PlayStation.Community

2017.03.12. 08:22 Játékteszt
72 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Értékeld a cikket!
Szellemek a narkóháborúban.

Bevallom, nagyon örültem, amikor Martin apánk rám bízta a híres Ghost Recon sorozat immáron tizedik tagjának, a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands című játéknak a tesztelését.
Az ok egyszerű: már a bejelentése óta figyelemmel követem a produktumot, a témája miatt kiemelt helyen szerepelt a beszerzési listámon, ugyanakkor, mivel a Ubisoft boszorkánykonyhájából az utóbbi időben kétes minőségű művek is kikerültek, játékostársaimmal együtt igyekeztünk inkább óvatosan közelíteni a kiadó jövőbeli alkotásaihoz – különösen a jelen teszt tárgyához. Szerintem nem kell bővebben ecsetelnem a dolgot, nagyjából mindenki képben lehet azok közül, akiknek szerencséjük volt valamelyik korábbi, nem túl régi játékukhoz, ami legtöbbször tényleg olyan volt, mintha egy unalmas futószalagról gördült volna le, melyen a termék kívülről impozáns, színesen-szagosan csomagolt szép műalkotásnak látszik, belülről nézve azonban hamar kiderül, hogy az a bizonyos, külcsínre szinte tökéletes alma valójában tartalmatlanságtól és monotonitástól rothad. Valljuk be, a Ubinál mindig is értettek a szép világok megalkotásához, de ahhoz, hogy ezeket a világokat tartalommal töltsék meg, már kevésbé. (De, hogy mondjak egy ellenpéldát is, a tavalyi The Division egy nagyon-nagyon kellemes meglepetésnek bizonyult, és tett arról, hogy ne felejtsük el azt, hogyha a Ubisoft nagyon odateszi magát, tud még maradandót alkotni a videojáték iparban.)
Kíváncsian vártuk tehát, hogy a poszt-apokaliptikus New Yorkot érdemes lesz e leváltani a napsütötte, drogtól és bűntől belterjes Bolíviára, és bár a (szerintem kissé méltatlanul) összeköpködött béta inkább azt támasztotta alá, hogy a Wildlands képében még egy fiaskót beírhatnak majd a kiadó naptárába, a helyzet végül minden előzetes félelem ellenére kifejezetten jól alakult.
A fenti, Ubisoft gyengeségeire rávilágító okfejtés nem véletlenül szerepel egy Ghost Recon játék tesztjében, ugyanis a sorozat ezzel az epizódjával elhagyta a „lineáris, de azért félig-meddig szabadabb” megközelítést, és a koncepció teljesen átadta magát a sandbox játékmenetnek. Ezzel együtt szakítottak az Advanced Warfighter, és a Future Soldier futurisztikus témáival, egy sokkal realisztikusabb, sőt mi több, aktuálisabb irány kedvéért. A történetet a jelenkorba, a gombostűt pedig a drogháború tépázta Dél-Amerika térképére szúrták le.

2019-ben járunk, Bolíviát teljesen bekebelezte a Santa Blanca nevű mexikói drogkartell (vezetőjük a kigyúrt, egyben aktuális első számú célpontunk az agyontetovált, nagyon kemény legénynek kinéző El Sueno), ennek köszönhetően az országot drogállammá, és egyúttal a világ legnagyobb kábítószer-szállítójává, önmagát pedig narkó-terroristává változtatta. Befolyásuk olyan nagy, és megingathatatlan, hogy még a bolíviai vezetőség sem tud mit tenni, és ez oda vezet, hogy a Santa Blanca nagyszabású merényletet követ el első számú ellensége, az Amerikai Egyesült Államok ellen. Felrobbantanak egy bombát a La Pazban található amerikai követségen, elrabolnak, brutálisan megkínoznak, majd megölnek egy DEA ügynököt, egyértelmű üzenetet hagyva így északi szomszédjuknak. Ezt már az USA kormánya sem nézheti tétlenül, ezért a CIA, a DEA, és a JSOC közös hadműveleteként a hadsereg a négy tagból álló különleges akciókra specializálódott elit-osztagot, a Szellemeket küldi be az országba, hogy a helyi ellenállókkal együttműködve derítsenek fényt a Santa Blanca, és a bolíviai kormány kapcsolatára, majd a megfelelő információk megszerzése után egytől-egyig likvidálják őket.
