PlayStation.Community

2017.03.31. 21:26 Játékteszt
41 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Világ. Űr.

Vitathatatlan, hogy az eredeti Mass Effect trilógia a szerepjátékok történetének létfontosságú eleme, amely, ugyan nem zökkenőmentesen, de páratlan módon prezentált egy olyan sci-fi világot, amelybe komolyan bele lehetett feledkezni. Kidolgozott karakterekkel, izgalmas döntésekkel, egyedi univerzummal, és általánosságban jól megvalósított és kivitelezett tematikájával összetett, egymásba fonódó alkotássorozat lett, amire a mai napig elismerően tekint vissza a közösség és az ipar. Egyértelmű tehát, hogy a Mass Effect Andromeda a magasnál is magasabb elvárásoknak lett kitéve bejelentésének pillanata óta, azonban a videojátékok Valhallájában kevésbé előkelő helyet foglal majd el, mint elődei.

Zűrazűrben

A sci-fi akció szerepjáték alapvető elképzelése is merész, elvetve a trilógia által lefektetett alaptörténetet, új ösvényeket taposva ki a szériának. A történet a címadó Androméda galaxisban játszódik körülbelül 600 évvel a jövőben, ahol a Tejútrendszer fajai erre a távoli csillagözönre fókuszálva tesznek próbát egy új világ kiépítésére. Az asari, a turian, a salarian és az emberi fajok – többek között – külön-külön űrhajókon, fajuk kb. húszezer képviselőjével lefagyasztva indulnak el speciális járműveken - Arkokon - a távoli világok felkutatására. Elméletileg, felméréseik szerint, számos „arany világ” rejlik az Andromédában: lakható bolygók, ahonnan kiépíthetik az új rendszert.
A hat évszázados út végén azonban egy rejtélyes, sötét energia-szerű erő támadja meg az Arkot; a Paradicsomnak képzelt bolygó egy lakhatatlan természeti katasztrófa; az első idegen faj, amellyel összefutnak is agresszíven lép fel; ráadásul az emberi Arkon kívül minden másik elveszett. Minden Ark kezdeti célja eljutni a Nexusra, amely gyakorlatilag a Tejútrendszer fajainak adminisztratív-politikai-miegymás középpontja: innen tervezik a terjeszkedés és fejlődés jövőjét, itt vívnak piti hatalmi harcokat, és itt próbál a játékos boldoggá tenni egyszerre minden vezetőt.
Nem túl szép kezdés, de annál kiválóbb nyitánya lehetne egy epikus történetnek, amely sajnos sosem használja ki a lehetőségek teljes potenciálját. Az Arkok élén egyébként egy Pathfinder áll, akinek feladata meglelni az ideális otthont fajának, és mindent megtenni a siker érdekében. Karakterünk, Scott vagy Sara Ryder (illetve aminek elnevezzük) ezt a hatalmas terhet örökli meg a játék prológusát követően, így rá vár a szép új világ megteremtésének feladata.

A karakteralkotás egyébként gyorsan és könnyedén zajlik, de relatív szűkös lehetőségek közül válogathatunk. Nagyon pozitív változtatás azonban hősünk típusának kiválasztása, vagyis annak hiánya. Egy kezdő bónuszt leszámítva nem az első momentumokban dől el, hogy harcosunk biotic képességekkel, nehéz- vagy távolsági fegyverzettel, illetve egyéb megközelítésekkel ritkítja majd ellenségeit. Ehelyett játék közben, a képességpontok elrendezésével fejleszthetjük Pathfinderünket valamelyik – vagy akár mindegyik – irányba. Mehetünk gépfegyverrel, lángszóróval és „erőlökettel” is egyszerre, vagy fókuszálhatunk kizárólag a különféle bevethető kellékekre. Egyszerre három képesség rendelhető figuránkhoz, amelyet útközben bármikor megváltoztathatunk. A játék közben pedig egy erre a célra kijelölt helyen lenullázhatjuk a pontokat és újból szétoszthatjuk, ami remek szabadságot biztosít a kísérletezéshez: nem „ronthatjuk el” játékstílusunkat már az első pillanattól kezdve sem.. Ehhez párosulhat még egy „profil” is, amelyet a három képesség-irányba fektetett pontok függvényében oldhatunk fel. A profil játékmenet- és látványbeli változtatásokat is jelent, kisebb bónuszokkal módosítva képességeinket, amely tükrözi specializációnkat, vagy azt, hogy egyszerre minden irányba fejlődünk.
Fényévnyi távolság

