.
 

PlayStation.Community

2017.04.16. 09:46 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Dzson
Értékeld a cikket!
Avasd magad tábornokká.

Februári fizetés + éves bónusz + YOLO = PS4 Pro. Nagyon jó, nem aludtam három napja a horizonozás miatt, amikor Martin is észrevette, hogy nem hide-oltam el magam online, és egyből tolt nekem egy kis játékot megnézegetésre. Nem baj, kis indie dolgokra van időm és kedvem, így másnap bepötyögtem a mailben kapott letöltőkódot, hozzájutva egy Siegecraft Commander nevű dologhoz.
Szeretem az indie játékokat, mert megvan bennük a játékvilág evolúciójának korai, mára már 90%-ban kihalt fajainak sok jellegzetessége. Hiszen anno mindenki indie volt, csak jött az asszimilálódás a nagy kiadoszauruszok megjelenésével, akik akit nem tudtak megenni, azt eltaposták. No, meg ugye sok kis fejlesztő örült, hogy jaj de jó, az akármelyik híres "nagy" érdeklődik és megveszi a kutyasimogató játékunkat, aztán odamentek a főnökök és mondták hogy ez így tök jó, de a kutya legyen tank és a simogatás helyett bombákat kelljen rádobálni. Női főhőssel...

Míg ezeket elgondoltam, már le is csorgott a cucc, ami ha jól számolom, a negyedik darabja a Blowfish-es Siegecraft sorozatnak. Mert ugye van belőle a sima, ami mobilokra jött ki, a Defender, ami már pécés is volt, illetve a VR, mert ma már mindenki VR-ben gondolkozik, és szereti nézni csoffadt kartondobozzal a fején a látszólagos valóságot telefonon. A Commander amúgy multiplatform és elvileg támogatja a keresztbe-játékot a pécés környezetben futó társaival online, ha van valaki, aki éppen ezzel játszik kerek e világon, de lokálisan is lőhetjük egymást tehenekkel négy player erejéig.
A négy ember (vagy gyík) lehet akár egy kontrollerrel is, valamint adott a lehetőség valósidejű harcról átváltani körökre osztott csetepatéra, megadva egy kör maximális idejét is, szóval eseti partijátéknak is alkalmas a stuff. Szerencsére van offline, vagyis teljesen hagyományos módja is a játéknak, mert én személy szerint jobban szeretem az egyfejű magánjátékokat, mint az online cicaharcot.
A minimalista történet szerint légi repülő szerkezeten érkezünk, mint kalandor lovagok, amibe belecsap egy villám, kényszerleszáll, és kezdetét veszi az elkeseredett harc a területen élő, beszélő és ellenséges hüllőkkel. Így aztán Freemoi kincskereső lovagjai összecsapnak a Gyíkemberek szektasámán által vezetett törzsével, illetve, ha a gyíkokkal vagyunk sztori módban, akkor először saját fajunk árulóival fog meggyűlni a bajunk.

