PlayStation.Community

2017.06.05. 10:32 Kedvcsináló
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Értékeld a cikket!
Szellemek a ködben.

A Ghost Recon Wildlands második, és egyben elvileg utolsó sztori DLC-je, a Fallen Ghosts szembemegy az előző szösszenet, a Narco Road könnyed, laza, és kissé karikaturisztikus szellemiségével, hogy helyette egy jóval komolyabb, brutálisabb hangot üssön meg.
A fejlesztők eddig is többé-kevésbé ügyesen lavíroztak a különböző témák között, és igyekeztek változatosabban hozzáállni a drogkartelles, dél-amerikai világhoz, ám mostanra mintha kicsit elfogyott volna a kraft.
Ne értsen félre senki, a Fallen Ghosts kifejezetten szórakoztató élmény. Akinek tetszett az előző DLC, vagy még inkább maga az alapjáték, az ezt is ugyanúgy üdvözölni fogja, mint egy olyan produktumot, ami keveri a Wildlands receptjét az előző Ghost Recon epizódokkal, különösen a Future Soldier bizonyos elemeivel. Egy jóval taktikusabb, futurisztikus tulajdonságai ellenére is realisztikusabb alkotás került ki a Ubisoft boszorkánykonyhájából, ami újra a kimértebb, és körmönfontabb játékmenetet favorizáló játékosoknak kedvez. Csakhogy, legyen bármennyire izgalmas a koncepció, valahogy már nem tud sokkal több pluszt adni ez a tartalom, mint amennyit a Wildlands, vagy akár a Narco Road nyújtott. Sőt, az új DLC ötlete talán egy más formában sokkal jobban megállta volna a helyét.

Próbáljunk meg túllépni azon, hogy a Fallen Ghosts mennyivel nagyszerűbben működhetne egy feszesebb keretekre szabott, kissé lineárisabb verzióban, ahol – miután a történet szerint a Szellemek helikoptere lezuhan – mindenféle modern technika, és kütyü nélkül kell helytállnunk a modern fegyverekkel rendelkező, vérre szomjazó ellenfél ellen. Nem könnyű feladat tehát elfogadni, különösen élénkebb fantáziával nem, hogy ebből az ötletből mi mindent ki lehetett volna hozni, főleg miután a fejlesztők bátran hangoztatták, ezúttal nem teketóriáznak, bedobják a játékost a mély vízbe, kevesebb segítséggel, hadd boldoguljon a fotelben ülő mezei elitosztagos úgy, ahogy tud. Vizionáljunk gyorsan egy olyan sztorit, ahol csapattársainkkal együtt kell lopakodva kúszni, menekülni, izzadni a fülledt, mocsárral, és sárral teli dzsungelben, miközben folyamatosan a nyomunkban van a bolíviai halálosztag, akik minden erejükkel üldöznek minket, ráadásul hatalmas túlerővel, számukra hazai terepen. Nem lenne egy ördögtől való dolog, és még egy bátor, szokatlan lapot is húzhatott volna ezzel a stúdió, egy nyitott világgal operáló alapjáték, és egy szintén sandbox műfajú extra tartalom után.

Mondanom sem kell, akik valami ilyesmire számítottak, azok gyorsan felejtsék az ilyenfajta hiú reményeket.