Ugyan a Mass Effect Andromeda próbált elszakadni az eredeti trilógiától, meglepően fantáziamentesen tette ezt. Gyakorlatilag egy új galaxisba kerülünk, és kizárólag két új fajjal futunk össze (ősi robotokat leszámítva). A történet fárasztóan egyszerű és újból egy általunk ismeretlen, rejtélyes, de hatalmas erővel bíró technológia köré épül, amely megkaparintásáért versengünk a már említett, új fajjal, a barátságtalan kett agresszorokkal.
Az egész játék hangvétele sokkal könnyedebb, humorosabb, amely eltompítja a nagyon durva kérdéseket, amelyeket kiboncolhatott volna a sztori. Elvégre 600 év telt el: mindenki akit hátrahagytak halottak; csak egymásra vannak hagyatkozva egy egyelőre életre képtelen, idegen világban; és rejtélyes, ismeretlen erők pusztítják a belviszályoktól sújtott csírázó társadalmat. Felmerülnek ezek a témák, és néhol kikandikál egy két mélyebb gondolat, de sajnos a sallang gyakrabban temeti el a magány és tehetetlenség kiváló termőtalaját.
A dialógusok minősége változó, ahogy a szinkronoké is. Értelmes eszmecseréktől monoton, céltalan párbeszédekig találkozhatunk kiváló szinkron munkákkal és lelketlen felolvasásokkal egyaránt: az említettek gyakorlatilag minden elképzelhető kombinációja jelen van. A párbeszédek során Ryder már nem a Paragon/Renegade duó világában mozog, hanem igyekszik az alkalomhoz illő, „szürkébb” jellemet kialakítani. Ugyan az elején kissé fura a karakter, idővel a humorizáló, életet és élőlényeket kedvelő, barátságos perszóna, valamint a realista-pragmatista között ingázhatunk. A Ryderek egyébként remekül állják a sarat, hosszú szövegkönyvük ellenére is.
Ezért utaztam ennyit?

Nem mondható el ugyanez viszont a csapattársainkról, akik a hatalmas lehetőségek ellenére unalmasra sikeredtek, mind jellemük, mind játékmenetbeli megvalósításuk tekintetében. Ugyan próbált a fejlesztőcsapat egy csillagközi osztagot összeállítani, mégis kevésnek és kissé elcsépeltnek hat az egész. (Például újból van egy mérges, harcias krogan.) Az sem segít, hogy mivel csak egy új barátságos faj van, az igazán új karakter ebből származik. (Ezen pedig még továbbra sem tudok túllépni: 600 évet utazunk, és gyakorlatilag egy darab olyan fejlett életformával találkozunk, amely szóba is áll velünk.)
Maguk a háttérsztorik érdekesek, de a karakterfejlődés és a konkrét mondanivaló élettelen és sablon. Egyedül Peebee, az asari tűnik ki, hála kacér, játékos, és igazi rebellis jellemének; valamint Jaal, az újonnan megismert angara faj egyik képviselője, gyermetegen őszinte, de mégis komplex lelki világával. A többiek gyakorlatilag a szokásosak.
Stábunk otthona a Tempest: innen tekinthetjük meg a galaxis térképet, fejleszthetünk ki új felszerelést, beszélgethetünk a teammel, és így tovább. A bolygókon való közlekedést pedig a Nomad teszi hatékonyabbá, így saját kis járművünkben bóklászhatunk az ismeretlen terepeken. A bolygójárás pedig szerencsére a játék egyik erőssége.
Jöttünk, láttunk, terraformáltunk

