.

PlayStation.Community

2018.01.08. 18:53 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Szín-játék.

Egy korszakalkotó mű valódi jelentősége jóval később mutatkozik meg: amikor először tudatosan, majd tudat alatt inspirál újabb alkotásokat. Kezdetben „imitálják” a mesterművet, majd átvesznek tőle elemeket, később felhívják a figyelmet arra, hogy az ihlette őket, végül pedig kimondatlanul hat ki a jövőre, ahol elemzők és szemfüles rajongók jegyzik meg, hogy „ez bizony onnan van”. A ChromaGun az általam itt gyorsan felállított idővonalnak az „imitáció” és „elemátvétel” állomásai között helyezkedik el, amely egyenesnek kezdőpontja minden idők egyik legjobb logikai videojátéka, a Portal.
A Pixel Maniacs párórás alkotásának főhőse a címadó ChromaGun, amely – nem túl meglepő módon – festékek kilövésére alkalmas. A feladat ezen eszközt belső nézetben felhasználva kijutni a sterilen fehér szobákból, miközben hallgathatjuk az ironizáló és csipkelődő narrátort.
A színágyú az első pár pályát követően elnyeri teljes funkcionalitását, így a piros, a kék és a sárga alapszíneket válthatjuk és keverhetjük ahhoz, hogy a sávokra osztott falakat beszínezzük. A labori körülmények remekül festenek és a helyszín tökéletesen átadja a hi-tech kinézetet, ahol a funkcionalitás az úr, és semmi sem terelheti el az alany figyelmét a tesztekről. Minden szinten át kell jutni a kijáraton, amely előfeltétele a hozzá kötött kapcsoló aktiválása. Ehhez pedig a munkásrobotokat kell eljuttatni a kapcsolókhoz, amiket a színüknek megfelelő falak vonzanak.
A fehér falak módosításán alapuló feladványok, a beszólogató távoli hang és a fő tematika mind az inspirációul szolgáló Portalt idézi, de a ChromaGun rendelkezik elegendő egyedi ötlettel is ahhoz, hogy megkülönböztesse önmagát. A komplexitás és a nehezedés íve egyenletesen fokozódik, így a rövid, 3-4 órás játékidő során csak ritkán akad meg a játékos. Idővel a robotok is festhetőek lesznek, plusz a megoldás kulcsa mellett veszélyt is jelentenek. Hűen a műfajtól elvárt képlethez, ahogy haladunk, újabb akadályok követelik meg a taktikák módosulását, csavarva az eredeti elképzelésen.

A feladványok – egy-két furcsa megoldást leszámítva – határozottan ötletesek, a színmechanika pedig egy kifejezetten kreatív megközelítés, nincs is túltolva, a rövid játékidő pont elég. A narrátor kezdeti piszkálódása némaságba torkollik, és egyszerűen nem értettem, hogy hova tűnt a távoli hang – ha valamit elcsesztem, megszólalt, de a hiányával mintha az alkotás személyisége tűnt volna el. A meditatív zene egy ideig serkenti az agyműködést, de a monotonitása egy idő után inkább nyűg lesz mint ajándék.
A színek visszaváltoztatása pedig nem opció, így ha egy bonyolultabb szegmens végén szúrtam el valamit, akkor visszafordíthatatlanná vált a folyamat és újra kellett kezdeni az egészet. A játék legnagyobb baja azonban az állandó déja vu érzés, amit kivált, és annak is inkább egy enyhe, valahol a tudat hátulján motoszkáló verziója. Mintha az alkotók végigmentek volna egy listán és kipipálták volna a szükséges elemeket. Minden ott van, működik is, de nem hat különlegesnek.

Egy rövid ideig stimuláló, kreatív elképzelésekkel felszerelt, de összességében gyenge imitációnak ható játék a ChromaGun, amit egy bevállalósabb elképzelés tehetett volna igazán ütőssé. Ettől függetlenül szórakoztató és a fejtörők szerelmeseinek – a kevés bosszankodást leszámítva – szerez majd pár óra örömöt, de közel sem ér fel a Portal nagyságához.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Pixel Maniacs
Fejlesztő: Pixel Maniacs
Megjelenés: 2017.08.23.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.2GB
Web: http://pixel-maniacs.com/chromagun
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
ChromaGun
Pixel Maniacs
KÖZÉPSZERŰ