Feladatunk tehát újfent az lesz, hogy harmadmagunkkal fokozatosan, területről területre haladva számoljunk le a Santa Blanca katonáival, és magas rangú embereivel. Lopakodás, csendes öldöklés, frontális támadás, robbantás, emberrablás, nem számít, ránk van bízva, hogy milyen módszerrel csináljuk, csupán a végcél fontos. Felszabadítani az országot a kartell elnyomása alól, és végleg leszámolni a szervezet főnökével, El Sueno-val.
A Wildlands tehát egy manapság igencsak népszerű, és aktuális témát húz elő a kalapból. Tömegével készülnek tévésorozatok, dokumentumfilmek, mozifilmek a mexikói, és dél-amerikai drogkartellek tevékenységeiről, amit már nyugodtan lehet globális problémának hívni, annyira kiterjedt szervezeteket működtetnek ezek a galamblelkűnek nem éppen nevezhető úriemberek, és úrhölgyek. A játék maximálisan ki is aknázza az ebben rejlő potenciált, maga a sztori egyébként nem nagy szám, de nem is ezen van a fő hangsúly. Szakértőként egyébként a híres, és méltán elismert regényíró, Don Winslow (Vadállatok, A gandzsa urai, Drogháború, A kartell) is kivette a részét a produktum elkészítéséből, aki számtalanszor bebizonyította már, hogy nagyon is otthon érzi magát ebben a világban.

A latin stílus, és kultúra minden egyes elemét remekül varázsolták a képernyőre, a jellegzetes akcentustól kezdve a különleges tetoválásokon át, a tipikus, semmivel össze nem téveszthető temperamentumig, és habitusig. Mindezt összekombinálták a vérgőzös, kíméletlen hangulattal. A Wildlands komoly, erőszakos, és időnként igencsak brutális, de a valós körülmények mellett kifejezetten valóságszagú, cseppet sem öncélú, vagy hiteltelen játék. Úgy mutatja be a drogkartellek működését, és módszereit, ahogy kell.
Ezüst, vagy ólom? Szakállas sztori. Savas hordóban tárolt holttestek? Cellákban felakasztott, megcsonkított hullák? Boncasztalon fekvő, vérben fürdő holttestek, akiknek karjukat, lábukat levágták? Csontokkal, rohadó, kivégzett emberekkel teli gödrök? Immáron sajnos maga a nagybetűs valóság, kár lenne is tagadni, hogy a Földünk bizonyos részein már csak így működnek a mindennapos dolgok. A játék ezt mindenféle finomkodás nélkül mutatja be, nagyon jól kezeli a témát, szó nemigazán érheti a ház elejét. A történet feledhető, viszont a körítés, és ahogy ezt prezentálják, bőven elég ok arra, hogy tegyenek vele egy próbát mindazok, akik komolyabban érdeklődnek ez iránt a világ iránt. A stuff tökéletesen ki is szolgálja azok igényeit, akik egy pörgős narkóháborúban szeretnének részt venni interaktív formában.
Lesz is tennivaló bőven, ugyanis a Wildlands területe szó szerint HATALMAS, így nagybetűvel.
A játékot egy kis karaktergenerálással kezdjük. Megválaszthatjuk a főszereplő nemét, bőrszínét, tetoválásait, sebhelyeit, ruházatát, és egyéb apróságokat – nem annyira részletes, de mindenképp jó dolog a saját ízlésünkre formálni az általunk terelgetett figurát. Aztán egy rövid bevezető filmecske után már ott is találjuk magunkat Bolíviában, egyúttal pedig leesik az állunk, amikor ránézünk a térképre. A hatalmas terület 20 kisebb-nagyobb provinciára oszlik. Mindegyiknek van egy főnöke, akit végül le kell vadásznunk, miután a különböző pontokon bázisokat támadunk meg, dokumentumokat szerzünk, embereket kérdezünk ki, így eljutva végül a kishalakhoz, majd a nagyobb górékhoz. Mi választjuk meg, milyen sorrendben tesszük el őket láb alól, a területek kitakarítása nem kis időt vesz igénybe, hiszen a fő-missziókon kívül számtalan mellékküldetés vár minket. Segíthetjük az bolíviai ellenállókat, gyógyszereket szerezhetünk nekik, kokainszállítmányokat, konvojokat téríthetünk el, és még egyéb izgalmas dolgokkal gyengíthetjük meg a Santa Blanca-t. Egyszerűen mindig van hova menni, mindig van mit csinálni, a játék több tízórányi szórakozást ígér, ráadásul parádésan változatos környezetben.