Mivel a lakhatónak vélt bolygók egyike sem alkalmas a hosszú távú élet kiépítésére, a Pathfinder és csapatának egyik fő feladata élhetővé tenni őket. Mindegyik planéta így egy külön kis világ, aminek egy részét szabadon barangolhatjuk be két csapattagunkkal és a Nomaddel. Forró sivatagokra fagyos, hóviharok sújtotta jéglemezekre vagy színes, dús dzsungelekre landolhatunk, keresve a potenciális otthonokat. A tájak gyönyörűek, a színek gazdagak és hangulatosak, a környezet miatt pedig minden bolygó egyedinek hathat, még akkor is, ha összességében egy központi elem tartja össze őket.
A helyek saját történetükkel, múltjukkal és konfliktusaikkal rendelkeznek, ahova Ryder és szövetségesei a mindent megoldó szupercsapatként látogatnak. Belső viszályok, hatalmi harcok vagy idegen ostromlók állhatják útját a kolonizációnak a természeti csapások mellett, feladatunk pedig ezen problémák orvoslása. Mivel alapvetően lakhatatlan területekről beszélünk, a pusztaságot ellenséges bázisok pöttyei tarkítják csak, ami egy idő után monotonná teheti a vándorolgatást, ahogy a szalagon gyártott mellékfeladatok (hozd el ezt, vidd el azt, öld meg ezt, találd meg azt, stb.) sem segítenek. A döntések pedig – amikor vannak – nehezek, de hamar rájövünk, hogy jelentős következményekkel nem bírnak.
Viszont mindig van valami, amely érdemessé tette a látogatást: egy izgalmas történet, egy elgondolkodtató esemény, egy szomorú múlt vagy egy egyedi karakter. Sajnos ezeket, mint minden jó ötletet ebben az alkotásban, eltemet a középszerűség és a sablonosság tengere. Néhol úgy éreztem, hogy a fejlesztők megijedtek, hogy ha csak a jó dolgokat hagyják benn, akkor a rajongók kevésnek érzik majd a tartalmat; így átkerültek a másik végletre és értelmetlen, lelketlen és igazából céltalan tennivaló tömkelegét tömködték bele a világba, amitől sokkal üresebbnek tűnik, mint azt elsőre gondolhatták volna.

A lakhatóság egyik kulcslépése az ősi, terraformáló technológia aktiválása, azonban a célhoz mindenféle tevékenységünk is hozzájárul: ha pedig elég magas az érték, megjelennek az első úttörők, épületekkel és tervekkel. Idővel a sugárzás/fagy/hőség/stb. miatt elzárt területek is feloldódnak – természetesen új tennivalókkal együtt –, indokolttá téve a visszatérést.
Az űrutazás eleinte gyönyörű látvánnyal vár minket, azonban hamarosan annyira redukálódik, hogy „utazz ide, nézd meg van-e nyersanyag, ha nincs, utazz tovább”. A bolygók viszont ezzel szemben igényesebbek, és az említett élhetővé tétel érdekes tematikai és játékmeneti mechanikát biztosít: elvégre azért jöttünk, hogy új életet kezdjünk, hátrahagyva a múltat.
Fénykardok nélkül is izgalmas

