PlayStation.Community

2017.08.19. 18:02 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Tizenkettő egy tucat.

Relatíve sok idő, egész pontosan négy év telt el azóta, hogy a Volition alkotta Saints Row sorozat teljes értékű résszel jelentkezett. A negyedikként számozott epizódot ugyan én teszteltem itt a PSC-n, ám őszintén szólva nem hagyott bennem mély nyomokat. Talán ott lehet a gond, hogy ugyan szeretem a humoros játékokat, de az egyfeszt agyament akció és robbantások már kevésbé az én világom. Mindazonáltal a cucc nem szerepelt rosszul, melynél csak kicsit teljesített gyengébben a Saints Row: Gat out of Hell névre keresztelt, bő két éve napvilágot látott expanzió. Utóbbi azért fontos most a számunkra, mert a jelen cikkben tárgyalt Agents of Mayhem közvetlen elődje mind a sztori, mind néhány karakter tekintetében.
Viszont szerintem nem feltétlenül fontos a Gat out of Hell ismerete az Agents of Mayhemmel töltött szórakozáshoz, hiszen az utóbbiban egy nem túlságosan fajsúlyos sztoriról beszélünk, ahol nagyobb fókusz vetül az egyes szereplők háttér-történetére, és az ő személyiségük különösen jól sikerült kidolgozására, kibontakoztatására.

Az Agents of Mayhem története a Gat out of Hell „Recreate Earth” végződését folytatja, ahol Gat sikeresen újrateremtette a bolygót, egy új, Legion (League of Evil Gentlemen Intent on Obliterating Nations) nevű, a rosszfiúkat tömörítő gigaszervezetnek adva otthont. Az ellenük történő védekezés eszközeként a jókként értelmezett liga vezére, a szépséges Persephone Brimstone megkreálta a Mayhemet (Multinational Agency Hunting Evil Masterminds), mely ügynökség a Legion első emberét, Dr. Babylont igyekszik eltenni láb alól. A csatározások helyszíne a dél-korei Seoul, magyarosan Szöul, az 1988-as olimpiai játékok megrendezésének színtere, erősen futurisztikus megvalósításban.
Egy nyitott világú játékról van szó, a fajtára jellemző fő- és mellékküldetések rendszerével. A főküldik értelemszerűen a sztorit hivatottak előrevinni. Mint fentebb már említettem, az Agents of Mayhem savát és borsát inkább a szereplők adják, egész pontosan az a tizenkét ügynök, akiket egymás után nyitunk meg. Három emberrel, mégpedig a Franchise Force nevű trió tagjaival kezdünk: egy brazil hölgy, Fortune, az amerikai haditengerészet egykori keményfiúja, Hardtack, és a másodállásában kanadai színész, Hollywood vezet be minket a játékmenet alapjaiba.
Az ügynökök mindegyike saját speckó fegyverrel rendelkezik; pl. Hardtack egy gigantikus méretű sörétes puskáról ismerhető fel, az indiai bájos hölgy, Rama pedig kiváló íjász. A harc mikéntje nem követel különösebben sok gyakorlást. Ugyan nincs fedezékrendszer, de a jól megszokott L2-vel történő célzás és R2-vel történő lövés jól működik, és átlagos nehézségi szinten enyhe célzás rásegítés is van. Rendkívül agilis embereink gumilabdaként képesek pattogni össze-vissza, és a nagy magasságból történő zuhanásokat is karcolások nélkül élik túl, mely tulajdonságok valóban eléggé látványos és dinamikus akciójeleneteket eredményeznek.
Az ellenfeleknek okozott sebesülések töltik fel a Mayhemnek nevezett, különleges képesség csíkját, és amikor az megtelik, adott karakterünk egy bizonyos ideig szupererős támadásokra képes. Pl. Fortune-nek egy drónja aktiválódik, mely megbénítja az ellenséget, Hollywood pedig hatalmas robbanásokat generál maga körül. Minden egyes küldetés megkezdése előtt kiválogathatjuk, ki szerepeljen háromfős csapatunkban a rendelkezésre álló ügynökök közül, de ezt csak a központi bázison tehetjük meg. Egyesek a pajzsok áttörésére képesek, mások gyorsabban bánnak el a nagyobb rosszfiúkkal, ismét mások pedig kiváló hackerek. Érdemes tehát stratégiában gondolkodni a csapatösszeállításkor. Sőt, az ügynökök egy másodlagos szupererőt is kapnak, amikor elérik a tízes szintet. Írnom sem kell, hogy az akció nagy részét harcok teszik ki. Ugyanakkor a városban történő közlekedéshez mesés autókat kapunk, melyek jóval több sérülést bírnak el, mint mondjuk a GTA kocsijai – ha a vezetési élmény természetesen nem is olyan sima és könnyen kezelhető, mint ott.
A sztori előrehaladtával és az újabb és újabb összecsapások abszolválásával karaktereink fejlődnek – és nemcsak azok, akik vérüket adták a harcokban, hanem az otthon pihengetők is. Nagyon kidolgozott és részletes rendszer áll rendelkezésünkre a kalibráláshoz. Egyrészt a szerzett képességpontokat költhetjük el az adott ügynök különböző tulajdonságainak javításához, másrészt a fegyvereket is fejleszthetjük, sőt újabb és újabb kütyüket kapunk. Személyes véleményem, hogy bár nagyon igényesen lett elkészítve a szisztéma, egy pöttynyit túl van bonyolítva, és játékos legyen a talpán, aki pontosan észben tudja tartani, hogy éppen milyen újdonságokra tettek szert akár csak a favoritjai. Érdekesség, hogy egy idő után az otthon maradottakat is elküldhetjük missziókra, így ők is képesek pénzt és egyéb jutalmakat szerezni.
Az Agents of Mayhem RPG jellegét erősíti a Gremlin Tech. A Seoulban talált ládák felnyitásával begyűjtött, Tech névre hallgató alkatrészekből Mayhem zseni ezermestere, Gremlin képes csodás szerkezetek megépítésére. A Status Effect Gremlin Tech az ügynökök túlélési képességeit fokozza, míg a Non-Status Effect Gremlin Tech segítségével a Mayhem hatóidejét növelhetjük. Ezek a szuper képességek inkább csak a nehezebb csatákban lesznek szükségesek. A fő küldetéseken kívül találunk mellékfeladatokat is, de ezek kevésbé jól sikerültek: célkövetés, járőröző Legion katonák leszedése, utcai versenyek, vagy a Legion bázisfoglalások. Utóbbiak eléggé egyformák, mivel szinte minden bázis ugyanolyan, és az átvételükhöz mindig csak gépeket vagy gólemeket kell elpusztítanunk. Tipikus sandbox töltelék, ám ha minden karakter és fegyver skint be akarunk gyűjteni, akkor végig kell szenvednünk ezeket is.