Bolívia leggyönyörűbb vidékeit sikerült lemodellezni, dzsungel, esőerdő, kaktuszos sivatag, mocsarak, hófödte hegyek, lepukkant falvak, nyomortanyák, egy kiszáradt sóstó (magasan a játék legszebb helyszíne), a témához tartozó droglaborokkal, raktárakkal, egyszóval mindennel, ami vita nélkül kiemelkedő szintre emeli a hangulatot, és a szemet gyönyörködtető grafikát, nem is érdemes tovább magyarázni ezeknek az okait.
Mivel a térkép több kilométernyi bejárható területet fed le, ezért elengedhetetlen volt, hogy behozzák a járműveket is, melyek segítségével két pont között utazgathatunk. Autók, terepjárók, motorok, hajók, homokfutók, helikopterek, bár nincs belőlük sok, bőven megtalálhatja mindenki a kedvencét, ám üröm az örömben, hogy a járművek fizikája valami borzalmas lett. Néha mintha jégen manővereznénk, oda-vissza rázkódik a kocsi (főleg a drogkartelles sztorikhoz elengedhetetlen szériatartozék, a Lamborghini esetében), a motorokon meg mintha nem is lenne fék, olyan könnyű hegyről hegyre hajtani velük, és métereket repülni egy nagyobb sziklának való nekiütközés után. Pedig a játék során nagyon sokat kell valamilyen mozgó alkalmatosságban ülve tartózkodnunk.
Hasonlóan esetlen a karakterek mozgása is, és a lopakodás, ami szintén nem lett tökéletes. Egy idő után meg lehet szokni, és alkalmazkodni, de az animáció, a játszhatóság lehetett volna sokkal gördülékenyebb, és mozgékonyabb. A csendes surranás, és gyilkolás persze most is előnyt élvez a nyílt tűzharchoz képest. Fegyverekből rengeteg van, az eldugott helyeken összeszedhető skill pontok segítségével fejleszthetjük magunkat, a Ubisoft nem találta fel a spanyolviaszt, mondhatni minden a már szokásos, más játékokban bevett módokon zajlik. Maximum annyiban bonyolították a dolgot, hogy a fő, és mellékküldetéseket, valamint a skill-eket, és egyéb fontos elemeket a térképen megjelölt pontok felfedezése után deríthetjük fel, ami annyit jelent, hogy behatolunk az ellenség barlangjába, kikeressük a megfelelő aktát, lefényképezzük, vagy meghekkeljük a laptopjukat, majd a hőn áhított információ már ott is tündököl a kijelölt helyén.
A Wildlands tehát dugig van tartalommal, de mégis (vagy pont emiatt) magán viseli a sandbox játékok nagyon gyakori gyerekbetegségét, vagyis, hiába a rengeteg küldetés, a még több tennivaló, a játék egy idő után önismétlővé válik és elveszti vonzerejét. A helyszínekkel ellentétben egyébként a missziók csak kis mértékben változatosak, lényegében mindig annyit teszünk, hogy elmegyünk négyen egy helyre, megkeresünk valamit, majd miután megtaláljuk, következhet egy másik hely, ölünk, kikérdezünk valakit, elszállítjuk a biztonsági házba, és így tovább.

Ezt a monotonitást nagy fokban enyhíti a négyfős kooperatív mód, mely során három barátunkkal járhatjuk be a vadvidéket, és teljesíthetjük a küldetéseket, összedolgozva, úgy, ahogyan csak kedvünk tartja. Nem is kell mondanom mennyire feelinges ez a fajta csapatmunka, nagyban hozzájárul a kiváló hangulathoz, és meghosszabbítja a játék élettartamát. Igaz, egyedül játszva, a kissé buta, mesterséges intelligencia vezérelte társakkal sem mondható rossznak (akiknek egyébként alapvető parancsokat is osztogathatunk) távol áll attól, de mégis valahogy úgy az igazi, ha egy-két haverunk is becsatlakozik a mókába.