Szintén remek újítás a harcrendszer és dinamikussága. Mint írtam korábban, a karakter fejlesztése szinte ösztönzi a kísérleteket, amit ötletes eszközökkel és képességekkel tart frissen a csapat. Ryder elég gyors, nagyot tud ugrani és lebeghet a levegőben is; az ellenség pedig – bár nem túl fejlett – több oldalról támad, és gyakran próbál bekeríteni. Ennek köszönhetően sokkal pörgősebbek a harcok, ámbár kevésbé taktikusak. A harc az ugrásnak köszönhetően több szinten zajlik, a játékosoknak pedig fürgén kell alkalmazkodnia az adott szituációkhoz, kihasználva a lehetőségükre álló képességeket. A csapattagok azonban itt is ugyanannyira fantáziátlanok, az alaptaktikán kívül semmit nem vetnek be, így nehéz együttműködni velük. Ráadásul két parancson kívül („Támadd azt!”/”Menj ide-oda!”) máshogy nem is lehet befolyásolni a viselkedésüket. Ehhez társul még az is, hogy csak kevés képességeiket lehet erősíteni, felszerelésüket nem variálhatjuk.
A kevesebb néha mégis több, és jót tett ez az akció-orientált megközelítés, a pörgős, adrenalin hajtotta lövöldözés és a képességek izgalmas választéka, attól függetlenül, hogy jelentősen leegyszerűsödött az egész rendszer. Az élményt pedig fokozzák a megfelelően alkalmazott hangeffektek is, legyen szó lövésekről, ütésekről vagy robbanásokról.
A játék vége felé azonban már bosszantó a rosszfiúk kis választéka, és a „golyónyelők” egyre idegesítőbbek, nem beszélve a mini-bossok határt nem ismerő bevetéséről. Ezen felül a fegyverfejlesztés és -kutatás értelmét veszti normál fokozaton is, hiszen a talált arzenál bőven megfelelő, a társainknak pedig úgy sem adhatjuk őket. Ez a jelenség egyébként az egész játékra igaz: akárhányszor egy jó játékelem kikukucskál, lerohanja és összeveri pár rossz elképzelés.

A multiplayer ugyanakkor az, ahol igazán tündököl a harcrendszer. Hús-vér játékosokkal küzdeni ellenségek hullámai ellen sokkal fantáziadúsabb kivitelezéseket enged, mint a korlátolt mesterséges intelligencia, amely kísér minket a történet során. Természetesen a többjátékos mód is fura döntésekkel van tele, mivel rengeteg alapvető dolgot kell valós pénzért vagy limitált játékbeli fizetőeszközért megvásárolni. Bár több órányi játék után sem szorultam rá, így nagy eséllyel simán kiélvezhető így is.
Ha pedig fura tervezésbeli problémáknál tartunk, akkor a Mass Effect Andromeda hemzseg tőlük. Furcsa gombleosztás, értelmetlen megvalósítások és egyszerűen csak igénytelen hibák mérgezik az élményt, a technikai problémákról nem is beszélve – az pedig egy külön bekezdést igényel. (Például nem ugyanazzal a gombbal szállunk ki a kocsiból, mint amelyikkel beszálltunk.)
Csak ne nézz a szemébe

És ezzel el is jutottunk ahhoz a ponthoz, amiről mindenki beszélt a játék megjelenése előtt: a technikai problémák. Igen, tele van velük a játék. Sőt, itt egy kis szóba öntött ízelítő a végtelen GIF, kép és videó mellé, amely járja a világhálót.
A karakterek mimikája nagyon rémisztő tud lenni, fennakadó szemhéjaktól bizarr, lelketlen tekinteteken át nyomasztó grimaszokig. Volt olyan összekötő jelenet, ahol egy karakter teljes mértékben hiányzott, sőt a hangsávja se játszódott le. A figurák felmásznak lehetetlen helyekre vagy beragadnak; a gesztikulálás vagy járás sokszor ördögűzőt igényel; vagy a textúrák fájdalmasan lassan töltenek be.
Alapvetően ez önmagában sajnos – ki kell mondani – gáz, még egy ekkora volumenű játéknál is, mint a Mass Effect Andromeda, ahol karaktertömegek több ezer sornyi szöveget mondanak el, mindezt pedig egy félig nyílt, bejárható világban. Azonban ennyi idő és fejlesztés után nincs rendben, hogy így kerül piacra egy program, pláne, ha ekkora rajongói elvárás és izgalom áll mögötte. Kihat a játékélményre, nevetségessé tesz komoly jeleneteket, komikussá szomorúakat: a nem emberi karaktereknek hála kicsit enyhébb a helyzet. Ez mind orvosolható egy jól kidolgozott frissítés formájában, de egyrészt jelenleg ez káros, másrészt ez amúgy is a játék legkisebb hibája.

