.

PlayStation.Community

2017.07.09. 14:40 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Chester013
Értékeld a cikket!
A legkomolytalanabb tesó nem annyira komolytalan kalandja.

Videojátékos pályafutásom egyik legnagyobb kérdőjele volt a tavaly év végén megjelenő Final Fantasy XV, mivel durván sok órát kaparintott meg az életemből, és bár minden percet élvezettel és örömmel adtam át részére, azért mégis ott volt a tudat, hogy ez még nem a teljes, definitív élmény, amit ez a játék fog kínálni.
Ez az első történetközpontú kiegészítő, az Episode Gladiolus megjelenését követően be is igazolódott. Bár az a kaland fájdalmasan rövid volt, játékmechanikában és harcrendszerben valami olyat mutatott, ami sikerrel dobta fel az alapjáték harcait. A stáblista lepörgése után látható alig egy perces kedvcsináló pedig még jobban felkorbácsolta a várakozást a következő kiegészítőt illetően, ami Noctis általában humorforrásnak szánt mókamester pajtását állítja középpontba. Lássuk tehát megfelelt a várakozásoknak a Final Fantasy XV: Episode Prompto?

Az alapjáték történetének ismeretében valószínűleg senkit sem fog meglepetésként érni, hogy tüsi hajú vicces barátunk egy katartikus jelenetet követően, önhibáján kívül kis időre elhagyja Noctis csapatát. Visszatérésekor nem igazán kerül középpontba hogy mi is történt ez idő alatt vele, és pontosan ezt a történeti szakadékot foltozza be jelen kiegészítőnk. És nem mondhatni, hogy eseménymentes lett volna ez a többiektől elszeparált időszak, Promptonak ugyanis, akárcsak Luke Skywalkernek a Birodalom visszavág végén, fel kell tennie magának néhány elég durva egzisztenciális kérdést, valamint Nifelheim egyik szuperfegyverét is illene kiiktatnia. Elég durva dolgok derülnek ki a srác múltjáról, amik több helyen a legendás Sephiroth tragédiáját juttatta eszembe, de szerencsére Prompto jelleme kellően más ahhoz, hogy a múlt traumáit ne explicit népirtással és világvége elhozással vezesse le… És emlékeztek még a birodalmi zsoldos, Aranea Highwind karakterére, aki az első komolyabb bajusz-összeakasztást követően időnként beugrott a csapatunkba? Nos, mivel ő sem nézi túl jó szemmel korábbi kenyéradója, Nifelheim viselt dolgait, és hogy, hogy nem épp arra felé jár, mint pisztolyforgató barátunk, így ő lesz bajtársunk ebben a kalandban. Aranea jelenléte hatalmas segítség, és őszintén szólva magát a karaktert is nagyon megkedveltem. Ugyan gyakorlatilag egy ráncfelvarrott Lightningről beszélünk, szerencsére ő legalább szimpatikussá tudott válni még számomra is, akit egyébként a hideg is kiráz a XIII főhősétől.
Az előző kiegészítő legnagyobb pozitívuma a karakterre szabott harcrendszerben rejlett, ami hála a magasságosnak ezúttal sincs másként! Mivel Prompto a közelharci fegyverek helyett a lőfegyvereket részesíti előnyben, így nem meglepő, hogy a hangsúly ezekre a szerszámokra került.
Ugyan már anno Noctis is képes volt pisztolyt, esetleg gépfegyvert vagy mesterlövész puskát kézbe venni, de ezek a fegyverek egyrészt baromira el voltak rejtve, másrészt meg nem igazán voltak effektívek annyira, hogy megérje őket forgatni. Prompto esetében azonban más a helyzet. A fejlesztők picit kipofozták a lövöldözést, ami mechanikájában sajnos továbbra is inkább a PS2 korszak TPS-irányítását idézik meg, a mai metódusok helyett, ám mindenképp jobban kézre áll, mint régebben. Mivel a kiegészítőben Prompto fejlettségi szintje fix, így a fegyverek sebzése is az, szóval nem lesznek durva szintkülönbségek ellenfeleink és köztünk, így nem válik sosem frusztrálóvá a lövölde.
Alap fegyverünk egy pisztoly, ami egy barátságos auto-aim funkciót kapott, az L1 gombbal befogjuk az ellenfelet, hogy aztán az R1 segítségével telepumpáljuk ólommal. Továbbá az ellenséges magitek katonák utánpótlásait megdézsmálva egyéb eszközök juthatnak birtokunkba: egy gépfegyver, egy mesterlövész puska, vagy egy rakétavető. Ezeknél az alkalmatosságoknál már nem működik az automata befogás, az L1 itt a célra tartás és zoom funkciót látja el. Maga a célzás kissé körülményes, ugyanis a célkeresztet mozgatva nem igazán tapasztalhatunk rásegítést, de szerencsére az utolsó bossharcok kivételével célpontjaink nem túl izgága teremtések, szóval nem nagyon fognak elbújni előlünk. Az alapjáték mágia rendszere is visszatér átdolgozott formában: ott egyfajta gránáthoz hasonlóan tudtuk a begyűjtött mágikus energiákat felhasználni, itt ugyanezzel a módszerrel a birodalom hadiipara által kitermelt gránátokat dobálhatjuk. Nagyon végső megoldásként pedig akad egy önvédelmi célokat szolgáló acélviperánk is, amivel közelharcban pofozhatjuk le a birodalmiakat, sőt mi több, ilyenkor még a fegyverüket és muníciójukat is elcsaklizhatjuk tőlük. A fegyverek között bármikor válthatunk a D-Pad segítségével, szóval akár ezzel is tudunk taktikázni. Illetve visszatér az L2-vel választható speciális támadások rendszere is, ahol két bivalyerős lövést biztosító opció mellett elfért a Promptora jellemző harc közbeni szelfi-készítés lehetősége is…