Az Agents of Mayhem audiovizuális oldalában nem találtam hibát. Bár Seoul nem túl nagy, de szépen, rendkívül színesen, képregényszerűen van megrajzolva, és ugyanez igaz a karakterekre, valamint az átvezető videókra is. Tipikus '80-as éves GI Joe stílus. Jó a zenei háttér, a szinkron pedig egyenesen zseniális; sziporkázóak a dialógusok, és elsőosztályú, a legkülönfélébb akcentus produkálására képes színészek adják elő őket. A cucc ugyanakkor nem mentes az apróbb technikai malőröktől sem. Olykor vannak sajnos ricegések, késnek a dialógusok, sőt egyszer az is megtörtént, hogy az épületek közötti ugrálásaim közben belezuhantam valami fekete lyukba, és mivel ezzel elhagytam a küldetés területét, újra kellett kezdenem az utolsó ellenőrzési pontról. Multi egyáltalán nincs, pedig az egyszerre három karakter kezelése erre igen jó okot adhatna.
Összességében az Agents of Mayhem egy jól sikerült cucc. Saints Row szimpatizánsoknak mindenképpen ajánlom, s rajtuk kívül azon playereknek, akik kedvelik az őrült, látványos harcokat, a vicces szövegeket, és a jó fej, mókás karaktereket.

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük! Szeretnél te is bolondozni Seoul utcáin? Az Agents of Mayhem megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti üzleteiben, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. ALF22  Son of Liberty
2017.08.20. 15:41:20
LV26
Tetszene a sorozat, csak a megvalositas van a minimum szintem alatt. Nem kell gta szint, de a tulzott fapad se. Sr3-t tok szepen promoztak azt a vegleges nekem total csalodas lett. Lehet pc-n futott passz.
6. Onimushaman  Szerkesztő
2017.08.20. 12:01:48
LV24
A 4. rész volt az első játékom tőlük, ami tetszett. Erre is vevő leszek.
señor
5. rDAVE  PlayStation.Community tag
2017.08.20. 09:49:04
LV3
SR3-at és 4-et is végigjátszottam, ez is megér annyit, szóval majd egy nagyobb akcióban behúzom. Nekem már csak Szöul miatt is kell. :D
4. martin  Főszerkesztő
2017.08.19. 22:12:50
LV27
Válasz 3. mentoloshypo üzenetére:
Ahogy mindenki.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.08.19. 21:23:35
LV28
Válasz 2. martin üzenetére:
A véleményemet mondtam el.
2. martin  Főszerkesztő
2017.08.19. 21:20:41
LV27
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Több ilyen szakértő kéne, mint te!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.08.19. 19:31:20
LV28
+1
Már az első videóból lejön, hogy maga a játékmenet minimum 1 generációval el van maradva, a látszat újítások ellenére semmi előrelépés a Saint's Row 4-hez képest (ami semmivel se volt előremutatóbb mint a 3. rész) csak látványban, de ott se erőltették meg magukat így 2017-ben. Ez nem GTA klón mert a GTA-k küldetésrendszere változatos, pláne az 5. részé. Ez Saint's Row klón, se több se kevesebb.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
AGENTS OF MAYHEM
Deep Silver
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Jó sztori, nagyon színvonalas narratíva, humor, karakterek váltogatása
Negatívum
Sablonos mellékküldetések, talán túl sok akció

MARTIN BELESZÓL
Takaros nyitott világos játék, mely ár-érték arányban szépen teljesít - amennyiben szereted az ilyen sokküldetéses GTA-klón vonalat.