PlayStation.Community

2017.03.20. 14:08 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Ha a Limbo-nak és a Dark Souls-nak gyereke lenne...

Ma már nehéz elképzelni, de volt idő, amikor egy játékot nem szóltak meg azért, mert az kísértetiesen hasonlított egy korábbi sikercímre. Nem gúnyoltuk a Hereticet, hogy az másolja a Doomot, vagy hogy a Blackthorne lopott a Flashbackből. Teljesen elfogadott, vagy inkább észre sem vett dolog volt, egészen addig, míg valaki el nem terjesztette a „klón” pejoratív jelzőt. Mivel jómagam is a korábban említett korszakban bontogattam ujjaim, én se kezeltem negatívan a tényt, hogy a Bits & Beasts csapat fejlesztette Feist mennyire hasonlít a méltán híres, hat és fél éves Limbo-ra. Inkább kíváncsi voltam, hogy mennyit sikerült hozzátenni az alapokhoz, és hogy az elég-e a túlszárnyalásra. (SPOILER: nem)

Kalandunk kezdetén kis szőrmókunkkal egy felfüggesztett ládában ücsörgünk, míg Another World-szerű emlékeinket és tapasztalatainkat felhasználva ki nem szabadulunk, hogy a felnőtt fajtársaink alkotta karavánból kimenekítsük szívünknek oly kedves barátunkat.
Mint említettem a játék nem kicsit hajaz a Limbo-ra, de mind grafikailag, mind játékmenetileg megpróbált hozzátenni némi pluszt. A látványvilág az ihletadóétól eltérően színekben gazdagabb, így kevésbé depresszív, másrészt a 2D-s elemek helyett 3D-s modelleket használ itt-ott, de ettől függetlenül ugyanúgy egy side scroller platform játékról beszélünk, amit kiegészítettek egy kisebb harcrendszerrel is. Nem kell nagy dologra gondolni, annyiról van szó, hogy míg a világító szemű, színvak kisgyerek az ugráson túl csak tárgyak megragadása és vonszolására volt képes, addig kis szőrmókunkkal különféle dolgokat használhatunk fegyverként. Fahasábokat, tobozokat hajíthatunk, ágakkal suhinthatunk, illetve az eszméletét vesztett óriáslegyeket felkapva fullánkokat lőhetünk az életünkre törő lényekre.
Azok pedig szép számmal jelen lesznek, rengeteg veszélyt rejt az erdő és a barlangok mélye. Szerencsére karakterünk bírja a gyűrődést, és ha ugyan nem is látszik mennyi életereje van még hátra, a pályákon békésen repkedő muslincákkal feltölthetjük tartalékainkat. Ezeken felül segítségünkre – vagy éppen kárunkra – lesz a fizika szimulációja, ugyanis az élőlények és az objektumok hatással vannak egymásra. Kis hősünk, vagy éppen a pókok súlyától meghajolnak a faágak, belengenek a felfüggesztett ládák, vagy a nagyobb magasságból lezúduló kőtömbök halálra zúzhatják az élőlényeket, köztük minket is. Gyakran éppen a kölcsönhatások miatt jön elő az, hogy egy adott szituáció sikeres megoldása nem a képességeinken és ügyességünkön fog múlni, hanem hogy Fortuna mennyire fogadott kegyeibe minket. Millimétereken múlhat, hogy a kőtömb merre fog billenni, és hogy fel tudunk-e majd ugrani rá, vagy hogy a faág túlságosan meghajlott, amiről elrugaszkodva pont nem érjük el a kiszemelt szikla peremét. Ezt néhol még megfejelték azzal, hogy a szokottnál több lény próbál megfosztani életünktől, akik képesek több képernyőnyi távolságból is utánunk eredni, vagy precíz célzásuknak hála eltalálni a kilőtt, mérgező fullánkjukkal. Mindez elég frusztrálóan hathat a türelmetlenebb játékosokra. Engem konkrétan már az idegbaj kerülgetett a vége fele, szívem szerint leültettem volna a készítőket a gép elé és ha nem képesek megcsinálni három próbálkozásból, akkor tarkón suhintottam volna őket egy szívlapáttal. Ez leginkább annak fényében lehet dühítő, hogy olyan feladatokkal látták el a trófeavadászokat, hogy sértetlenül, vagy nagyon rövid idő alatt kell teljesíteni a pályákat. Respect azoknak, akik kiszedik a platinát!
Ezek után már elenyésző probléma, hogy a pályák nem túl változatosak. Míg a Limbo-ban volt egy folyamatos, szépen lecsengő átmenet, ahogy az erdős környezet átváltott egy rideg és lelketlen gyárteleppé, addig itt összesen három környezet (erdő, tó, barlang) található és azok váltakoznak úgy ahogy. Gyakran csak annyi a különbség, hogy míg az egyik erdős pályán az eső esett, addig a másikon a hó.