A játékmenetet színesíti még néhány helyen a lopakodás lehetősége is, ami bár szintén nem MGS szinten kidolgozott, de érdekes megfűszerezése a dolgoknak. Időnként pedig extra tárgyjutalmakért teljesíthető mini kihívások jönnek be, mint például „XY fegyverrel szedj le öt ellenfelet“, „lopakodva iktass ki három magitek katonát“, és ehhez hasonló dolgok.
Szóval a harcrendszer megfelelően személyre szabott lett ezúttal is, ám az újdonságok és meglepetések sora itt nem ért véget! A legérdekesebb új játékelem ugyanis a szabadon irányítható hószánunk, ami az alapjáték félautomata vezetése után totális kontrollt ad a kezünkbe, és két lineáris üldözéses jelenetet kivéve bármerre krúzolhatunk kis járművünkkel, amiről menet közben lövöldözni is tudunk. Ugyanis maga a DLC egy kisebb, de teljesen nyitott havas térképen játszódik, ahol random uncsi eventeken kívül ugyan semmi tartalom nincs, de legalább szabadon bejárhatjuk, így megteremtve az illúziót, hogy az Episode Gladiolus ellentéteként itt nagy szabadság vár bennünket. Sajnos a tartalomhiány miatt ugyan ez nincs így, de fél órát mégis nyújt a játékidőn az előző kiegészítőhöz képest. Talán az Episode Ignis idejére mindkét csorbát kiköszörülik, ami az eddigi DLC epizódokat sújtotta.
A történetszálat letudva még pár kihívás vár ránk, az egyik egy izzasztó harc Aranea ellen, a másik pedig egy három pályából álló kis versenyfutás az idővel a mi kis motoros szánunk ülésében.

A múltkori kiegészítőhöz hasonlóan az alapjáték ezúttal is kapott egy pici frissítést, ami itt nem bővített történetszálat jelent, hanem egy új vezethető járművet: a Regalia Type-D névre hallgató tuning-csomagot királyi cirkálónkhoz, amivel bigfoot járművet varázsolhatunk autónkból, ami előtt mostantól nincs akadály. A Type-D gyakorlatilag a hószán irányítási metódusán alapszik, tehát nem lesz nehéz kezelni, és végre azok is megnyugodhatnak, akik sérelmezték a Regalia limitált használati lehetőségeit az alapjáték folyamán…

Bár ismét picit rövid, és egyes megoldásaiban fapados kiegészítőt kaptunk az Episode Prompto képében, a pozitívumok így is bőven a pozitív felé billentik a mérleg nyelvét, és még tovább várjuk a következő frissítéseket és kiegészítőket. Remélem decemberben, az Episode Ignis megjelenésekor már elmondható lesz, hogy a Final Fantasy XV elnyerte végső formáját, azt amit megálmodtak neki, amit a rajongók a megjelenés óta várnak. Amennyiben így történik, egész biztosan számíthattok egy visszatekintő cikkre egy szép nagy különvélemény társaságában!

(A kiegészítő megvásárolható a PlayStation Store-on, PS4 platformra, ára 1529Ft. A fullos Season Pass ára 7690Ft.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
Resident Evil Code: Veronica X (PS4, PSN)
2017.07.25. 19:11 Kedvcsináló
15 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Ráadásrandi Verával.
Mozi - A majmok bolygója: Háború (2017)
2017.07.25. 14:01 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Majom-exodus.
Human Fall Flat (PS4, PSN)
2017.07.22. 14:46 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Lábból emeld, ne derékból!
TEARAWAY UNFOLDED (PLAYSTATION 4)
2017.07.19. 18:41 Játékteszt
17 hozzászólás
Szerző: martin
Szoktál te még egyáltalán JÁTSZANI?
Chime Sharp (PS4, PSN)
2017.07.19. 12:23 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: eszg_
Tetrisezés diszkóritmusban.
Nex Machina (PS4, PSN)
2017.07.18. 09:42 PlayStation Network
18 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Epilepszia vonat érkezik Helsinkiből, a szerelvény minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Perception (PlayStation 4, PSN)
2017.07.17. 09:43 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Vaksötét.
LocoRoco Remastered (PS4, PSN)
2017.07.16. 21:16 Kedvcsináló
13 hozzászólás
Szerző: eszg_
A világ legvidámabb játéka kirobbanó formában tér vissza!
Butcher (PlayStation 4, PSN)
2017.07.15. 21:53 PlayStation Network
12 hozzászólás
Szerző: Dzson
Minden retro pixeles, de nem minden pixeles retro.
Mozi - Pókember: Hazatérés (2017)
2017.07.13. 07:13 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A tékozló Pók végre otthon van.