PlayStation.Community

2017.06.14. 21:05 Játékteszt
33 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Koszos négyes a balosban.

A Codemasters fejlesztői ismét a játékosoknak nyújtják a slusszkulcsot....
Tavaly ilyenkor már minden rali-megszállott gépében a DiRT Rally pörgött. Az első újgenerációs Codemasters rali játék; magából a címből is sejthető volt, hogy csak tömény ralizás lesz benne. Túlságosan sok panaszunk nem lehetett, jóformán minden a helyén volt, ennek ellenére az arcade autós szoftverekhez szokott játékosok nem fogadták túl nagy örömmel. Még hosszas beállítgatás után is közelebb állt a játék a szimulátorokhoz, mint az egyszerűbb autós tartalmakhoz.
Több mint egy évvel ezt követően ismét van minek örülni: az előzetes információk szerint az új DiRT-részben minden a helyére kerül, ugyanúgy élvezhetik majd a szimulátor kedvelők, mint az alkalmi játékosok, akik csak pár órányi autózásra vágynának, megkötések nélkül, a természet lágy ölén. A játék motorháztetője alatt ismét a szokásos EGO Engine van, amely már a 4.0 verziójánál tart.
A legjobb lesz tehát, ha elfordítjuk azt a bizonyos kulcsot, adunk egy kövér gázt, majd megnézzük, mit tud a DiRT 4!
A Koszos hal autósiskola

Az indítást követően szinte azonnal dönteni kell, hogy mely csoportba tartozunk: a szimulátorosok közé, vagy az átlag gamerek társaságába. Így első körben, bármi tapasztalat híján kissé nehéz a döntés, de persze választásunk nem végleges, így bármikor cserélhetünk a két mód között.
Miután választottunk, a DirtFish rali iskolában kezdünk, amely a valósában is létező autósiskola, így a helyszín is egy létező kis tanpálya lesz. Kézifékes elindulás és pakolások helyett azonban itt nagyon komoly rali-oktatás folyik, amelyek egy részét nekünk is teljesíteni kell ahhoz, hogy megkezdődhessen a profi pályafutásunk.
Különösebb nehézségekbe nem fogunk ütközni, nagyjából bárhogy végigmehetünk a kijelölt pályán, nagy eséllyel kapni fogjuk a zöld pipát, miszerint rendkívül ügyesen vezettünk. Elkeserítő, hogy nem fektettek a Kódmesterek több időt a játék ezen részének fejlesztésébe, mert egy nagyon jó, kihívásokkal teli gyakorló módot is kilehetett volna hozni a témából. Így sajnos különösebb funkció nélkül maradt a washingtoni oktató pálya; talán arra jó, hogy aki soha nem játszott még hasonló programmal, az kicsit ismerkedjen az irányítással, illetve vásárlás előtt ki lehet hozni a pályára az autókat pár tesztkörre.

Kezdődhet a móka!

Az oktatást követően érdemes néhány beállítást komolyan elvégezni a nehézséget illetően, mivel a DiRT Rally-hoz hasonlóan itt is ennek fejében kapjuk majd a pluszpénzt.
Miután ezt is elvégeztük, végre élvezhetjük a ralizás nyújtotta örömöket. Első körben különféle csapatoknak lehetünk a versenyzői, így minden futam előtt válogathatunk a lehetőségek közül és elfogadhatjuk azt, ami éppen szimpatikus nekünk. Ha ez megvan, akkor már semmi nem állhat utunkba!
Természetesen, ha nem akarjuk a saját karrierünket egyengetni, csak a vakvilágban szeretnénk autókázni, akkor arra is van lehetőség, gyors futamok formájában. Viszont amikor éppen nem adott a haverokkal való ökörködés versenyzés lehetősége, akkor érdemes belekezdeni az ralis életünk menedzselésébe, mivel idén egészen gazdag tartalommal kibővítették a játék ezen részét is.

Alapvetően négy versenytípuson belül indulhatunk, amiken belül azért jelentős eltérések vannak.
Első ilyen mód az egyszerű, de nagyszerű Rally, amely semmi különlegességet nem tartogat, hozza azt, amit egy ilyen játékmódnak hoznia kell. Kifejezetten sok kategóriában lehet indulni, a szakaszok mennyisége is kielégítő, egyedül ami felróható ennek a módnak, hogy kevés a helyszín. Versenyezhetünk a már szokásos svéd szakaszokon, Wales-ben, az Egyesült Államok-beli Michiganben, Ausztráliában, Spanyolországban. Fájó pont, hogy olyan klasszikusok hiányoznak, mint Monaco, Görögország, Kenya, vagy Németország.
A több szakaszból felépülő versenyek közben továbbra is lesz lehetőség az autók beállítására, szervizelésére, és mindezeket a szokásos, natúr menüpontok mellett egy dizájnos szervizállásban tehetjük meg és nézhetjük, ahogy szerelőink éppen ügyködnek a vas rendbehozásán, mosásán. (Érdekességként ismertetném az egyik perverziómat, miszerint a versenyzős játékokban mindig átpörgetem az ellenfelek listáját, hátha megbújik egy magyar zászló vagy név. Persze az F1 játékokban azért nem szoktam ilyesmit csinálni, viszont a DiRT 4-ben próbálkoztam, és láss csodát Kovács úr személyében találtam egy offline honfitársat a 28. helyen tanyázva, röpke fél perces lemaradással az első helyezetthez képest.)