A játék kellemes meglepetés: végül is hozza, amit kell, főleg a rossz előjelek után. Most befejezhetném annyival, hogy „… és ez így van jól.”, de erre biztosan nem szolgált rá a stuff, mivel ha a Ubisoft a szokásosnál jobban megerőlteti magát, és tényleg komolyabban ráfekszik a fejlesztésre, akár egy új klasszikus is születhetett volna a Wildlands-ből. Igaz, rossz játék így sem lett. Témaválasztásában telitalálat, ha egyszer belelendül az ember (különösen barátokkal ugye), akkor nagyon nehéz letenni. Ezzel együtt ajánlom mindenkinek a játékot, aki csak egy kis ingert is érez magában, hogy veszélyes vidékeken hajkurásszon, felfegyverezve, csapatban vérszomjas, és akasztani való drogbárókat.

Ha te is ilyen vagy, akkor tudod, mit kell tenned. Irány Bolívia!

(Ezt a remek játékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjába, vagy webshopjából erre a kék kiemelt linkre kattintva kényelmesen meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
72. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2017.05.21. 21:33:28
LV4
Eszméletlen hangulata van a játéknak! Egyedül azt hiányolom, hogy nem lehet a karakterrel ugorni csak átmászni tárgyakon.
I love games!
71. macilaci  PlayStation.Community tag
2017.03.17. 13:27:17
LV1
Majd ha olcsóbb lessz lehet hogy jàtszok vele egyszer.
70. Binder  Drift & Photo
2017.03.14. 11:41:15
LV22
Válasz 68. Onimushaman üzenetére:
Hmmm...lehet benevedzünk egy ilyan Coop mókára Hatrix-al nyáron...utána írok róla egy Teteszted-et...részletes, MÉLYREHATÓ, minden részletre kitérő tesztet...xD
69. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 21:13:40
LV27
Válasz 68. Onimushaman üzenetére:
Igény lenne rá. xD
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
68. Onimushaman  Szerkesztő
2017.03.13. 17:43:44
LV24
Válasz 67. martin üzenetére:
Gondolom haverokkal az igazi, de együl is van annyira szórakoztató.
señor
67. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 17:31:31
LV27
Válasz 64. Onimushaman üzenetére:
Az ötödik után már igényled a hatodikat?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
66. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 17:29:32
LV27
Válasz 65. eandre üzenetére:
Mire gondolsz?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
65. eandre  PlayStation.Community tag
2017.03.13. 16:41:35
LV11
Kár, hogy nincs kihasználva az a 10-es skála.
64. Onimushaman  Szerkesztő
2017.03.13. 13:09:45
LV24
+2
Válasz 51. VictorVance üzenetére:
Szerintem ez is olyan, hogy ha naponta kapsz 8-10 beöntést simán hozzászoksz, az 5. talán már nem is zavar a nap végére. Az első 60-80-170 óra után meg már hibák sincsenek a stuffban.
señor
63. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 12:44:43
LV28
Válasz 61. martin üzenetére:
Pont emiatt nem értem azokat a tesztelőket, akik 100-as skálában állapítják meg, hogy ez most például 83%. Pedig ott se komplexebb az értékelési rendszer és azoknak a kritériumai.
62. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 12:42:40
LV28
Válasz 60. VictorVance üzenetére:
Így is ez megy, ahogy a példa mutatja. :)
61. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 12:27:16
LV27
Válasz 59. mentoloshypo üzenetére:
Szerintem értelmetlen. Ahhoz, hogy fél pontos különbséget manapság érdemben ki lehessen fejezni, legalább 10 szempontból értékelni kéne a játékokat, majd ez alapján számolni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
60. VictorVance  Szerkesztő
2017.03.13. 12:25:15
LV18
Válasz 59. mentoloshypo üzenetére:
Ha bevezetné a PSC, az tuti, hogy a rengeteg Vér Pistike azokon a fél pontokon rugózna, hogy "mééééé' annyi??", szóval szerintem is jobb így :D
Örülünk?
59. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 12:23:36
LV28
Válasz 58. martin üzenetére:
Tudom (ha akartátok volna akkor már lenne) én személy szerint nem is hiányomom, de vannak akik örülnének neki. Na nem mintha fél ponton múlna egy játék.
58. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 12:21:52
LV27
Válasz 56. mentoloshypo üzenetére:
Felesleges a fél pont. Nem vezetjük be.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
57. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 12:12:45
LV27
Válasz 51. VictorVance üzenetére:
Tökéletes a 8.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
56. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 12:03:41
LV28
Válasz 54. VictorVance üzenetére:
Vessük fel martinnál a pontozási rendszer ilyen formájú átalakítását.
