.

PlayStation.Community

2017.05.12. 21:47 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
A mélység titka.

Mielőtt megkaptam volna a Badland Games Anoxemia című játékát, gyorsban meglestem, hogy mégis miféle game tesztelésére is kellene vállalkoznom. A videók alapján megnyugodtam: kellemes, 2D-s látvány, Ecco the Dolphin-szerű játékmenet, mindez metroidvania-féle pályatervezéssel. A háromból eggyel kapcsolatban nem tévedtem...

A kaland ott veszi kezdetét, hogy Dr. Bailey útnak indul összegyűjteni pár igen ritka és a tengerben igen mélyen található növényfajtát, amiket valamilyen fertőzés gyötör. Mint általában, a rutinfeladatnak tűnő meló hamar szerencsétlenségbe torkollik a viharvert tengeren. A kapcsolat a bázissal megszakad, a mini-tengeralattjáró tönkremegy, és csupán pár percnyi éltető oxigén marad a palackban. Szerencsére sértetlen maradt az ATMA névre keresztelt kis vízi-drón, amivel a tudós könnyen felfedezheti a terepet, valamint felkutathatja az életben maradáshoz szükséges oxigénpalackokat, illetve a növényeket.

Feladatunk eme kis szerkezet irányítása lesz, amivel életben kell tartanunk mind a dokit, mind a magát a drónt, mivel a levegő és az aksi töltöttségi szintje folyamatosan csökken. Bármelyik is éri el a nullát, máris kezdhetjük elölről a pályát. Bailey folyamatosan követ minket, de bármikor várakoztathatjuk egy kicsit, illetve szaporább tempózásra bírhatjuk, ha a helyzet úgy kívánja. Márpedig gyakran úgy fogja, ugyanis kisebb tengeralattjárók, lövegtornyok, halálos növények, kiláncolt gömbaknák, savas vízréteg – az akadályozza meg, hogy a felszínre úszhassunk –, és ezernyi más veszély szeretne emberünk életére törni. ATMA számára szinte csak a célkövető EMP aknák jelentenek veszélyt, amiket ha bekapunk, akkor egy időre irányíthatatlanná válik a kütyü, valamint vesztünk némi energiát.
Az életben tartáson túl meg kell még találnunk a már említett növényeket is, különben nem jutunk át a következő pályára. Ebben a szonár lesz segítségünkre, amit miután elsütöttünk, a képernyő szélein megjelennek a jelzések, hogy merre kell kutakodnunk. Nemcsak vizuálisan, hanem akusztikailag is érzékelteti a gép a cél pozícióját, persze ehhez nem árt fülessel a fejünkön játszani, hogy normálisan halljuk a visszavert hang irányát és erejét. A vízi-gazokon túl a veszélyesebb ellenségeket is jelzi a rendszer, valamint az EMP aknák hatáskörét. Ahogy haladunk a pályákon ATMA képességeit folyamatosan fejleszthetjük az itt-ott meglapuló ládákban található bónuszokkal. Növelhetjük az aksi kapacitását, vagy az EMP immunitást, de némely pályán új funkciókra tehetünk szert, mint például a csáklya, vagy a rövid ideig ható pajzs. Ráadásul a fejlesztésekkel visszatérhetünk a korábbi pályákra, ha netalán elhagytunk volna egy ládát.

Grafikailag a program elég szépen fest annak ellenére, hogy színekben nem túl gazdag, de ez csak a nyomasztó érzést hivatott erősíteni. Kézzel festett hátterek és egyéb objektumok szolgálnak szemtáplálékként, mindemellett búvárunk animációja nem a legszebb. A kezelés önmagában egyszerű, de a doki néha hajlamos megakadni a semmiben. Van olyan, hogy egy áramlat akadályozza a haladásban, míg azt nem torlaszoljuk el valamivel, de olykor ezeken túl is megmakacsolja magát és nem hajlandó követni minket.
A szavatosságot 38 pálya próbálja nyújtani, de mindez csak pár órát képes felölelni, ugyanis egy-egy szint leküzdése alig tart 5-10 percnél tovább. Hangulatra mondhatni adja a program amit kell, minden pályán szinte érezni azt a nyomasztó atmoszférát, amit a mélység sötétje és az elszigeteltség kelt. Mindezt néha megfejelik a hallucinációk, amikor pár másodperc erejéig hullahegyek vesznek körbe, vagy a falak próbálnak meg összepréselni, miközben az alapzene átvált egy statikus zörejjé, amiből emberi hangok szűrődnek ki. Gyakran frászt is kaptam ezektől. Valamint némi misztikumot kelt Bailey deja vu-ja, ugyanis egyes elhalálozás után ráeszmél, hogy mintha már járt úszott volna arra. A jelenségre választ is fogunk kapni, ahogy haladunk a képregény-stílusban tálalt történetben. De sajnos mindez hiába, ugyanis azzal, hogy egymástól elkülönülő pályákra tagolták fel a kalandot a hangulat érzése szaggatottá válik.

Ehhez a játékhoz egy metroidvania szerkezetű pályarendszer dukált volna, hogy az élmény megszakítatlan maradjon és kitűnjön az átlagból. Így viszont egy mobil-játék érzetét kelti, amire a főmenü még rá is erősít. Gyakorlatilag csak a három csillagos pontozás hiányzik a pályák végén.
Valami hasonló itt a probléma, mint a Feist esetében, bár annak nehézségével ellentétben az Anoxemia-ban gyakorlatilag csak akkor harap algába búvárunk, ha teljesen figyelmetlenek vagyunk, kapkodunk, vagy sokat totojázunk. Így nyugodtabb szívvel tudom ajánlani a könnyedebb szórakozásra vágyóknak.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Badland Games
Fejlesztő: BSK Games
Megjelenés: 2017.03.28.
Ár: 2490Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demó: Nincs
Méret: 3.7GB
Web: http://badlandindie.com/anoxemia/
PSN feltöltőkártya: Konzolok Szervize
Képgaléria
Olvasói vélemények
Anoxemia
Badland Games
KÖZÉPSZERŰ