.
 

PlayStation.Community

2017.05.14. 10:30 PlayStation Network
60 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Azok a fifikás 90-es évek...

Emlékeztek még a '90-es évek kattintgatós kalandjátékaira? Jómagam a felújított verzióknak hála átélhettem néhányat közülük. Elképzelni se tudom, hogy jöttek rá az emberek azokra az irreális, nyakatekert tárgykombinációs megoldásokra a múltban (ezt egy veterán gamer igazán kifejthetné egyszer)? Legutóbb a Day of the Tentacle remasterét nyomtam végig, ami bár baromira tetszett, nem igazán volt játékosbarát (ahogy annak idején maga a stílus sem).
Nagyon megszerettem ezt a fajta játékmenetet, így szinte gondolkodás nélkül vetettem rá magam a kézzel rajzolt, klasszikus point and click The Inner Worldre.

Történetünk egy Asposia nevű, elszigetelt, misztikus helyen játszódik. Ebben a belső világban az éltető levegőt 3 szélkútból nyeri a lakosság, amiket szerzetesek irányítanak monostorokból. Sajnos 2 kút már régen elapadt, a népet pedig rettegésben tartják a szemükkel kővé változtató sárkányfajzatok. Az utolsó szerzetes, a vén Conor segédjeként tengődő Robert bőrébe bújva kell megoldanunk, vagy inkább elszenvednünk a cselekményt.
A fiatal Robert egy életvidám, jámbor, végtelenül naiv figura. Mindenre van valami filozofikus megjegyzése, rengeteget kérdez, de végtére is nagyon szerethető hős. A szoftver minden négyzet-centimétere aprólékosan lett megrajzolva, a stílusa pedig egyedi, összetéveszthetetlenné teszi (elég, ha csak a karakterekre tekintünk). Egy kollégám úgy fogalmazott, hogy taszítja az egész, ellenben engem vonz az a kettősség, amiből építkezik (szép rajzok, de furcsa figurák). Mozgásban még jobban teljesít a program, és ha hozzáadjuk a szinkront (németet és angolt tartalmaz), akkor egy szuper rajzfilmet kapunk.
A sztori 5 fejezeten át ível, és Robert ez idő alatt egyre nagyobb pácba keveredik, de egyre közelebb kerül az Asposia-t sújtó titok megoldása felé. Ennek a rejtélynek a felgöngyölítésében segítségére lesz tudtán kívül több lakos, valamint egy körözött hölgyemény is. A lakossággal való beszélgetés, a megfelelő kérdések, valamint számtalan tárgy megtalálása, kombinálása, majd megfelelő helyen és/vagy szereplőn való használata lesz a siker állandó kulcsa. Mint a legtöbb point and click kalandjáték, ez is játszható szépen önállóan egy fél-egy óráig, majd bejönnek a faramuci helyzetek, amire talán életünkben nem gondoltunk volna. Annyiban más a The Inner World, hogy a megoldások sok esetben logikusak, valamennyire tisztában is vagyunk vele, hogy mit kéne csinálni, csak néhány lépés elkerüli a figyelmünket.

Mindenre gondoltak a fejlesztők, így egy rendívül jó segítséget dolgoztak ki az elakadó játékosoknak. A megfelelő panelben feladatonként választhatunk a tanácsok közül, és annyi lépést engedélyezünk, amennyit nem szégyellünk. Már az első fejezetben elakadtam egy részfeladatnál, így igénybe vettem a leírás néhány lépését. Kicsit megöli a kihívást, de ember legyen a talpán, aki önmagától rájön mindenre. Ugyanakkor csökkenti a stressz-szintet, nem fog belebolondulni senki a fel-alá járkálásba (például Day of the Tentacle). Nagyon humoros, bátran merít a filmes/videojátékos pop kultúrából, a feladványok is ötletesek, és nincsenek annyira túltolva.
Egyetlen negatívumot tudnék felhozni, ami miatt nem tudom maximális értékelésben részesíteni. Ez nem más, mint az átvezetők előtti totális lefagyás. Ez bekövetkezhet random, illetve előidézhető az átvezető videók előtti gombnyomásokkal is. Ilyenkor kimerevedik a kép és be kell zárnunk az alkalmazást. Szerencsére folyamatosan ment, így egy kövér fél percet veszítünk minden ilyen eset után (sajnos velem a program utolsó harmadában gyakran előfordult).

