.

PlayStation.Community

2017.07.08. 13:37 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: JediEco
Értékeld a cikket!
Váltani nem szar…

Töredelmesen bevallom, hogy egy orbitális félreolvasás miatt került hozzám tesztelésre ez a játék. Azt a fránya f betűt a címben nem vettem észre, és ez alapján választottam ki a Martin apánk által küldött játéklistából. Pedig már infantilisan dörzsöltem a tenyereimet, hogy végre valami jó kretén, kakás-fekáliás játék kerül hozzám, de aztán nem így lett. (Evvan’… tényleg, shit happens.)
A német Klonk Games 2D puzzle-platformer alkotása érkezett hozzám PSN kód formájában, melyben a két főszereplő zseléfigura közötti váltogatással kell(ene) leginkább előrehaladni, és megoldani az elénk táruló furfangos akadályokat, mivel a kocsonyás duónak a testtömeg-indexük is variálható.

Főszereplőink (akik leginkább két gumicukor figurára emlékeztetnek) Bismo és Plom, egy baleset folytán öntudatra ébrednek a gyártósoron, valamint azt is észreveszik, hogy bizonyos tekintetben összekapcsolódott sorsuk, hiszen mikor az egyikük megnöveli a testtömegét, akkor a másik fél összemegy. Képességeik is eszerint változik. Amelyikük épp a testesebb formában mozgolódik, sokkal erősebbé válik, ezáltal képes lesz nagyobb tárgyak mozgatására, valamint az apróbb partner felemelésére és akár elhajítására is. A kisebb társ mindig mozgékonyabb, nagyobbra képes ugrani, és szűk vájatokban szintén könnyedebben tud előrehaladni, szóval ezen tulajdonságok variálásával és kooperációjával kellene megoldani a pályákon található logikai akadályokat.
A kezdeti néhány pálya még lepkefing nehézségűek lesznek, amelyek alatt szépen megtanulhatjuk az alap képességeket, tulajdonságokat (hogy pl. a nagyobb test természetesen több tömeggel is rendelkezik, ezáltal mérleges feladványoknál ezzel nem árt számolni, stb.), de ahogy haladunk előre, fokozatosan szépen megizzasztják a fejlesztők az agytekervényeinket. Bár azt gondolná az ember, hogy ennyi tulajdonság, képesség nem igazán túl sok (testtömeg növelés, váltás, ugrás, objektummozgatás, dobás, testsúly-, ill. méret adta előnyök kihasználása), és valószínűleg hamar repetitív lesz a játék, de meglepően kellett konstatálnom, hogy ez nem így van. A számos furmányos és változatos pályaelemnek köszönhetően, és azok többféle módon való felhasználása miatt, igazán élvezetes puzzle platformer lett a Shift Happens. Bár hiányoltam belőle az innovatív megoldásokat, az aprólékosan kidolgozott vizualitást, és azt a szerethetőséget, ami mondjuk egy Raymanben megvan, de amúgy egy korrekt játék lett a végeredmény.

Egyjátékos módban a két figura kooperációjával kell megoldani a puzzle-ös útakadályokat, és mindig szépen váltogathatunk kettőjük között, valamint a testsúlyt is ide-oda pakolászhatjuk gombnyomásra. Meghalni nem igazán lehetséges; ha az egyik zselézsivány netán vízbe/tűzbe/áramba esne, akkor a társ felélesztheti, de ha netalántán mindketten egyszerre pusztulnának el, na akkor kell a pályát a legelejéről kezdeni (ami nem feltétlen tesz jót a vérnyomásunknak). A feladványok remekül lettek kialakítva. Ötletesek, változatosak, és folyamatosan nehezednek. Néhol szükség van a jó időzítésre, ami egyedül olyankor macerás tud lenni (pl. hogy az adott művelet, mozdulat közben még át is kell váltani a haverra, és azzal szintén a megfelelő cselekvést kell végrehajtani gyorsan), de pont ezért implementáltak a játékba 2 fős co-op módot, amely lokálisan és online is játszható. Az igazi sava-borsát ekkor mutatja ki a játék, és remek szórakozás tud lenni valamelyik haverunkkal a kanapén.

A készítők még arra is vették a fáradtságot, hogy átvariáljanak pályákat aszerint, hogy single vagy co-op-ban játszik az ember, ezáltal vannak olyan feladatok, amelyeket csak két külön ember tud egy időben végrehajtani, és ez jó. Ellenfelek nincsenek a pályán, és az előre menetel alatt kis arany buborékokat gyűjtögethetünk, melyekkel további bónusz pályákat nyithatunk meg. Összesen négy világban játszhatunk, amelyek kb. 6-8 pályából állnak, és ha hozzáadjuk a bonus leveleket, valamint a time trial lehetőségeket (első végigvitel után nyílnak meg), és a co-op módot, akkor szerintem nem lehet panaszunk a játékidőre. Apróbb bakikra viszont már igen, főként többjátékos verzióban glitch-csel olykor a játék, de ha újraindítjuk az adott pályát, máris megoldódik a gond. Zenei téren meg nem sokat tudok hozzáfűzni: van neki (amolyan tingli-tangli ciripelős muzsika szól alatta).

A Shift Happens egy kellemes és jópofa játék. Többjátékos módban igazi pure fun (kivéve, ha a játékos társad folyamatos trollkodásba nem kezd). Egyáltalán nem bántam meg, hogy véletlenül nálam kötött ki, jól el lehet vele szórakozni, abszolút korrekt játék, de semmi több. Egy a lényeg: bármilyen akadály is kerül elénk, akkor idővel váltsunk egyet, és máris új horizontok nyílhatnak meg előttünk

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Fejlesztő: Klonk Games
Kiadó: Deck13 Interactive
Megjelenés: 2017.03.08.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1-2
Kép: 720p / 1080i / 1080p
Hang: sztereó
Demo: nincs
Méret: 3.4GB
Web: http://www.shifthappensgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. martin  Főszerkesztő
2017.07.09. 14:01:54
LV25
+1
Válasz 1. B_Renato97 üzenetére:
A kooperatív játék mindig szórakoztató.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. B_Renato97  PlayStation.Community tag
2017.07.09. 10:29:46
LV2
Szimpatikus indie cím, és a kooperatív bohóckodás is szórakoztatónak tűnik.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Shift Happens
Klonk Gmaes / Deck13 Interactive
REMEK

MARTIN BELESZÓL
Én egészen addig nem vettem észre a címben az f betűt, ameddig te nem mondtad...