PlayStation.Community

2017.08.23. 14:24 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Supercool!

A videojáték műfajok fejlődéstörténete érdekes és jól megfigyelhető folyamat. A kezdeti innovációkat imitációk követték, majd újabb titánok, korábban elképzelhetetlen megközelítéseket építettek ki, létrehozva a mai stílusok őseit. Ezek idővel határozottan szétválaszthatóvá váltak, ma pedig nehezen lehet újat kitalálni.
A fejlesztők egyik fele így azon ügyködik, hogy tökéletesítse a bevált formulát, míg a másik fele vegyíti a különböző műfajokat, egyedi, frissen ható fúziókat alkotva. Az FPS (vagy belső nézetes lövöldözős) játékok általában a gyorsaságra és pörgésre építenek, függetlenül attól, hogy a földön, az űrben, vagy valahol máshol játszódnak. Természetesen vannak kivételek, de ahol a cél eltenni mindenkit láb alól, ott a gyorsaság és az adrenalin dominál. De mi történik akkor, ha a sémát teljes mértékben kifordítják? Ha az alapokat állítják a feje tetejére?
Ennek a jelenségnek neve is van: Superhot.

A történet valamikor a '80-as években játszódhat, ahol egy régi gépet bekapcsolva belevágunk egy játékba, amit az egyik barátunk küldött, crackkel együtt. Monokróm környezet, vörösen-narancson izzó figurákkal, fekete fegyverekkel – ennyi az egész. A cél: kiiktatni mindenkit. Azonban hamarosan feltűnik, hogy itt valami másról is szó van.
Az idő, amíg állunk, csigaléptékűre lassul és mozgásunk sebességének függvényében változik. A műfajhoz szokottak számára első körben még furcsának is hathat, hogy vissza kell fogni magunkat. Ez a lövölde taktikusságot igényel, megfontolást és gondolkodást. Mindenki – beleértve magunkat is – egy lövéstől vagy ütéstől elpusztul, az izzó ellenségek kiiktatására pedig közelharci és lőfegyverek szűk, de praktikus választéka szolgál. A kilőtt golyók kikerülhetőek, így érdemes esetenként a célpont útvonalát is belekalkulálni a célkereszt pozíciójába. Lassan ,de biztosan szlalomozva a süvítő töltények között vihetünk be egy halálos ütés, amit a porcelánbabaként történő ripityára törés követ. A játék pedig alapvetően erre a roppant egyszerű, de fenomenálisan működő sémára épít.
A tárgyakat és fegyvereket eldobhatjuk, aminek köszönhetően eldobják saját gyilkos szerszámainkat célpontjaink (Bár sokszor furcsán kezeli a repülő tárgyakat a játék, amelyek emiatt fennakadnak célba érésük előtt például egy kiálló kis szegleten). A sörétes puska nagyobb rádiuszban osztja a halált, a gépfegyver pedig sorozatokat leadva teszi a lövések útvesztőjét izgalmasabbá. A zene hiánya és a kiváló hangtechnika tovább fokozza a precizitást, ugyanis a hátulról repülő lehetséges halált is a kettő együttes hatásának köszönhetően kerülhetjük el. A csörrenések, dörrenések, zajok és neszek sokkal hitelesebbé és vagányabbá teszik az egész élményt, fokozva a Mátrix-szerű „profi” hangulatot. Saját testünk terjedelmének megállapítása elég problémás, így gyakran végződhet egy-egy adott pálya igazságtalannak tűnő veszteséggel, azonban idővel megszokható. A pályák mérete kiválóan illik az elképzelésekhez, ahogy az ellenségek mennyisége is: esetenként kissé túltolja a program a megjelenő harcosokat, de összességében minden stimmel. Követeli az újabb taktikákat és egyik pálya sem hat valamelyik korábbi szegmens újrahasznosításán – innovatív, és el is várja tőlünk ugyanezt.

A történet pedig az internet és a videojátékok korának állandóan aktuális meta-narratíváját tárja elénk, ahol a hús-vér és a virtuális valóságok közötti határ elmosódása egy morbid, csípős szatírával meghintett cyber-thrillernek ad helyet. Az „értelmetlen játék, ahol csak piros csávókat kell gyilkolni” hamar kimutatja a foga fehérjét, a játékos pedig egy elgondolkodtató és helyenként rémisztő „valóságban” találja magát.
Maga a fő „sztori” nem tart tovább pár óránál, azonban az extra feladványok szerelmesei különféle megkötésekkel is végigzúzhatnak a pályákon. A rengeteg kihívás olyan feladatokat foglal magába, ahol például csak egy mindent szétvágó katanával szeletelhetjük törékeny ellenségeinket, vagy csupán egy tölténnyel ellátott fegyverek nehezítik életünket. Az arctalan, személytelen áldozatok mellett az idővel is megküzdhetünk, amely a lassú, megfontolt döntésekre átszokott elménket fürge cselekvésre kényszeríti, duplán csavarva önmaga elképzelésein. (A képek egyébként gyakorlatilag semmilyen mértékben nem adják át a Superhot valódi értelmét, így tanácsos megnézni a szövegbe beágyazott videót.)

A fejlesztőcsapatnak sikerült a már évtizedes berögződéseket innovatív és intelligens módon átgondolni, ezzel létrehozva egy igazán páratlan élményt. A Superhot a gondolkodást remekül párosítja az akcióval, ahol élet és halál között táncolva egyszerre érezheti magát akcióhősnek és stratégának a játékos. A relatíve kevés tartalom és a magas ár érthetően lehet taszító, de aki áldoz rá, az több szinten is elgondolkodtató történetbe csöppenhet bele.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Superhot Team
Fejlesztő: Superhot Team
Megjelenés: 2017.07.19.
Ár: 7690Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.9GB
Web: https://superhotgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. Lotar  PlayStation.Community tag
2017.08.23. 15:45:03
LV18
PSVR-t kiprószálnám , akár ezzel is :) !
psn/sen id: pcpmate
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››

MARTIN BELESZÓL
Már az első PSVR próbám után eszembe jutott, milyen látványos ebben a környezetben a részecske-effekt megjelenítés. Hát itt van fejszétdurrantás is részecske-effekttel - már abban az esetben, ha ennek a szoftvernek a PSVR verzióját szerzed be. Mert az is van belőle.