PlayStation.Community

2017.07.22. 14:46 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Lábból emeld, ne derékból!

Már fel se tudom idézni, hogy melyik volt számomra az első olyan játék, amiben a tárgyak nagy részét nem ragasztották oda a terepre, hanem a mesterséges fizikai törvényeknek engedelmeskedve el lehetett őket mozdítani, és kölcsönhatásba is léphettek egymással. Rövid PC-s pályafutásom korszakából csak két cím ugrik be: a Max Payne 2, és a Half-Life 2. Azóta is, ha észreveszem egy játékban a fizikai törvények jelenlétét, azonnal verek le mindent az asztalokról, polcokról, mint a csintalan macskák a videókon.
A No Brakes Games csapata gondolt a hozzám hasonló, kísérletező elmebetegekre elmékre és létrehozott kilenc különböző tematikájú pályát, amiken szabadon játszhatunk Newton törvényeivel.
A Human Fall Flat egy logikai-kalandjáték, amiben a fellelhető eszközök és a fizikai törvények kombinálásával kell leküzdenünk az előttünk álló akadályokat. Az általunk irányított kis ragdoll (gyk.: rongybaba) – akit némileg személyre szabhatunk pár ruhadarabbal – a játékot elindítva már bele is csapódik a tutorial pályájába, ahol elsajátíthatjuk vele a nem éppen habkönnyű kezelést.

Mozgáskultúránk a haladásra, egy kisebb ugrásra, nomen est omen alapon történő elvágódásra, illetve kezeink használatára korlátozódik. A rendszer némileg hasonlít a Grow Home című játék kezelésére, karjainkat a hátsó gombokkal aktiválhatjuk, majd amerre nézünk, arra nyújtózkodunk velük. Amihez hozzáérünk, azt megragadjuk és már cipelhetjük is a kívánt helyre. Nehezebb tárgyaknál mind a két kezünkre szükség lesz, valamint arra, hogy a kamerát némileg felfelé fordítsuk, ugyanis emberünk csak így hajlandó emelni. A falakat, illetve a padlót is megmarkolhatjuk, ami leginkább a Tomb Raider-szerű ugrálós, peremmegragadós részeknél jön jól. Ha magasabb helyre szeretnénk felhúzódzkodni, vagy egy kisebb hasadékot átugrani, akkor ugrás után a peremet megragadva felhúzhatjuk magunkat. A művelet teljesen manuális, tehát az unchartedes rutinok itt semmit se érnek, de rengeteg gyakorlási lehetőséget biztosít a második pálya.

A feladatunk, hogy az adott terep kezdőpontjáról eljussunk a kijárathoz. Az útvonal kezdetben elég lineáris, később már szépen kinyílnak a pályák. A megpróbáltatások fajtái is gyarapodni fognak, a kezdeti ládacipelések és vagontologatásokat komplettebb feladatok fogják majd felváltani, mint például a kikötői daru kezelése, egy középkori katapult működtetése, vagy különféle járművek használata.
Az elénk gördülő akadályokat többféleképpen elháríthatjuk, sokaknál teljesen egyedi megoldásokkal rukkolhatunk elő, csak a rendelkezésünkre álló eszközök, illetve a fantáziánk szab határt. A cipelésen túl erőkarokat használhatunk a nehezebb tárgyak mozdítására, kiékelhetünk mozgó objektumokat, vagy kitámaszthatunk egy kart, hogy az ne ugorjon vissza és így átjuthassunk a kinyílt ajtón. A változatossággal nincs gond, ellenben lesznek olyan bonyolultabb műveletek, amik elég pepecselősek, és nem kevés időt ölelnek fel. Ha véletlenül lezuhannánk a pályáról, akkor az utolsó checkpointnál fogunk landolni, valamint a kulcsfontosságú tárgyak is visszaesnek a helyükre, amennyiben lepottyannának.
Mézédes hab a tortán, hogy mindezt nyomhatjuk egy második játékossal együtt osztott-képernyős local coopban! Nemcsak a boldogulásunk lesz könnyebb, de hatalmas móka, ahogy próbáljuk egymást segítve – vagy éppen akadályozva – megoldani a feladatokat.

Grafikailag a program kicsit puritánul fest a maga textúrátlan megjelenésével, de inkább a letisztultság érzetét kelti, mint az igénytelenségét. A kezelést szokni és tanulni kell, viszont még kellő felkészülés mellett is érhetnek bosszúságok. Sokszor fogunk mellényúlni a tárgyaknak, mivel a figuránk feje gyakran kitakarja a helyet, amerre kezeinkkel nyújtózkodunk.
Hangzás terén a zenék elképesztően gyönyörűek! Annyira jó hallgatni azokat a pár perces zongoraszólókat, vagy szimfonikus muzsikákat, hogy utánuk szinte már horrorisztikusan hatnak a helyszín természetes zajai.
A kilenc pálya olyan 5-7 óra alatt abszolválható, és mivel gyűjthető csecsebecsék nincsenek, utána már csak az egyes pályákra való visszatérés marad, hogy kiszedjünk pár serleget. Hangulatra is teljesen rendben van a program, remek móka az egész kaland akár egyedül, akár társsal cipekedünk.
Már csak úgy lehetett volna ezt fokozni, hogy nem különálló pályákat szerkesztenek, hanem egy egybefüggőt – amilyen pl. a The Witnessben is van –, amin a feladatok, illetve azok megoldásai kihathatnak egymásra. De így sincs szégyenkezni valója a Human Fall Flatnek, mert remek játék lett. A téma iránt érdeklődőknek, vagy olyanoknak, akik szeretnék behúzni a barátnőt, havert, öcsit, húgit, blökit a videojátékok mókás világába, azoknak érdemes tenni vele egy próbát.

Kiadó: Curve Digital
Fejlesztő: No Brakes Games
Megjelenés: 2017.05.09.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1-2
Demo: nincs
Méret: 1.07GB
Web: http://www.nobrakesgames.com/human/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. Richard  PlayStation.Community tag
2017.07.25. 12:58:18
LV5
Bejön! Beszerzem majd!
4. eandre  PlayStation.Community tag
2017.07.23. 11:23:51
LV11
Ha lenne online coop venném, de így kimarad sajnos.
3. Onimushaman  Szerkesztő
2017.07.23. 10:43:25
LV24
Válasz 2. ColdHand üzenetére:
Csak felbaszott a cucc, egy tech demónak éltem meg. Octo az vicces.
señor
2. ColdHand  Szerkesztő
2017.07.23. 10:11:28
LV22
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Amennyire emlékszem a Grow Home-nak elég használható volt a kezelése, kellő gyakorlás után a kis robot pont arra ment, és úgy ahogy akartad, csak az egyensúlyra kellett figyelni. Na az Octodadnél, és ennél ez nincs így. :)
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
1. Onimushaman  Szerkesztő
2017.07.23. 09:59:30
LV24
A Grow Home nem jött be sajnos, pedig szeretem az érdekes irányítású cuccokat (Octodad).
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Human Fall Flat
Curve Digital
REMEK

MARTIN BELESZÓL
Hát ez nagyon viccesnek tűnik!