.

PlayStation.Community

2017.05.16. 20:58 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Egy másik messzi-messzi galaxisban...

Nemrég olvashattuk itt a PSC híreinél, hogy Sam Lake, a Max Payne játékok alkotója szerint a videojátékok és a filmek fúzióba fognak lépni egymással valamikor a jövőben. Nem nehéz ilyen jóslatokba bocsátkozni, hiszen az úgynevezett interaktív drámákból jó pár darab megjelent a PS Store kínálatában, az elmúlt két generáció alatt. Elég csak az Until Dawnra, vagy a Life is Strange-re gondolni, de ott vannak még a Quantic Dream, illetve a Telltale Games játékai.
Vannak páran, akik nem értik, hogy ezekben az interaktív filmekben mi is a játék, mi a jó bennük. Nos, leginkább az, hogy döntéseid és cselekedeteid – mind a jók, mind a rosszak – kihatnak a történet alakulására. Ha döntést hozol, de az nem a várt eredményt hozza, akkor ott fog motoszkálni a fejedben az, ami a való életben is kísérti néha-néha az embert: Hogy alakult volna, ha másképp döntök? Ezzel máris egy személyre szabott élményt kapunk, ahol mind a tudatosan hozott döntéseink, mind ügyességünk, kihatnak a sztorira. A második menetnél pedig lehet játszani a lehetőségekkel, hogy egy megváltoztatott döntés vajon milyen láncreakciót indít be az eseményekben és milyen következményekkel jár. Persze ez csak akkor fogja foglalkoztatni a játékost, ha kellően elmélyedt a történetben, és nem véletlenszerűen, „lesz, ami lesz” alapon nyomogatja a gombokat.

A már említett Telltale Games csapata a DC világát maga mögött hagyva most a Marvel univerzumába invitálja azokat, akik kicsit őrizni óhajtják a galaxist.
Star-Lord és csapata békésen tengetik napjaikat űrhajójukon, amíg a Nova Corp (amolyan galaktikus rendfenntartó erő) egyik egységének segélykérő hívása meg nem töri az idillt. A csapat útnak indul, hogy segítsen a bajbajutott katonákon, de pár arra kószáló rakéta miatt kénytelenek kényszerleszállást eszközölni ugyanazon a bolygón, ahonnan a segélyhívás is érkezett. Így veszi kezdetét a Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series Tangled Up in Blue című epizódja.
Aki játszott már hasonló TG játékkal, az otthon fogja magát érezni, plusz pár apróbb újdonsággal is találkozhat. A játékmenet nagy részét az úgynevezett QTE szekvenciák, illetve a párbeszédek alatt felugró döntéshozások teszik ki. Ezeken kívül más interaktivitásra serkentő elem is megkísérli figyelmünket fenntartani, például az, amikor a kurzort időbe kell egy megadott helyre vinni, majd egy gombot megnyomni, vagy hogy az analóg kart kell a megadott irányba tartani, hogy mondjuk áthaladjunk egy hasadékon. Szabadon irányítani karakterünket igen ritkán (értsd: háromszor) lesz lehetőségünk, de akkor jönnek a már említett apró újdonságok. Star-Lord csizmáira szerelt rakétáinak hála képesek vagyunk vertikálisan szintet váltani, már ha azt a tér is engedi.

A játék első ilyen helyszíne egy ősi templom, aminek a belső csarnokában levitálhatunk kedvünkre, hogy megtaláljuk az utat, ami elvezet a bajba jutott Nova Corps egységhez. Ezeknél a részeknél rádión felhívjuk társainkat, hogy némi információval szolgáljanak a hellyel, és a helyzettel kapcsolatban. Nem, Grootot nem tudjuk felhívni, bár sejtem, hogy mit mondana. Ezeken kívül van még pár apró, jópofa dolog, de azok inkább maradjanak meglepetések. Az egyetlen dolog, amit továbbra is keveslek, az a szabad mászkálás lehetőségének mennyisége, ahogy anno Batman kalandjánál sem tartottam elegendőnek.