A taglalt hibát leszámítva egy intelligens, jó humorú, stílusos kalandjátékra fizet be, aki a The Inner World mellett dönt. Az egyedülálló segítség bevezetésével pedig garantáltan a kaland végére lehet érni agyvérzés nélkül. Remek szoftver, csak ajánlani tudom.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Headup Games
Fejlesztő: Studio Fizbin
Megjelenés: 2017.03.29.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080i
Demo: Nincs
Méret: 1.9GB
Web: http://www.theinnerworld.de/about_EN.html
PSN feltöltőkártya: Konzolok Szervize
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
60. Richard  PlayStation.Community tag
2017.05.18. 11:24:38
LV5
Válasz 59. Onimushaman üzenetére:
Azokhoz pár percnél tovább nem volt több kapcsolatom. Azok amúgy is hajtépősebb idők voltak :)
59. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.18. 10:02:14
LV24
Válasz 57. Richard üzenetére:
Hoppá! A leges legelsőről beszéltem az őskorból.
señor
58. Richard  PlayStation.Community tag
2017.05.18. 09:24:54
LV5
Válasz 55. Greg üzenetére:
Azzal hagyj is! Belenyaltam anno Xbox-on és az első főellenség brutál volt. Le is tettem ,mert az nem az én idegrendszeremnek való.
57. Richard  PlayStation.Community tag
2017.05.18. 09:23:49
LV5
Válasz 54. Onimushaman üzenetére:
Én a PS2-es részről beszélek. Te is arról? Mert az nem volt olyan vészes. De imádtam kb. 16 évesen!
56. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2017.05.17. 22:33:22
LV2
Válasz 55. Greg üzenetére:
Vagy NES-en.
55. Greg  PlayStation.Community tag
2017.05.17. 17:53:11
LV24
Válasz 53. Richard üzenetére:
"vért izzadva huszadjára sikerüljön lenyomni a főellenséget."
Erről a Ninja Gaiden jut eszembe még Xbox-on.
LV426
54. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.17. 10:51:40
LV24
Válasz 53. Richard üzenetére:
Azt végig se tudtam régen játszani, az első enemy megalázott, ha nem egy csapda vagy szakadék nyírt ki előbb. :D

PS3-on a felújított már ment.
señor
53. Richard  PlayStation.Community tag
2017.05.17. 09:20:28
LV5
Válasz 52. martin üzenetére:
PC-n nem játszottam soha, kivétel a C64-es idők. De hiszek neked, többet láttál játékokból, mint amit én fogok valaha is.