Ennyiből is lejöhet, hogy a Limbo-val ellentétben a Feist a hardcore lelkületű játékosoknak készült. Grafikailag szebb, színesebb, az irányíthatóság nincs gond, az aláfestő zenék hangulatosak, bár számomra egy idő után – a sok próbálkozás miatt – kicsit monotonná váltak. A tíz pálya leküzdése pár órát igényel ugyan, de türelemből és kitartásból már jóval több kell. Nem vagyok híve a könnyed kihívásoknak és az instant sikerélményeknek a videojátékokban, de a készítők kicsit túltolták a nehézséget. Gyakran éreztem, hogy nem a képességeimben van a hiba, egyszerűen csak a véletlenen múlt, hogy nem jöttek össze a dolgok. Ha a kalandot nem darabolják fel tíz darab pályára és változatosabbá teszik őket, valamint visszavesznek a szívatásból, akkor egy igazi Limbo-gyilkos programot kaptunk volna. Így viszont csak a hardcore kihívás szerelmesei lehetnek elégedettek a játékkal.
Mindenesetre ha a türelmesebb játékosok közé tartozol, és az idegeid fizikai állapota közelebb áll a kötélhez, mint a vattacukorhoz, akkor adj egy esélyt a kis szőrmóknak, hogy megmentse a barátját. Gyönyörű és hangulatos, kihívásokban gazdag kalandban lesz részed pár óra erejéig.

Kiadó: Finji Games
Fejlesztő: Bits & Beasts
Megjelenés: 2016.12.16.
Ár: 3690 FtFt
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demó: Nincs
Méret: 303MB
Web: https://playfeist.net/
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize. hu/
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. Richard  PlayStation.Community tag
2017.03.22. 09:26:28
LV5
Vattacukor az idegrendszerem. Hagyom :)
1. martin  Főszerkesztő
2017.03.20. 14:25:41
LV27
A kritikusok és a szakma rendesen letérdelt neki:

https://playfeist.net/
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Journey to the Savage Planet (PS4, PSN)
2020.02.25. 13:23 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Békével jöttem! (Á, dehogy!)
Hardver - DualShock 4 Back Button Attachment
2020.02.24. 11:16 Techno
10 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pssz! Haver! Kell két új gomb a DualShockodra?
Mozi - Úriemberek
2020.02.24. 11:06 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az igazi gengszterek tényleg öltönyt viselnek.
Untitled Goose Game (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Minden idők legnagyobb rémsége.
Lornsword Winter Chronicle (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:09 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Az unalmas tél közeleg.
Dragon Ball FighterZ - FighterZ Pass 2
2020.02.21. 19:39 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Folytatódik a küzdelem.
Beholder 2 (PS4, PSN)
2020.02.21. 16:39 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: nadasurf
"Leugrani egy szikláról és zuhanás közben szárnyat építeni."
Patapon 2 Remastered (PS4, PSN)
2020.02.20. 16:00 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Ritmikus harci dobok háborúja.
Mozi - Ragadozó madarak
2020.02.18. 21:00 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Erős Nők, Akiknek Nincs Szükségük Férfiakra.
EarthNight (PS4, PSN)
2020.02.18. 20:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Sárkány ellen sárkányfű… akarom mondani Skydive?