PlayStation.Community

2017.08.15. 13:36 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal.

Én idáig azt gondoltam, hogy játék téren a nyár nemigen fog nagyobb meglepetéseket hozni, az augusztus vége felé várva-várt Uncharted: The Lost Legacy-t leszámítva. (Bár az nem is lesz meglepetés, hiszen a legjobbat várjuk és a legjobbat is kapjuk.) Ezen várakozásomhoz képest már túl vagyok a részemről az idei én talán legnagyobb felfedezettjének számító Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas keltette szenzáción, és a jelen cikk tárgyaként szolgáló Embers of Mirrim is olyan élményeket nyújtott, amelyek révén ismét rá kellett csodálkozzam a független játékfejlesztő stúdiókban dolgozó elmék szinte kifogyhatatlan ötlettárára és zsenialitására. Vagyis ismét olyan játékmenetbeli elemekkel van dolgunk, amelyeket korábban máshol nemigen, vagy legalábbis csak hasonló formában láttunk, épp ezért nem is adja magát könnyen a cucc – de aki nem adja fel, annak a jutalma sem marad el!

Az Embers of Mirrim műfaját tekintve egy misztikus világban játszódó kalandjáték, nagyon elsősorban a platformozásra fókuszálva. A történet hőse két rókaszerű állatka, Mir és Rim, egy látszólag egyazon fajba tartozó, de különböző, Világosra és Sötétre oszlott klán képviselője. Ők eredetileg ellenfelek, ám tetszik vagy sem, a világukat romba döntő meteorcsapás kivédése érdekében szövetséget kell kötniük.
És ezt szó szerint kell érteni. A fekete Rim eredetileg a futáson kívül arra képes, hogy a talpa alatt összetörje az arra alkalmas felületeket, míg a fehér Mir különlegessége a levegőben megvalósított, a Batmanére emlékeztető lebegés. Továbbá mindkettejüknek van egy saját varázsenergiája, a címben is szereplő „zsarátnok” (ki kellett szótároznom, hogy az „ember” ezt jelenti), ami kulcsfontosságú a környezet bizonyos pontjainak aktiválásában, és tulajdonképpen az előrehaladás mikéntje nagyon elsősorban rájuk támaszkodik.
Igen hamar eljön az a pont, ahol a két állatka szó szerint egybeolvad, és egy hibrid lényt kapunk, aki kettejük összes képesességével bír. Ennek valódi jelentősége a parázs használatában van, és nem kis kihívást jelent. Alapvetően ugye egy olyan kontroll sémához vagyunk szokva, hogy a jobb analóg karral irányítjuk a karaktert, a bal analóggal pedig a kamerát forgatjuk, az R2-R1-L1-L2 gombokkal meg mondjuk célzunk és lövünk. Az Embers of Mirrimben szinte semmi sem olyan, amit megszoktunk. Hogy azért valamennyire sikerüljön az ingoványos talajon maradnunk, arról a rögzített kamera által közvetített, oldalirányba gördülő nézőpont gondoskodik, és ebben az állatok hagyományos értelemben vett haladása valóban a jobb analóggal valósítható meg. Ám ők jóval többet mozognak – pontosabban ugrálnak, repülnek, lebegnek, zuhannak, stb. – a vízszintestől eltérő, összes irányban, mégpedig a zsarátnok segítségével. Miután egybeolvadtak, Mir zöld színű parazsa a bal analóg kar + L2, míg Rim lila színű parazsa a jobb analóg kar + R2 kombinálásával aktiválható. Az alapötlet az, hogy a környezetben lebegő zöld és lila pontokat kell aktiválnunk, majd összekötnünk, és ez húzza maga után az egy testben levő, de külön izzó gömbökre szétváló lényeinket, akik valahol a Beyond Two Souls Jody-jára és Aidenére emlékeztető, szétszakíthatatlan módon vannak összekötve. A nehézség ott van, amikor egyszerre kell a két parazsat mozgatni, vagyis az agyunknak meg kell tanulnia, hogyan működtesse a jobb és a bal oldalt szinte tökéletes szinkronban.

Gyakori elhalálozásunkról általában tüskék vagy pl. az alattunk rohanó folyó gondoskodik, de szedhetünk fel védő funkcióval bíró köveket is, melyekkel egyszer tudunk visszapattanni a halálos zuhanásból. Mivel a játék alapvetően gyors ütemű – kedvenc példámmal élve – a Business Objecthez hasonlóan türelemre tanít, mert bőven vannak olyan szituk, amelyek felett bizony csak szorgos gyakorlás és nem feladás után, már-már pöttnyit megroggyant idegekkel tudunk diadalmaskodni. Szerencsére a játék elég megengedő, mivel minden rövidebb szakasz után van checkpoint, tehát nem kell a már letudott részeket újra és újra leküzdeni. Mir és Rim varázserejével nemcsak pontokat tudunk aktiválni, de pl. gombákat is átlényegíthetünk úgy, hogy magasra feldobjanak vagy egy rajtuk képződő, ideiglenes kis platform segítségével lendüljünk át mélységek felett. Abszolút kedvencem lett egy elsőre ijesztőnek tűnő, zsákszerű kis lény, aki a zsarátnokkal egyfajta ágyúvá alakítható át, akadályok szétlövése célzatával, és amikor elvégezte feladatát, a birkák bégetésére emlékeztető hangokkal tér vissza eredeti állapotába. Igazából nehéz leírni a szisztémát, mert látni kell, de higgyétek el, a fentiekben jellemzett, egyszerű dolgok kombinálásával olyan kihívásoknak kell eleget tenni, hogy az ember eleinte csak a fejét vakarja azon tanakodva, egyáltalán hogyan álljon neki az adott feladatnak. Vannak főbossok is, akiket ugyancsak a parázzsal aktiválható pontok összekötésével és a lövedékek elkerülésével kell ártalmatlanná tennünk.

A játékmenetre rossz szót nehéz szólnom azon kívül, hogy szokni kell, ám a zenére még ennyit sem, mert az egyszerűen varázslatos, és mindig illik az adott szituációhoz. Mivel állatok a főhősök, szinkron nincs, de a történetmesélés, sőt az érzelemkifejezés szavak nélkül is magas színvonalú. Talán csak a látványvilágra írnám azt, hogy láttunk ennél már izgalmasabbat is – és nem a poligonok számára gondolok –, de a játék alapvető mondanivalójának, és legfőképpen a mechanikájának megfelel.
Az Embers of Mirrim nem egy relaxáló játék. Aki nekifekszik, kösse fel a gatyáját, de biztos lehet abban, eljön az a pont, amikor már nem számít, hány próbálkozással, csak sikerüljön látni, mi lesz kedves kis lényeink történetének vége.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Creative Bytes
Fejlesztő: Creative Bytes
Megjelenés: 2017.05.23
Ár: 6690 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.7 GB
Web: http://embersofmirrim.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. Lotar  PlayStation.Community tag
2017.08.15. 14:02:18
LV17
DEMO-t próbáltam , jónak tűnt . :)
psn/sen id: pcpmate
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Embers of Mirrim
CREATIVE BYTES STUDIOS INC.
REMEK

MARTIN BELESZÓL
A kisállatok mintha a The Last Guardian Tricójának fajtársai lennének.