A játékok nehézségéről most jutott eszembe, hogy jól el vannak kurvulva (velük együtt én is...).
Rég éltem át olyat, mint pl. a Prince of Persiaban (ez ugye messze nem a legnehezebbek között van), hogy vért izzadva huszadjára sikerüljön lenyomni a főellenséget. Resident 7-ben korlátlanul, orrba-szájba lehet menteni. De bevallom, kicsit tetszi ka kényelem, de megöli valamelyest a játékélményt.
52. martin  Főszerkesztő
2017.05.16. 21:03:33
LV26
Válasz 51. Richard üzenetére:
Szerintem régen is volt ennyi. A PC-s kalandjátékok hőskorában még sokkal több is.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
51. Richard  PlayStation.Community tag
2017.05.16. 14:05:26
LV5
+1
A "martin beleszólhoz" annyit, hogy régen nem is volt ennyi cím. Lehet ellustultam én is, de nincs már ingerem meló után egy játékban napokig elakadni. Annyi cím sorakozik így is amit végig szeretnék vinni, hogy úgy érzem ez az élet már kevés lesz hozzá :)
50. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.16. 11:02:21
LV24
Válasz 49. Onimushaman üzenetére:
De dolgozom a remote playen. :D
señor
49. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.16. 11:00:08
LV24
Válasz 45. ColdHand üzenetére:
Nem ott vagyok már.
señor
48. Greg  PlayStation.Community tag
2017.05.16. 00:10:22
LV24
Válasz 44. ColdHand üzenetére:
:D Kemény a gyerek....."Ha majd egyszer felnőttek lesztek". Hova nőjjünk még Coldy ?! XD
LV426
47. martin  Főszerkesztő
2017.05.15. 19:50:30
LV26
Válasz 44. ColdHand üzenetére:
Vagy egy kéket inkább.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
46. Lucsy  PlayStation.Community tag
2017.05.15. 16:32:48
LV12
Válasz 38. PSti üzenetére:
Coelho Pityu, te honnan a pekbol szedsz ossze ennyi eszement faszsagot?
45. ColdHand  Szerkesztő
2017.05.15. 16:10:33
LV21
Válasz 41. Onimushaman üzenetére:
Hogyhogy? Hisz leteszed a melót, és időd mint a tenger. :)
...a többit képzeld hozzá.
44. ColdHand  Szerkesztő
2017.05.15. 16:09:18
LV21
+2
Válasz 38. PSti üzenetére:
Erre innom kell egy zöld teát...
...a többit képzeld hozzá.
43. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2017.05.15. 14:48:58
LV2
+2
Válasz 38. PSti üzenetére:
Aztán meg a "szülőt" "számlabefizetésnek", meg "munkának", meg "létfenntartásnak" hívják és már az szabja meg az idődet.
42. 123456  PlayStation.Community tag
2017.05.15. 12:49:33
LV2
Válasz 38. PSti üzenetére:
Jó lenne , iskolásként már legtöbbször délbe otthon voltam , vagy be se mentem mert lógtam. Annyi időm volt amennyit csak akartam :) melohelyen nem díjaznák ha teli van a faszom pl már fél órával kezdés után hogy hazamegyek. Meg 3 műszakba nyomtam eddig annak örültem hogy otthoni teendőimet eltudtam végezni. Nem hogy még ps előtt üljek.
hibakód:123456
41. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.15. 10:19:24
LV24
Válasz 35. ColdHand üzenetére:
3 napja nem játszottam. :D
señor
40. martin  Főszerkesztő
2017.05.15. 09:37:32
LV26
Válasz 38. PSti üzenetére:
Reméljük soha nem növünk fel.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
39. zodiac55  PlayStation.Community tag
2017.05.15. 09:36:45
LV11
Válasz 38. PSti üzenetére:
Te honnan veszed, hogy itt mások nem felnőttek?
"Si vis pacem, para bellum."
38. PSti  PlayStation.Community tag
2017.05.15. 09:22:42
LV5
-1
Ha majd egyszer felnőttek lesztek rájöttök, hogy ti döntötök az időtökről. Gyerekként a legtöbb embernek a szülei. De nem akarok eltérni a témától, csak látom több ember is csodálkozott ezen.
37. 123456  PlayStation.Community tag
2017.05.15. 09:16:59
LV2
Válasz 34. PSti üzenetére:
De jó neked :D
hibakód:123456
36. zodiac55  PlayStation.Community tag
2017.05.15. 05:57:51
LV11
Válasz 34. PSti üzenetére:
Nem tudom, hogy neked milyen a munkád, illetve az életkörülményeid, de látatlanban is gratulálok, ha nálad így van.:D
"Si vis pacem, para bellum."
35. ColdHand  Szerkesztő
2017.05.15. 03:16:58
LV21
Válasz 34. PSti üzenetére:
"Most lerakod a munkád és utána annyi időd van amennyit csak akarsz. "

XDD
Bár így lenne! Vagy így lett volna.
...a többit képzeld hozzá.
34. PSti  PlayStation.Community tag
2017.05.14. 20:12:22
LV5
-3
Köszi a leírást, ezt majd beszerzem, jónak néz ki.