Mondjuk az olvasók részéről akkor is menne az ami most, de legalább a tesztelő nyugodtabb szívvel adná a pontot.
Egyébként ez a játék még rengeteget fog változni (javulni) a következő hónapokban, plusz majd jön a PvP is.
Minden esetre így premierkor szerintem megérdemli a 8-ast, pont.
55. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 11:57:25
LV28
Válasz 52. ALF22 üzenetére:
Gránátot valóban nem tudsz bedobni (nem mintha ezt annyira megkövetelné a játékmenet, de a lehetőségek között elfért volna) viszont kijelölni tudod őket a falon kívül is, és amint bent vagytok már ki is lövik a célpontokat abban a pillanatban, szóval akár még azt is mondhatnám, hogy hatékonyabbak mint a coop partnered. :) Hatékonyságot (általuk okozott sebbzés + gyorsaság) is tudod fejleszetni a AI vezérelt társaidnak. Szerintem mindent megtettek a fejlesztők, hogy aki solo-ban játszik az is érezze magát csapatban, szerintem sikerült is. Egy-egy komolyabb bázist (pláne a legnehezebb fokozaton) társak nélkül észverétlenül be sem tudnék foglalni.

Szerintem teljesen egyedül lenne igazán unalmas, akármennyire is AI a társad soloban, veled vannak mindig, nem csak ideiglenesen. Spottolnak neked, (legtöbbször ott ahol nem is látod szabad szemmel) beszélnek ki merre hány méter, ellenség van a közelben, felfigyeltek a zajra, keresnek téged. Ezeket miért vennék el? Teljesen jó ez így.
54. VictorVance  Szerkesztő
2017.03.13. 11:53:17
LV18
Válasz 53. mentoloshypo üzenetére:
A 7,5 talán reálisabb lett volna, ha lenne ilyen opció, igen.
Örülünk?
53. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 11:49:42
LV28
Válasz 51. VictorVance üzenetére:
Metacritic-en is alulról súrolja a 80%-ot, szóval jól pontoztad. Ha lenne fél pontos rendszer a PSC-n a 7.5-t kapott volna?
52. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 11:48:41
LV26
Válasz 47. mentoloshypo üzenetére:
Na itt a lényeg: társakkal is max a támadást tudod megbeszélni. De hiányzik pl olyan,hogy egy ajtót berúgsz ,berúgsz és gránátot dobsz vagy csak simán bemész csöndbe.
Úgyis egyről beszélünk. Hiányos e téren. De ezt nem kell annyira felfújni,mert cserébe ez sandbox, míg más játék meg cső. Itt lehet többféle időben, többféle módon támadni, oldalazni..de ennyi. A gépi társaknak kiadom,hogy kövessenek erre megkerülnek egy autót és közbe elmennek az őr elött pl. Last of usban is van ilyen, ez van. Nem jó látni, hiába ritkán fordul elő. Ezért nem 10es a játék többek közt.

Én inkább csináltam volna alapból egyjátékos módot társak nélkül és kiegészítésként a lehetőség online co-op. Mert így olyan mint bármi más multis játék ahol ideigelenes ott van a Bot aki mégse olyan mint az ember.
51. VictorVance  Szerkesztő
2017.03.13. 11:07:16
LV18
+1
Válasz 48. mentoloshypo üzenetére:
Azok akik meg felmagasztalják, olyan, mintha egy 9-10 pontos játékról beszélnének :D Ez itt a lényeg.
Gondolkodtam egy erős 7 ponton, de annyi tényleg kevés neki. Egy gyenge 8-as simán, mert jó a téma, kiváló a hangulat, a hatalmas területről nem is beszélve.
Csak közben vannak olyan hibái, ami gyakorlatilag kiszúrja az ember szemét.
Örülünk?
50. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 11:05:14
LV28
Válasz 45. ALF22 üzenetére:
Ezt minden teszt végére írhatnánk akár, fölösleges. Még a Horizon meg a Zelda (vagy akármelyik kiemelkedő játék) is lehet 7 pontos ha neked éppen nem jön be. Meg kell állípodni egy pontszámban a tesztelőnek.
49. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 11:02:09
LV28
Üljetek APC-be, na annak igazán cudar az irányítása.
48. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 11:01:09
LV28
Válasz 46. VictorVance üzenetére:
Minden hibáját amit felsoroltál (leszámítva a személykocsik irányítását, szerintem az korrekt bár tény, hogy lehetett volna sokkal jobb is) aláírok, de olyan mintha egy 6-7 pontos játékról beszélnél, csak azért jegyzem ezt meg. :) Azért a 8 pont elég jónak számít, teljesen vállalható játékok kapnak ennyit.
47. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 10:58:01
LV28
Válasz 42. ALF22 üzenetére:
Van 5 parancs, de a havernod se tudsz mást/többet adni ha co-opban vagytok. Nézd meg ezt vagy azt, lődd ki, ártalmatlanítsd.
Coopban minden jobb, még a legszarabb játék is ezt nem tagadom, de hogy foghíjas soloban a játék az igen erős túlzás.
Külön öröm számomra úgy játszani, hogy parancsokat osztogatok, kijelölök a társaimank, és ezt maradéktanaul meg is csinálják haladéktalanul. Ami nagy hátrány (persze azt leszámítva, hogy haveroddal dumálsz, hülysékedsz stb ami még jobbá teszi a hangulatot) hogy ha megölnek akkor az AI igen ráérősen éleszt fel, volt olyan hogy csak felettem állt és végignézte, hogy megyek a fény felé. :D Mondjuk ezt is tudod fejleszteni, hogy gyorsabban élesszenek fel.
46. VictorVance  Szerkesztő
2017.03.13. 10:25:30
LV18
+3
Válasz 41. ALF22 üzenetére:
Ha olyan fasza lenne a rendszer, akkor nem említené meg majd' az összes teszt, hogy mennyire suta az egész. Szarnak tényleg nem szar, attól messze van, ahogy a játék is jó, de nem véletlen, hogy ennyien szidják pl. a járművek fizikáját, a Lamborghini kvázi szinte irányíthatatlan, de más kocsik sem jobbak, és ez az autósüldözéses küldetéseknél bukik ki leginkább.

Szóval tök jó, hogy egyesek szeretik a gamet, örülünk neki, játszanak vele annyit, amennyit akarnak, rakjanak bele 500 órát, de hogy ha valaki rávilágít a hibáira, ne az legyen már, hogy görcsösen magyarázzák, hogy nincs igaza, mert nekik jó pl. a járművek fizikája, meg stb. Nekik lehet, de a legtöbbeknek nem, és nem véletlenül. A játék tényleg tök fasza, el lehet vele lenni, nem ok nélkül kapott 8 pontot itt sem, csak kicsit vegyük már le néha a szemellenzőt.
Örülünk?
45. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 10:21:05
LV26
De akkor legyen úgy a teszt vége mint másnál: akinek bejön adjon hozzá +2pontot, akinek nem az -2, a többieknek meg jó a 8:))
44. VictorVance  Szerkesztő
2017.03.13. 10:19:10
LV18
Válasz 33. martin üzenetére:
Lehet azért tartja így, mert nő :D
Örülünk?
43. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 10:18:22
LV26
Válasz 37. Binder üzenetére:
A divisionbe se szar az animáció. Fedezékbe bújáskor normális emberi mozdualtokat végeznek, behúzzák a fejüket,lábukat, becsukják az ajtókat,stb
42. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 10:16:40
LV26
Válasz 39. mentoloshypo üzenetére:
Hány parancs van a játékban ami a társaknak szól? Gyülekezés,menj oda, tüzelj,tüzet tarts..meg még vmi.
Socom2be se voltak agymenek a társak, de full hardcoreban is végig lehetett lopakodni észrevétlenül mert rakás( nem 5, hanem több tucat!) utasítás volt: robbants be ajtót, törd be vagy nyisd be. És ez még csak a behatolás volt. Mappot előhozni és alfától- omegáig meg lehetett tervezni egy komplett műveletet aminél elég volt kiadni,hogy irány alfa, irány béta.
Hozzáteszem az egyjátékos volt, ez meg ordít,hogy 4es hús vér emberekkel király. Szóval van különbség. De mivel én este egyedül játszom, meg nem is headsetelek így ez nekem így felesleges. Nekem az kevés,hogy egyedül lopakodjak végig, a társakat meg arra tudjam használni,hogy lekötik az ellenfelet tüzeléskor vagy kisegítenek célpontoknál.
De ismét leírom: nem a játék szar, csak így én nem vagyok érintett ehhez a játékhoz. Binder helyébe lennék én is mocskosul élvezném mert tetszik az online coop, csak hát én nem dumálok este, alszik a család, elvagyok csöndbe.
41. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 10:10:13
LV26
Válasz 37. Binder üzenetére:
De akkor tisztázzuk: korrektül leírom nekem(!) mi nem tetszik és korrektül értékelem,hogy nekem ez 8.
Sehol nem írtam,hogy szar a rendszer. Más írja, de én sose írtam. Nekem hiányos. Mentonál majd indokolom.
40. Binder  Drift & Photo
2017.03.13. 09:54:17
LV22
Válasz 39. mentoloshypo üzenetére:
Denemám...sőt...kicsit más is a feeling-je. :)
A gépi társakat is sokan szidják, de nekem ők is kézreállnak...ha aszondod itt álljatok meg, akkor nem zavarnak, tudsz szépen egyedül tevékenykedni...ha lopakodsz, ők is lopakodnak...stb...szal sztem totál használhatóak...én nagyon jókat harcoltam velük...:)
Egyik este viszont végre beugorhatnál hozzánk...:D
39. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2017.03.13. 09:44:11
LV28
+1
Válasz 27. ALF22 üzenetére:
Miből gondolod, hogy egyedül foghíjas? Ugyanazok a lehetőségeid vannak mint co-opban, mi több a fejlesztések egy része az AI társaid fejlődését szolgálja.
Semmivel se kevesebb a játék ha solo-ban játszol.
38. Binder  Drift & Photo
2017.03.13. 09:24:00
LV22
Egy dolgot hiányolok...egy dedikált HUD gombot...full/minimal/off állással mint az autós játékoknál...meg hogy ez a HUD off mód, a drón és a távcső kijelzőjét is eltüntethetné...állat képeket lehetne velük lőni...:D
37. Binder  Drift & Photo
2017.03.13. 09:22:06
LV22
Válasz 36. ALF22 üzenetére:
Hát ja...de ha neked nem jó, nekem meg igen, akkor nem jelethetjük ki hogy a rendszer szar. Mert sokan ezt teszik...nekem nincs vele bajom, az én játékstílusomhoz az egész játék tökéletesen illeszkedik, a karakter mozgása nagyon bejön...meredek domboldalon rendesen oldalazva fut/ugrál...mikor a tuszt kiszededa kocsiból, sarokkal hanyagul berugja azajtót, és sok egyéb apróság ami tök jó...de csak akkor evszed észre, ha játszol is vele.
A bétákba beleraktunk 50 órát, a fullos verzióba kb ugyanennyinél tartunk jelenleg, ezidő alatt pedig egyetlen jelentős hibával találkoztunk, mégpedig hogy néha bebugzik, és nem lehet elővenni a drón-t és a távcsövet. Egy teleportálás álltalában megoldja a problémát.
A béta alatt fellépő problémát még nem láttuk (netprobléma miatt az egyikünk karaktere a másik 3 játékos szemszögéből nézve lemaradt).
36. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 09:12:44
LV26
Válasz 35. Binder üzenetére:
Nekem a mozgas, nem az animacio.
Betamadtak egy helyen siman szarba voltam mert hulyen mozgott es nem tudok fedezekbe bujni egy gombbal. Ahogy irtam korabban van gombnelkuli fedezekes jatek es ott jobban mukodik (kane lynch)...nekem(!)
Tudom nektek bejon, de ez egyeni kinek hogy all ra a keze ,mi kapja el.
35. Binder  Drift & Photo
2017.03.13. 09:01:45
LV22
Válasz 27. ALF22 üzenetére:
Be is baszna ha azt a rettenetes fedezékrendszert ideraknák...mindenhol ott virit az a nyomorult X hogy oda bujhatsz...xD
Nincs ezzel semmi gond. Totál jól használható.
A karaktermozgásokkal sem értem mi a gond...de komolyan...irtátok, mi néztük, de nem jövünk rá...
34. Binder  Drift & Photo
2017.03.13. 08:59:35
LV22
Válasz 30. Penge70 üzenetére:
Nekem meg pont hogy a Division nem jött be...a béta után totál el is vetettem...olyan "majd eccer óccsóé" kategória lett...ez viszint a zárt béta után már azonnal kellett...és élvezem is...mindenkinek más fontos...más van előtérben, számomra ez az a játék, ami maximálisan kielégíti minden vágyamat...a Division csak amolyan GhostRecon pótlék volt...addig érdekelt amig be nem jeletették a GRW-t.
33. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 08:38:04
LV27
Ha csak a galéria képeit nézzük, már az az általános fegyvertartási pozíció is botrányos azzal a lelógó könyökkel.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
32. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 08:36:00
LV27
Válasz 30. Penge70 üzenetére:
Szerintem a környezet grafikája óriási kontrasztban van a figurák grafikájával. Dokkal jobb a körítés, mint a karakterek.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
31. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 08:35:25
LV26
Válasz 30. Penge70 üzenetére:
Division nekem jobban bejott. Ha nem kellett volna annyit varni a dlcre megtartottam volna.
Ezt sztem max kolcsonbe vedd, mert tenyleg coopba van a lenyeg.

A graffal nem tudom mi a gond, mert maga a taj aprolekos es valtozatos. Az erdo tenyleg erdo, a bokrok surun vannak. Az idojaras is valtozatos. Szelben lengedeznek a vezetekek, hajlanak a fak.
Jarmufizika (inkabb a helikoptere), mozgas, AI, parancsutasitas, itz vannak hianossagok.

Divisionhoz egy jo hir: itt is folytatodik a jatek tamogatottsaga. Lesz ingyenes kiegeszito.
30. Penge70  PlayStation.Community tag
2017.03.13. 08:26:46
LV22
+1
Válasz 27. ALF22 üzenetére:
Tudja a franc. A bétán röhögtem kínomban, se a graf és se a mozgás nem tetszett, plusz voltak benne érdekességek. A Division-nál pont ellenkezőleg volt, azt se terveztem megvenni, viszont a béta nagyon beszippantott, első napos vétel lett belőle, és nem bántam meg, mert nagyon élveztem minden percét. Szerintem ez messze van a Division-tól.
De később adok neki egy esélyt.
29. martin  Főszerkesztő
2017.03.13. 08:24:24
LV27
Válasz 28. HUN_hatrix üzenetére:
Nem különb, gyengébb. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
28. HUN_hatrix  The Saboteur
2017.03.13. 08:14:00
LV29
Válasz 20. Greg üzenetére:
Nem tudom, de az animációjával semmi gond nincs.
Semmivel nem különb a többi játéktól.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
27. ALF22  Son of Liberty
2017.03.13. 06:44:26
LV26
Válasz 17. Penge70 üzenetére:
A 8 az realis. Pont annyi hianyzik csak hogy tokeletes legyen, de még igy is siman elvezetes.
Youtuben latni HCben tolt 4es kommandozasokat. Csak az a baj,hogy ez tenyleg ott az igazi. Egyedul foghijas.
Meg a mozgasok,fedezekrendszer nem hasznalja azt amit a Divisionben. Nem is ertem miert ut el annyira.
26. ALF22  Son of Liberty
2017.03.12. 23:31:46
LV26
Válasz 22. jones üzenetére:
Harra gondolsz akkor a shadow tactic nemsoka kijon konzolra is.
http://www.dualshockers.com/2017/02/14/shadow[...]
25. Sakamoto_14  A bölcs
2017.03.12. 22:17:46
LV20
+1
A Beta alapján nekem hamar lejött, hogy egy tisztes iparosmunka, amibe azért bele lehet kötni. Sajnos a helyenként kényelmetlen kezelhetőség, főleg járműveknél annyira kizökkentett a jó pillanatok között, hogy nem tudott meggyőzni a vásárlásról.
24. martin  Főszerkesztő
2017.03.12. 21:58:45
LV27
Válasz 22. jones üzenetére:
A felülnézetes mütyürfigurás stratégiai izé óta?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
23. ALF22  Son of Liberty
2017.03.12. 19:50:33
LV26
Válasz 22. jones üzenetére:
Commandos?
Az hogy jott ide? Vagy melyikre gondolsz?
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
TOM CLANCY'S GHOST RECON WILDLANDS
Ubisoft
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Hatalmas bejárható terület, bődületes tartalom, remek témaválasztás
Negatívum
A járművek fizikája hihetetlenül béna, nem akar több lenni a megszokott színvonalnál, pedig nagyobb ráfordítással akár klasszikus is válhatott volna belőle

MARTIN BELESZÓL
Ha ebben a játékban lehetne horgászni és vadászni, ez lehetne minden idők egyik legjobb és legszebb természetjáró szimulátora.