PlayStation.Community

2017.06.06. 20:38 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Sárlavina két keréken.

Az olasz Milestone csapata idén is megpróbálja a lehetetlent, azaz képletesen mondva hiba nélkül végigmenni a motorverseny pályán a lehető legjobb eredménnyel. Az előző években - finoman szólva - ez nem mindig sikerült, az olasz fejlesztők által összekukázott motor az ELSŐ komolyabb sárbucka láttán azonnal megadta magát, ennek ellenére mégis egy olyan témát ölelt fel az MXGP első megjelenése, amely meglehetősen ritka a mai játékfelhozatalban - így akár valami jó is kisülhetett volna a dologból, mind a cég, mind a játékosok szempontjából.
A fejlesztés tehát nem állt le, a sorozat második részével ismét nekivágott a pályának. Ideig óráig jó volt, élvezhető újdonságokkal dobták fel a készítők a programot, miközben a hibák egy részét is sikerült orvosolni, de valahogy még mindig nem volt az igazi. Futamot például egyszerűen képtelenség volt nyerni egy ilyen lomha és alulkormányzott vassal.
Az idei szezonkezdet előtt szokás szerint minden jót ígértek a fejlesztők, az Unreal 4-es engine annak minden velejárójával, köztük dinamikus időjárással, futam alatt elhasználódó pályával, és még több motorfejlesztési lehetőéggel. Reményeim szerint idén az első futamgyőzelemért szállhatunk harcba az MXGP 3 cross-motorján, és nem egy hatalmas zakó lesz a vége a történetnek.
Amint megtörtént a több gigás Day 1 patch letöltése és telepítése, szabadjára is enged minket a játék, olyannyira, hogy egy egyszerű tutorial móddal se tudjuk begyakorolni az alapvető irányítást és trükköket, ami szükséges a sárban történő lavírozáshoz. Tovább barangolva a menüben látható, hogy így a harmadik részre már szépen kibővült a szoftver: aki imádja a motoros témájú játékokat, vagy csak motocross őrült, az nem fog unatkozni. Az egyszerű időmérő mellett részt vehetünk egy teljes versenyhétvégén, elkezdhetjük egyengetni saját életünket, valamint a kisebb MX2-es osztályból felverekedhetjük magunkat az MXGP-be, ahol a legjobbakkal szállhatunk szembe a bajnoki cím reményében. A különleges Monster Energy FIM MXoN kupának köszönhetően pedig lehetőségünk lesz válogatottban is elindulni, ahol a mi teljesítményünk mellett a honfitársunkra is figyelni kell, és csapatszinten elhódítani a trófeát.

Szerencsére a sokak által kedvel karrier-mód is egy bőséges fejlesztésen esett át. Temérdek új tuning-lehetőség van, amivel teljesen egyedivé tehetjük a versenyzői felszerelést és a motor kinézetét is. Kellemesen meglepődtem, amikor az órára pillantottan és azon kaptam magam, hogy már fél órája dizájnolom és fejlesztgetem a motoromat, egészen a kábelek színétől elkezdve a lengéscsillapítókig. Az élményhez az is hozzátesz, hogy játékban nem csak a csapatok, motorok, és pályák egyeznek meg a valósággal, hanem a legapróbb fejlesztések is, és ráadásul nem is kevés valódi cég képviselteti magát a játékban. (Meglehet, hogy valakinek ez nem jelent semmi pozitívumot, én minden esetre örültem, hogy nem fantázianevekből álló alkatrészeket szerelhettem a gépcsodámra.)
Természetesen, aki nem szeretni az ilyen cicomázásokkal és motorfejlesztésekkel foglalkozni, annak érdemes egy jó csapathoz leigazolni néhány futam után, viszont ezt követően a csapat adott szponzorjának ruháit kell viselni a futamokon, és a tuningolást is a csapat munkásai végzik majd el. Lehetőségek tehát vannak, mindenki úgy alakíthatja cross motoros pályafutását, ahogy neki tetszik.

Ha már tényleg mindennel elkészültünk, indulhat az első verseny, ahol igazából a lényeg kezdődik. Az első képsorok alapján tényleg sokkal szebb lett a grafika az előző részekhez képest: a fényjáték, a motorok kidolgozottsága és a környezet is mind megszépült. Sejthető módon azért minden elem lecserélésére nem jutott idő, így vannak kifejezetten bénának ható részletek is a pályákon, amelyek egyértelműen az előző részekből lettek egy az egyben átemelve, annak minden elmosódottságával és minőségtelenségével együtt.
A versenyzők felkészülését prezentáló sablon-animációt követően kezdődhet az igazi csata, ahol igencsak észnél kell lenni, hogy mit mikor csinálunk, mert én már az első kanyarom után a nézők között vergődtem volna, ha a játék nem rak vissza egyből, amint megcsíptem a pálya szélét. Persze utolsókból lesznek az elsők és amúgy is ki kell tapasztalni a játékot, így nem zavart az utolsó helyezés - az első megmérettetést akár egy tutorialnak is fel lehet fogni, mert azért rá kell érezni a dolgokra még annak is, akinek a gépében múlt héten még az előző rész pörgött.

