PlayStation.Community

2017.05.24. 09:25 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Cápaninja kontra Kiborgvámpír, avagy őrület a köbön!

Szerintem kevés az olyan ember, aki anno a suliban ne rajzolgatott volna a füzeteibe mindenféle amorf figurákat, vagy bármi mást pusztán azért, hogy elüsse az időt. Mondjuk nálunk ez a '80-as években – és azelőtt – veszélyes játék volt, ugyanis ha a tanár rajtakapott, akkor olyan körmöst kaptál, hogy utána csak sírva tudtad kezedben tartani a tollat, és leírni százszor egymás alá, hogy „többet nem rajzolok csöcsös ördögöt az irodalom tankönyvembe”. Jómagam sose voltam jó rajzoló, de pár osztálytársam olyan kreatúrákat tudott firkantani két egyismeretlenes egyenlet közé, amik nemcsak hogy betegek voltak – a szó jobbik értelmében –, de jól is néztek ki.
A The Bartlet Jones Supernatural Detective Agency csapat és a SIE San Diego Studio fejlesztésével, valamint a David Jaffe (Twisted Metal, God of War) rendezésével készült játék világának főhőse, vagy inkább istene egy hasonló tehetséggel, és kreativitással megáldott művészpalánta, akinek rajzfüzetében ádáz harcot vívnak egymással a nem éppen hétköznapi karakterek.
A Drawn to Death egy multiplayer-élményre hegyezett TPS, amiben egymástól eltérő képességekkel és tulajdonságokkal rendelkező harcosokkal kell egymást hidegre tenni. Ebben egy nem mindennapi fegyverarzenál áll rendelkezésre, amiben a szabvány AK-tól kezdve a tűzokádó sárkánykölykön át a saját kaksiját dobálgató démonmajomig van minden, amit egy, vagy több pihent elme képes megszülni. Egy igen alapos és szájbarágós tutorial taníttatja meg velünk a füzet világának törvényeit, illetve lehetőségeit, valamint egy céllövölde is várja azokat, akik élezni szeretnék a képességeiket. Ezekben egy – feltételezhetően biológiai óra alatt megálmodott – boncolt béka kalauzol minket, aki nem mellesleg kicsit trollkodik is a játékossal. A céllövöldében megismerhetjük a firka világ történelmét, evolúcióját és hitvilágát, amiben istenként tisztelik a Nagy Kezet, ami teremtett mindent.

Összesen hat harcos között válogathatunk, akik között akadnak teljesen átlagos figurák, de vannak olyan extrém kreatúrák is, mint a vadnyugati démoncsaj, vagy az egérmaszkos láncfűrészes gyilkos. A karakterek kinézetükön túl a speciális mozgásukban, illetve a még speciálisabb támadásukban is különböznek egymástól. Az L1 gombbal jobbra-balra sasszézhatunk, hogy elkerüljük a lövedékeket, de harcosonként más és más mozdulatokat hajthatunk végre. Repülhetünk, becsúszhatunk, láthatatlanná válhatunk, Just Cause-osan egy csáklyával felhúzhatjuk magunkat, és egyéb más mutatványokkal rukkolhatunk elő, amíg futja a stamina.
A még speciálisabb támadásokból kettővel is rendelkeznek a karakterek, azonnal elsüthetőek, de utána várni kell míg lehűlnek. Ezek a támadások is legalább olyan betegek és elvontak, mint minden más a játékban. Gitárszólóval felrobbanthatjuk a közelben lévők fejét, vasmacskával leköthetjük az ellenfelet, gépfegyveres drónt idézhetünk, fejünket szétnyitva denevérrakétákat eregethetünk, stb. A készítők csavartak még egyet a felálláson, ugyanis minden karakter rendelkezik egy pro-kontra jellemzővel, ami más szereplőket is érint. Például az adott figura erősebbet sebez a nemezisének, de a speckó támadása hatástalan egy másik ellenfél ellen. Röviden: nem egy kaptafára készült, és azonos mechanikára épülő karaktereket kapunk, akiket csak a külsőség különböztet meg egymástól.
Essen pár kósza mondat a fegyverekről is. Nem is emlékszem már mikor láttam utoljára ennyire bizarr és elborult, de ugyanakkor ötletes gyilokeszközöket. Némelyik már tényleg a jó ízlés határát feszegeti, sőt lazán, minden lelkiismeret furdalás nélkül átszambázik azon. Láttál már valaha zombivetőt, amire úgy töltesz rá, hogy kihúzol a földből egy újabb, immár hullával teli koporsót? Tűzokádó-sárkánykölyköt, amit úgy tárazol újra, hogy benzint locsolsz a szájába, majd megunva a műveletet az egész kannát lenyeleted vele? Válról indítható játékkonzolt, ami célkövető cartridge-eket lő ki? A korábban említett majomról meg inkább nem is írnék. Persze nem csak ilyen elmebeteg eszközöket használhatunk, a hétköznapi fegyverek kategóriájában ugyanúgy megtalálható a shotgun, mint a mesterlövészpuska. Végezetül ott van a menetenként egyszer kérhető isteni segítség, azaz megidézhetjük a Nagy Kezet, amire rápattanva ízekre szedhetjük ellenlábasainkat.