Persze maximálisan érthető, hogy a fejlesztők miért maradtak meg az open world irányzatnál, és nem is akarom különösebben emiatt ostorozni a DLC-t, ami kiszolgálja a rajongók igényeit, mi több, számos plusz órával kecsegtet a még több kalandra éhező játékosoknak, azonban mégis találni egy-két ellentmondást az alapötlet, és a végleges koncepció között.
A sztori a Wildlands után veszi fel a fonalat: a Santa Blanca kartellnek annyi, ám ennek a bukásnak sok nem kívánt következménye lett. Polgárháború tört ki Bolíviában, melynek következtében az Unidad katonai szervezete segítséget kér ahhoz, hogy rendet tegyenek az országban, ám így rengeteg zsoldos, bűnöző, ex-kartelltag ugrik a lehetőségre, és egy, még ezeknél is sokkal rosszabb, és veszélyesebb csoport, a Los Extranjeros, akik azt tűzték ki célul, hogy hidegvérrel megölik az összes országban tartózkodó amerikait. Az embereket tehát sürgősen evakuálni kell, természetesen a nehéz feladatot a Szellemek kapják, azonban egy támadás után a helikopterük lezuhan a dzsungelben, nekik pedig minden erejüket, és tapasztalatukat latba vetve kell megállítaniuk a Los Extranjeros szervezetét, ezen szélsőséges körülmények között.
A vadászokból tehát ezúttal vadak lesznek.
Elsőre tök jól hangzik, ám lényegében most sem lesz nagyon más dolgunk, mint korábban. Újra kapunk egy nagyobb, bejárható területet (ismét az alapjáték bizonyos szakaszaiból összeollózva), főleg dzsungeles, lápos vidékekkel, időnként keményebb időjárással. E mellé három hadnagyot, akiket az adott küldetések teljesítése után kell likvidálnunk, legvégül pedig a főnökük fejét kell célkeresztbe tennünk, és meghúznunk a ravaszt, így száműzve őt a jól megérdemelt, örök vadászmezőkre – sokunk megkönnyebbülésére szerencsére itt már nem kell megcsinálni minden mellékküldetést ahhoz, hogy haladhassunk a sztoriban.
A DLC leginkább egy olyan szupertitkos CIA alakulatot szeretne bemutatni, ami rendkívül szélsőséges, veszélyes körülmények között kénytelen működni. Híján vannak a modern, és hatékony eszközöknek, mialatt ellenfeleik minden ilyesmivel rendelkeznek. Az open world téma kicsit alátesz ezeknek az elképzeléseknek, mivel a Fallen Ghosts alig akar elkülönülni az elődeitől, gyakorlatilag ugyanazt csináljuk majd, mint eddig, feladataink is nagyrészt hasonlóak, így a kiszolgáltatottság, az üldözöttség érzése jelentősen csökken, amikor megint azzal szembesülünk, hogy ide-oda kell autókáznunk, bázisokra behatolnunk, embereket kivallatnunk, állásokat megvédenünk, és egyéb megszokott dolgokat véghezvinnünk.

Ám akik valóban egy sötétebb, ragadozó-préda szerű felfogásra vártak, ne keseredjenek el, néha azért tényleg sikerült megragadni a lényeget, és megközelíteni a fejlesztők eredeti akaratát. A 15 misszió során nemegyszer komoly taktikai érzékre is szükség lesz (a kooperatív játék így megkapja a neki kijáró fontos szerepet), főleg nehezebb fokozaton. Végre az igazi hardcore playerek is megkapják a magukét, Advanced, vagy Expert szinten már közel sem babra megy a játék: nincs HUD, az amúgy is szívós ellenfelek csak még strapabíróbbak, a kihívás szinte már az egekben van, a legextrémebb állapotokat kapjuk meg így, amit csak kínálhat a játék, egyúttal a Fallen Ghosts sokat emlegetett taktikai része is még jobban kidomborodik.
A Narco Road hagyományát követve újra karaktert kell generálnunk. 30-as szinten kezdünk, 35-ig vihetjük, maximumra húzott skillekkel indulunk, és egyúttal kilenc új képességet van lehetőségünk fejleszteni – fizikai erőnket növelhetjük, jobban tudunk majd bánni a fegyverekkel, és még a drónoknak is adhatunk plusz tulajdonságokat.

Ha a Los Extranjeros tagjaival kell összemérnünk az erőnket, akkor bizony fel kell kötnünk a gatyát – még a legkönnyebb fokozaton is. Négy különböző fajtára oszthatóak:
- Az Armoured golyóálló páncélt visel, csakis közelharc segítségével, vagy fejlövéssel lehet őket likvidálni.
- Az Elite Sniper, nevéhez hűen sosem téveszt célt, és már egyetlen egy lövésétől ki lehet purcanni rögtön, egy módosított mozgásdetektorral van felszerelve, ami akkor is megtalál minket, ha távol vagyunk tőle.
- A Jammernek az a dolga, hogy antennájával zavarja az elektronikus eszközeinket, azaz ha a közelében vagyunk, akkor nem látjuk a térképünket, nem tudunk éjjellátó módra váltani, és még drónt sem használhatunk.
- A Covert Ops mind közül a legtrükkösebb, és a legveszélyesebb is. Szinte teljesen láthatatlan NPC-k, halálos fegyverekkel felszerelve, és általában mindig a legkényelmetlenebb helyen, és időben bukkannak fel. Szerencsére nagy segítségünkre lesz egy speciális nézőmód, amely az ellenfelek test-hőmérsékletét mutatja, így valamivel könnyebben levadászhatóak ezek a láthatatlan ruhát viselő gonosztevők. Bár fentebb leírtam, hogy maguk a küldetések szinte ugyanazokat a sémákat követik, mint korábban, de van néhány, csakis erre az ellenség-fajtára specializálódott szakasz. Egyszer például erdőben kell kúszni-mászni, miközben ott ólálkodnak körülöttünk a fák között, és a növényzetben megbújva. Nem kicsit adrenalinpumpáló részek ezek.