A Codemasters egyik nagy büszkesége a DiRT széria kapcsán, hogy megszerezték a hivatalos FIA World Rallycross Championship licenceket, így a DiRT Rally után most is belemerülhetünk a ralikrossz világába. Ez rendkívül élvezetesre sikerült, igaz néha kissé idiótán viselkednek az ellenfelek, de ez az élményfaktorból nem von le semmit. Rendelkezésre áll néhány autóosztály a belépő 1.6-os kategóriától kezdve a legkomolyabb gépekig, ami egyedül szemet szúrhat, az a tartalom. Összesen 5 pályán lesz lehetőségünk a legjobbnak lenni: Portugáliában, Svédországban, Norvégiában, Nagy-Britanniában és Franciaországban. Helyszínek tekintetében már nem olyan rossz a felhozatal, azonban 1-2 óra alatt 100%-ra teljesíthető a játék ezen része. Persze a futamokat újra lehet játszani, viszont a varázsa már nem lesz ugyanaz. Hivatalos licencek birtokában ennél sokkal többet is kilehetett volna hozni a játék ezen részéből, akár egy komplett ralikrossz szezont is belerakhattak volna a készítők, úgy hiszem lett volna rá kereslet.
Mindenesetre, aki még szereti az ehhez hasonló zárt pályán történő körözgetést, annak felüdülést jelenthet a Landrush játékmód, amelyben a legendás mexikói Baja, illetve egy nevadai és kaliforniai helyszín került a versenyek közé. Túl sok tartalmat és futamot lehetőséget itt se kapunk, ellenben kipróbálhatjuk magunkat crosscartban, valamint a szokásos off-roadtruck futamokon. Néhány ralizás között meglehetően kellemes egy ilyen különlegesebb eseményt teljesíteni, és mivel ez a rész a karrierhez szorosan kapcsolódik, így egy kis pénzgyűjtögetésre is alkalmas.
Az utolsónak mondható szekció ismét a ralihoz tartozik, azonban itt régi idők legendás autóival versenyezhetünk a már korábban ismertetett ralis helyszíneken. Az elérhető klasszikus autók listájában olyan gépcsodák is felfedezhetők mint az örök fiatal Mini Cooper, a Ford Mk.2 Escort, a BMW E30, vagy Audi Sport Quattro E2.
Azok a mocskos anyagiak!

Ha mindent jól csináltunk, néhány siker után már kellő pénzmennyiségünk van ahhoz, hogy egy saját csapatot indítsunk. Véleményem szerint az előző számozott DiRT részekhez képest a legnagyobb újítást a csapat összeállítása és szervezése jeleni. Amint nekem is sikerült összeszednem a kellő összeget, nem haboztam tovább és megalapítottam a PlayStation.Community saját rali csapatát, a PSC Rally-t. Ezt követően feltörtem a malacperselyt és megvettem az első autónkat, ami hosszas gondolkodás után egy Mitsubishi Lancer Evo X lett, a választás alapja pedig az volt, hogy melyik autót tudtam a legtöbb futamon elindítani. Persze egy csapat elindításához nem elég egy autó, a szerelőket és az összes többi embert is nekünk kell összeszedni, mint például aki majd tárgyal a szponzorokkal, vagy irányítja a többi szerelőt, sőt még a navigátorunkat is megválaszthatjuk, vagy éppen kirúghatjuk dühükben egy rosszul sikerült futamot követően. Ezen felül, ha bírja a pénztárca, akkor különféle dolgokat vehetünk beosztottjainknak, amitől különleges képességeket kapnak: ilyen lehet mondjuk egy adott autótípushoz tartozó kézikönyv, vagy a csapat főnökének egy vizesvödör, aminek köszönhetően a futamok között, időveszteség nélkül lemossa az autót.
Ami még kifejezetten jó újításnak mondható, hogy a csapattagoknak végre van arca is, pontosabban névjegykártyák alapján kell kiválasztani, kivel akarunk együtt dolgozni, ahol az arcuk mellett az adott területre vonatkozó teljesítmény-pontszámokat is nyomon követhetjük, illetve a fizetési igényeiket is sorra vehetjük - végül egy aranyközéputat kell találni, vagyis, hogy ne legyen túl ronda, ne kérjen sokat, és jól dolgozzon.

Ha ez megvan és a csapat is kezd összeállni, akkor irány a festőműhely, ahol mindenféle minták és egyéb tényezők segítségével testre szabhatóak a járgányok. Ahogy korábban említettem, érdemes néhány szponzort szerezni a csapat köré, akik majd a különböző célok teljesítését követően adagolják a pénz. A szerződések megkötése után lehetőség lesz a szponzorok logóival felmatricázni az autót, kedvünk szerint, igény esetén akár egy guruló reklámtáblát is készíthetünk ez által.
A megreformált karriermód, persze még tartogat számunkra kihívásokat a személyzet felvétele és az autóvásárlás mellett, mivel egy jó csapatnál a háttérben történő dolgokra is kell időt szentelni és pénzt befektetni. Ahhoz, hogy minél jobb alkatrészeket kapjunk minél jobb áron, érdemes az újrahasznosító üzemet és az alkatrészekért felelős gyárat fejleszteni, garázsunkat bővíteni, és így tovább. Ha ezekre odafigyelünk és nem csak az autógyűjteményre koncentrálunk, akkor egy igazán sikeres csapat vezérei lehetünk, és szerencsére ehhez nem kell olyan sok időt a menüben bogarászni, hogy az idegesítővé váljon.

Számok, és ami mögöttük van

A fejlesztések és egyéb szintek kimutatására a játék egy A-tól E-ig terjedő skálát használ, ahol az A érték a legjobb, az E pedig a legrosszabb. Ez a skála szinte minden fontosabb résznél jelzi nekünk a fejlettségi szintet, legyen szó az autó egy adott alkatrészéről, vagy a szponzori szerződés minőségéről. Természetesen a pénz nem minden: a legtöbb dolog szinthez van kötve, így nem tudunk egyből mindenféle csili-vili szerződést elfogadni. Másrészt a szintfejlődések során mindenféle jutalmakat is kapunk, így előfordulhat, hogy a legújabb Subaru csak úgy a garázsunkba hullik. Tehát motiváció van bőven, ami a karriert illeti: mindig lesz mit csinálni, amikor pedig már unjuk a gép elleni futamokat, viszont kellene a pénz, vagy a plusz kihívás, akkor irány az online rali pálya!
A játék készítői szerencsére tökéletesen képben vannak a rangsorolt meccsek fontosságával a mai játékostársadalmat illetően, ezért, ha minden jól alakul, akkor valószínűleg a tudásunkhoz mérten fog ellenfelet találni az online játékért felelős RaceNet - ennek köszönhetően pedig élvezetes futamok alakulhatnak ki. Egyetlen zavaró dolog a lassú matchmaking rendszer, habár elképzelhető, hogy néhány patch után már ez is orvosolva lesz...

