.
 

PlayStation.Community

2017.09.04. 17:11 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Nem rossz ez a banda, csak gyenge a hangosítás.

Amennyiben valaki a klasszikusnak mondható, ugyanakkor némiképp modernizált, legfőképp' 16bites alapokon nyugvó, fél-felülnézetes akció-RPG-ket kedveli, és történetesen PlayStation 4 konzollal rendelkezik, az most nagyon boldog világot élhet meg, hisz a 2016-2017-es években gyakorlatilag számtalan ilyen szoftver jelent meg a Sony konzoljára. Egy nem túl régi versenyző ezek közül a Triangle Studios által fejlesztett, SOEDESCO kiadású AereA, mely nem csak címében (érted: opera, meg "ária") penget zenés felhangokat.

A game sztorija egy olyan, részben barokk, részben reneszánsz világban - neve Aezier - játszódik, ahol az egyensúlyt a zene mindenható ereje tartja fent. Ez az egyensúly azonban veszélybe kerül, amikor a "nagy törésnek" köszönhetően az égben lebegő kontinens kisebb szigetekre szakad, melyeket komisz lények özönlenek el.

A player Maestro Guido karmester kis lelkes segédjét játssza, aki 4 különböző - természetesen zenei kapcsolódással bíró - harcstílust használó karakterként (lovag, íjász, mágus, tüzér) materializálódhat. A feladat a központi HUB (ami persze egy zeneiskola) bejárása közben a szokásos sztori-görgetős beszélgetés és küldetés felvétel, mely cseppet megmosolyogtató formában zajlik:
- Első küldetés: menj be a másik terembe.
- Küldetés teljesítve!
- Második küldetés: beszélj izékével.
- Küldetés teljesítve!
- Harmadik küldetés: menj át a harmadik terembe...
...és így tovább. Egy biztos: ebben a rendszerben elakadni lehetetlen. (facepalm)
Maga az akció mindig némi léghajózás után történik, ahol az izometrikus formában ábrázolt, összekötött képernyőkön végigmenve, ajtók és kapcsolók klikkelgetése közepette mindenféle ártalmatlannak tűnő lényecskéket zenélsz agyon.
Én elsőre az íjászt választottam, akivel még a mókásan markáns célzás-rásegítés mellett sem igazán találtam el a felém totyogó ellenséget, ezért rövidesen váltottam a kardozós lovagra, akivel immár kissé eseménytelenül, de legalább magabiztosan haladtam.
A pályákról elmondható, hogy míg a zeneiskola aprólékos környezeti ábrázolása kifejezetten kellemesen néz ki, addig a külterületek nagyon sivárak, a felbontástól eltekintve tényleg kb. PS2 színvonalat képviselnek, ráadásul néha nem könnyű eldönteni, hogy a harcteret övező erdő- és fűsáv például csak dísz, vagy be is járható. Ez már csak azért is komikus, mert néha az ösvény közepén elterülő, lassító-csapdát simán ki lehet kerülni úgy, ha körbekocogod...
Miután kisebb küldetéseid letudtad, átbillentettél mérhetetlen mennyiségű kapcsolót (ami után kinyílt egy ajtó), valamint kinyitottál számtalan ajtót (mely mögött volt egy kapcsoló), és legalább háromszor bejártad ugyanazt a pályát, más-más irányból, lassacskán elérsz az aktuális főllenséghez, aki valamelyik híres klasszikus hangszer "mutálódása". Az első főboss példának okáért egy pókszerű skót duda, amit a "megütöd, hátrálsz, megütöd. hátrálsz" lefolyású, nagyjából a faék komplikáltságával vetekedő "taktikával" végezhetsz ki, nagyjából 5 perc droid-játék után.
Mindezek mellett begyűjtögetett pénzecskédből fejlesztheted 4 karaktered is a bázison, ami kimerül abban, hogy más-más extra támadást adsz a kezükbe, vagy harc közben használható itemeket aggatsz rájuk.

A játék igény esetén multiplayer verzióban - 2-4 személy - is "élvezhető". Ezzel nekem csak annyi bajom volt, hogy a haladós pályák szerintem nem igazán szórakoztatók, ha többen vannak rajtuk, a főellenségeknél meg elég hamar elvész a kihívás... már ha éppen van olyan, valahol messze, mondjuk a játék vége felé.

Küllemét tekintve az AereA nem okoz túl nagy katarzist, az arctalan karakterek eléggé semmitmondók, de a környezet sem igazán említésre méltó. A játék kezelése nem meglepő módon meglehetősen alapszintű, amolyan "beginner" szintű. Ami egy kis fényt hoz ugyanakkor a félhomályba, az a game fantasztikusan fülbemászó zenéje, mely minőségét tekintve messze-messze túlmutat azon, amit a szoftver többi eleme felmutatni képes. (Külön is kapható a PS Store-on, biztos nem is véletlenül!)
Összességében egy olyan, kissé sótlan, belőlem például semmiféle komolyabb érzelmet kiváltani nem képes játékról van szó, mely nagyon ínséges időkben egy kalandnak talán jó lehet, hisz rossznak nem rossz - de ez az idő nem most van, az biztos, nem ezen a piacon, ahol a zsáner maximálisan csúcsra van járatva, tucatnyi versenyzővel, minden áldott hónapban.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: SOEDESCO
Fejlesztő: Triangle Studios
Megjelenés: 2017.06.30.
Ár: most 5990Ft - 11990Ft helyett
Játékosok száma: 1-4f
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 3.5GB
Web: http://triangle-studios.com/games/aerea
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. Petunia  Szerkesztő
2017.09.06. 22:38:06
LV12
Válasz 2. martin üzenetére:
Ahogy mondani szokás, a cikk sokkal jobb lett, mint a játék. :D Viszont a kép tényleg nem rossz - kicsiben. Mondom, ha ez olyasmi, mint az Oceanhorn, akkor akár kellhet is.
Endure and Survive
2. martin  Főszerkesztő
2017.09.06. 20:20:51
LV27
Válasz 1. Petunia üzenetére:
Örülök, hogy elolvastad.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. Petunia  Szerkesztő
2017.09.05. 09:53:13
LV12
Nna, csak a kép miatt ráklikkeltem erre a cikkre, de jól tettem. :)
Endure and Survive
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
AereA
Triangle Studios / SOEDESCO
CSAK ÓVATOSAN