A Mass Effect Andromeda egy nagyon ambiciózus játéknak indult, tele lehetőségekkel és elképzelésekkel. Az alaptörténet hatalmas potenciált rejt, a trilógiától való elszakadás pedig a merészség kiváló lépése volt. Azonban az alkotás a „ha így lett volna...” sóhajok végtelen kútja, ahol nem a problémák a bosszantóak igazán, hanem a kihasználatlan potenciál. A kevés újítás, a rossz történetvezetés és prezentálás, az újrahasznosított ötletek és a középszerű karakterek egy kis munkával, merészebb hozzáállással nem hogy méltó utódot alkottak volna, hanem egy új titánt. Szórakoztató, sokat lehet vele játszani, a sztori után is bőven lehet kalandozni – sőt, izgalmasabb történeteket találni –, a passzoló zene kitölti a kóválygást és még véletlenül sem mondható unalmasnak. Jó elképzelésekre pakoltak rá rossz kivitelezést, az eredetiség szikráit locsolták le a sablonok vizével. Van mit szeretni benne, de azért kell hozzá hunyorogni.

Ha az elődök történetvezetése és hangulata párosult volna az Andromeda játékmenetével, akkor felül is múlhatta volna a trilógiát. Így azonban tele van nagyon vagány és jó ötletekkel, és annál több középszerű vagy konkrétan gagyi elképzeléssel. Valahol útközben túl nagy terhet jelenthetett a csapatnak, és nem merték kiélni magukat. Ez pedig se a rajongóknak, se az alkotóknak nem jó.
Az eladások függvényében talán a folytatás jóvátehetné amit az Andromeda elbaltázott és építhet az általa lefektetett igazán jó ötletekből, azonban egyelőre ez a játék csak egy nagy, kiaknázatlan űr.

(A játékot támogatónk, a Konzolok Szervize adta kölcsön tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható budapesti boltjukban, vagy e kék linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
41. snike  PlayStation.Community tag
2018.10.11. 01:26:38
LV1
Válasz 28. martin üzenetére:
2 hónapja vettem 3000-ért és benne volt a pk is. :D
Mondjuk már van hír a következőgenerációról.