Joyride, avagy Gymkhana 2.0

Sokan szerették és sokan utálták a DiRT 3-ban megjelenő, Gymkhana névre hallgató autós ügyességi feladatokat. A tavalyi DiRT Rally részben ez kimaradt, most viszont megújult formában tér vissza, méghozzá kissé elszeparáltabb módon, mint korábban. A menü legalsó sorában találhatjuk meg Joyride néven, ahol két játékmóddal kedveskedtek a készítők.
Az első a harmadik epizódból ismerős szivacstábla-tördelő ügyességi rész, ahol minél rövidebb idő alatt kell minél több szivacstáblát darabokra zúzni az autónkkal. Másik verzió, ahol egy bójákkal kirakott pályán kell végigmenni, ugyancsak minél rövidebb idő alatt, viszont ha sikerül néhány zöld bogyót egy jó ütemben bevett drift után összeszedni, akkor plusz időre tehetünk szert, ellenben, ha kicsúszunk és piros társaikat szedjük fel, akkor jelentős hátrányba kerülhetünk, akár egy rossz kanyar után.
Aki tehát szerette korábbi Gymkhana feladatokat, az valószínűleg ezt is szeretni fogja, a többiek pedig nyugodtan elkerülhetik, hiszen sokak kérésére külön menüpontban szerepel ez a játékmód, és semmilyen szinten sem csatlakozik bele a karrierbe.

Csupán a szépségből nem lehet megélni

A grafikai megjelenítés a videojáték iparban évről évre egyre jobban felértékelődik. Készülnek a jobbnál jobb játékmotorok, a Codemasters meg szépen lassan lemarad, hiába fejlesztik sajátjukat...
Hogy teljesen őszinte legyek, nem mondhatnám csúnyának a játékot. Szépen hozza azt, amit kell, az effektek rendben vannak, az eső még mindig szuper. Az új, ködbe burkolózott pályarészek nagyon el lettek találva, de valahogy mégis idejétmúltnak tűnik az EGO motor. A teljes tisztánlátás érdekében néhány futamot követően kicseréltem a lemezt a tavalyi Rally-részre, de különösebb változást nem véltem felfedezni, maximum néhány árnyék és effekt jobb lett. A műszerfal mintha tavaly jobban nézett volna ki egy fokkal, szóval egy ide, egy oda, de különösebb fejlődést nem véltem észre a két jelen generációs rész között, ami kissé elszomorított annak tudatában, hogy az fps-számot a DiRT Rally esetében stabilabbnak éreztem. Az új autók nagyon jól néznek ki a régebbi modellekkel együtt, a törés is nagyon rendben van: ahol ütés éri az autót, ott tényleg leszakad, eltörik, bereped valami, egyedül a környezet és pályaelemek terén kellene egy kisebbfajta fejlődés.
Zajok a motortérben

Egy autós játékban, úgy vélem, mindig rendkívül fontosak a hangok: ha rossz érzés hallgatni a motorokat, akkor az az egész játékra rányomhatja a bélyegét, jelentősen visszavethet az élményből. Szerencsére a Codemasters, mint mindig, most sem rontotta el az autók hangjait, iszonyatosan jók lettek! Szinte azonnal kirázott a hideg, amikor nyomtam egy kövéret a Subarunak. Nincsenek egyforma autóhangok, rendesen csattog a kipufogó, szóval aggodalomra semmi ok, mármint ami a járgányokat illeti… Ellenben az ütközés-hangok valahogy nagyon nincsenek rendben: a leszakadó alkatrészekkor keletkező zajok sokszor fáziskéséssel érkeznek meg. Ugyanígy nincsenek rendben a tanpályán kihelyezett bóják hangeffektjei sem: ha véletlenül nekimentem egynek, akkor valami elképesztően ordenáré zaj jött ki az autóból, és sajnos nyomokban sem emlékeztetett az elgázolt bója hangjára.

Vegyük kézbe az irányítást!

Kormánytámogatás terén kifejezetten jól áll a DiRT 4. Az összes újabb PS4 kompatibilis kormánnyal képes együtt dolgozni a játék, és végre valahára a belső nézetben történő, 900-fokos elforgás is animálva lett. Szerencsére egy kedves ismerősöm biztosított lehetőséget, hogy kipróbáljam a játékot néhány futam erejéig egy Thrustmaster T80-as kormányon, és mondanom se kell, hatalmas élmény volt! Néhány apró beállítás, finomítás és minden a helyére került.
Persze akinek csak egy hagyományos DS4 kontroller van a háza táján, annak sincs oka pánikra, mert úgy is teljesen élvezhető marad a játék. Nem szükségeltetik méregdrága kormány és playseat az első helyezések elérése érdekében.

Kell-e nekem a sok por?

Ha szereted az autós programokat, vagy ha keresel egy jó ralis szoftvert, amihez nem kellenek kötélidegek, akkor ez a te játékod! Szinte minden megvan benne, ami egy jó autós játékhoz kell. Ha éppen egy ralicsapat indításán gondolkozol és mindenki hülyének néz körülötted, akkor ez egy kiváló alkalom arra, hogy megmutasd a virtuális rali-csapatmenedzsmentben rejlő tehetségedet. Mindemellett, ha mondjuk nem jött be a DiRT Rally, mert túl nehéz volt neked, akkor is ez lesz a te játékod. Egyetlen opció, amikor nem tudom ajánlani a game-et, ha egy ízig vérig profi szimulátoros rali-játékra vágysz: ebben az esetben inkább a tavalyi rész lesz számodra a jó választás
Minden más esetben: kuplung, 1-es, és nincs megállás!

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop üzleteiben, vagy meg is rendelhető webshopjából IDE kattintva.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
33. Binder  Drift & Photo
2017.06.22. 23:40:56
LV22
+1
Válasz 24. BOSS_OF_GOD üzenetére:
Na akkor had válaszoljak neked pár szóban:

-“Ha pöcögteted ha szépen húzod a bal sztikket, egyáltalán nem vezetési élményt ad (lehet vele jól szórakozni, de semmi köze a vezetéshez, főleg nem külső nézetben), még a motion ha a leggagyibb is de az ad egyfajta vezetési élményt...(pl DC-ben is durva oda vissza gyors rántgatással meg lehet fogni egy egy balul sikerült keresztbe állást)….”