Harcból nyomhatunk friendly-t, unrankedet, illetve rankedet, ezeken belül pedig olyan átlagos meccseket, mint a deathmatch, a team deathmach, a brawl, vagy a capture the flag-szerű organ donor, és ezek változatai. A menetek elején – illetve minden respawnnál – a karakterrel szó szerint bezuhanunk a füzetbe, majd egy rövid ideig navigálhatjuk emberünket, hogy hova is csapódjon be. Ezek után mehet a csihi-puhi, amíg nincs meg a győztes. Elhalálozás után lehetőségünk van lecserélni a fegyvereket, ha esetleg rájönnénk, hogy a választottak fikarcnyit sem érnek a jelenlegi felállásban. A meccsek végén kihirdeti a gép az eredményeket, hogy mely játékos hol végzett. Ezután mindenki megkapja a szokásos tapasztalati és egyéb pontjait a teljesítményének megfelelően. Ebből gondolom lejön, hogy a karakterekkel szinteket léphetünk. Ezeken túl még egy küldetésrendszert is pakoltak a programba, de nem kell túlgondolni a dolgot, olyan teendőkkel lát el a gép, hogy az egyik speciális támadással okozzunk x mennyiségű sebzést, és hasonlóak. Barátságos meccsben nem fejlődünk, a küldetésekkel sem haladhatunk, de még a pályán behozható trófeákat se kapjuk meg, hiába teljesítjük a kritériumokat.

A grafika miatt sokan fordítottak hátat a programnak már az első bemutatók után, pedig a feladatát, hogy hűen visszatükrözze egy gimis srác rajzfüzetének, illetve lelkének világát, azt 100%-osan ellátja, mind maga a kinézettel, mind a tartalommal. Nem akar gyönyörködtetni, nem akar sokkolni a fotórealizmussal, egyszerűen csak azt a külcsínt és eszenciát szeretné hozni, ami az iskolás illegális rajzokat, illetve a korosztály fantáziáját is jellemezte. Mivel egy stílust próbál utánozni természetesen nem várható el, hogy tetsszen mindenkinek, de elfordulni sem lenne szabad emiatt. Főleg hogy ilyen jellegű megjelenést nemigen látni. Ettől (is) válik különlegessé a program.
Játékmenetileg viszont már adódik két probléma. A kisebbik, hogy ha a grafikai stílust és az egyéb elborult hangulati elemeket elvesszük, akkor egy teljesen átlagos játék marad belőle. A súlyosabb probléma a matchmaking, azaz hogy sűrűn kell rohadt sokat várni, mire összegereblyézi a játékosokat a gép. Hosszú percek telhetnek el, mire játékba kerülünk, majd a következő menetre újra el kezd keresgélni a rendszer, mert az előző brancsot szélnek ereszti. Ebben az a legfrusztrálóbb, hogy egyes esetekben szinte ugyanannyi ideig malmozhatunk két meccs között, mint amennyit ténylegesen játszunk. Ha a grafikai stílus nem szegi kedvét az embernek, akkor majd ez fogja.
Zenében és hangban már nincs kivetni való, de ez is stílusfüggő. A muzsikák abszolút illenek a képvilághoz, a hangok is jók, főleg a karakterek pofázásai, és a menü különböző effektjeit találták el, ezzel is fokozva az egyedi hangulatot.
A szavatosságra sem lehet panasz, bár mind a karakterek, mind a pályák száma, kicsit szegényes. De jó pár feloldásra váró skin, taunt – kis animációk, amikkel a meccsek előtt, alatt és után gúnyolódhatunk –, illetve fegyver várja gazdáját, amin felül ott vannak még a teljesíthető küldetések, a szintlépések, a ranked szekcióban található, és megmászható kastély – amiben szintén extra mütyüröket nyithatunk meg –, illetve felébreszthetjük a füzet oldalain szunnyadó szfinxet, majd megoldhatjuk a feladatait. Ha valakinek nincs türelme felnyitogatni a lezárt tartalmakat, akkor a store-ban megvásárolhatja az erre szolgáló misztikus ládákat, de minden 150-ik leölt ellenfél után automatikusan kapunk egyet.
Hangulatra mind a képi-világ, mind a hangzás egy olyan elegyet alkot, amit ritkán tapasztalni videojátékokban. De sajnos ezt kíméletlenül legyilkolják, azok a hosszú minutumok, amik két meccs között terpeszkednek el. Jó, ki lehet menni egy teára, vagy gyúrni egy szendvicset, esetleg kiteregethetünk, de ha az ember fejében ott tombolnak a harci dobok, akkor a legkevésbé sem szeretne várakozni, pláne nem annyi időt, amennyi egy menethez kell. Remélhetőleg ezen javítani fognak a készítők.