Nekem tetszik a játék! :)
Rendes iparosmunka. No nem ér fel sajnos az eredeti trilógia szintjére, de azért nem rossz.
(beletettem már néhány 10 órát)
40. Tuco78  PlayStation.Community tag
2017.04.12. 14:39:08
LV1
Válasz 39. mentoloshypo üzenetére:
Azért mert konkrétan a legdrágább! A legutolsó dobozosan vett játékom a Nioh konkrétan 2ezer Ft-al volt drágább a konzolok szervizében mint amennyiért én vettem. Nem nagy összeg tudom de ha minden hónapban veszel egy játékot akkor az éves szinten több mint egy játék ára!!!
39. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.04.11. 18:09:53
LV28
Válasz 38. Tuco78 üzenetére:
Miért?
38. Tuco78  PlayStation.Community tag
2017.04.10. 09:28:12
LV1
Válasz 31. martin üzenetére:
Mondjuk aki a konzolok szervizben vesz játékot az elég nagy idióta.....
37. Burzum
2017.04.04. 16:43:51
LV2
Válasz 34. tagor üzenetére:
Igazad van, ez is jó alternatíva lehet, de manapság a complete edition-ök és goty-k világában inkább kivárok. Ami nagyon felkelti az érdeklődésem, azt gondolkodás nélkül veszem (pl. Nioh legutóbb 17k-ért), de az Andromeda-val úgy vagyok, hogy jó lesz ez később is vagy fullos kiadásban, vagy nagyon olcsón.
36. Re-tech  PlayStation.Community tag
2017.04.04. 16:25:33
LV7
Simàn benne van a 60 óra jàtèkidő.
Forza Bianconero!
35. Re-tech  PlayStation.Community tag
2017.04.04. 16:24:53
LV7
Èn gondolkodàs nèlkül vettem meg,mindenfèle előzetes tàjèkozódàs nèlkül.Tèny,hogy az említett hibàk miatt nem èr fel az elődeihez,de attól mèg ez egy igazi mass effect.Ami az egyik helyen kevesebb,az a màsikon egy kicsit több.Teljes mèrtèkben egyetèrtek a tesztben leirtakkal.
Forza Bianconero!
34. tagor  PlayStation.Community tag
2017.04.04. 11:44:17
LV3
Válasz 27. Burzum üzenetére:
14-ért van használt, játszol vele, eladod 10-ért, az nem jó?
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
33. martin  Főszerkesztő
2017.04.04. 07:58:54
LV27
Válasz 32. Burzum üzenetére:
Szuper. Akkor várd máshol az Andromédát a "lélektani határként" beállított négyezerért. ;)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
32. Burzum
2017.04.04. 07:43:08
LV2
Válasz 31. martin üzenetére:
Nem is ott veszek jatékot.:)
31. martin  Főszerkesztő
2017.04.03. 23:01:58
LV27
Válasz 30. Burzum üzenetére:
Ma jártam a Konzolok Szervizében. Tudod mit adnak 4 ezerért? PES 2015-öt. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
30. Burzum
2017.04.03. 22:10:22
LV2
Válasz 29. mentoloshypo üzenetére:
:D Szégyellem magam...;)
29. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.04.03. 21:40:48
LV28
Válasz 28. martin üzenetére:
Megélhetési konzolos.
28. martin  Főszerkesztő
2017.04.03. 13:25:47
LV27
Válasz 27. Burzum üzenetére:
...

Ez a játék akkor lesz 4 ezer forintos, amikor kijön a PS6.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
27. Burzum
2017.04.03. 12:15:43
LV2
Válasz 26. martin üzenetére:
Valszeg senki!:) De egy darabig kell várnom a lélektani 4000 forintos árkategóriáig vele.:)
26. martin  Főszerkesztő
2017.04.03. 11:29:04
LV27
Válasz 23. Burzum üzenetére:
Pár év múlva ki fog már ezzel játszani?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
25. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2017.04.03. 10:58:59
LV9
a teszt nagyon jó lett. minden le van írva benne ami segíthet vkinek a döntésben aki nem tlejesen biztos benne hogy megvegye-é vagy sem
PSN ID: LaXiKa_hun
24. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2017.04.03. 10:57:01
LV9
ezt majd csak jó soká majd ha minden javítva lesz és az ára is barátibbá válik. most tutira nem kéne.
PSN ID: LaXiKa_hun
23. Burzum
2017.04.02. 13:38:38
LV2
Kedveltem a sorozatot az előző genben, szal erre is kiváncsi vagyok! Érthetően teljes árat nem fizetek ki érte, de pár év múlva jöhet a GOTY vagy egy second-hand példány óccsóér'...:)
22. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.04.01. 21:40:35
LV28
Válasz 21. jime üzenetére:
Indie csapat, ennyire futotta. Mondjuk ennek ellenére ugyanannyi pénzt elkértek érte mint a ME Andromeda-ért.
21. jime  non-alcoholic
2017.04.01. 20:19:28
LV29
+1
Válasz 20. Clyde üzenetére:
egy az egyben ugyanaz a játék, amúgy.
csak vegyük le a sztorit, a küldiket, a járműveket, a rendes űrhajót, a normális crafotlást, a karaktereket, az ellenfeleket, képességeket, fegyvereket, grafikát, meg még 90%ban minden mást, és megkapjuk a NMS-t xDDDDD
"wake up, you're dead!"
20. Clyde  PlayStation.Community tag
2017.04.01. 18:34:49
LV1
"Martin Beleszól: Amennyiben szeretsz űr-felfedezni, és az első szempont számodra a barangolás, a bolygók megismerése, helyszínek feltárása, plusz ha tetszik a klasszikusnak mondható, nem pont kerítésszaggató sci-fi hangulat, akkor vágj bele ebbe a kalandba."