-A pöckölgetés buta szokás, aki szépen vezet, az nem is csinálja. Az igaz hogy a vezetéstől messze áll, mert nem karikát tekergetsz, a motion szenzor-os irányítás egy fokkal közelebbi, mert ott akár körkörös mozgással is operálhatsz, ebben igazad van.
Amúgy, ha már itt tartunk, elmesélem nekem mi a bajom ezzel a Motion szenzorral. Először is jelenleg két játékról tudok ami támogatja (javíts ki ha van még). Az egyik a DriveClub, a másik a GranTurismoSport. Mindkettőben lemértem. DC: 160fok, GTS: 140 fok.
Azért kategorizáltam a Motion-t a jelenleg PS4-re kapható legszarabb kormányok alá, mert amellett, hogy a Motionnal a levegőben hadonászol, amazok minimum 270 fokot tudnak. A jobbak meg 900 vagy 1080-at.
A gyors rántásos dolog, kontival is ugyanugy működik!

Ebben a témában viszont, egyet el kell fogadnod, ha tetszik, ha nem.
Aki jól vezet, annak mindegy hogy kontrollerrel (analóggal vagy iránygombokkal), motion senzorral, vagy kormánnyal tolja. Ő mindenhogy aláz. Nem egy ismerősöm van, aki sokáig kellett nélkülözze a kormányt, kénytelen volt kontrollerrel nyomulni és rendre elpicsázott azzal is. Anno egy versenyző is elmondta, a szimulátor arra jó, hogy az ember megtanuljon egy pályát és ezt lehet kontrollerrel is. Ennyi.
Az hogy egy kanyart, miként közelítünk meg, hol van a kanyar csúcspontja, mikor és milyen módon kezdjük meg a kigyorsítást, ez mind mind vezetéstechnikai dolog, ami kontrollerrel is szinte ugyaúgy kivitelezhető. Kormánnyal egyszerűen könnyebb 10-ből 10x ugyanúgy megcsinálni. Idővel sok dolog izommemóriává válik! Hosszabb a pedálok útja, könnyebb pontosan adagolni a féket és a gázt, a kormány meg a hosszabb út miatt, könnyebben rakható a megfelelő ívre.

A másik, hogy számunkra, ez egy nagyon jó opció, mert igen kevés lehetőségünk van életünk során eljutni bizonyos versenypályára, vagy bizonyos autókat vezetni. Viszont az az érzés, amikor egy olyan boxutcában ülsz a volánnál a startot várva, ahol már álltál sokszázszor a szimulátorban, vagy egy olyan kanyarban megcsúszni+megfogni, amiben már jópárszor ugyanúgy megcsúsztál+megfogtad a játékban is, igazán elképesztő élmény. Én rengeteget tanultam a GranTurismo-ban, amit később volt szerencsém élőben is megtapasztalni. Volt pár szituáció, ami egyértelműen rosszul végződött volna, ha azt nem éltem volna át többszázszor a szimulátorban. Jó ha az ember megszokja hogy az autó megcsúszik alatta, vagy egy (vagy több) autó megpördül előtte. Így a valóságban mikor odakerülsz, szemrebbenés nélkül, reflexből fogsz jól reagálni. Erre jó a szimulátor.

A külső nézetet meg hagyjuk. Sokszor emlegeted, de azért a szimulátoros közösség jórésze ezt elvből sem használja. Én magam is utálom mint a sz*rt. Ha lehetne, szimekben be is tiltanám.
A Dirt Rally-ban példának okáért, le lehetett tiltani a beállításoknál, így több pénzt nyerhettél futamonként. Függetlenül ettől, mivel van, sokan haszálják, váljék egészségükre. Én is szeretem nézegetni az autót, de erre a visszajátszás való. :)


-“Egyszer lehet ráveszem magam egy kormány vásárlására, de akkor már kéne egy beülő is, nem az íróasztalra kéne rácspitetni, nem? :D
Kössz a kormány ajánlást egyébként, ha veszek akkor csak FFB-set fogok az tuti meg kuplungosat, meg jó lenne egy kézifék is mellé akkor már... :)”

-A kormány mellé KELL a beülő igen...az minimum annyit ad hozzá, mint maga a kormány! Egy alap beülő közel 100.000ft. Sok pénz. Én inkább építettem magamnak...15.000ft-ból kijön. Ha láttál már közelről fűrészt meg csavarhúzót, akkor sima ügy.
Fogok írni nemsoká egy PS4 kormányvásárlással kapcsolatos cikket, amiben minden bennelesz, árak, mi mit tud, mit miként lehet tuningolni stb.
Én is kormányvásárlás előtt állok. Valószínű T300 lesz, mert a Thrustmaster szervókon jobb lenn van két gomb, magán a szervón. Ez azért poén, mert fillérekből lehet hekkelni oda kéziféket. Leírni nehéz lenne, inkább megmutatom videón…beszarsz… https://youtu.be/8VBvJLHEAFI
Tavaly decemberben egy hónapig volt egy T500-asom, állat volt, csak sajna hibás, uh visszaküldtem. Ahhoz már nekiálltam ennek a megoldásnak, meg is van hozzá minden, csak ugye közben a kormány maga már nincs meg.
Valahogy nekem nem adja az, hogy a perecen, amit ezerrel pörgetek, még egy gombot is nyomogassak. Ugyanezért nem szeretem a pillangóváltót sem, főleg azt, ami a kormányhoz van rögzítve.

A kuplung nekem is fontos volt...megjártam a ranglétrát, volt midnenféle kormányom az elmúlt 15 évben, a legaljától kezdve. Egyszerűen kell, mert úgy lesz teljes az élmény…és a kormány az élményről szól. Nem feltétlenül leszel vele gyorsabb mint kontrollerrel, de hatalmas pluszt ad hozzá az élményhez. Továbbá sokkal jobban adagolható a fék, a gáz és a kormánymozgás is sokkal jobban tud rögzülni az emberben.