YT-hoz hozzászólva, régen nem volt nehéz nem megnézni a megoldást, mert nem volt megoldás. Meg régen nem volt időd játszani, mert suli, meg tanulni kellett, stb. Most lerakod a munkád és utána annyi időd van amennyit csak akarsz.
33. zodiac55  PlayStation.Community tag
2017.05.14. 19:00:14
LV11
+1
Azt nem érdemes azért elfeledni - ha már itt lentebb hivatkoztak a fiatalokra - hogy rengeteg esetben ők vannak megszólítva, s számukra a nehézséget olyan formában "kell" belőni, hogy egy-egy játékkal sokat játszanak. Manapság a gyerekeknek nincs türelmük semmihez sem, ha valami nem működik, sikerül egyből, átnyargalnak egy másikra - legyen az játék, iskola, vagy akármi. Az instant sikerhez, a gyors élményekhez vannak szokva. Én a mai napig normál fokozaton kezdek el minden játékot. A nehezebbhez nincs türelmem, a könnyűnél pedig azért jobbnak érzem magam, és elakadni sem szoktam - ha meg mégis, csináljuk addig, míg nem jutunk tovább.
"Si vis pacem, para bellum."
32. Greg  PlayStation.Community tag
2017.05.14. 18:11:38
LV24
+2
Válasz 22. 123456 üzenetére:
A platinázás mondjuk engem sem érdekel.
LV426
31. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 17:49:41
LV24
+1
Válasz 30. mentoloshypo üzenetére:
Az én mobilomon gombok vannak. :D
señor
30. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.05.14. 17:21:48
LV27
29. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.05.14. 17:16:44
LV27
Válasz 27. Onimushaman üzenetére:
Mégis csak a méret a lényeg? :D
#atomnégyká
28. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 17:10:21
LV24
Válasz 17. martin üzenetére:
Irigylem is.
señor
27. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 17:08:51
LV24
+1
Válasz 22. 123456 üzenetére:
Ilyen mentalitással apró marad az e-péniszed.
señor
26. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 17:07:17
LV24
Válasz 19. mentoloshypo üzenetére:
Tabletes babák, meglássuk mi lesz. Én személy szerint nem engedném, más 100 ezrekért jutalmazza a porontyot.
señor
25. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 17:04:55
LV24
Válasz 24. ColdHand üzenetére:
Megnézzük meddig jutsz hint nélkül? Dobom is csak szólj!
señor
24. ColdHand  Szerkesztő
2017.05.14. 16:44:37
LV21
Amúgy tetszik a játék mind az írás, mind a videó alapján, de szerintem a büdös életbe nem fogok oda eljutni, hogy végigjátsszam.
...a többit képzeld hozzá.
23. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.05.14. 16:41:54
LV27
+1
Válasz 20. ColdHand üzenetére:
Igen csak azt se felejtsd el, hogy sok mai játéknál (AAA kategóriában pláne) a legnehezebb fokozat PS1-en jó ha normal-nak felelt meg. Így nem fejlődsz, csak annak a kellemes illúzióját éled meg.
#atomnégyká
22. 123456  PlayStation.Community tag
2017.05.14. 16:31:41
LV2
+1
Nálam nincs ilyen gond, régen se volt türelmem nehéz játékokhoz és most sincs. Meg a platinázásnak se látom értelmét. Engem nagyon nem érdekel .
hibakód:123456
21. ColdHand  Szerkesztő
2017.05.14. 16:29:13
LV21
+1
Válasz 19. mentoloshypo üzenetére:
=575