No Man Sky jutott eszembe :D
C.R.
19. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.04.01. 13:09:55
LV28
Válasz 14. CountofHell üzenetére:
Tökéletes.
18. CountofHell  PlayStation.Community tag
2017.04.01. 12:12:31
LV14
Válasz 17. soliduss üzenetére:
Hát nem ezt már orvosolhatják ahogy akarják én nagyjából 60 órát öltem bele és még van benne amit nagyon meg akarok csinálni de engem a sok asari, krogan és turian és angara vonzz na és a remnantok de ezen felül a sztori nagyon lapos nincsenek súlyos döntések mint pl. ME1 Wirmire de a Loyalty mission-ök viszont okoznak meglepetést. És jó a harc benne. Me3-nál nem jobb de jó nagyon itt is. A skillrendszer miatt nekem nagyon tetszik és az új remnant fegyverek.
PSN - CountofHell_HUN
17. soliduss  A Krónikás
2017.04.01. 12:04:13
LV25
Valahogy titkon reméltem ,hogy sikerült összekapni a projektet a sok negatív hír és távozások után.

De még van remény... úgy értem ha a techikai hibákat orvosolják akkor kaptunk egy jó mass effect játékot. Nem tökéletes, de legalább van hova fejlődni a 2. részre.
16. CountofHell  PlayStation.Community tag
2017.04.01. 11:53:00
LV14
+1
Válasz 15. jime üzenetére:
Az előző részek gyengébbek játékmenetben legalábbis az 1+2 főleg a 2 az egy corridor shooter a MEA-hoz képest.

Sztoriban viszont laposabb. Nekem pl. nagyon hiányoznak olyan küldetések mint pl. Feros vagy Wirmire, Tali's treason, Morinth és Samara anya és lánya konfliktus, Archangel.

De pl. a MEA Boss fight simán jobb mint a régi részekben, engem a Lair of the Shadow brokerből emlékeztetett a Tela Vasir boss fightra.

Akkor ott van a Nomad ami nagyon vagány lett és a Remnant-ok ami pedig a legjobb az egész MEA-ban.

