizni az adatok feltöltéséig.ű
- Focizhatunk a Blitzballban, ahol egy labdát kell eljuttatni az ellenség főhadiszállására.
- Azután tölthetünk egy elemet az Overcharge-ban (micsoda izgalmak, csak nehogy túlságosan lehúzzam a játékot a nagy izgulásomban).
- Zónákat foglalhatunk el a ponthatár eléréséig Turf War elnevezéssel – ez jött be a legjobban, lévén nincs hülye feladat, csak lőni mint állat mindenkire, aki nem olyan színű mint mi.
- És utoljára itt az Occupy, ahol rövid időre és eltérő helyeken aktiválódó zónákban folyik a pontszerzés.
Teljesítményünkért cserébe négy zsákbamacska tárolót kapunk, amikben player meg fegyver skinek, matricák, meg néha némi levásárolható kredit lapul, amit beszámíthatunk online vásárláskor player meg fegyver skinekre és matricákra. Szóval a tápolók felejtsék el a szintlépés okozta nagyobb sebzés, új fegyverek, meg efféle örömöket...
Hát, ez lenne a Cliffy-féle "csodajáték". Sajnos a gameplay a közelében sincs a hangulatos teaserben látottaknak, és a naaaagy speciááál újítás, az antigravitációs lehetőség is csak bizonyos pályaszakaszokra érvényes. Szerintem csak simán vették az Unrealból az antigravitációs csizmákat, és megcsinálták a fizikát csizma nélkül, hogy lehessen repkedni. Bevallom, eléggé unalmasnak találtam a játékot random emberként hozzácsapódva az éppen megtalált meccshez, és gondolom, hogy ha van öt összeszokott haver, akkor sokkal jobban kezelhető a játékmenet, de ők meg találhatnak sokkal jobb hasonló multis elfoglaltságot is (most az Overwatch felé mutogatok).
Persze, ha nincs igénye az embernek mindenféle háttérinfóra, „hogy kerültem ide és miért vagyok itt” válaszokra, meg egyebekre, csak öldökölni akar úgy spontán, akkor teljesen jó a Lawbreakers. Viszonylag hamar talált meccset, jó volt a kapcsolat a wifi ellenére is, és kezdőként is volt sikerélményem (persze lehet, hogy a többiek is kezdők voltak).
A játékra végül érdemei elismerése mellett három csillagot adtam, mert szép, meg jó, meg minden, de kevés. És a három csillag is csak akkor valid, ha szereted az online lövöldét, azon belül is az ilyen unrealisztikus világú, lecsupasztott és túlegyszerűsített sci-fi stílust, mert amúgy a kettő felé jobban húz az értékelőm...

