PlayStation.Community

2017.04.07. 17:44 PlayStation Network
9 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Roguelike Evil.

Végy egy PlayStation 1-korabeli játékkoncepciót, egy elhagyatott villát, rakd tele szörnyekkel és szörnyűségekkel, gyűjthető kulcstárgyakkal, fegyverekkel, adj hozzá két választható főhőst és fűszerezd meg a klasszikus, "tank" irányítással. Ismerős valahonnan?
Nos, ez nem a Resident Evil, bár lehetne, hisz a Vaccine című indie túlélő-horror tényleg mindent megtesz annak érdekében, hogy rekreálja a legendás első Resi hangulatát és játékmenetét.
Az alapszituáció roppantul egyszerű: a játék kezdetekor választott karakterünk lesz a játszható, míg a másikuk a történet szerint megfertőződik a házban ólálkodó vírussal. Célunk, hogy megtaláljuk számára az életmentő ellenanyagot egy vakcina formájában. Erre egészen pontosan fél óra áll rendelkezésünkre, ezt a képernyő tetején elhelyezkedő számláló hivatott mérni.
Felmerülhet a kérdés, hogy vajon mi értelme egy fél óra alatt végigjátszható játéknak, ki az az idióta, aki erre pénzt áldoz? Nos, van egy igen kreatív és egészen meglepő csavar a játékmenetben, mégpedig az, hogy ez egy túlélű-horror-roguelike. Minden egyes halálunk után a játék teljesen véletlenszerűen újragenerálja a szobák, tárgyak, fegyverek, ellenfelek és megoldandó feladatok helyeit, ergo gyakorlatilag nincs két ugyanolyan menet, minden újrakezdés egy teljesen friss élményt ígér.

Minden megkezdett körben lesznek olyan feladatok, amelyek állandókként szerepelnek a végigjátszáshoz vezető úton, ilyen például a továbbjutást segítő három kapcsolótábla deaktiválása, vagy az ezüst és arany kulcsok, valamint a hozzájuk tartozó ajtók megtalálása. Ezen kívül minden teljesen véletlenszerű. (Csak, hogy szemléltessem, mennyire más és más szituációk születhetnek, volt egy alkalom, mikor nagyjából 8-10 szobán keresztülrohantam úgy, hogy egy árva ellenféllel nem találkoztam, megtaláltam mindkét kulcsot és felpakoltam fegyverekből, tárgyakból. Nem sokkal későbbi körben rögtön a második szobában találkoztam két, a Resident Evil világából a Licker fantázianévre keresztelt szörny másolatával. Mondanom sem kell, ezek a legerősebb lények a játékban, gyakorlatilag egy példányt is kínkeserves megölni még akkor is, ha shotgunnal kínáljuk. Az én esetemben az egy szál túlélőkés vajmi kevés védelemnek bizonyult.)
Sokszor a menekülés a legjobb esélyünk, vagy a játék által megadott "kitérést" választanunk, ami igazából egy sprintszerű, felgyorsított mozgás-animáció. Érdemes azonban a normál ellenfelekkel (mint a zombik, vagy patkányok) felvenni a kesztyűt, hisz minden sikeres tettünkért tapasztalati pontokat kapunk, még az ajtók kinyitásáért is. Ezeket a pontokat karakterünk fejlesztésére tudjuk használni, olyan értéketeket növelve, mint például az életerő, kitartás, stb. Ezt az opciót a menüből tudjuk elérni, itt megtekinthetjük és használhatjuk az eddig összeszedett tárgyainkat is, lesznek medkitek, lőszer és például a célzásunkat, állóképességünket növelő tárgyak, vagy akár a szörnyeket megtévesztő spray, amelynek hatására egy rövid ideig nem támadnak ránk a bestiák.
Egy nagy hátránya van ennek a terebélyes tárgy- és karakterrendszernek, az pedig nem más, mint a játék gerincét képző időlimit. Volt alkalom, hogy annyira belemerültem a játékba és a sürgető számláló által diktált iramba, hogy egy árva pontot nem osztottam ki, pedig már nagyjából végtelen ajtót és szörnyet magam mögött tudtam. Másszor az életemet felejtettem el feltölteni. Egyszóval a játék legnagyobb ellensége igazából az egyik legizgalmasabb pontja, és az élményfaktor növeléséhez mindenképp meg kell szokni ezt a rendszert, igazodni kell hozzá.
Szintén az ember kedvét szegheti egy idő után a rengeteg újrapróbálkozás és az igazságtalan, sokszor könyörtelen véletlenek sokasága. Hiába szerzel már az első szobában pisztolyt, ha a következő négyben annyi szörny van, hogy nem tudod kikerülni őket, egyből az arcodba ugranak, élettöltőt pedig nem lelsz. Rengetegszer csak egy szál késsel bolyongasz és ugyan találsz valami használhatót, mint például az egyik kulcs, a hozzá tartozó ajtóig már nem jutsz el.