Az ilyen szegmensekből kellett volna több. A Fallen Ghosts mondjuk ezzel együtt sem vall szégyent, ugyanakkor pontosan az open world jellege miatt képtelen kiteljesedni. A fő-missziókon kívül négyféle mellékküldetésben vehetünk részt, hat új fegyvert próbálhatunk ki (egyik közülük egy igencsak vagány nyílpuska), és akad még néhány apróság, mégis kevesebb már a lehetőség a korábbiaknál, ráadásul az sem mindig változatos.
Ehhez jönnek még „árukapcsolásként” a megszokott hibák, nem lehet rádiót hallgatni (konkrétan nem tudom, hogy ez hiba e, vagy sem, mert a bal alsó sarokban felajánlja az opciót, mégsem működik), a hangok néha nem úgy, és nem akkor szólnak, ahogyan, és amikor kellene, továbbra is tele van buggal, egyéb kellemetlenségekkel együtt.
De ahogy korábban, úgy most sem tudom komolyabban temetni a játékot, mert még problémái ellenére is képes tartalmas szórakozást nyújtani, amit a Fallen Ghosts csak még tovább folytat.
Így valóban nagyon nehéz ott hagyni a mesés Bolíviát!

(A DLC a PlayStation Store-ról (lesz) elérhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Onimushaman  Szerkesztő
2017.06.05. 16:56:34
LV24
Tegnap értem az alapjáték végére, egy kedvezményes szezon bérletet még talán bepróbálnék. Bug videó gyűjteményem kicsit felhízott.
señor
3. HUN_hatrix  The Saboteur
2017.06.05. 14:54:43
LV29
Kemény egy DLC lett.
Király lett ez a játék.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
2. Binder  Drift & Photo
2017.06.05. 13:07:31
LV22
Válasz 1. Greg üzenetére:
Hámivel ugyanaz a játék...ugyanaz a map...
1. Greg  PlayStation.Community tag
2017.06.05. 10:52:18
LV25
Ahogy nézem a képeket a látvánnyal itt sincs gond....
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Sword & Fairy 6 (PS4, PSN)
2019.06.15. 11:34 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Kína „ékköve”.
E3 2019 - mega-cikk minden fontos infóval
2019.06.13. 23:00 [E3] 2019
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Hogy tudd mit, mikor és miért nézel.
Mozi - X-Men: Sötét Főnix
2019.06.13. 07:13 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Halva született főnixmadár.
SPIKE VOLLEYBALL (PLAYSTATION 4)
2019.06.12. 09:33 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Budget röplabda.
Star Wars Jedi: Fallen Order - rengeteg infó a játékról
2019.06.10. 10:49 [E3] 2019
23 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Új tudnivalók a friss trailer mellé.
Shakedown: Hawaii (PS4, PSV, PSN)
2019.06.09. 14:05 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Small Theft Auto: Hawaii.
Mozi - Godzilla II: A szörnyek királya
2019.06.08. 10:50 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Szörnyek keringője.
MLB THE SHOW 19 (PLAYSTATION 4)
2019.06.07. 09:55 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: Masamune
Bézbóz ütővel...
Code Vein – kipróbáltuk a bétát
2019.06.06. 16:10 Kedvcsináló
10 hozzászólás
Szerző: MrZ
Csiszolatlan szívás.
Ghost of a Tale (PS4, PSN)
2019.06.04. 09:13 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Egy apró hős nagy meséje.