.
 

PlayStation.Community

2017.04.13. 07:47 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Porrá leszel.

Eljött hát ez a pillanat is: a gyakorlatilag műfajteremtő Souls széria véget ért, a saga utolsó fejezete pedig a The Ringed City alakját öltötte, ahol utoljára fonódik össze mesterien szimbolika és játéktervezés.
Harcosunkkal a címadó "gyűrűvárost" látogathatjuk meg, utoljára szembeszállni új ellenfelekkel, utoljára bolyongva a zord környezetben, utoljára táplálni a harc tüzét.
A kaland megkezdésének előfeltétele vagy a Dark Souls III, vagy az Ashes of Ariandel befejezése, amit követően ellátogathatunk a kiegészítő nyitóhelyszínére. Az említett követelmény egyfajta figyelmeztetésként is szolgál: a záróakkord veterán játékosoknak készült, a halál pedig állandó társa lesz azoknak, akik ezt nem tartják észben.

Újszerű tájak fogadnak innentől kezdve, ritkábban használt színpalettával és a téboly friss szolgáival. Ugyan az ellenségek - pár egyedet leszámítva - nem túl kreatívak, egy-két förmedvény több szempontból is kimagasló.
A sorozat egyik védjegyeként szolgáló pályatervezés itt is kiváló, azonban néhol kitűnik a fáradtság jele: a lineáris felépítés és zsúfolt folyosók ellenségek hadával szakítják meg a felfedezés és óvatos barangolás ütemét.
Az előtérként szolgáló „Üledék-halom” régmúlt királyságok összegyúrt maradványa, aki pedig szeret bóklászni – és miért ne szeretne egy ilyen játékban? –, az meghökkentő és csodálatos kapcsolatokat fedezhet fel a korábbi részekkel. A kontrasztokból álló tematika a már kevésbé kreatív ellenségekben is kitűnik, ahol az undorító mocsaraktól a díszesebb, Oszmán hatású tornyokig mindenféle különös és undorító lénnyel összefutunk.
Ariandelnél azonban bőven több tennivalóval vár a Világ Vége, egyedi új felszerelésekkel, karakterekkel, mocskos titkokkal, sztorimorzsákkal és brutális főgonoszokkal (akik közül egy rejtett is van). Sőt, a poént még véletlenül sem szeretném lelőni senkinek, de a sorozat utolsó nagy ellenfele egyben az egyik legkiválóbb, legintenzívebb és legjobban kidolgozott összecsapással ajándékozza meg a hű rajongókat, akik eddig követték a Dark Souls játékok zord útját.

A PvP aréna két pályával és egy jelszórendszerrel bővül, de jelentőségteljesen nem változtat az Ariandel által bevezetett sémán. Azonban egyedi, viszonylag komplex módon megvalósítható játékelem az, hogy a kiegészítő egyik főgonosza maga a játékos lehet. Ötletes elképzelés és nagyon szórakoztató is a maga morbid módján, amikor a lelkes kalandorokat mi fékezzük meg útjuk során.
A történet pedig – a maga zavaros módján, a hű rajongók által érthető módon – összefogja a trilógiát, egyfajta sötét, hamutól átitatott epilógusként a több évnyi sötét történetmesélést követően. A kialvó tűz utolsó, dicső, lelkes pislákoló szikrája a The Ringed City, mielőtt a narrációban oly jelentős szerepet játszó hamvaiba térne vissza. A sorozat kiváló kulminációja ez, de fel-feltűnnek benne a siker maró nyomai is. Méltó befejezés felejthetetlen pillanatokkal, azonban, bármennyire is fáj kimondani: jó, hogy itt; jó, hogy most.

Agyő, te sötét mese, és köszönet mindenért, amit ezért az iparért tettél!

(A DLC-t a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! IDE kattintva megvásárolható 4590Ft-ért.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. martin  Főszerkesztő
2017.04.16. 22:02:04
LV26
Jó lenne egyszer ezt a játékot filmben megnézni. Mondjuk sorozatban.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Miért szeretjük rajongásig a Soulsborne játékokat?
2018.05.27. 11:00 PlayStation.Community
42 hozzászólás
Szerző: martin
Ha egyáltalán szeretjük. Te például szereted?
Dark Souls Remastered (PlayStation 4)
2018.05.25. 00:44 Kedvcsináló
12 hozzászólás
Szerző: martin
Néha saját kardommal szúrnám magam tökön... ha kéne. De nem kell. Megteszi ezt a szívességet nekem a játék. Sokszor. És tudod mi a fura? Hogy már nem fáj.
DETROIT: BECOME HUMAN (PLAYSTATION 4)
2018.05.24. 14:00 Játékteszt
25 hozzászólás
Szerző: DaveUnchained
Én, az android.
Everspace (PS4, PSN)
2018.05.23. 10:57 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Live. Fly. Die. Repeat.
Onrush - kipróbáltuk a bétát
2018.05.22. 18:46 Kedvcsináló
14 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Told neki!
The Coma: Recut (PS4, PSN)
2018.05.21. 11:05 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem könnyű a diákélet.
HAKUOKI: EDO BLOSSOMS (PLAYSTATION VITA)
2018.05.21. 10:55 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: eszg_
Itt a tavasz, dagad a... katana.
Planetbase (PS4, PSN)
2018.05.17. 16:20 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Szeretnék a Marson meghalni - de nem hirtelen halállal. - Elon Musk
Call of Duty: WWII - The War Machine kiegészítő csomag (PS4, PSN)
2018.05.17. 12:45 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Újra dübörög a háborús gépezet.
Iconoclasts (PS4, PSV, PSN)
2018.05.14. 10:19 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A látszat csal.