A játék alapja egyszerű. Van egy központi erődítményünk, ahonnan hálózatépítéssel tudunk terjeszkedni, de most nem kell tíz éve utoljára látott ismerősöket kamu indokkal felhívni, hanem fizikailag összekötött építményekre gondoljunk. A központunk fontos, mert ha megsemmisül vége a játéknak, lévén nem tudunk honnan újat felhúzni, és imigyen az is egyértelmű, hogy az ellenség hasonló főnöksége lesz általában rombolásunk fő tárgya.
Az alapok voltaképpen ismerősek lehetnek már egyéb RTS játékokból is: vannak védekező és támadó épületeink és eszközeink, bár mobilis egységeket nem tudunk sokfélét gyártani, csak sima katonákat, légi járművet, meg kis sárkánykát. Viszont itt az a lényeg, hogy ha megsemmisítünk egy hálózati csomópontot, akkor az összes hozzá kapcsolódó cuccunknak annyi, és az összekötő fal is szétmegy egészen az azt létrehozó épületig. Tehát teszem azt, ha felrobbantunk egy hadiüzemet, amihez egy ostromgép kapcsolódik, akkor az az ostromgép halálát is jelenti, viszont, ha egy előretolt állást sikerül kicsinálni, amihez kapcsolódott két helyőrség négy laktanyával és három nyílágyúval, akkor azoknak is integet a gazdája.
Stratégiailag tehát adva van a jó szórakozás annak ellenére, hogy nem vitték túlzásba a felhúzható és építhető cuccok számát, viszont mivel a hálózat fizikai falakból épül fel, az ember gyakran szívatja meg önmagát velük. Addig nincs nagy baj, míg nem gyártunk lovagokat vagy harci gyíkembereket, de ha ilyen mobilis támadóerőt akarunk, akkor azok nem tudnak átmenni a falakon, és néha csak igen nagy kerülővel jutnak el a legközelebbi céljukig, ha véletlenül nem zártuk be őket teljesen. Sajnos nincs olyan lehetőségünk, hogy egy gombnyomással megsemmisítsük a saját építményeinket, csak lebombázni tudjuk azokat, ha éppen útban vannak, vagy a nagy kapkodásban mást pakoltunk ki, mint amit eredetileg szerettünk volna.
A nagy kapkodás szerencsére viszonylagos, mert ugyan valós időben stratégiázunk, ám csak az épületeinket kell kezelni, nagyjából minden más automatikus. Még a léghajóink és sárkányaink is arra mennek egyenesen, amerre útnak indítottuk őket, csupán a bombázást vagy aknák kidobását kell nekünk elvégezni. Sőt, az építményeknek vagy szerkezeteknek van egy várakozási idejük (ami megfelelő varázslattal átmenetileg felgyorsítható), tehát nincs buttonmashing ilyen szempontból. Bár azért akad félőrült gombnyomkodás, hogy "csináldmáááár csinááááldmááár", mert mondjuk az ellenség védelemre telepített nyílvetőjének számlálója csak egy másodperccel jár léghajónk bombadobálási időzítője után, szóval az lesz az utolsó dobásunk, amit még el tudunk engedni, mert utána a védmű leszed minket. Emiatt (a példánál maradva) légi védelemre célszerű több nyilazógépet is kitenni, mert az első lövés általában elmegy a jármű bombájának kivédésére, ami után jön a kényszerszünet. A gyíkos sztori mód elejénél pedig az ellengyíkok folyamatos outpost telepítgetését tudtam hatékonyan visszaverni velük, lévén mindent lelőnek, ami a levegőből érkezik, így az épületek repülő alapjait is.
Védelmi célokra még használhatunk automata mozsárágyút, aknamezőket, a gyors és mindig elérhető TNT hordók / gyíkbombák dobálását, mágikus erőteret, Tesla-tornyot - igaz ez utóbbiakat csak akkor, ha elfoglaltunk nyersanyagként is felfogható kristály lelőhelyeket. Ezekhez a kristályt adó területekhez az arany lelőhelyek is hasonlóak, és például repülő szerkentyűt nem is tudunk arany nélkül gyártani (nem számolja szerencsére; elég, ha van rajta épületünk).
Az egyéb építési-fejlesztési függőségeket pedig áttekinthetjük a Tech Tree-vel, már ha valakinek gondot okozna az a kb. tíz féle dolog.

Az indie címek grafikáihoz illően a látvány nincs túleresztve, igaz ennek az is oka lehet, hogy az első játék még mobilokra volt optimalizálva és ennél akartak maradni. A komolytalan stílushoz mondjuk illik is a kissé primitív megvalósítás, a beszédhangokat pedig szerintem otthon vették fel valami közepes mikrofonnal és ráeffekteztek egy keveset.
A kezelés jól megoldott, bár a térképet nem lehet teljesen kizoomolni, ami miatt a távolabbi katapultlövések becélzása néha nehézkes. Ez a célzásos lövöldözés úgy néz ki, hogy csupán az irányt és az erősséget kell a joy-jal megadni, majd egy gombnyomásra már repül is repülnivaló. De akinek ez a célzás közbeni valós idejű csúzlihúzás nem megy, mert még mondjuk remeg a keze az esti megszokott pornóoldal nézegetéstől, az átállíthatja a kezelést olyanra, amiben az erőt a bal és jobb alsó gombokkal tudja megadni - ez a módszer tapasztalataim szerint pontosabb, de kissé lassabb a default megoldásnál. A kilövésnél maradva nem csak TNT-s hordót állíthatunk ballisztikus pályára, hanem például tehenet is, de a metánfingó kérődző nem robbant, hanem kissé meghülyíti az eltalált objektumot stratégiai szempontból. Tehenet a gyíkemberek is tudnak alkalmazni, bár mivel ők a varázslat mesterei, így megbabonázhatják azokat, nagy pusztítást okozva a megvadult kérődzőkkel.