-“Per pillanat csak a Driveclub tetszik mint autós játék, jó lenne ha lenne több is ami tetszene és akkor már lehet megérné vennem nem egy játék miatt.
Egyébként én inkább mindig rallizgattam meg NFS meg Burnout.. nekem ezek a GT Forza túl lassúak unalmasak voltak, de így Driveclub után meg már nem érdekel egyik arcade autós játék sem, főleg bal sztikkel... Egyedül GTA-ban vagyok hajlandó sztikkel menni autóval.. :D”

-Egyrészt a DC szerintem is a PS4-en jelenleg elérhető autós játékok közül a legjobb. Kontival és kormánnyal is kiváló móka és a ranglistái miatt a legaddiktívabb játék. Mellette a legszebb is. Van benne fotomod és hatalmas tartalom, elképesztően szép.
Dinamikus fények, napszak és időjárás, amit más játékokban csak messziről kapirgálnak.
Hogy a többi játék miért nem tetszik neked? Igazából a GT is pont arról szól, mint a DC. Adott pályán mész, adott autókkal, hajtod a jobb időket, vagy másokkal versenyzel.
Ott van lehetőség tuning-ra és setup-ra.
Viszont bizonyos játékokhoz kormány KELL! Egy GT jó kontival is, de kormánnyal az is jobb. Viszont egy AssettoCorsa vagy ProjectCars kormány nélkül halál. Ezekben valódi versenypályák vannak, AC-ban van pl. a Nordschleife, jelenleg elérhető legpontosabb lézerszkennje. Hatalmas élmény, mivel ismerem a pálya minden méterét. Sokat járok oda…sokszor mászkáltam rajta gyalog is, így ha valami nincs a helyén, az eléggé kiábrándító. (A ProjectCars-t emiatt nem bírom)
A szimulátorban hajtod az ezredeket, próbálod összerakni a legjobb kört. Igazából a DC-ben is pont ezt csinálod. Szóval én nem látok akkora különbséget. Nomg a GTS_ben már van motion is…:)

Én is az NFS-eken nőttem fel, rengeteg csodás emlékem van róla, de ma már nehezen veszi be a gyomrom azt az irányítást. Számomra a DC első pillanattól a nagyon nagyon régi NFS-ek hangulatát hozta vissza. Fogod az autót, beülsz, és kened neki, elképesztően jó sebességérzettel (kicsit túl is van tolva). Nincs se tuning, se semmi, csak mész és kész.
Itt egy vidi…ez volt az utolsó trófea amit a játékból kipréseltem. Ez a sebesség elég beteg. https://youtu.be/2wwfpru_P9U
Több nézetben is fel van véve. Egyik jobb mint a másik. Szóval ez az elképesztő kanyarsebesség, ami anno a NFS-re volt jellemző, ez a “370-el berakom gázelvétellel”, ez maximálisan a régi szép NFS-es időket idézi. Nincs ezzel baj. A gond inkább az, hogy későn jött a DC_hez a HC mód és kb semmi jelentősége, sehová nincs beépítve és ugye mivel az sokkal valóságosabb kanyarsebességet eredményez, egy 1 perc körüli versenypályán olyan 5-6 mp-el vagy lassab vele. És sajnos semmi sem jelöli, az adott köridőt, ki miként futotta, alap fizikával, vagy HC módban. Gondolom ha nem rúgták volna ki a fejlesztőket, kezdtek volna ezzel valamit.
32. Binder  Drift & Photo
2017.06.22. 17:51:48
LV22
+2
Válasz 31. B_Renato97 üzenetére:
Várj...a T150 a legalja...az a minimum aminek értelme van. Én már sosem vennék T150-et, de ha valaki bele akar próbálni, akkor az a legalja!!!

Jómagam megjártam az elmúlt 15 évben az egész palettát. Azóta pedig csak mélyebbre merültem ebben a témában, így tudom mit beszélek.
Régen volt T80-asom is...pontosabban az elődje...10 évvel ezelőtt.
Akkor úgy hívták, Rerrari Racing Wheel. PS2/PC kompatibilis volt. Ja és abban még volt FFB! xD

A T80 szögre ugyanaz, csak abban már nincs FFB, azaz nincs erővisszacsatolás. Egy rugó rángatja vissza a kormányt középállásba, ha kell, ha nem. (az a rezgés amit érzel benne az csak rezgőmotor, azt a kontroller is tudja)

A kormánynál az FFB (ForceFeedBack, azaz erővisszacsatolás) azért fontos, mert így érzel mindent, az út egyenetlenségeit, akanyar tartását, minrdent. Ha egy gödörbe hajtasz, kitápi a kezedből a kormányt, ha megcsúszol, felkönnyül a kormány a tapadásvesztés miatt, minden autó másképp viselkedik...

Továbbá a T80, mindössze 270 fokot forog, ami nincs egy fél fordulat oldalanként. A valódi autó 1080-at fordul. Persze a versenyautók közt vannak különbségek, van ami 900-at, 720-at, 540-et forog...de a lényeg hogy az a 270 nagyon kevés...semmire sem elég, csak arra, hogy körkörös mozdulatokkal irányítsd az autót. Érdemes lenne kipróbálnod egyszer egy rendes kormányt. Kuplunggal, H váltóval. :)
Thrustmaster T300, Logitech G29...vagy akár a T150...lényegében az is forog 1080-at, csak mivel az a legolcsóbb FFB_s perec, az full műanyag, recseg ropog. De teszi a dolgát.

Csak hogy tiszta legyen...miért kell az 1080 (vagy 900) fok: https://youtu.be/Mhg7F6qp8gs