A motor irányításával igazából nincsenek túl nagy problémák: kissé arcade jellegű még a legkeményebb beállításokon is, ebben azért lenne hová fejlődni, ha a hardcore motorosokat is magához akarja édesgetni a Milestone.
Amint rójuk a köröket, azért előbukkannak a fejlődésre utaló jelek a játékmenet tekintetében. Egyik leglátványosabb és hasznosabb dolog a nyomvonal, amit mi és más versenyzők hagynak maguk után. Érezhetően könnyebb irányítani és tartani a tempót, ha nem a friss sárban próbálunk előzni, viszont ha kialakítunk egy saját ideális ívet, akkor azt a következő körben simábban tudjuk használni és ezáltal némi előnyre is szert tehetünk, hacsak… Hacsak nem jön egy nagyobb nyári zápor, ami elönt mindent és jóformán újra kell tanulni a motor kezelését mert jelentősen hosszabbak lesznek a féktávok és a kanyart se lesz olyan könnyű bevenni. Szerencsére az eső nem csak miket tud hátráltatni, hanem a mesterséges ellenfeleink is, akik könnyebben esnek el ilyenkor vagy mennek be a bozótba. Ha valahol, akkor itt igazán megéri esőmenőnek lenni!

Bátran kijelenthető, hogy a versenyekben is jelenős az előrelépés, és érezhető az Unreal 4 játékmotorra váltásnak a pozitívumai. Ezúttal nem csak szemfényvesztés volt a dinamikus időjárás és a többi hangzatos szalagcím. Ennek ellenére azért akadnak negatívumok is: ahogy említettem, nem érdemes a pálya szélén motorozni, mert könnyen egy kellemetlen respawn lehet a vége. A ritkán előforduló véletlenszerű elborulások, textúrába beragadások és hasonló apróságok csak elvétve jelennek meg, ezeket valószínűleg javítani fogják, viszont ami botrányosan irritáló, azok a töltési idők. Megértem, hogy szép lett a játék, sok a versenyző, dinamikus a mindenség, de azt akkor is túlzásnak tartom, hogy egy futam után a játéknak újra be kell tölteni ugyan azt a pályát és ráadásul nem is rövid idő alatt. Hozzászokni ehhez nagyon nem tudtam, inkább együtt éltem vele, addig is hallgathattam a csodálatos zenéket, ha lettek volna. Valami kis dallam néha felcsendül, de pár számon kívül többnyire unalmasak a zenék és sajnos ez a motorhangoknál sincs másképpen. Véleményem szerint egyik gép motorja sem emlékeztet egy igazi cross-motor hangra. Sokkal inkább egy benzines fűnyíró jutott az eszembe, ami már éppen az utolsókat nyögi.
Aki imádja a motorozást, vagy csak ismerkedne vele, annak mindenképpen érdemes kipróbálni az MXGP 3-at, mert hibái ellenére egy egész jól el lehet vele szórakozni. A Karrierben bőven van lehetőség, és a multiplayer részleg is szórakoztató, főleg amikor a tuning motorokkal mindenki elborul az utolsó kanyarban, és te a fekvő motorok-emberek mellett ráérősen szlalomozva bezsákmányolod az első helyet.
Érzéseim szerint az MXGP 3 egy kis finomhangolással elég lehet a futamgyőzelemhez, azonban többet ne várjunk tőle, mint hogy stabilan veszi majd a kanyarokat. Esőben is számíthatunk rá, de világbajnoki címet még ne reméljük, ahhoz ez kevés egyelőre. Azonban a fejlődés menete bőven jó: ha jövőre is legalább ekkora fejlesztési csomag érkezik, akkor joggal reménykedhetünk a VB-címben, addig pedig tapossuk ki a belét az idei gépnek.

(A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop üzleteiben, vagy meg is rendelhető webshopjából IDE kattintva.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. quchy  PlayStation.Community tag
2017.06.09. 07:51:16
LV2
Válasz 4. mentoloshypo üzenetére:
Akkor várom! Amúgy találtam egyet játékaimon cserére csak az promós!
PSN is currently undergoing maintenance.
4. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.06.09. 06:40:23
LV28
Válasz 1. quchy üzenetére:
Biztos vagyok benne, hogy 2-3 hónapon belül már 6 ezer alatt lesz az ára. Nem kapkodnak ezért annyira, gyorsan akcióba kerül.
3. Lotar  PlayStation.Community tag
2017.06.07. 23:11:23
LV18
+1
Válasz 1. quchy üzenetére:
Engem is , de én sem . :)
psn/sen id: pcpmate
2. Greg  PlayStation.Community tag
2017.06.06. 22:16:01
LV25
Utoljára Dreamcast-en és Playstation 2-n játszottam motoros játékkal engem valahogy nem kapott el egyik sem...
LV426
1. quchy  PlayStation.Community tag
2017.06.06. 21:09:59
LV2
Engem érdekel, de tízezret nem adok érte!
PSN is currently undergoing maintenance.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
MXGP3
Milestone
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Gyenge
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Rengeteg tuning-lehetőség, eredeti licencek, új játékmotor, érezhető fejlődés
Negatívum
Borzasztó töltésidők, unalmas és kevés zene, béna motorhang, apróbb idegesítő hibák

MARTIN BELESZÓL
Még 10 év, és talán eljutunk a 9 pontig. Avanti Milestone!