:D
...a többit képzeld hozzá.
20. ColdHand  Szerkesztő
2017.05.14. 16:27:59
LV21
+2
Válasz 18. mentoloshypo üzenetére:
Szerintem az ellustulással, és hogy a könnyebb fokozatokat választja az ember, az azzal jár, hogy a képességek is csorbulnak. Éppen ezért választom mindig a nehezebbet, különben nem fejlődnék semmit.
...a többit képzeld hozzá.
19. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.05.14. 16:18:47
LV27
Válasz 15. Onimushaman üzenetére:
Ne is mond, többször is azon kaptam magam a munkahelyen, hogy teljesen egyszerő 143+ 432 szintű összeadásoknál is számológépet használok! Elég gáz, utólag gondolok bele, hogy normális vagyok én, hogy erre sem vagyok hajlandó megerőltetni az agyam?
Nemrég olvastam egy cikket arról, hogy az okostelefonok/tabletek multitasking világában az ezeket sokat használó kisgyerekek később tanulnak meg beszélni mint 1-2 generációval ezelőtt, van is benne valami hiszen szinte már minden gondolkodik helyetted és információkkal áraszt el ha akarod ha nem. Nem egészen ide vág ez a példa de jól szemlélteti ami most megy.
#atomnégyká
18. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.05.14. 16:12:40
LV27
Válasz 14. ColdHand üzenetére:
Szeretnék vitatkozni azzal, hogy nem a hozzáálláson múlik, de nem tudok. Nem minden ezen múlik de tény, hogy belustul és elkényelmesedik az ember ha nem figyel.
Talán az egészre a legjobb példa a részemről a PS1-es Driver és Driver 2. Tisztán emlékszem vért pisáltam mindkettőnél (ha jól rémlik a 2 volt a legnehezebb) de kétszer is végigjátszottam őket a rohadék unfair időlimitek ellenére. Ma már szerintem annak is örülnék ha a feléig eljutok valamelyiknek, pedig ahogy már írtam nem lettem ügyetlenebb játékos. Valljuk be a játékok is sokkal egyszerűbbek és kényelmesebbek lettek, akaratlanul is belustulsz.
#atomnégyká
17. martin  Főszerkesztő
2017.05.14. 16:09:44
LV26
+3
Válasz 16. Onimushaman üzenetére:
És ez a normális.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
16. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 16:06:20
LV24
Válasz 14. ColdHand üzenetére:
Nagybátyám egy hetet elszórakozik egy-egy boss-al. Meg sem emelkedik a pulzusa.
señor
15. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 15:54:02
LV24
+1
Válasz 12. mentoloshypo üzenetére:
Butuló, rohanó társadalom. Utolérte rég a konzol piacot is. De más, gondolom te is észrevetted h a legegyszerűbb matek feladatokat is számológéppel, telefonnal oldasz meg. Az egyre egyszerűbb játékok után egy normális felbasz hamar.
señor
14. ColdHand  Szerkesztő
2017.05.14. 15:53:24
LV21
+2
Válasz 12. mentoloshypo üzenetére:
Erre elsőnek azt mondanám, hogy a kor teszi, de végül is csak hozzáállás kérdése. Szerintem nem szabad lazítani a gyeplőn, különben ellustulunk.
...a többit képzeld hozzá.
13. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 15:50:02
LV24
+1
Válasz 10. ColdHand üzenetére:
Dehogy, tényleg jó érzés volt. Emberi yt azért volt hozzá (Jesus). Megéri imádkozni.
señor
12. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.05.14. 15:48:28
LV27
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
Ezzel én is így vagyok. Tösször is feltűnt és elgondolkoztam rajta, hogy mennyivel több türelmem volt a játékokban, nem csak a trófeák, hanem egészen egyszerűen a nehézség szempontjából. A PS2/PS3-as korszakban meg se fordult a fejemben, hogy nem a legnehezebb fokozaton kezdek (PS1-en sokszor még nem is választhattál nehézséget, NES/SNES-en meg pláne) ma már az esetek többségében megelégszek a normal nehézségi szinttel. Pedig nem lettem ügyetlenebb játékos. Egyébként nem csak a játékok, de az élet többi részén is megfigyeltem, hogy kevesebb a türelmem.
#atomnégyká
11. Onimushaman  Szerkesztő
2017.05.14. 15:41:24
LV24
Válasz 9. Greg üzenetére:
Na annál a játéknál kellett a segítség sajnos.
señor
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››

MARTIN BELESZÓL
Oni, a te generációd szerintem nem csak a kalandjátékokat, de minden játékot Youtube-bal - vagy bármilyen segítséggel - visz végig. (Eleve úgy indultok neki, hogy a teljes trófeatáblát bemagoljátok, hogy a platináért lehetőleg a legkevesebb végigjátszást kelljen megcsinálni.) Valaha a videojátékozás szerves része volt, hogy ha egy hétig nem jöttél rá egy megoldásra, akkor egy hétig nem mentél tovább. De aztán megoldottad, mert rá voltál kényszerülve - és a muszáj nagy úr.