Ehun meg a T150 DirtRally-val: https://youtu.be/8VBvJLHEAFI
Naon fain kis kézit hekkőt hozzá a kolléga...ezt én is megcsinálom majd ...XD
31. B_Renato97  Szerkesztő
2017.06.22. 14:48:35
LV4
+1
Válasz 29. Binder üzenetére:
Tehát ha jól értem akkor a haverom kormánya se ért túl sokat és egy drágább, komolyabb kormány még jobb? Nekem egészen bejött a T80 is. El se tudom képzelni akkor milyen lehet egy T150 :O
30. Richard  PlayStation.Community tag
2017.06.22. 09:43:59
LV5
+1
Válasz 29. Binder üzenetére:
Nem terveztem mostanában venni, de kösz az infot. Figyelembe veszem majd, ha veszek egyszer.
29. Binder  Drift & Photo
2017.06.22. 08:41:59
LV22
Válasz 28. Richard üzenetére:
T80? Semmi értelme. A tesztelőnek fogalma sincs róla mi az a kormány...ha életedben először tekergetsz ilyet, akkor igen...ez kerek és lehet tekerni...de ennyi. Egy forintot nem ér! Meg ne vedd!!!
Nincs benne FFB és fél fordulatot sem tud elmozdulni...semmi értelme...nagyon hamar a szekrényben találja magát.
A minimum a T150!!! Újonnan 55.000, de nézz egyet használtan. Hidd el, az a legalja.
A T80-nak semmi értelme. Ha csak arra van pénzed, inkább maradj a DS4-nél!
28. Richard  PlayStation.Community tag
2017.06.20. 13:11:57
LV5
+1
Most végigolvasva a tesztet, biztos ez lesz a következő rallys játékom, mert nekem a Dirt Rally túl nehéz volt.
A másik jó hír, hogy ez a Thrustmaster T80-as kormány nem drága a maga 25 ezer körüli árával és a tesztelő szerint jól szuperál.
27. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.17. 13:25:14
LV1
Válasz 26. SpeedyConzales üzenetére:
Szevasztoook! ;)
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
26. SpeedyConzales  PlayStation.Community tag
2017.06.17. 11:42:44
LV1
Válasz 25. BOSS_OF_GOD üzenetére:
Szevasztok! ;)
csak a szemem kivànta
25. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.16. 20:54:38
LV1
Válasz 23. Richard üzenetére:
Jaja arra gyúrnék... de szerintem nem fog menni mert hadilábon állok a lövöldözős RPG-kkel.... szerteszétbasz tőlük az ideg! :DDD De hidegen hagynak már a point to click játékok is, és a túlélő futkározó horroroktól is csak porrá akarom fejelni a tv készüléket stb stb... Magyarul egy játék rasszista vagyok.... :P
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
24. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.16. 20:45:42
LV1
Válasz 21. Binder üzenetére:
Ha pöcögteted ha szépen húzod a bal sztikket, egyáltalán nem vezetési élményt ad (lehet vele jól szórakozni, de semmi köze a vezetéshez, főleg nem külső nézetben), még a motion ha a leggagyibb is de az ad egyfajta vezetési élményt...(pl DC-ben is durva oda vissza gyors rántgatással meg lehet fogni egy egy balul sikerült keresztbe állást)....
Egyszer lehet ráveszem magam egy kormány vásárlására, de akkor már kéne egy beülő is, nem az íróasztalra kéne rácspitetni, nem? :D
Per pillanat csak a Driveclub tetszik mint autós játék, jó lenne ha lenne több is ami tetszene és akkor már lehet megérné vennem nem egy játék miatt..
Egyébként én inkább mindig rallizgattam meg NFS meg Burnout.. nekem ezek a GT Forza túl lassúak unalmasak voltak, de így Driveclub után meg már nem érdekel egyik arcade autós játék sem, főleg bal sztikkel... Egyedül GTA-ban vagyok hajlandó sztikkel menni autóval.. :D
Kössz a kormány ajánlást egyébként, ha veszek akkor csak FFB-set fogok az tuti meg kuplungosat, meg jó lenne egy kézifék is mellé akkor már... :)
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
23. Richard  PlayStation.Community tag
2017.06.16. 15:49:29
LV5
Válasz 15. BOSS_OF_GOD üzenetére:
Szerintem te annyira kensz minden témát, hogy jobb ha szólsz, a Martin le lesz cserélve rád.
22. Richard  PlayStation.Community tag
2017.06.16. 15:46:48
LV5
Jó, hogy könnyebb lett a Dirt Rallynál, mert ott nem levennem kellett a vezetést könnyítő segítségeket, mint más autósoknál, hanem még feljebb kellett húznom és még úgy is volt pár fájdalmas pillanatom.
21. Binder  Drift & Photo
2017.06.16. 15:20:27
LV22
+1
Válasz 20. BOSS_OF_GOD üzenetére:
Miben éreztél gyökér megjegzést? Feltettem egy kérdést, majd a meglátásaidból leszűrtem egy tényt.

No ha vezettél már autót, akkor tudod, a kormányon érzel nagyon sokmindent. Tökmindegy milyen marha jó a szervó. Ha rázókőre/macskakőre mész, vagy csak megvezet egy kijárt mélyedés, vagy bármilyen úthibán hajtasz át, ezt mind érzed a kormányon.
Egy jó FFB ezt tudja átadni. A rád ható gyorsulási erőket még egy mozgó cockpit sem adja át teljesen, bár növeli az élményt.

A sztikket meg nem kell pöckölgetni...sokan úgy csinálják, de lehet azt szépen is mozgatni.

Én továbbra is azt mondom, ha szereted az autós cuccokat, kell egy kormány...ennyi. Abból pedig a minimum az, hogy legyen benne FFB, szal jelenleg PS4-en a T150 az alja.
20. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.16. 10:37:01
LV1
Válasz 18. Binder üzenetére:
Pár százezer kilométert autókáztam cirka eddig..
viszont a te hangnemed jóval több gyökeret tartalmaz most is mint az enyém..úgyhogy ezt beszéld meg magaddal.

Az autót pedig első sorban még mindig azt mondom, hogy az ember a fenekén és a testén érzi első sorban a valóságban, nem pedig a kormányban, úgyhogy teljesen felesleges az erős FFB a mai autóknál..
Az oké hogy, a motion sensor nem a valóság és a leggagyibb kormány, de a sztikk pöcögtetés meg egy vicc, és nulla köze van a vezetési élményhez..
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
19. Binder  Drift & Photo
2017.06.16. 01:54:55
LV22
Válasz 11. Noob üzenetére:
Értem én...nyomtam az összes Collin-t meg a Dirt-eket is...tisztában vagyok vele hol a helye...viszont itt arrol van szo, hogy ők hangoztatták, hogy ebben meglesz mindkét tábor boldogsága...:)
18. Binder  Drift & Photo
2017.06.16. 01:52:59
LV22
Válasz 13. BOSS_OF_GOD üzenetére:
Ültél te már valaha autóban? De hogy normális kormánnyal sem játszottál még, az is biztos.
Az FFB nem azért kell hogy a szervót érezd...hanem hogy az autó viselkedését...megsúgom, a DriveCub is egy totál más játék kormánnyal...T500-al pl nagyon kijött az F40-es Ferrarinál meg a Buggy-nál is hogy azokban nincs szervó...de alapvetően amiben van, ott is nagyon melós kormánnyal menni...és sokkal élvezetesebb mint DS4-el, vagy az általad annyira favorizált Motion szenzorral...ami amúgy kategóriáját tekintve a leggagyibb kormányok alatt van...

