.
 

PlayStation.Community

2017.03.26. 19:45 PSC egyperces
6 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
A jó és boldog házasság titka... a többnejűség.

Tesztelésének első két órájában meg voltam győződve róla, hogy a Marvelous által készített Fate/Extella: The Umbral Star 2017 legszerencsétlenebb játéka, méghozzá amiatt, hogy a lehető legrosszabbkor érkezett, egy olyan időszakban, amikor brutálisan komoly megjelenésekkel volt tele - és előtt állt - a PlayStation 4 piac. A szoftver megítélését az sem segítette, hogy több forrás is "akciójátékként" és "akció-JRPG-ként" emlegette, pedig hamar kiderült, hogy ez egy echte musou, azaz tömeghent cím. (Tudod, Dynasty Warriors...)

A game kifejezetten érdekes és nagyon komplex, nyomokban valahol a Mátrixra hajazó története a távoli jövőben játszódik, egy számítógép alkotta digitális világban, főszereplője pedig TE vagy, a player. Itt igazából nem egy kitalált karakter bőrébe bújsz bele, hanem önmagad lehetsz, a Mester, egy élő személy digitális lenyomata, társaid - akarom mondani szolgáid - pedig mindenféle szoftverek, akik csinos kishölgyek és kevésbé csinos srácok formájában materializálódnak ebben a rendszerben. A sztori szerint érkezik a menetrend szerinti végítélet, amit a mindenség túlélése érdekében nem ártana megakadályozni. (Nyilván a felszín alatt ennél nagyságrendekkel több van...)
A meglepő mértékben könnyed és remekül kezelhető játékmenet egy nagyon leegyszerűsített musou-szisztéma, ahol nem túl bonyolult térképeken kell annyi területet elfoglalni, hogy az ellenfélnek ne maradjon lehetősége a győzelemre. Amikor ez megvan, megjelenik egy (vagy több) boss, minek legyőzésével máris haladhatsz tovább a történetben.
A foglalás gyorsan és tempósan abszolválható, az ellenfeleket minden szenvedés nélkül le lehet kaszálni, mindössze arra kell figyelni, hogy félre tegyük saját hadvezéri ambícióinkat, és valóban azokra a területekre koncentráljunk, amit a gép félreérthetetlenül kijelöl nekünk. Ellenkező esetben egyfajta "perpetuum mobile" helyzet alakul ki, és a folyamatosan újratermelődő ellenfelek miatt az amúgy 20 perces pályák soha véget nem érő rémálommá növik ki magukat.
Emellett van a játékban eszközhasználat (valami craftolás-féle izé) és egy igen egyszerű karakterfejlesztés is, de ennek túl nagy jelentősége a játékmenet szempontjából nincs, maximum Very Hard fokozaton.

Mint mondtam, a Fate/Extella kifejezetten érdekes és - részben - mélyenszántó történetet mutat be, melynek a sok komolykodás mellett van egy rettentő mókás vonulata is. Ennek során a játékost szolgáló harcos hölgyek - "feleségeink" - egyfolytában nekünk udvarolnak, egyre szerelmesebbek lesznek belénk, és természetesen brutál féltékenyek egymásra. A csipetnyi ízléses erotikával fűszerezett események során egy kérdezz-felelek rendszerű barátság-fejlesztő gyakorlat is fut, mely kellemesen megszínezheti a harcok közötti időszakot annak, aki képes befogadni a videojáték történelem (na jó, ne essünk túlzásba; az elmúlt 10 év) legnagyobb mennyiségben jelen levő párbeszédét. Minden túlzás nélkül, ebben a játékban annyit pofázik mindenki, hogy még a gyors tekerés opció használatával is hosszú percekbe telik, mire egy jeleneten túlszenvedjük magunkat. (Lehetőség van egyébként a dumák teljes átugrására is, de akkor a történetből ez ég világon semmi sem derül ki.)
A tesztelés vége felé aztán kezdeti lelkesedésem eléggé leapadt. A játék látványvilága nem túl érdekes, helyszínekből kevés van, megvalósításuk fantáziátlan, ráadásul minden ismétlődik - beleértve a totál egysíkú ellenfeleket is. Maga a fő sztori (3+1 történet) a rapid stílusnak köszönhetően (5, esetleg 6 küldetés per sztori) nagyon hamar lezavarható, és bár emellett megnyitható 13 mellékkarakter története is, ez a rész semmi újdonságot nem hoz a hozzájuk kapcsolt trófeákon kívül.
Multiplayer mód a játékban semmilyen formában nincs, se helyi, se online.
Az irányítás rendkívül kézre áll, egyszerű, az extra támadások remekül használhatók.
A zene olyan semmilyen, a japán szinkron viszont - a hisztiző lánykák miatt - eléggé vicces és hangulatos.

A Fate/Extella kifejezetten jól indul, de meglepően hamar véget is ér, ami a musou stílusban nem szokványos, nem is volt divat soha. Tudom, hogy a 6 pont nem csak itt a PSC-n, de a nagyvilágban sem jelent az olvasóknak semmi jót, ettől függetlenül ennek az átlagosnál valamivel érdekesebb játéknak vannak rendes értékei. Amennyiben musou-rajongó vagy és egy nagyon laza csihi-puhira vágysz, szerintem egynek, felületi kezelésnek jó.

(A szoftvert a kiadótól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából a kék linkre bökve meg is vásárolható.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
6. martin  Főszerkesztő
2017.04.05. 08:13:53
LV27
Válasz 5. MrZ üzenetére:
E akko' a.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. MrZ  La Peste Noire
2017.04.04. 13:10:58
LV12
Válasz 4. martin üzenetére:
Nem kell katarzis. Csak egy jó kis laza hent.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
4. martin  Főszerkesztő
2017.04.03. 23:02:53
LV27
Válasz 3. MrZ üzenetére:
Egy-egy pályát ledarálni kifejezetten jó, egyébként nem egy katarzis.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. MrZ  La Peste Noire
2017.03.30. 23:04:26
LV12
Csöcs hent. Kell.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
2. mitsuhiko  PlayStation.Community tag
2017.03.30. 14:32:24
LV1
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Holtszezonban kinnt lesz akciósan.

(Vitán hozzá lehet csapni 1-2 pontot ilyenkor a grafika miatt a pont számhoz)
asia.playstation.com www.play-asia.com
1. Onimushaman  Szerkesztő
2017.03.28. 23:25:26
LV24
Még ha érdekelne is, akkor se lenne rá időm a mostani dömpingben. Az ilyen cuccokat holtszezonban jelentetném meg.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
FATE/EXTELLA: THE UMBRAL STAR
Marvelous
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Szupercuki, őrülten szerelmes hölgykarakterek, akik aranyosan civódnak; könnyed, minden szenvedéstől mentes, haladós játékmenet; érdekes, több lépcsős, összetett történet
Negatívum
Aberrált mennyiségű párbeszéd; fantáziátlan helyszínek és ellenfelek, ráadásul ismétlődnek; kevés küldetés a fő sztorivonalon; nincs páros játék