A Vaccine pont emiatt egy nagyon nehezen befogadható játék és tényleg csak annak a rétegnek szól, mely éli a véletlenszerűen generált, végtelenségig húzható kihívásokat. Őszintén szólva külsőségeit tekintve semmi invitáló nincs a programban, hiszen megvalósítását tekintve egy végletekig középszerű, PS1-színvonalat képviselő játékról van szó, néhol szó szerint igénytelenségbe torkollik, ám mégis van benne valami kis apró szikra, ami visszacsalt a világába még azután is, hogy úgy voltam vele, most itt hagyom ezt az egész sz*rt. A sok nehézség ellenére néha vicces lehet egy-egy szituáció, hogy mennyire lehetetlen helyzetbe kerülünk, illetve a játék abszolút minimális története még azt is megpróbálja megmagyarázni, miért véletlen-generált minden.
Könnyed szórakozást keresőknek semmiképp sem ajánlom a Vaccine-t, azonban a kihívásokat és klasszikus, retro-horror hangulat kedvelőinek érdemes tenni vele egy próbát - ha nem kapsz könnyen agyvérzést a sok újrapróbálkozást, akkor ez a te játékod lehet.

Kiadó: Walfrido Abejon Garcia TA RNC
Fejlesztő: Rainy Night Creations
Megjelenés: 2017.02.21.
Ár: 3690 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 341 MB
Web: http://www.rainynightcreations.com/
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
9. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2017.04.10. 11:24:16
LV9
+1
év játka mert #olyanmintrégen #mostmármindenszar #régenmindenjobbvolt #xboxakirályps4afosmertcsak #mindenszarcsakaturóstákanem
PSN ID: LaXiKa_hun
8. VictorVance  Szerkesztő
2017.04.09. 23:10:55
LV18
A Resi feeling miatt egyszer majd kipróbálom azért...
Örülünk?
7. Onimushaman  Szerkesztő
2017.04.07. 23:41:44
LV24
Válasz 6. GrayFox üzenetére:
De a Resi 0 és 1 játékokat analoggal tolod ugye?
señor
6. GrayFox  Szerkesztő
2017.04.07. 22:36:48
LV9
Válasz 5. Onimushaman üzenetére:
Én ezt frankón D-Paddel toltam, analoggal szerintem embertelen.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
5. Onimushaman  Szerkesztő
2017.04.07. 19:33:37
LV24
+1
Válasz 3. mentoloshypo üzenetére:
Az analog karos irányításnak hála élveztem, mint régen. Tankossal tuti nem ment volna.
señor
4. martin  Főszerkesztő
2017.04.07. 19:32:55
LV27
+1
Válasz 3. mentoloshypo üzenetére:
Azért mert hüje vagy. CSINÁLJANAK ÚJRA RÉGI REZIT!!4!négy

#régenjobbvolt
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.04.07. 19:31:20
LV28
Azt hiszem én már kiöregedtem ebből a totyogós játékmenetből. A Resi 1 Remaster-t se volt ingerenciám végigjátszani, pedig anno taknyos gyerekként PS1-en az volt a félisten.
2. zodiac55  PlayStation.Community tag
2017.04.07. 19:00:31
LV12
Csodálom, hogy a Capcom nem perelt még. Tényleg kacérkodtam a vásárlással, mert iszonyat hangulatosnak néz ki. Egyszer legyen leakciózva! :)
"Si vis pacem, para bellum."
1. REDALERT99  Uncharted 2 Veterán
2017.04.07. 17:53:20
LV7
Kicsit megcsusztak a kiadassal, 20 evet csupan. No prob.
PSN ID(UK): Redalert99 -==#1HUN in U2==-
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Vaccine
Rainy Night Creations
CSAK ÓVATOSAN

MARTIN BELESZÓL
Eredetileg én akartam ezt tesztelni, de cseréltem az Everythingre. Jó döntés volt, ez engem kinyírt volna. (Egyébként egy ember készítette egyedül.)