(Viszont nem tudom, hogy negatívumnak írjam-e le, így inkább csak megjegyzem, hogy a játék az első indie PS4 élményemmel együtt megadta az első ce-34878-0 hibakódos élményeimet is, mert a szoftver minden teljesített szint után ezzel kedveskedett - szerencsére elmentve azért az előrehaladásomat. Ezen kívül találkoztam olyan hibával is, hogy egy objektumból végtelen hosszú csík állt ki, meg bántóan villogó árnyékok is akadtak a talajon. Sajnos a trófeákból is csak olyan ötöt sikerült rögzítenie csak a játéknak, pedig egyszerűségénél fogva a game alkalmas ezek gyors begyűjtésére is. Gondoltam, hátha a Pro turbós módja a gond, de kikapcsolva ugyanezeket csinálta. Mivel neten utánanézve láttam, hogy a hiba random jön elő random embereknél random gépek és random játékok esetében, így betudom annak, hogy nálam ezzel a játékkal volt meg a szerencsétlen csillagállás (vagy a letöltőkód valami korai verziót húzott le), de gondoltam azért jó, ha megemlítem.)

Eme első megjelenéskor szívinfarktust okozó hibakódozást leszámítva pozitív elbírálású a Siegecraft Commander. Tipikusan az a játék, amivel akkor ül le az ember, ha éppen nincs máshoz kedve, vagy este ért haza és fáradt, esetleg "fürdik" a barátnője (gyertya a kád szélére, andalító ezoterikus zene, 1 óra fürdőszobátlanság az ember életéből). Sajnos action közben nem lehet menteni, így ha belekezdünk egy offline pályába, akkor azt végig is kell vinni. Netes vagy party esetekre viszont ajánlható a játék minden további nélkül.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Blowfish Studios
Fejlesztő: Blowfish Studios
Megjelenés: 2016.01.17.
Ár: 5490Ft
Játékosok száma: 1-4
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 550 MB
Web: http://www.blowfishstudios.com/game/siegecraft-comma...
PSN feltöltőkártya: Konzolok Szervize
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Dzson  Szerkesztő
2017.04.18. 21:13:19
LV5
+2
Válasz 3. Onimushaman üzenetére:
Rendesen, de csak light-os cuccokat tudok vállalni, mert az új melóhelyem sajna húzósabb, mint a régi volt + saját projectemmel is kell haladnom.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
3. Onimushaman  Szerkesztő
2017.04.18. 20:15:55
LV24
A hibakód balhét sajnos több játéknál is tapasztaltam, egyszer corrupted save data lett egy ilyen vége. Király cikk lett, visszatértél rendesen vagy csak alkalmi?
señor
2. Dzson  Szerkesztő
2017.04.17. 22:27:05
LV5
Válasz 1. martin üzenetére:
Komoly grafikával kijönnének a játék esetleges hiányosságai, mert akkor komolyan is venné az ember. Pl. mintha Crash Team racing-ra rátennének egy Driveclub kinézetet.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1. martin  Főszerkesztő
2017.04.17. 17:41:28
LV26
Esküszöm, annyira tolnék már egy ilyen játékot, de nem vicces grafikával, hanem komollyal.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Siegecraft Commander
Blowfish Studios
KÖZÉPSZERŰ

MARTIN BELESZÓL
DZSON VISSZATÉRT!