Grafikailag hatalmasat lépett a fejlesztőcsapat azzal, hogy végre elhagyta a szinte már közutálatnak örvendő cel-shaded megjelenítést, így sokkal részletesebb kidolgozást kaphattak mind a karakterek, mind a környezet. Némileg olyan az összhatás, mintha egy olcsóbb költségvetésű, CG filmsorozatot néznénk.
Technikai gikszerekkel igen ritkán találkoztam, képfrissesség-esést csupán egyetlen helyen tapasztaltam, azt is egy keservesen vívott harc kellős közepén, de akkor is csak rövid ideig.
A kezeléssel sem akadt sok gondom, az említetteken kívül csak annyi szúrta a szemem, hogy egyes QTE-nél baromi kevés időt adtak a reagálásra, ráadásul ezeknél kicsengetnek, ha hibázunk.
A hangok is rendben vannak, a zenei része rohadt jóra sikerül, remek muzsikákat sikerült beválogatni, és a hangok sem szégyenkezhetnek, bár egyes jeleneteknél egy rövid időre szabadságra mentek.
A szavatosság olyan másfél-két órát tesz ki, mindez annak a függvénye, hogy a szabadon bejárható területeken mennyit szöszölünk a továbbjutást jelentő objektumok megtalálásával, illetve hogy mennyire mélyedünk bele az enciklopédia tanulmányozásába, és a leveleink olvasgatásába.
A hangulattal sincs baj hála a vegyes kompániának, és a kisebb poénoknak, amiket nyomatnak néha. Nem mellesleg a történet némi betekintést nyújt Peter múltjába, amikor édesanyja még életben volt, illetve jobban megismerhetjük Gamora, és Drax előéletét is. Felbukkan pár ismerős alak, valamint felüti fejét az új ellenség is, akik képesek rendesen odavágni a csillagközi brigádnak. Sajnos többet nem írhatok, mert az már a spoiler-állomány megnyirbálásával járna. Legyen annyi elég, hogy volt olyan pillanat, amikor rendesen levert a víz, és izgultam, hogy hogyan fognak hőseink kimászni a csávából. És ha ezt képes volt belőlem, egy olyan játékosból kihozni, aki semennyire se rajong a Galaxis Őrzőiért, meg úgy a képregényes témákért (kivéve Batmant), akkor nincs gond a cuccal.

Szóval, ha a mozi óta nagy kedvelője vagy a társaságnak, illetve szereted a Telltale-féle interaktív meséket, akkor mindenféleképpen érdemes jegyet váltanod a sorozatra. Ha meg nem vagy biztos a dolgodban, akkor less bele a demóba!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Az epizód megvásárolható a PS Store-ból 1990Ft-ért, vagy lecsaphatsz a teljes évadra 7390Ft-ért.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. VictorVance  Szerkesztő
2017.05.16. 21:02:28
LV15
Mivel nagy rajongója vagyok a képregénynek, és mindkét mozifilmnek (oké, a másodiknak azért nem annyira), így természetesen kötelező nekem ez a játék. Beszerzem majd lemezes verzióban, és apránként, vagy egyben szépen lenyomom mind az öt epizódot. A Batman sem votl rossz, bár nem is tetszett maradéktalanul, remélem ez jobban fog ütni.
Örülünk?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Human Fall Flat (PS4, PSN)
2017.07.22. 14:46 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Lábból emeld, ne derékból!
TEARAWAY UNFOLDED (PLAYSTATION 4)
2017.07.19. 18:41 Játékteszt
17 hozzászólás
Szerző: martin
Szoktál te még egyáltalán JÁTSZANI?
Chime Sharp (PS4, PSN)
2017.07.19. 12:23 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: eszg_
Tetrisezés diszkóritmusban.
Nex Machina (PS4, PSN)
2017.07.18. 09:42 PlayStation Network
17 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Epilepszia vonat érkezik Helsinkiből, a szerelvény minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Perception (PlayStation 4, PSN)
2017.07.17. 09:43 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Vaksötét.
LocoRoco Remastered (PS4, PSN)
2017.07.16. 21:16 Kedvcsináló
12 hozzászólás
Szerző: eszg_
A világ legvidámabb játéka kirobbanó formában tér vissza!
Butcher (PlayStation 4, PSN)
2017.07.15. 21:53 PlayStation Network
12 hozzászólás
Szerző: Dzson
Minden retro pixeles, de nem minden pixeles retro.
Mozi - Pókember: Hazatérés (2017)
2017.07.13. 07:13 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A tékozló Pók végre otthon van.
GUILTY GEAR XRD REV.2 (PS4, PS3)
2017.07.12. 21:11 Játékteszt
10 hozzászólás
Szerző: Sanada
Vidd haza a japán játéktermet!
CRASH BANDICOOT N. SANE TRILOGY (PLAYSTATION 4)
2017.07.10. 21:06 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A nosztalgia narancsszínű szemüvege.