Szóval van egy teljesen átlagos játékmenet, amire ráhúztak egy laza, ugyanakkor elmebeteg látványvilágot, majd nyakon öntötték ötletes és egyedi karakterekkel, illetve fegyverekkel. Hogy az említett matchmaking problémát most a kevés játékos, vagy a hanyag rendszer okozza-e, azt nem tudom, mindenesetre haverral minden gond nélkül indíthatunk barátságos meccseket. Ha minden gond nélkül indíthatóak lennének a viadalok, kicsit több szereplő és pálya lenne, vagy egy patent sztori-kampány pakoltak volna a programba, akkor lazán dobnám rá az öt csillagot. Így viszont csak hármat kap.

Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: The Bartlet Jones Supernatural Detective Agency, SIE San Diego Studio
Megjelenés: 2017.04.04.
Ár: 5.990Ft
Játékosok száma: 2-4 (online)
Demó: nincs
Méret: 2,58GB
Web: http://drawntodeath.com/en-us/age_gate
PSN feltöltőkártya: Konzolok Szervize
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. MrZ  La Peste Noire
2017.05.25. 22:48:45
LV12
Válasz 5. Masamune üzenetére:
Jaj már. Milyen jókat lövöldöztünk benne :p
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
6. martin  Főszerkesztő
2017.05.25. 07:36:05
LV27
Szerintem a szaros majom = Jaffe.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. Masamune  PlayStation.Community tag
2017.05.24. 23:00:24
LV14
+1
Egy igazi fos. Jaffe nagyon edgy az egyfolytaban a jatekost celtalanul es mindenfele humortol mentesen basztato bekaval. Az egesz jatek alpari. ez az idiota komolyan ezzel akarta a jatekot kulonlegesse tenni? A grafika jopofa, de ennyi. A matchmaking nevetseges.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
4. B_Renato97  Szerkesztő
2017.05.24. 12:52:30
LV4
Haverokkal próbálgattuk, játszogattunk, de valamiért nem fogott meg.
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.05.24. 12:17:06
LV28
Szerintem ez jó indulattal is csak 2 csillag. (nem, nem a grafika miatt)
2. 123456  PlayStation.Community tag
2017.05.24. 11:26:50
LV2
Rajta van a gépen de kb 2er játszottam rajt . Agyfaszos az egész XD Azért nem töröltem mert így könnyen megtudom nézni mikor jár le a ps+ tagságom :D
hibakód:123456
1. Richard  PlayStation.Community tag
2017.05.24. 11:11:25
LV5
Elfelejtettem leszedni a store-ból. Most már ott rohad, pénzt nem adok érte. Főleg nem, hogy 6000-ért ott a Little Nightmares.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Drawn to Death
Sony Interactive Entertainment
ÁTLAGOS

MARTIN BELESZÓL
Őrületesen tetszik a látványvilága! Sajnálom, hogy nem egy olyan egyszemélyes, mászkálós kaland lett belőle, mint mondjuk a Devil May Cry...