És a skillrendszer is végre úgy van megcsinálva ahogy már a 3-ban is kellett volna, mert ott is nagyon jó volt csak keverve voltak pl. a weapon damage-t vagy HP -t erősítetted ezt el kellett dönteni most minden fegyverre külön skill tree van és nem kell kasztokat váltanod a medbay-en, hogy elérhetőek legyenek mert minden elérhető amit csak akarsz.
PSN - CountofHell_HUN
15. jime  non-alcoholic
2017.04.01. 11:07:51
LV29
+1
Válasz 12. mentoloshypo üzenetére:
neked akkor szuper lesz, ha nem volt még szerencséd a korábbi részekhez.
nekem mondjuk még igy is tetszik, bár a sztoriról nem tudok nyilatkozni, még szerintem félúton se járok :D
"wake up, you're dead!"
14. CountofHell  PlayStation.Community tag
2017.04.01. 10:57:33
LV14
+1
Válasz 12. mentoloshypo üzenetére:
Inquisition az űrben.
PSN - CountofHell_HUN
13. ColdHand  Szerkesztő
2017.04.01. 08:24:05
LV22
A trilógiát imádom, meg is van és tervezem még végigvinni párszor, de erre az Andromédára kicsit sem sikerült ráizgulnom. Egyik trailer sem győzött meg, hogy ez nekem premierkor kelleni fog, és mint sok helyen olvasom nem is ért fel az elődökhöz. Ha jövőre lesz egy "all in one" kiadás, akkor azt beszerzem, addig talán kijavítanak mindent.
...a többit képzeld hozzá.
12. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.04.01. 07:50:24
LV28
Egyáltalán nem vette el a kedvem a játékot megelőző (igencsak túllihegett) gyenge animációkról szóló videóáradat. Amint a Wildlands végére érek a DS3 GOTY-val együtt ez lesz a következő alany. Nem volt még dolgom ME játékkal szóval remélem nem fogok csalódni, a fejlesztők előző játéka a Dragon Age Inquisition nagyon tetszett.
11. martin  Főszerkesztő
2017.04.01. 07:12:55
LV27
Válasz 5. Hidari_HUN üzenetére:
Nekem mindenképpen. De lehet választani.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
10. jime  non-alcoholic
2017.04.01. 07:12:31
LV29
Válasz 5. Hidari_HUN üzenetére:
bazzmeg, ezt én akartam beirni :D
"wake up, you're dead!"
9. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2017.04.01. 01:20:30
LV2
Válasz 7. Old_Raiden üzenetére:
Április 4-én részletek.
8. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2017.04.01. 01:20:11
LV2
Válasz 6. Old_Raiden üzenetére:
Egyetértek.
7. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2017.04.01. 00:22:35
LV21
Állítólag a Bioware várja a hibák észlelését és hamarosan egy nagyobb, számottevő javítást is kiadnak.
6. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2017.04.01. 00:19:00
LV21
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Nem pont azzal van a baj, hogy folytatták, hanem, hogy miként.
5. Hidari_HUN  PlayStation.Community tag
2017.03.31. 22:53:40
LV17
NO mans sky jobb!!!!!
4. Red13  PlayStation.Community tag
2017.03.31. 22:34:04
LV4
Hát ha a történet sem egy nagy szám, akkor én hanyagolom ezt a játékot.
3. VictorVance  Szerkesztő
2017.03.31. 21:55:19
LV17
-1
Ezt a tesztet, és a többi véleményt/értékelést elolvasva nagyon úgy érzem, hogy nem kellett volna folytatni azt a remek trilógiát...
Ettől függetlenül persze mindenképp beszerzem, de később. Mostanában annyi open world játékkal nyomtam, hogy kicsit sok lett az állandó keresgélés, felfedezés, gyűjtögetés, most inkább a lazább, lineárisabb cuccokat részesítem előnyben.
Örülünk?
2. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2017.03.31. 21:51:15
LV2
Válasz 1. OhhNoo88HUN üzenetére:
Ez egy nagyon jó ötlet.
2017.03.31. 21:40:55
LV1
A 2-3. rész nagyon bejött, nem mondom, hogy nem voltak hibák, hisz nincs tökéletes, de mégis beszippantott, nem engedett, valahogy minden egyben volt.
Nem igazán tudom eldönteni, hogy beruházzak e rá... lehet megvárom (sőt biztos) az április 4.-ét, akkora ígérték a fejlesztők, hogy elárulják a játékkal kapcsolatos jövőbeli terveiket...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
MASS EFFECT ANDROMEDA
Electronic Arts
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Felfedezésre váró új világok, dinamikus harcrendszer, sok tennivaló
Negatívum
Fájdalmas animációk és technikai hibák, blockbuster fantasztikumhoz mérten kevés az egyedi ötlet, kiszámítható és problémás történetvezetés

MARTIN BELESZÓL
Amennyiben szeretsz űr-felfedezni, és az első szempont számodra a barangolás, a bolygók megismerése, helyszínek feltárása, plusz ha tetszik a klasszikusnak mondható, nem pont kerítésszaggató sci-fi hangulat, akkor vágj bele ebbe a kalandba.