Szóval ha elfogadsz egy jó tanácsot, vegyél egy kormányt...minimum egy T150-est...ha ennyire szereted az autos cuccokat, hidd el megéri...nem feltétlen leszel gyorsabb, de sokkal jobban fogod élvezni!

Ja és csak szólok, ha megint elkezdesz gyökérkedni, automatikusan átlépem a további hozzászólásaidat...
17. Noob  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 20:46:57
LV5
Válasz 15. BOSS_OF_GOD üzenetére:
A Dirty Rally sokkal inkábbv szimulátor, a Dirt szériára nem ez volt a jellemző. A Dirt 1-3-ig beletettem több száz órát.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
16. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 17:31:02
LV1
Válasz 13. BOSS_OF_GOD üzenetére:
Az öreg rallygépeknél esetleg van értelme az erős FFB-nek..
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
15. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 17:29:45
LV1
Válasz 11. Noob üzenetére:
Ezt is meg a Dirt Rally-t is verettem joy-al szimulátor módban mindenféle segítséget kikapcsolva... semmivel nem nehezebb a Dirt Rally sem..
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
14. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 17:25:01
LV1
Válasz 5. Vinnie üzenetére:
Evolution-ös srácokat felkarolták és szabad kezet kaptak, úgyhogy már a következő projektjüket készítik! Viszont egy motion sensor irányítás beépítésében segíthettek volna nekik jahh.. :/
Viszont úgy gondolom, hogy az esőcseppek a szélvédőn azok a DC-ből vannak még ha butított formában is.. :P
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
13. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 17:20:33
LV1
Válasz 2. Binder üzenetére:
A valóságban az autóra ható erők 99%át nem a kormányon keresztül érzed hanem a testedben... olyan szervók vannak már a rally kocsikban, sport kocsikban, de már a tucat utcai autók legtöbbjében is, hogy egy kisbaba eltekeri a kormány 200-nál kisujjal..
Így egy erős Forcefeedback-nek sok értelme nincs, mert a valóságban sem nehéz tekerni a kormány már... azok az idők elmúltak..
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
12. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 17:13:17
LV1
Grafika a leggyengébb pontja, és a pályák pedig a legerősebb ( nem mennyiségre). Bár volt egy pályán belül nem egyszer olyan érzésem mintha ezt a kanyart bevettem már volna egyszer.. :P Mivel nincs motion sensor irányítás benne (azaz nem gondoltak azok vezetési élményére akiknek nincs kormánya) így 8 pont.
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
11. Noob  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 14:44:19
LV5
Válasz 2. Binder üzenetére:
Azt kéne megérteni, hogy a Dirt sorozat sosem volt szimulátor, az mindig egy Arcade-féle játék volt. A Dirt Rally egy mellékvágány, kifejezetten szimulátornak készült. Ebből adódik, hogy a Dirt 4 nem a Dirt Rally-t követi, hanem a Dirt 3-at.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
10. B_Renato97  Szerkesztő
2017.06.15. 12:42:13
LV4
Válasz 8. Binder üzenetére:
Természetesen tudunk privát szobát csinálni ahol csak ketten lehetünk és az állíthatunk be amit csak akarunk. Ez viszont értelem szerűen a Pro Tour ranked rendszerébe semmilyen szinten nem számít bele, bár ezt gondolom sejtetted.
Saját bajnokságokat is létre lehet hozni a már korábban leírt random generált pályákkal, és ugyan úgy kapjuk érte a pénzt és miegymást, mintha rendes karrier bajnokság lenne, ami szerint egész jó dolog.

Webes telemetriára vonatkozó felületet nem találtam ezidáig a DiRT 4-hez, talán később lesz (vagy csak én kerestem rosszul). PC-hez már egész jó modok érkeztek, reméljük PS4-re is csinálnak valami okosságot, ha már nem akkor weben.
9. Binder  Drift & Photo
2017.06.15. 12:10:30
LV22
Válasz 6. B_Renato97 üzenetére:
...esetleg azt lested a web-es felületükön most a DirtRally-hoz képewst miylen lehetőségeink vannak?
8. Binder  Drift & Photo
2017.06.15. 12:09:54
LV22
+1
Válasz 6. B_Renato97 üzenetére:
Köszi. Ezeket kár volt kihagyni a tesztből...mert bár nem sikerültek úgy ahogy várná az ember, én pl ezelre is kiváncsi voltam...

Az hogy megmaradtak a napi-heti-havi eventek, az is fontos infó...az nagyon jó móka, mert ott is csak egy életed van, ha elrontod, buktad.

Az online résznek örülök hogy végre nem csak a RallyCross módban megy a harc, hanem Rally szakaszokon is. :)
Ezzel kapcsolatban egy gyors kérdés még...itt van esetleg lehetőség privátra? Mármint ha én csak veled akarok nyomni egy Rally szakaszon egy kis battle-t, akkor az léehetséges? Vagy csak public van?

Ja és a ligákkal mi a helyzet? Az is megmaradt? (saját bajnokságok)
7. B_Renato97  Szerkesztő
2017.06.15. 09:14:31
LV4
Válasz 4. Lotar üzenetére:
Pedig ha beleraknának egy tényleg teljes szezonos Rally Cross részt. Nem kis dobás lenne az biztos, de felőlem egy külön játékként is megjelenhet, csak akkor nagyon komolyan meg kell pakolniuk plusz tartalommal.
6. B_Renato97  Szerkesztő
2017.06.15. 09:11:06
LV4
+2
Válasz 2. Binder üzenetére:
Ez aztán tényleg részletes véleménykifejtés lett :D

Online rész a tesztelés pillanatában nehezen akart működni, azóta jött egy patch aminek hála már azért jóval használhatóbb a rendszer és gyorsabban talál ellenfeleket. A multi rész sava-borsát a Pro Tour adja szerintem, ahol rangsor alapján válogatja össze az embereket. Egyszerű rally szakaszok vannak teljesen véletlenszerűen, autóválasztás egy kategórián belül lehetséges a futam előtt. Ha sikerül megnyerni akkor résztvevőtől függően több-kevesebb pontot kapunk, de még a dobgóért is csepegtet párat. Ellenben ha olyat történik mint nálam, alulról a 11. képet nézve, ahol pont egy ilyen online Pro Tour eseményen sikerült felborulnom akkor bukta az egész és mínusz pontok járnak. Minél több pontot kapunk annál jobb, mivel ennek segítségével lépkedhetünk feljebb a ranglétrán. Szerintem ez az egyik legizgalmasabb online játékmód. A sima futamokat nem elemezném részletesebben, szokásos meccskeresés kritériumok alapján, egy gyors join aztán mehet is a verseny. Annak aki pedig egy kis offline-online kombóra vágyna, ott van a Community Live ahol egy szakasz levezetése után az időnket tudjuk versenybe küldeni mindenféle napi, heti és havi események keretén belül.