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Nexon
Fejlesztő: Boss Key Productions
Megjelenés: 2017.08.08.
Ár: 9190Ft helyett most 20% kedvezménnyel 6690Ft
Játékosok száma: 2-10
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 8.9GB
Web: http://lawbreakers.nexon.net/en
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.24. 04:12:23
LV24
Válasz 12. mentoloshypo üzenetére:
Nem volt rossz az sem de a 2. sz etalon számomra. Persze a negyedikkel nem játszottam még úgy hogy a jóég tudja az mennyire jó. Látványra nyilván, de azon kívül....
LV426
12. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.23. 15:00:05
LV27
Válasz 11. Greg üzenetére:
Én elhiszem neked, de a 3.-at szokták bezzeg példaként említeni, hogy de mekkora játéka a generációnak, pedig szerintem totál középszerű, igaz a pályák ötletesek.
PSN ID: Nemesis_HUN
11. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 11:26:30
LV24
Válasz 9. mentoloshypo üzenetére:
"a Gears sorozat azon közé tartozik aminél nem tudom megérteni, hogy miért olyan nagy eresztés egyesek szemében."
Játsz a második résszel és akkor megtudod. ;)
LV426
10. Greg  PlayStation.Community tag
2017.09.23. 11:24:59
LV24
Válasz 8. soliduss üzenetére:
"....Lambókkal, Corvetekkel király egyedi rendszámtáblákkal." És a "pizza" ?!?! XD :D
LV426
9. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.22. 13:39:56
LV27
Válasz 8. soliduss üzenetére:
Minden kiadó ráállt arra, hogy saját engine-t fejlesszen a játékaihoz és nagyon jól van így. Szép és jó volt a UE3 a maga idejében (sőt még ma is villant egyszer-egyszer) de abban is biztos vagyok, hogy például a BF1 fele olyan jól se nézne ki a legfrissebb Epic motorral. Mindenkinek legyen saját, azt fejlesztgesse és optimalizálj, sokkal szebb játékokat is kapunk.
Ami a nagy nagy sikerű Gears of War sorozatot illeti: kb amikor megvettem a PS4-em (tehát azt se lehet mondani, hogy már a szemem hozzászokott az új generációhoz) egyik ismerősömnél játszottam a 3. részével amit ugye sokan kult státuszba emelnek a mai napig és nem hittem a szememnek. Isten lássa lelkem mindenféle véresszájú Sony fanboy-ság nélkül mondhatom, hogy egy tökéletesen középszerű játék a véleményem szerint, a grafika abszolút nem nagy eresztés (sőt) de amin elképedtem az a végtelenül fapados dara akció játékmenet. Készséggel elhiszem, hogy az első rész a maga idejében nagyot alkotott a fedezékrendszerrel de a Gears sorozat azon közé tartozik aminél nem tudom megérteni, hogy miért olyan nagy eresztés egyesek szemében.
PSN ID: Nemesis_HUN
8. soliduss  A Krónikás
2017.09.22. 10:57:35
LV24
Válasz 7. martin üzenetére:
hiszed vagy sem pont múltkor az az 576 konzol került a kezembe amiben az Epic-es útról írsz.... Lambókkal, Corvetekkel király egyedi rendszámtáblákkal.

Nem tudom kinek köszönhető a gears of war sikere, de a 3 rész óta semmi érdemlegeset nem tett le az epic az asztalra. Az unreal engine-t se viszik már annyira mint régen, és a Paragorn és a f2p Fornite után elégé 100% fordulat vélek felfedezni.
7. martin  Főszerkesztő
2017.09.22. 09:40:40
LV25
Válasz 6. soliduss üzenetére:
Miután kint voltam nála (náluk), akkor is megmondtam, hogy szerintem nem az. Egy testmagassága miatt meglehetősen komplexusos srác, aki konkrétan habzó szájjal őrjöngött, amikor a fejlesztők vs. látogatók Gears meccsen a döntőben 2x legyőztük őket. Szerintem a többiek inkább hagyták végül elmenni a meneteket, nehogy belebolonduljon.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. soliduss  A Krónikás
2017.09.22. 09:13:37
LV24
Válasz 2. martin üzenetére:
kezdem azt hinni ,hogy Cliff nem is volt annyira kreatív elme a gears of war-os időkben.... mert egyedül csak így elég nagyot zakózott.

Lesz ez hamarosan f2p is...
5. jime  non-alcoholic
2017.09.21. 20:16:56
LV28
+1
megvan a karácsonyi ps plus game xD
abra-goddamn-cadabra
4. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2017.09.21. 19:49:36
LV8
Az Overwatch es a Paladins eléggé lefedte a piacot. Nem tudom, hogy mivel lehetne onnan elszipkazni az embereket. Ugy latszik, hogy ilyennel nem. Pedig a trailerek tetszettek.
3. ALF22  Son of Liberty
2017.09.21. 16:58:14
LV25
Legalább a tesztet jó volt olvasni:)
PAYDAY THE HEIST
2. martin  Főszerkesztő
2017.09.21. 13:34:17
LV25
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Ennek a kommentnek Kliffibé nem örülne.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.09.21. 13:26:34
LV27
+1
Ezért a szutyokért egy fillért sem adnék.
PSN ID: Nemesis_HUN
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LawBreakers
Boss Key Productions
KÖZÉPSZERŰ

MARTIN BELESZÓL
Hát, nem lehet mondani, hogy Cliffy B új csapata olyan nagyot kockáztatott volna ezzel a szoftverrel...