A pályaszerkesztő nem egy nagy dolog szerintem, erre is csak azt tudom mondani mint amit Rally Cross esetében említettem, hogy sokkal több volt benne... Freeplay módban a helyszín kiválasztása után kapunk két csúszkát amivel lehet irányt adni a generálásnak. Az egyik a hosszra vonatkozik amelynek 11 állása van, a másik pedig a komplexitás aminek pedig 5 változata van. Ezt követően a szokásos napszak állítás és ilyenek következnek, de ennél semmi több. Hiába volt generált a pálya, végig olyan érzésem volt, mintha már jártam volna itt, nekem semmi újdonságot nem nyújtott sajnos.

A ranglisták egyesítése tényleg jó ötlet volt, ha úgy érezted mentél egy jó időt akkor az tényleg kiderül, hogy minden platformot beleértve jó vagy csak PS4-en. Egyébként annyira nem részletes, mint ahogy mondtad. Profil beállításoknál bármikor módosítható, Multi-platform-ról Playstation 4 only-ra viszont ennél részletesebb nézet egyenlőre nincsen. Telemetria sajnos ugyanúgy nem került bele, mint a Dirt Rally esetében.

Remélem sikerül a legtöbb kérdésedre értelmes választ adnom. Ha érdekel még bármi más, nyugodtan faggass :)
5. Vinnie  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 08:47:37
LV2
+1
Válasz 4. Lotar üzenetére:
Én azt nem értem, hogy mit csinálnak a volt Driceclub-os srácok, mert elvileg őket felkarolták, ahoz képest nem adtak még ki egy dc szintű játékot.
4. Lotar  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 08:25:00
LV17
Kódmesteréknél senkinek nincs annyi esze , hogy kiadjanak egy "FULL SZEZONOS" RallyCross játékot ? ( Meg egy Rally-sat - külön-külön ?! ) Ha már ott a licensz ? Baxki nen hiszem el ... :(
psn/sen id: pcpmate
3. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2017.06.15. 06:51:20
LV5
Ha túl leszek az előző részen, tuti megveszem. Addig viszont felesleges lenne...
2. Binder  Drift & Photo
2017.06.15. 00:22:42
LV22
+2
Jó lett a teszt. :)

Örülök hogy kormánnyal is kipróbáltad, bár a T80-al túl sokat nem érezhettél, mivel az csak 270 fokot forog és abban nincs ForceFeedback! Javaslom egyszer egy minimum 900-at forgó, FFB_s pereccel menj rá, azzal érezni is fogod az utat és az autót. :)
Szóval minimum egy T150-es javaslok. :)

A 900 fokos kormányanimáció amúgy a DirtRally-ban is benne volt, csak ott kizárólag kormány használata esetében adta ki, továbbá ki kellett hozzá kapcsolni a pilótát. Itt már kontrollerrel is kiforgatja a 900-at. Dicséretes. :)

Azt kifejezetten sajnálom, hogy nem sikerült megvalósítani ezt a kettő az egyben koncepciót. Mármint hogy a szimes irányítás sem közelíti meg a DirtRally féle csodát.
Arról ne is beszéljünk, hogy az ottani betonstabil 60fps-t is sikerült elcseszniük. A mérések alapján csak nagyon nagy ködben és havazásban tudták 1 fps-el buktatni a DirtRally-t. Fura hogy a Dirt4 romlott e téren (is).

Azt viszont nem értem...mi a tökömér kell kivenni olyan tartalmat, ami már kész van...gondolok itt a Finn, a Német, a Görög és a Monaco környezetek kivágására. Ezek a Dirt Rally környezetei voltak, ahonnan egyedül a Wales és a Svéd maradt meg.
Összesen pedig egyel még kevesebb is lett a környezet. :(

Továbbá a Rally Cross, ahogy olvasom ismét nem lett teljes...ezt sem, értem. Ott is csak 5 környezetet kaptunk (jó...a DirtRally-ban csak 3 volt, ahhoz képest már haladás, de egy valós szezon 12 helyszinen zajlik.

A matricázás, és a csapatépítés nagyon jó lett...bejön...egyet viszont hiányolok ott...amikor a navigátort választod, ott kéne egy demo...hogy halljam a hangját...mert ugye az mindek más...ahogy az akcentusuk is...:D

Az Online részéről nemigazán írtál. Ott mi a helyzet? Mik a lehetőségeink? Tudunk Rally szakaszon is menni másokkal? Vagy maradt kizárólag a RallyCross + Baja?

A játék legnagyobb újítását, a pályaszerkesztőt, meg sem említetted!

Továbbá azt a csodás újítást sem, hogy a ranglisták már Crossplatform módon működnek. A profilunk generálásánál választhatunk, hogy csak a PS4-es, vagy a PC-s és Boxos listát is lássuk-e. A DirtRally esetében ugye ez csak a web-es felületen volt lehetséges, ott is csak úgy, hogy külön bele tudtunk nézni a PC_sek vagy a Box-osok táblázataiba, de vegyes táblázat nem volt.
Most itt az eredménylista hogyan működik? Bekerült esetleg a telemetria? Mert a DR-ban, az is csak a web-en volt elérhető.

Bocsesz a regényért, de gondolj bele, mit írtam volna, ha már meglenne a játék...xD
1. Dzson  Szerkesztő
2017.06.14. 23:57:39
LV6
+1
Jó kis EGO engine-s fakó vízfesték színek. Tényleg kellene új engine.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
DIRT 4
Codemasters
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Maga a ralizás élménye; sokféle versenytípus; részletes és tartalmas karriermód; Akadémia, ahol tanulhatnának az újak…
Negatívum
…ami tartalom nélkül semmit nem ér; néhol "érdekes" hangok; néhány gyengébb környezeti elem

MARTIN BELESZÓL
A következő epizódra a Codemasters-nek engine-t kell újítania.